 Bölüm 5: Talep Teorisi Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arz ve Talep Barış Serkan Kopurlu.
Advertisements

Bölüm 20 Çıktı (Output) ve Toplam Talep (Aggregate demand)
Arz ve Talep Esnekliği ve Eğrileri
ders 3 esneklİk Mankiw 2007, BL. 5
Kısa Vadede Toplam Çıktı
Esneklik (elastisite) ve Uygulamaları
htpp://kisi.deu.edu.tr/dilek.seymen
ARZ VE TALEP I: PİYASALAR NASIL İŞLER?
Bölüm 5 Tüketici Tercihi ve Talep
TÜKETİCİ TEORİSİ fig.
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
ECON 101 İKTİSADA GİRİŞ Prof. Dr. Nejat Erk.
Toplam Arz, Toplam Talep ve Ekonomik Denge*
PARA TEORİSİ: FAİZ ORANLARININ ANLAMI, ÖLÇÜMÜ VE BELİRLENMESİ
Arz ve Talep Barış Serkan Kopurlu.
TÜKETİCİ DENGESİ VE TALEP
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
Tüketici tercihinde 4 ana unsur
1 CHAPTER.
OHT 2.1 Griffiths and Wall: Economics for Business and Management, 2nd edition© Pearson Education Limited 2008 Talep, Gelir ve Tüketim Davranışları.
DEÜ.İİBF-İktisat Bölümü
4 ESNEKLİK CHAPTER.
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
Tüketici tercihinde etkili dört bileşen
Üretim Kuramı (Production Theory)
Talebin fiyat esnekliği
Bazı terimler Gelir Maliyetler Karlar
İSTİHDAM HACMİNİ VE MİLLİ GELİRİ BELİRLEYEN DEĞİŞKENLER
5 Esneklik BÖLÜM İÇERİĞİ Talebin Fiyat Esnekliği
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Üretim Maliyetleri (Cost Production)
Kayıtsızlık Analizi.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Mikroiktisat: Teori ve Uygulama Bölüm 2 Arz ve Talep
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
TÜKETİMİ DİĞER ETKİLEYEN FAKTÖRLER
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
HÜKÜMETLERİN FİYAT KONTROLLERİ
EŞ ÜRÜN ANALİZİ.
Mühendislik Ekonomisi
Tüketici Dengesi.
TALEP (demand).
Tüketici Dengesi.
Bölüm 6. Tüketici Dengesi Analizi Bölüm 7. Üretici Dengesi Analizi
TALEP DOÇ. DR. AHMET UĞUR.
MALİYETLER Doç. Dr. Ahmet UĞUR.
ARZ DOÇ. DR. AHMET UĞUR.
Adnan Menderes Üniversitesi Aydın İktisat Fakültesi Ekonomi ve Finans Bölümü Ekonomi I Ders notları 4.hafta ders notları Yrd.Doç.Dr. Öznur Özdamar
Üçüncü Bölüm Talebin Arka Planı: Tüketici Teorisi.
 Bölüm 8: Piyasa Koşulları ve Kârı Ençoklama Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
 Bölüm 2: Piyasa Ekonomisi ve Fiyatların Oluşması Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
 Bölüm 6: Talep Tahmini Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Toplam çıktı Bir ekonomide belirli bir dönemde üretilen (arz edilen) toplam mal ve hizmet miktarıdır. toplam gelir Belirli bir dönemde üretim faktörlerinin.
İKTİSADA GİRİŞ.
Ordinal Fayda Teorisi Doç. Dr. Ahmet UĞUR.
İKİNCİ BÖLÜM: TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
Milli Gelir ve Fiyatların Genel Düzeyi: Toplam Talep ve Toplam Arz
KLASİK MAKRO EKONOMİK MODEL
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
6 Hanehalkı Davranışı ve Tüketici Tercihi B Ö L ÜM İ Ç E R İ Ğ İ
Turizmde Arzı ve Talep Esneklikleri Öğr.Gör.Zeynep Sıla ÖZŞEN
MAKRO İKTİSAT I BÖLÜM 9 UZUN DÖNEMDE HASILA VE FİYAT DÜZEYİ: KLASİK MAKRO MODEL YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA.
DÖVİZ VE DÖVİZ PİYASASI
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
Yrd. Doç. Dr. Akın Usupbeyli
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
Sunum transkripti:

 Bölüm 5: Talep Teorisi Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna

Ekonomi Biliminde Talep Teorisi  Talep teorisi fertlerin mal ve hizmetlere karşı talebini etkileyen faktörleri ve bu faktörlerin talebi ne şekilde etkilediğini inceler  Tatmin olmak satın alma ve tüketme olmak üzere iki temel işlevin sonucudur  Talep teorisi bu iki olayı birbirinden ayırmaz  Satın almanın tüketimi doğurduğu, bu tüketimin de tamin dugusu yarattığını varsayar 2

Varsayımlar  Fertler hiçbir zaman doyum noktasına ulaşmazlar  Ne kadar çok tüketirlerse o kadar çok tatmin elde ederler  Marjinal tatmin her zaman pozitiftir  Tüketim miktarı arttıkça, ilave tüketimin toplam doyum duygusuna yaptığı katkı azalır  Tüketim arttıkça marjinal tatmin azalmaktadır 3

Eş Tatmin Eğrileri  D = f (A, B)  D: Doyum düzeyi  A (B): Tüketilen armut (badem) miktarı  Doyum duygusunun birimi ve kesin bir ölçüsü yoktur  Değişmez birimi olan ölçülere Kardinal ölçüler denir  Ordinal ölçüler 4

Harcama Bütçesi ve En İyi Karışım  H = A * Fa + B * Fb  H = Harcama bütçesi  A (B) = Tüketilen armut (badem) miktarı  Fa (Fb) = Armutun (bademin) fiyatı  Bütçe doğrusuyla en yüksek eş doyum eğrisinin teğet olması 5 MTDb/MTDa = Fb / Fa->MTDb / FB = MTDa / Fa

Fiyat Hareketleri 6

Gelir ve İkame Etkileri 7

Talep Doğrusu – Marjinal Gelir  Diğer değişkenler sabit tutulduğunda, farklı fiyatlar altında fertlerin talep edecekleri miktarları belirleyen eğridir 8

Talebin Fiyat Elastikiyeti  Talebin fiyat değişikliklerinden ne denli ektikendiğini gösterir  Fiyatta doğacak bir artışın (veya azalışın) talep edilen miktar üzerinde kaç misli artışa (veya azalışa) sebep olacağını belirtir  Elastik – inelastik  Çapraz Fiyat Elastikiyeti  İkame mallar  Tamamlayıcı mallar 9