870 - 9501224 - 12941353 -14351578 - 1590 Bir filozof ve bilim insanı olarak çeşitli bilim dallarında büyük ustalık kazanan Farabi, Kitabü’l Musiki’ül.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEVESER “Çaresiz”in Şarkısı ses düğmesinin açık olması gerekmektedir.
Advertisements

Sesli izleyiniz. Slayt geçişleri için tıklamayınız.
MÜZİK PERFORMANS ÖDEVİ
Sesli izleyiniz yılında İzmir'de doğmuştur. Bestekarımız mûsikî çalışmalarına daha yedi yaşında iken amcası Emin Efendi'den meşk ederek başlamıştır.
DEDE EFENDİ EVİ SULTANAHMET İSTANBUL
HAZIRLAYAN: Ece BAŞYAZICI
Dİnİ tasavvuFİ Türk şİİRİ İslamiyet‘in temel ilkelerine dayanarak nefsi arıtıp, ahlâkı güzelleştirerek dini yaşama ve bu yolla allah'a ulaşma düşüncesine.
RAST MAKAMI Rast, Klasik Türk müziğinde bir makam. Çıkıcı bir makamdır. Durağı SOL sesi, güçlüsü beşinci derecesindeki RE sesidir. Dizisi şu şekildedir:
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
OSMANLIDA DEVLET YÖNETİMİ
ORHAN GAZİ DÖNEMİ YAPILAN BAYINDIRLIK FAALİYETLERİ.
NERMİN KAMACI.  Orta Karadeniz'de, Yeşilırmak vadisi Harşena Dağı eteklerine kurulmuştur.  7 bin yılın üzerindeki eski tarihi boyunca krallık başkentliği.
-TÜRK BİLİM İNSANLARI-
TÜRK MUSİKÎSİ TARİHİ.
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER
OSMANLI’ DA EĞİTİM.
ANADOLU TÜRK BEYLİKLERİ H.N.Y.
OSMANLIDA DEVLETİNDE BİLİM VE BİLİM ADAMLARI
Operanın Doğuşu Nazlı YALDIR 9/D 211.
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
Türklerin Bilime Katkıları
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
Cumhuriyet Döneminde Halk Şiiri
MUM IŞIĞINDA ŞARKILAR. Projenin içeriği: Türk sanat müziğinin klasikleşmiş ama yeni nesil tarafından da hala beğeni ile dinlenen eserleri, günümüz Türk.
DEĞERLİ TÜRK SANAT MÜZİĞİ SANATÇILARIMIZA VEFA BORCUMUZ
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: Rönesans Dönemi Müziği
GEZİ YAZISI GEZİ YAZISI.
13 VE 14.YÜZYILDA ANADOLU’DA GELİŞEN TÜRK EDEBİYATI
OSMANLI DEVLETİ’NİN PADİŞAHLARI
TÜRK LİRASININ ARKA YÜZÜNDEKİ İSİMLER. 5 TL Ord. Prof. Dr. Aydın Sayılı.
HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR ( ) Naturalizm’in temsilcisidir. Ahmet Mithat geleneğini sürdürür. Dili sadedir. Kahramanlarını çevrelerinin.
HALK HİKAYELERİ. Gerçek ya da gerçeğe yakın olayların anlatıldığı uzun soluklu anlatım türüdür. Geleneksel bir içeriği olan, kuşaktan kuşağa sözlü olarak.
Servet-İ fünun edebİyatI
EMEVİLER DÖNEMİNDE EĞLENCE HAYATI
DERS İŞLENİŞ ÖRNEĞİ 5 E MODELİ
Gerileme Dönemi Islahatları
CUMHURİYET DÖNEMİ HALK ŞİİRİ
SADETT İ N KAYNAK( ) ALI ALÂADDIN EFENDI VE HAVVA HANıM'ıN O Ğ LUDUR YıLıNDA İ STANBUL'UN TAŞKASAP SEMTINDE DO Ğ MUŞTUR. SESININ GÜZELLI.
Hazırlayan: Fatma Usta Günsever
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
HAZIRLAYANLAR SULTAN BİLİR NURSEL ÇINAR ESRA YAĞAN M. CAN KAZAN
ÂŞIK TARZI HALK ŞİİRİ.
Müzik Nedir?.
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
   Halk edebiyatı -Halk edebiyatı adı üzerinde halkın yaşayışı,hayata bakışı,edebi zevkini yansıtan bir edebiyattır.
MIMAR SINAN. , Mimar Sinan, 1489'da Kayseri'nin Ağırnas köyünde dünyaya geldi. 1511'de devşirme olarak İstanbul'a geldi ve Acemi Oğlanlar Ocağı'na girdi.
Türk Musıkîsinde İcraya Dayalı Nazariyat Modeli Arayışları
ÖMER BEDRETTİN UŞAKLI (d. 1904, Uşak - ö. 23 Şubat 1946, İstanbul)
MÜZEYYEN SENAR Rugeyye Koca 11/F 2. HAYATI; Cumhuriyet tarihinin en eski sanatçısı ve en değerli sanatçısı olan Müzeyyen Senar 1918 yılında Bursa’da Dünya’ya.
Türklerin Bilime Katkıları
Geleneksel Türk Görsel Sanatları
TÜRK MUSİKİSİ TARİHİNDE DÖNEMLER Son yıl içinde yapılan Türk musikisi tarihinde dönem sınıflandırılmalarından ikisi bilimsel olarak dikkati çekmektedir.
Edebiyat,sanat,siyaset,ticaret,spor gibi alanlarda başarılı olan; insanlık adına faydalı işlerde bulunan insanların hayatlarının.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
HAZIRLAYANLAR:SİMAY,ELİF NAZ,ELİF ZEYNEP,YAĞMUR,YAĞMUR,ŞEVVAL.
KÜLTÜRÜMÜZDE H.Z MUHHAMMED SEVGİSİ. Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi: Bir çocuğa bir ad, çocuğun o adin manasını yasaması veya o ada sahip bir şahsin.
 Divan edebiyatı, Türklerin İslamiyet’i kabulünden sonra meydana gelen yazılı edebiyattır. Arap ve Fars edebiyatı etkisi altında gelişmiştir. Bu etki,
TÜRK HALK MÜZİĞİ ve TÜRK SANAT MÜZİĞİ
NEY Ney; Klasik Türk Mûsikisi’nin ve Tasavvuf Mûsikisi’nin en önemli sazlarındandır. Ney sazının, her ne kadar geçmiş dönemlerdeki farklı uygarlıklarda.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
OSMAN HAMDİ BEY HAZIRLAYAN AHMET REŞİT BOSTANOĞLU.
GELENEKSEL TÜRK HALK MÜZİKLERİ. Türk Müziği nedir? Türk müziği, Türkler'in Orta Asya'dan beri geliştirdikleri, bugünkü özellikleri Anadolu Selçukluları.
Tamburi Cemil Bey 1873 – 1916 yıları arasında yaşamış, Türk tanbur, yaylı tanbur, klasik kemençe, alto kemençe, viyolonsel ve lavta ustasıdır. Yaylı tanburu.
Katip Çelebi’nin Hayatı Şubat 1609'da İstanbul'da doğmuştur, 6 Ekim 1657'de İstanbul’da ölmüştür. Asıl adı Mustafa'dır. Doğu'da Hacı Halife, Batı'da.
M İ MAR S İ NAN. MİMAR SİNAN [1490 – 1588] Büyük Osmanlı mimarı. Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. 1511’de Yavuz Sultan Selim zamanında devşirme olarak.
TÜRK MUSİKİSİ TARİHİNDE DÖNEMLER Son yıl içinde yapılan Türk musikisi tarihinde dönem sınıflandırılmalarından ikisi bilimsel olarak dikkati çekmektedir.
Cam göz. Mimar sinan Yeniçeri ordusunda bir asker olarak değil, istihkâm işlerinin idare ve tasarımından sorumlu olarak görev yapan Mimar Sinan’ın ilk.
Sunum transkripti:

Bir filozof ve bilim insanı olarak çeşitli bilim dallarında büyük ustalık kazanan Farabi, Kitabü’l Musiki’ül Kebir (Büyük Musiki Kitabı) İsimli eserinde müziğin etkilerini açıklamıştır. Müziği, tını yönünden incelemiş, fizik yasalarına dayanarak deneysel yöntemlerle açıklamıştır. Türk ve İslam dünyasının temel müzik kuramcılarından biridir. Eseri Kitabü’l Edvar ’da yer alan Nevruz Remel Beste günümüze ulaşan notaya aktarılmış Türk Müziği eserlerinin en eskisidir. Saz şairi Köroğlu Yeniçeri Ocağında yetişmiş, şiirlerinde yiğitlik, dostluk, aşk ve doğa sevgisi konularını coşkun bir sesleniş ve sade bir dille işlemiştir.

– 1675 Yaman bir cengaver olan Giray Han, hususi hayatında şiir ve mûsikî ile meşgul olurmuştur. Gazi Giray Han mûsikîde olduğu kadar klâsik Türk şiirinde de önemli bir şahsiyettir. Şah Murat mahlasıyla bestekarlık yapmıştır. Padişahlığı döneminde sanatkarları etrafında toplamış, ilahi ve yürük semai olmak üzere çeşitli eserler yazıp bestelemiştir. Benli Hasan Ağa (1607 – 1665) Evliya Çelebi ile aynı dönemde Enderun’da eğitim görmüştür. Zamanımıza kalan on beş kadar eserinin tamamı peşrev ve saz semaisi formundadır. Çeşitli Türk sazlarını çalmasına rağmen santuri olarak bilinir. Ali Ufki Bey 3.Murat'a ait olan ve bir sabah namazına kalkamadığından nefsini terbiye için yazdığı uyan ey gözlerim gafletten uyan" güfteleri ile başlayan eserine bestelemiştir.

Sultan IV. Mehmet döneminin büyük müzik ustalarındandır. Saray'da yapılan fasıllara sazı ve sesi ile katılmıştır. Tamburi ve hanendedir. Çömlekçizade Recep Çelebi ( ) İyi bir hanende ve bestekardır. Dini ve din dışı bestelediği binden fazla eseri vardır. Eserlerinden ancak sekiz tanesi günümüze ulaşabilmiştir. Çağının kaynakları Mevlevi olduğunu göstermektedir. Mevlevi mukabelesinde okunan bir Segah ayin bestesi vardır. Sarayda musiki dersleri vermiştir. Mehmet Esad Efendi (1685 – 1751) 99 ünlü bestekarı kısaca tanıtan ve eserlerinin sözlerinden Örnekler veren bir tezkire kaleme almış, müzik tarihimizdeki ilk Biyografi dergisi olan Atrab-ul Asar ’ı çıkarmıştır.

Sebkati mahlası ile şiirler yazmış, besteler yapmıştır. Peşrev ve saz semaisi türünde çeşitli eserleri günümüze kadar gelmiştir. Bestelerini tambur eşliğinde yapmıştır. Türk müziğinin bilinen en eski kadın bestekarıdır. Günümüze on iki eseri ulaşmıştır. Enderun’da tambur hocasıdır. III. Selime Tambur öğretmiştir. Klasik ekole bağlı kalmıştır. Günümüze 35 peşrev, 28 saz semaisi, 5 beste, 1 ağır semai, 3 yürük semai ve 6 şarkı olmak üzere 80 eseri ulaşmıştır. Büyük bir şair, bestekar, tamburi ve neyzendir. Acem – buselik, arazbar – buselik, hüseyni – zemzeme, Neva – buselik, pesendide, suzidilara, şevkefza, şevk-u tarab gibi makamlar oluşturmuştur. Ayin, durak, peşrev, saz semaisi, kar, beste, ağır semai, yürük semai ve şarkı eserleri günümüze kadar ulaşmıştır.

Enderun da yetişmiş daha sonra tambur öğretmenliği yapmıştır. Günümüze ulaşan saz semai, yürük semai, şarkılardan oluşan 70’ten fazla eseri vardır. Rast-ı Cedid faslını Dede Efendi ile birlikte bestelemiştir. Kömürcüzade Hafız Mehmed Efendi ( ) II. Mahmut döneminin en tanınmış bestekârlarından ve hanendelerinden olan Hafız Efendi II. Mahmut’a muhasiplik yaptığı bilinmektedir. Şair, hattat, neyzen ve tamburidir. Şiirlerini Adli mahlası ile yazmıştır. Günümüze ulaşan yirmi beş bestesi bulunmaktadır. Bunlardan biride kendi kurduğu ordu için bestelediği, Acem-Aşiran, Asaki-i Mansure-i Muhammediye Marşıdır. Hamparsum, yeni bir nota yazım sistemi geliştirmiştir. Ezginin iniş çıkışlarını göstermek amacı ile sözlerin üzerine konulan işaretlerden oluşan bu yeni sistem, dönemin bestekar ve icracıları tarafından ilgi görmüştür.

yaşında kemana başlamıştır. İyi bir hanende, tamburi ve kemanidir. Ferahnak makamını bulmuştur. Ferahnak makamı Taksimini Dede Efendi ile birlikte oluşturmuşlardır. Arif Mehmet Ağa ( ) Enderun dan yetişmiş bir tamburidir. Dilküşa ve Şevkaver makamlarını bulan bu değerli tamburi bestekârın günümüze sadece bir eseri ulaşmıştır. Eserlerinde ki çeşitlilik ona ayrı bir ün kazandırmıştır. Ayin, Tevşih, İlahi, Durak naat gibi dini eseler ve Kar, Karçe, Kar-ı natik, Beste, Ağır semai ve yürük semai, şarkı ve köçekçeler bestelemiştir. Dede Efendi; Sultanı yegah, Neveser, Sababuselik, Hicaz-buselik, ve Arabankürdi makamlarını bulmuştur. Şarkı formunun olgunlaşmasına öncülük etmiştir. Günümüze 3’ü beste, 10’u şarkı olmak üzere 13 eseri ulaşmıştır. Bunlar, geleneksel özellikte ve teknik bakımdan nitelikli eserlerdir.

Hem Bektaşi hem de Mevlevi olan Haşim bey, güzel bir sese sahiptir. Tarz-ı Nevin makamını bulan bestekarın, Haşim Bey Mecmuası isimli bir kitabı vardır. Günümüze 73 eseri ulaşabilmiştir. Daha çok saz eserleri ile tanınmış bestekârın, günümüze ulaşan 5 peşrevi, 4 saz semaisi bulunmaktadır. Şarkı formunu canlandırarak zirveye çıkarmıştır. Padişahın emriyle Haremde müzik dersi vermiştir. Kendi şarkılarının da bulunduğu Mecmua-i Arifi adlı bir güfte dergisi yayımlamıştır. Günümüze 337 eserinin notaları ulaşmıştır. Nikoğos Ağa ( ) Eserlerinde; melodi zenginliği, zarif işleniş, sağlam teknik, prozodi düzgünlüğünün yanı sıra duygusallık ağır basmaktadır. Nikoğos Ağa, değerli bir bestekar ve iyi bir hanendedir.

Önemli bir şarkı bestekârıdır. Günümüze 25 şarkısı ulaşmıştır. Türk müziği çalışmaları kadar olmasa da Batı müziğiyle de ilgilenmiştir. Ünlü bestekârımızın şarkı formundaki eserlerinin güftelerinden çoğu ona aittir. Bestelerinde Hacı Arif Bey ve Şevki Bey’in etkileri görülmektedir. Mızıka-i Hümayun da Hacı Arif Bey’den dersler almıştır. Osmanlı Saray Fasıl Topluluğunda hanendelik yapmıştır. Medine’de doğduğu için adına Medeni denmiştir. Dini ve din dışı müziğin her formunda eserleri vardır. Beste ve güfte uyumuna dikkat etmiştir. 1 beste ve 43 şarkı olmak üzere günümüze 44 eseri ulaşmıştır. Klasik Türk musikisi repertuvarının zamanımıza kadar gelmesinde büyük rolü olmuştur. Sait Halim Paşa koleksiyonunun büyük bir kısmını Zekai Dede Efendi okumuş, Nikoğos Ağada notaya almıştır.

En içli klasik Türk müziği bestekârlarından biri olarak tanınır. Günümüze 110 eseri ulaşmıştır. Şarkılarında genellikle Hacı Arif Bey’in etkisi olduğu kabul edilir. Galata Mevlevi hanesinde neyzen başılık, ardından da Bahariye Mevlevihane’sinde neyzen olarak görev yapmıştır. Çağının gerekleri ve sanat anlayışına göre güzel saz ve söz eserleri bestelemiş, eserlerinde makamlarımızın geleneksel anlatım özelliklerini başarıyla uygulamıştır. Günümüze 40 eseri ulaşan Tatyos Efendi iyi bir bestekar olup üstün bir müzik anlayışına sahiptir. Cemil Bey, Hamparsum notasının bizim mûsikîmizin perdelerini daha iyi belirttiğini söyler ve onu tercih ederdi. Her iki notada da olağanüstü melekesi vardı yazı yazar gibi nota yazardı.