FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ DENEY ÖRNEKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1) Maddenin Katı Hali Katı halde bulunan kalem ve silgimizin şekillerini inceleyelim. Hangi yönden bakarsak bakalım belirli bir şekle sahip olduklarını.
Advertisements

Kaldırma Kuvveti 1. SIVILARIN KALDIRMA KUVVETİ
Yağmur, kar, çiğ.... Hepsi nasıl oluşuyor acaba?
Sıcak Hava Yükselir ve Soğuyup Yağış Bırakır
MADDENİN HALLERİ.
4.SINIF KİMYA KONULARI.
Maddeyi Niteleyen Özellikler
MADDENİN NİTELİKLERİ.
MADDENİN ISI ETKİSİ İLE DEĞİŞİMİ
5. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi
Madde, Cisim, Malzeme, Eşya Kavramı
KONU:ISI MADDELERİ NASIL ETKİLER
MADDENİN AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ.
YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK
1)MADDE, CİSİM, MALZEME, EŞYA KAVRAMLARI
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI.
YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ 5.SINIF DERS SUNUSU
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Maddelere verilen ısı, sıcaklığı artırırken maddelerin boyutlarında da değişime neden olur. Isının etkisiyle maddelerin boyutlarındaki bu değişime genleşme.
1. Isı alır genleşir, ısı verir büzülür
MADDENİN HALLERİ ARASINDAKİ DÖNÜŞÜM
MADDE Çevremizde dokunduğumuz,gördüğümüz,kokladığı- mız birbirinden farklı birçok varlık vardır. Az veya çok yer kaplayan her varlık madde olarak adlandırılır.
AÇIK HAVA BASINCI Ali DAĞDEVİREN
FEN DENEYLERİ.
BASINÇ A.Ç.
FEN ve TEKNOLOJİ / BASINÇ
SORU.
SAF MADDELER Kömür, pirinç, tuz, toprak ve cam kavanoz gibi maddeleri katı madde olarak sınıflandırmıştık. Süt, zeytinyağı, gaz yağı, meyve suyu gibi maddeleri.
KASIM AYI BRANŞ BÜLTENİ.
HÜSEYİN DEMİRBAŞ.
Maddeyi Niteleyen Özellikler
DUYU ORGANLARIMIZ Duyu organlarımızı bulmama yardımcı olur musunuz?
MADDE VE ISI.
MADDENİN DEĞİŞİMİ VE TANINMASI
MADDEYİ TANIYALIM.
F. MADDELER DOĞADA KARŞIK HALDE BULUNUR
OLAMAZ YİNE HAL DEĞİŞTİRİYORUM 
MADDENİN HALLERİ ARASINDAKİ DÖNÜŞÜM
maddenin ayırt edici özellikleri maddenin değişim olayları
MADDENİN ÖZELLİKLERİ FEN VE TEKNOLOJİ.
SIVILARIN BASINCI İLETMESİ
MADDENİN HALLERİ ARASINDAKİ DÖNÜŞÜM
MADDENİN HALLERİ.
MADDEYİ TANIYALIM.
HAYAT BİLGİSİ 1.ÇEVREMİZDEKİ MADDELER 2.MADDENİN HALLERİ
MADDE NEDİR ? Belli bir hacmi ve kütlesi olan her varlık bir maddedir.  Taş, toprak, ağaç, metal, cam, plastik, kağıt, kum gibi varlıklar birer maddedir.
MADDENİN DEĞİŞİMİ VE TANINMASI
4.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ KİMYA KONULARI
Isı maddeleri etkiler.
IŞIK VE SES.
Nitelemek Ne Demek? Maddeleri saydam-opak, sert-yumuşak, parlak-mat, esnek-berk, suyu çeken-suyu çekmeyen, suda batan-suda yüzen, pürüzlü-pürüzsüz, renk.
Maddelerin Özellikleri
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi
MADDENİN HALLERİ FEN VE TEKNOLOJİ.
MADDENİN ISI ETKİSİ İLE DEĞİŞİMİ
Murat BİÇER Fen ve Teknoloji Maddeyi Tanıyalım MADDE Belli bir hacmi ve kütlesi olan her varlık bir maddedir.
ISI,MADDELERİ ETKİLER.
BENİ NE SARIYOR? ARAMIZDA NE VAR? Havanın varlığı-1 © Nesibe POLAT.
4.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ KİMYA KONULARI
MADDELERİN ÖZELLİKLERİ
MADDENİN HALLERİ. Maddeler ısı etkisi ile hal değiştirebilirler. Su yeterince soğuduğunda donar, buz halini alır. Buz suyun katı halidir.
DURGUN ELEKTR İ K. Cisimleri Dokunarak/Dokunmadan Elektrikleyelim Cisimleri Dokunarak/Dokunmadan Elektrikleyelim Atomda proton ve nötrondan oluşan bir.
Maddenin Ayırt Edici Özelliği. Madde uzayda ya da boşlukta yer kaplayan ağırlığı ve hacmi olan, eni uzunu, genişliği yani bir şekli belli olmayan her.
Danışman Neşet DEMİRCİ IŞIK VE MADDE IŞIK KAYNAKLARI
OKUL ÖNCESİNDE FEN EĞİTİMİ
1)MADDE, CİSİM, MALZEME, EŞYA KAVRAMLARI
MADDENİN DEĞİŞİMİ VE TANINMASI
Egitimzili.com 3. SINIF FEN BİLİMLERİ 3. ÜNİTE: MADDEYİ TANIYALIM SUNUSU Hazırlayan: Mehmet ULUSAL.
GAZLARIN ESNEKLİĞİ DENEYİN AMACI: Gazların esnekliğini görmek
Sunum transkripti:

FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ DENEY ÖRNEKLERİ

Deneyin adı:Yüzen yumurta deneyi Deneyin amacı:Tuzlu suyun yoğunluğu  Deneyde kullanılan araç gereçler:Büyük bir cam bardak,su tükenmez kalem,taze yumurta,tuz,tatlı kaşığı.  Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6  Deneyin yapılışı:Su dolu bir kabın içine yumurtayı yavaşça bırakın yumurta dibe çökecektir;çünkü yumurta daha yoğundur.Daha sonra suya on tatlı kaşığı tuz konur ve yumurta tekrar suya bırakılır.Bu sefer yumurtanın yüzdüğünü göreceksiniz. Deneyin sonucu:Tuzlu suyun yoğunluğu çoktur.   

DENEY: Deneyin adı:Buharlaşma deneyi  Deneyin amacı:Buharlaşmanın nasıl gerçekleştiği Deneyde kullanılan araç gereçler:Su kabı  Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı: İçinde su dolu kabı güneşe bırakınız .Birkaç saat sonra suyun ne olduğu çocuklarla incelenir.  Deneyin sonucu:Su,güneş tarafından ısıtılır.Isınan su buharlaşır ve havaya karışır.  

DENEY: Deneyin adı:Toprakta hava deneyi  Deneyin amacı:Topraktaki hava var mı? Deneyde kullanılan araç gereçler:Kavanoz,toprak  Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6  Deneyin yapılışı:Bir kavanoza yarısına kadar toprak koyulur.Toprağın üzerine de su koyulur. Deneyin sonucu:Toprak yüzeyinde küçük hava kabarcıklarının oluştuğunu ve bunlardan bir kısmının su içinde yükseldiği görülür. 

DENEY: Deneyin adı:Mum deneyi  Deneyin amacı:Havadaki oksijen yanmayı sağlar mı? Deneyde kullanılan araç gereçler:Mum ,cam bardak  Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6  Deneyin yapılışı:Bir mumu alıp yakarız ve üzerini bardakla kapatırız.Mum bir süre sonra söner. Deneyin sonucu:Havasız yerde yanma olmaz.Oksijen yanmayı sağlar.  

DENEY: Deneyin adı:Havadaki basınç deneyi  Deneyin amacı:Havada basınç var mı? Deneyde kullanılan araç gereçler:Bir bardak ve kağıt Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Bardağı tamamen su ile doldururuz.Daha sonra ağzını bir kağıtla kapatarak ters çeviririz. Deneyin sonucu:Bardaktaki su dökülmez ;çünkü havadaki basınç belli bir kuvvette alttan basınç yapar.

DENEY: Deneyin adı:Havanın varlığı deneyi Deneyin amacı:Hava var mı? Deneyde kullanılan araç gereçler:Bir adet bardak ve kağıt. Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Elimize boş bir bardak alalım.Kağıdı iyice buruşturarak bardağın içine sıkıştıralım.İçi su dolu bir kaba  bardağın ağzı aşağı gelecek şekilde daldıralım.Biraz bekledikten sonra aynı şekilde bardağı çıkaralım. Deneyin sonucu:Su ile kağıt arasında kalan hava suyun kağıda ulaşıp ıslatmasını engelledi.

DENEY: Deneyin adı:Yağmurun yağması deneyi Deneyin amacı:Yağmur nasıl oluşur? Deneyde kullanılan araç gereçler:Su,çaydanlık Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:İçine bir miktar su konulan çaydanlık ocağa konur.Kaynadıktan sonra ,çaydanlığın ağzından buhar çıkmaya başlar.B u sırada kapağı hafifçe havaya kaldırılır ve buharın kapağa çarpması sağlanır. Deneyin sonucu:Kapağa çarpan su  taneciklerine dönüşür ve tekrar çaydanlığa dökülür.

DENEY: Deneyin adı:Elektriklenme deneyi Deneyin amacı:Elektriklenme nasıl oluşur? Deneyde kullanılan araç gereçler:Plastik  çubuk,yünlü kumaş,kağıt parçaları. Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Kağıt parçalarını masanın üzerine dökeriz.Daha sonra plastik çubuğu kağıtlara dokundururuz.Birde plastik çubuğu yünlü kumaşa sürtüp ardından kağıtlara dokundururuz.Ve çocukların farkı anlamalarını sağlarız. Deneyin sonucu:Elektrikle yüklenen kağıt parçalarını çektiği görülür.

DENEY: Deneyin adı:Erime-donma deneyi Deneyin amacı:Erime ve donma nasıl meydana gelir? Deneyde kullanılan araç gereçler:İspirto ocağı,buz ve kap Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Buzlar kaba konularak ispirto ocağında ısıtılır.Daha sonra eriyen su tekrar bir kaba konulup buzluğa yerleştirilir ve donması sağlanır. Deneyin sonucu:Erime ve donma suyun ha değişimidir.

DENEY: Deneyin adı:Elektrik boşalması Deneyin amacı:Elektrik boşalması nasıl gerçekleşir? Deneyde kullanılan araç gereçler:Yünlü kazak,tarak Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Bulunduğumuz ortamı karatalım.Daha sonra Bir arkadaşımızın yünlü kazağını çıkarmasını gözleyiniz.Aynı şekilde bir arkadaşımızın saçını taramasını gözlemleyiniz. Deneyin sonucu:Her iki durumda da kıvılcım görülür ve çıtırtı sesi duyulur.  

Deneyin adı:Deprem deneyi Deneyin amacı:Deprem nasıl meydana gelir? Deneyde kullanılan araç gereçler:Kibrit kutuları,karton Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Kartonun üzerine kibrit kutuları dizilir ve aniden karton alttan çekilir. Deneyin sonucu:Kibrit kutularının devrildiği görülür.

DENEY: Deneyin adı:Gece-gündüz deneyi Deneyin amacı:Gece-gündüz nasıl oluşur? Deneyde kullanılan araç gereçler:El feneri,dünya maketi Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Feneri yakarak  bir noktaya işaret koyun ve dünyayı aydınlatın.Bir tarafından  da dünyayı döndürün.Olayın çocuklar tarafından gözlenmesini sağlayın. Deneyin sonucu:Böylece işaretli bölgenin bir aydınlık bir karanlık olması sağlanır.  

DENEY: Deneyin adı:Yanardağ deneyi Deneyin amacı:Yanardağ nasıl oluşur? Deneyde kullanılan araç gereçler:Soda,bulaşık deterjanı,üç yemek kaşığı dolusu sirke,pamuk,kap,ince taneli toprak. Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Kaba bir çay kaşığı kadar soda koyun.Kabın 1/3’ni sıcak suyla doldurun ve karışımı iyice çalkalayın.Kum yada toprakla bir yanardağ oluşturun.Toprağın iç kısmına kabı yerleştirin ve içine sirkeyi dökün. Deneyin sonucu:Oluşan karışım yanardağ gibi püskürür.  

DENEY: Deneyin adı:Gök gürültüsü deneyi Deneyin amacı:Gök gürültüsünün oluşumunu görmek Deneyde kullanılan araç gereçler:Kese kağıdı Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Kese kağıdı iyice şişirilir ,ağzı sıkıca tutulur.Daha sonra kese kağıdına hızla vurulur. Deneyin sonucu:Kese kağıdı gürültü ile patlayacaktır.  

DENEY: Deneyin adı:Şimşek deneyi Deneyin amacı:Şimşek nasıl oluşur. Deneyde kullanılan araç gereçler:İki adet balon Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:İki balonda ilk önce şişirilir.karanlık bir odada ayrı ayrı balonlar halıya sürtülür ve daha sonra iki balon da birbirine yaklaştırılır. Deneyin sonucu:Bulut kümelerinin aralarındaki sürtüşmeden doğan elektrik akımı şimşek olarak ortaya çıkar.

DENEY: Deneyin adı:Fasulye çimlenmesi deneyi Deneyin amacı:Çimlenme nasıl meydana gelir? Deneyde kullanılan araç gereçler:Kap,pamuk,fasulye,su Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Bir kaba pamuk tabakası yerleştirilir.üzerine fasulyeler konulur.Daha sonra ince bir tabaka pamuk yerleştirilir. Ve sulanır. Deneyin sonucu:İki hafta sonra çimlendiğini göreceksiniz.

DENEY: Deneyin adı:Hava deneyi Deneyin amacı:Hava gerekli mi? Deneyde kullanılan araç gereçler:Çiçek ve kavanoz Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Çiçeğin üzeri kavanozla kapatılır ve gözlenmeye başlanır. Deneyin sonucu:Bir süre sonra havasız kalan çiçek solar.

DENEY: Deneyin adı:Erozyon deneyi Deneyin amacı:Erozyon nasıl gerçekleşir? Deneyde kullanılan araç gereçler:Toprak,saç kurutma makinesi Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Toprağı tepe şeklinde yığın.Saç kurutma makinesiyle rüzgar etkisi yapın ve gözleyin. Deneyin sonucu:Rüzgar etkisiyle toprak kayması olacaktır.

DENEY: Deneyin adı:Balıkların yüzmesi deneyi Deneyin amacı:Balıklar nasıl yüzer? Deneyde kullanılan araç gereçler:Naylon torba,su,leğen Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Birinci naylon torbaya bir bardak su koyulur ve hava kalmadan sıkıca bağlanır.İkinci torbada aynı şekilde yapılır ama ona hava üflenir.Ve su dolu leğene bırakılır.Hava olan torba yüzer. Deneyin sonucu:Balıkların yüzme keselerinin içinde hava vardır.Böylece kolay yüzerler.

DENEY: Deneyin adı:Gökkuşağı deneyi Deneyin amacı:Gökkuşağı nasıl oluşur? Deneyde kullanılan araç gereçler:Ayna,su,güneş Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Ayna ilk önce ıslatılır.Daha sonra güneşin yansıması ile ayna duvara yansıtılır. Deneyin sonucu:Duvara gökkuşağı yansıması gerçekleşir.

DENEY: Deneyin adı:Koku alma deneyi Deneyin amacı:Kokuları koklayarak tanıma ve tanımlayabilmelerini sağlamak,iyi ve kötü kokuları ayırt etmelerini sağlama. Deneyde kullanılan araç gereçler:Kolonya,soğan Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:İlk önce kolonya koklatılır ardından soğan ;ama bu işlemler yapılırken gözler bağlanır. Deneyin sonucu:Koklatılanların adı ve iyi mi kötü mü kokular olduğu sorulur.

DENEY: Deneyin adı:İşitme deneyi Deneyin amacı:İşitmenin gerçekleşmesi ve neye ait olduğunun tanımlatılmasını sağlamak. Deneyde kullanılan araç gereçler:Farklı ses araçları Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Çeşitli sesler çıkartılır. Deneyin sonucu:Çıkan sesin neye ait olduğunu bulması sağlanır.  

DENEY: Deneyin adı:Dokunma deneyi Deneyin amacı:Sert ve yumuşak maddeleri tanımlayabilme. Deneyde kullanılan araç gereçler:Pamuk,taş Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Çocuğun gözleri bağlanır ve pamuğa ve taşa dokunması sağlanır. Deneyin sonucu:Yumuşak olanın pamuk sert olanın taş olduğu sonucuna varılır.  

DENEY: Deneyin adı:Tat alma deneyi Deneyin amacı:Yiyecekleri yalnız tadarak tanıma ,ekşi-tuzlu-tatlı-acı kavramlarını ayırt etmelerini sağlama. Deneyde kullanılan araç gereçler:Tuz,şeker,limon,biber Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Çocuğun gözleri bağlanır ve tek tek tattırılır. Deneyin sonucu:Yiyecekleri ayırt etmeleri sağlanır.

DENEY: Deneyin adı:İskelet deneyi Deneyin amacı:İskeletin görevinedir? Deneyde kullanılan araç gereçler:Makas,silgi,kağıt,yumuşak tel. Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Kağıt insan şeklinde kesilir.Ayakta tutulmaya çalışılır.Durmadığı görülür.Daha sonra kağıda iskelet gibi yumuşak telle şekil verilir. Deneyin sonucu:İskeletin insan vücudunu ayakta tutuğu kanısına varılır.

DENEY: Deneyin adı:Çim adam deneyi Deneyin amacı:Çim olayının gözlenmesi. Deneyde kullanılan araç gereçler:Bayan çorabı,talaş,çim tohumu. Deneyin uygulandığı yaş gurubu:5-6 Deneyin yapılışı:Bayan çorabına ilk önce çim tohumu konur.daha sonra talaşla kapatılır ve dikilir.Yüzey kısmına insan şekli verilir(düğmelerle). Deneyin sonucu:İki hafta içinde çim adamın kafasında çimler çıkar.