MATEMATİK DERSİ 3. SINIF BÖLME
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI 1.İki basamaklı doğal sayıları bir basamaklı doğal sayılara böler. 2.Bölme işleminde bölünen, bölen, bölüm ve kalan arasındaki ilişkiyi açıklar. 3.Bölme ve çarpma işlemlerinin doğruluğunu kontrol eder. 4.Biri bölme olacak şekilde iki işlem gerektiren problemleri çözer ve kurar.
ÜNİTE KAVRAMLARI VE SEMBOLLERİ BÖLME İŞARETİ ÇIKARMA İŞARETİ TOPLAMA İŞARETİ ÇARPMA İŞARETİ
BÖLME İŞARETİNİN KISIMLARI ÜNİTE KAVRAMLARI VE SEMBOLLERİ BÖLME İŞARETİNİN KISIMLARI BÖLEN BÖLÜNEN BÖLÜM KALAN
ÜNİTE KAVRAMLARI VE SEMBOLLERİ ÇIKARMA İŞARETİNİN KISIMLARI EKSİLEN ÇIKAN KALAN
TOPLAMA İŞARETİNİN KISIMLARI ÜNİTE KAVRAMLARI VE SEMBOLLERİ TOPLAMA İŞARETİNİN KISIMLARI TOPLANAN TOPLANAN TOPLAM
ÜNİTE KAVRAMLARI VE SEMBOLLERİ ÇARPMA İŞARETİNİN KISIMLARI ÇARPAN ÇARPAN ÇARPIM
Derse önce bir problem ile başlarım. Ali’nin 10 tane elması vardır. Her gün 2 tane yerse acaba O’na elmaları kaç gün yeter ?
???? KAÇ GÜN YETER ?
1.GÜN 2.GÜN 3.GÜN 4.GÜN 5.GÜN
1.GÜN 2.GÜN 2 2 3.GÜN 5.GÜN 4.GÜN 2 2 2
1.GÜN 2.GÜN 2 2 3.GÜN 5.GÜN 4.GÜN 2 2 2
ARDIŞIK ÇIKARMA İŞLEMİ İLE DE YAPILABİLİR. 1.GÜN 10-2=8 1. ÇIKARMA 2.GÜN 8-2=6 2. ÇIKARMA 3.GÜN 6-2=4 3. ÇIKARMA 4.GÜN 4-2=2 HATIRLATMA: 4. ÇIKARMA ARDIŞIK ÇIKARMA İŞLEMİ İLE DE YAPILABİLİR. 5.GÜN 2-2=0 5. ÇIKARMA TÜM ELMALAR
İŞLEMLE İLGİLİ SORULAR VE CEVAPLAR 1- BEN KAÇ ÇIKARMA İŞLEMİ YAPTIM? 5 TANE ÇIKARMA İŞLEMİ YAPTIM 2- NASIL BULDUM? ARDIŞIK ÇIKARMA İŞLEMİ YAPARAK 3- 10’NUN İÇİNDE KAÇ 2 VARMIŞ? 5 TANE VAR 4- YAPTIĞIM YOL UZUN DEĞİL Mİ? EVET ÇOK UZUN 5- ÖYLE İSE DAHA KISA YOL VAR MI? EVET VAR BÖLME İŞLEMİ
İşlemin en kısa yolu: 10 2 10 5
Şimdi Bölme İşlemini Tanıyalım 10 BÖLEN BÖLÜNEN 40 40 4 BÖLÜM KALAN
10 2 10 5 BÖLME İŞLEMİNİN İŞLEM ÜZERİNDEKİ KISIMLARI BÖLÜNEN BÖLEN KALAN
SONRA DERSİ ALIŞTIRMALARLA DEVAM EDERİM. BOL BOL ÖRNEK ÇÖZEREK KONUYU KAVRATMAYA ÇALIŞIRIM.
Bölme İşlemi Örneklerini İnceleyelim 5 2 30 3 4 50 20 40 ? ? ? ?
AŞAĞIDAKİ ÖRNEKLERİ DEFTERİNİZE YAZIN VE ÇÖZÜN 16 4 24 3 32 4 8 2 50 5 72 4 84 3
KURAL: Kalanı Olmayan Bölme İşleminde Bölen ile Bölüm’ün Çarpımı Bölünen’i verir. Bölen x Bölüm = Bölünen
TAHTAYA BİRKAÇ ÖRNEK YAZARIM,KİM ÇÖZEBİLİR DİYE SINIFA SORARIM. OĞLUM SEN,KIZIM SEN GEL TAHTADA YAP. SONRA SINIFA SORARIM DOĞRU MU YAPTI ? DEFTERİNİZEKİ İLE KARŞILAŞTIRIN,AYNI MI? EVET ARKADAŞINIZ DOĞRU YAPTI AFERİN,TAMAM OTUR YERİNE BAŞKA ÖRNEK İLE BAŞKASINI KALDIRIRIM VE BÖYLECE DERSİ İYİCE ANLADIKLARINA İNANDIĞIMDA BİTİRİRİM.
16 4 15 3
DEĞERLENDİRME SORULARI
SORU: 24 KALEMİ 2 ÖĞRENCİYE EŞİT PAYLAŞTIRIRSAM HER ÖĞRENCİYE KAÇ KALEM DÜŞER ? D-) A-) B-) C-) 24 2 12 24 2 11 24 2 8 24 2 10
SORU: 4 ARKADAŞIZ BAYRAMDA BİRARAYA GELDİK. BİR ÇAY BAHÇESİNDE OTURDUK. ÇAY SÖYLEDİK, HEMEN İÇTİK..… GARSONU ÇAĞIRDIK. 12 BARDAK ÇAY İÇTİĞİMİZİ SÖYLEDİ. HERBİRİMİZ KAÇ ÇAY İÇTİK ? D-) A-) B-) C-) 12 4 12 4 3 12 4 5 12 4 6
SORU: 15 PORTAKALI ÇOCUKLARA 5’ERLİ PAYLAŞTIRMAK İSTİYORUM, KAÇ ÇOCUĞA PORTAKAL VERİRİM ? D-) A-) B-) C-) 15 5 3 15 5 4 15 5 15 5 6
SORU: AYŞE’NİN 12 CEVİZİ VAR. BİR GÜNDE 3 CEVİZ YEMEKTEDİR. CEVİZLERİ KAÇ GÜNDE BİTİRİR ? A-) B-) C-) D-) 12 3 6 12 3 12 3 4 12 3 5
SORU: ANNEM 12 ŞEKERİ BANA VE 2 KARDEŞİME EŞİT OLARAK PAYLAŞTIRDI. BENİM 5 ŞEKERİM DE ÖNCEDEN VARDI. ŞİMDİ KAÇ ŞEKERİM OLDU ? A-) B-) C-) D-) 12 2 6 6+5=13 12 2 6 6+5=11 12 2 6 6+5=10 12 2 6 6+5=12
TEKRAR DENEEE!...
DDDOOOĞĞRRUUUUU!!!!
Harika
İyi düşün
TEBRİKLER
TEKRAR DÜŞÜNMELİSİN
TEKRAR DÜŞÜNMELİSİN!
AFERİN
ağlama tekrar dene
YENİDEN DENEMELİSİN
AFERİN
İYİ DÜŞÜNMELİSİN YENİDEN DENE
AFERİN
AFERİN
YENİDEN DENEMELİSİN