Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

G İRİŞİMCİLİK, İ ŞLETME, P AZARLAMA, İ Ş FİKİRLERİ N ASIL O LUŞTURULUR, G İRİŞİMCİLERE ALTIN Ö NERİLER www.ortakoyisder.org.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "G İRİŞİMCİLİK, İ ŞLETME, P AZARLAMA, İ Ş FİKİRLERİ N ASIL O LUŞTURULUR, G İRİŞİMCİLERE ALTIN Ö NERİLER www.ortakoyisder.org."— Sunum transkripti:

1 G İRİŞİMCİLİK, İ ŞLETME, P AZARLAMA, İ Ş FİKİRLERİ N ASIL O LUŞTURULUR, G İRİŞİMCİLERE ALTIN Ö NERİLER www.ortakoyisder.org

2 GİRİŞİMCİ KİMDİR ???? Girişimci, risk alarak yenilik yapan kişidir. Fırsatları gözler, fırsatı bulduğunda bütün gücüyle gerçekleştirmeye çalışır. Kendi bulduğu ya da başka birinin geliştirdiği yeniliği ekonomiye kazandırır. GİRİŞİMCİLİK NEDİR ???? Girişimcilik ise girişimcinin bulduğu fırsatı hayata geçirme sürecidir. Yani fırsatları görüp risk alarak bunları bir iş fikrine dönüştürüp kendi işini kurması sürecidir.

3 GİRİŞİMCİNİN İHTİYAÇ DUYDUĞU TEMEL UNSURLAR?  İş fikri  Girişimcilikle ilgili nitelikler  Yönetsel bilgi ve beceriler  Kaynaklar GİRİŞİMCİ NASIL OLMALIDIR? G irişimci, yenilikçi olmalıdır. Başkalarının göremediği fırsatları fark etmeli ve gördüğü fırsatları bir iş fikrine dönüştürebilmelidir. Yenilikçi düşüncesini gerçekleştirebilecek iş planı oluşturabilmeli. Özellikle küçük işlerde girişimcinin işe kişisel katkısı başarıda kritik rol oynar. Her şeyi düşünmesi, herkesi motive etmesi, her eksiği kapatması gereken, en kalifiye işçisi kendisidir.

4 SORMAK LAZIM: ACABA KENDİSİ BU İŞE BAŞVURMUŞ OLSA, KENDİSİNİ İŞE ALIR MIYDI? C AHİL CESARETİ Mİ? G İRİŞİMCİ CESARETİ Mİ? G irişimcide işin gerektirdiği özellikler yoksa, başarı şansı çok düşer. Parası, deneyimi olmadan işe girmek ‘cahil cesareti’ diye kınanır ama kişilik özellikleri uymadığı halde işe atılmak ‘girişimci cesareti’ diye takdir edilir. Sonuçta tüm dünyada girişimcilerin yaklaşık yarısı ilk beş yılda batıyorsa, birileri aşırı risk alıyor demektir. R iskin büyüğü kişilik özelliklerinden kaynaklanır. İŞ FİKRİ NASIL BULUNUR? G özlem yapın. Okuyun ve sorun. Bulabildiğiniz her şeyi bulmaya çalışın. Bunları yaparken her şeyi daha iyi nasıl kullanabileceğinizi düşünün. Unutmayın, en güzel fikirler ummadığınız anda aklınıza gelebileceğini unutmayın. Bu nedenle yanınızda her zaman not defteri bulunsun. Yeni bir iş fikri bulmanın en yaygın yöntemlerinden biri de ‘beyin fırtınası’ tekniğidir. Örneğin bir konu seçin. Grup üyelerinden birinin yapacağınız toplantıda ortaya çıkacak fikirleri yazmasını sağlayın.

5 İŞ FİKRİNİZİ NASIL T EST EDEBİLİRSİNİZ ? Seçilen iş fikri girişimcinin kişiliğine ve ilgi alanlarına uygun olmalıdır. Unutmayın başarılı bir işletme zaman ve enerji gerektirir. Çok da iyi bilmediğiniz bir alanda başarılı bir işletme kurmanız da mümkündür. Girişimci gerekli bilgi ve tecrübeye sahip ortaklar ile birlikte çalışabilir ya da çeşitli eğitimlere katılarak nitelikleri kazanabilir. Seçilen iş fikrinin pazar ve kar potansiyeli olmalıdır. YANLIŞ OLAN İŞ DEĞİL İŞ SEÇİMİ !!!!! Girişimcinin en büyük riski kendisidir. Kaldırabileceğinden fazla yük alıp riske girenler, sonunda batmaktadır. Yanlış olan iş değil iş seçimidir. Herkes her işi yapamaz. MODA İŞLER Mİ? Ülkemizde dönem dönem moda olan işlerin peşinden koşulmaktadır. Yurtdışına her giden yeni bir şey görüp, alıp getirmektedir. Üstelik bunu sırf yeni diye yapan girişimciler var. Başka bir kültürde çok tutuyor diye burada da tutmasını bekliyor. İyice incelemeden, seçilme ve tüketilme nedenlerini anlamadan iş kuranların işi şansa kalıyor. Çoğunlukla da ‘moda’ gibi bir dönem ilgi uyandırıyor. Sonra da kaybolup gidiyorlar. HİZMET Mİ ÜRÜN MÜ? Temelde tüm iş alanları iki genel sınıflandırmadan birisine girer. Ya bir kişiye ya da başka bir iş alanına hizmet sunar ya da üretir. PİYASA ARAŞTIRMASINA GEREK VAR MI? En önemli adımlardan biri de piyasa araştırmasıdır. Avrupa’daki yeni girişimlerin neredeyse yarısı ilk 5 yılında başarısız oluyor. Girişimcilikte piyasa araştırması hayati öneme sahiptir. Piyasa araştırması hedef pazarınızı bulmanıza yardımcı olur.

6 NEREDEN BAŞLAMALIYIM? Girişimcin öncelikle pazara ve ihtiyaçlara odaklanması gerekir. Fırsatlar nerede? Hangi alanda açık var? Bunlardan nasıl yararlanabilirim? Bu ve benzeri soruların yanıtlarının bulunması girişimcinin işini kolaylaştırır. NELERE İHTİYAÇ VAR?  Planlanan iş için hangi kaynaklara ihtiyaç var?  İş gücü, finansman, doğal kaynaklar ya da teknoloji faktörlerinden hangileri gereklidir?  Bunlar, nasıl ve nereden temin edecektir?  Girişimci için bu soruların yanıtları son derece önemlidir. İŞ PLANI NEDİR? İş planı, firma kuruluş aşamasında ulaşılmak istenilen hedefleri ve bu hedeflere giden yolun haritasının çıkartılmasını sağlayan işler bütünüdür. Kısacası işin ne olduğunu, kısa ve uzun vadedeki hedefleri ve bu hedeflere ulaşmak için gereken araç ve yöntemleri içerir. Her iş mutlaka bir iş planı hazırlamayı gerektirir. Girişimciler mutlaka bir iş planı hazırlamalıdır.Etrafta çok sayıda iş planı şablonu bulmak mümkün, ancak doğru iş planı; işi açıklayan, pazarı doğru tanımlayan ve nasıl yol alınacağını gösterebilen ayrıntılar içermelidir. İş planı hazırlarken bunun mutlaka girişimci tarafından yazılması ve olabildiğince kısa tutulması önemlidir.

7 ŞİRKET NASIL KURULUR? Ülkemizde şirketler şahıs ve sermaye şirketleri olmak üzere ikiye ayrılır. Şahıs ve sermaye şirketlerinin de kendi içlerinde alt türleri vardır. Hepsinin kendine has hak ve yükümlülükleri bulunur. Girişimcinin, şirketin hukuki yapısına karar vermeden önce ilgili mevzuatları incelemesi ve işletmenin üreteceği ürün ve hizmetler doğrultusunda bilinçli karar vermesi gereklidir. ŞİRKET Mİ SATIN ALACAKSINIZ? Eğer girişimci mevcut bir şirketi satın alacaksa şu sorulara yanıt bulması yararlıdır;  Neden satılıyor?  Piyasada kötü bir imaja sahip mi?  Çalışanların nitelikleri uygun mu?  İşletmenin fiziki durumu nasıl?  Çalışanlar ne kadar ücret alıyor?  Rakiplerinin güçleri nedir? REKABETTE NASIL FARK YARATILIR? Müşterilerinizi tanımalı ve onların ihtiyaçlarını karşılarken nasıl kazanç sağlayacağını bulmalısınız. Bunun için güçlü bir stratejiye ihtiyacınız olacak.  İş stratejinizi geliştirin,  Büyümü hedefinize nasıl ulaşacağınızın yol haritasını çıkarın,  Rekabetçi bir strateji planı kurun, REKABETLE NASIL BAŞA ÇIKILIR? Rekabet edilecek diğer firmalarla ilgili konuların keşfedilmesi, işe başlamadan önce size kendi işinizle ilgili detaylar konusunda son derece değerli ipuçları verecektir. Aynı zamanda bu sayede başkalarının yaptığı hatalardan ders de alabilirsiniz.

8 GİRİŞİMCİ  Pazarda kar odaklıdır.  Sürekli yenilik ve değişiklikleri temel alır.  Risk almaya hazırdır. GİRİŞİMCİ PROFİLİ  Özgüven  Kararlılık  Gerçekçilik  Güvenilirlik  Bir konuyu birçok kez düşünebilme yeteneği  Problemlerin üstesinden gelebilme  Risk almaya hazır olma  Yaratıcı düşünme yeteneği  Belirsizlikleri yönetebilme  İşletmeyi sürekli takip etme  Erkenden işe başlama ve iş bitene kadar çalışabilme  Yönetim becerileri  Detaylara önem verme  Dinlenebilme ve işe ara verebilme  Başkalarından öğrenme istekliliği  Yeni fikirlere açık olma

9 İş Fikri Nasıl Bulunur?  Kendi fikrini yaratmak,  Başka birinin fikrini ödünç almak ya da onu değiştirmek,  Başka birinin işini ya da fikrini satın almak. Fikir Kaynakları 1.İş tecrübeleri 2.Başarılı şirket örnekleri 3.Yenilikler 4.Sektör analizleri 5.Yaşadığınız bölgenin gelenekleri 6.Hobi ve sporlar 7.İnternet 8.Spesifik literatürler 9.Ekonomi yayınları 10.Dergiler 11.Televizyon 12.Uzmanlar 13.Fuar ve konferanslar 14.Cazip pazar fırsatları 15.Başarı öyküleri

10 YENİ BİR İŞ FİKRİ BULABİLMENİZ İÇİN AŞAĞIDAKİ SEÇENEKLERİ DEĞERLENDİREBİLİRSİNİZ; 1)Piyasada bir boşluğu fark edip yeni bir ürün ya da hizmet geliştirebilirsiniz. 2)Mevcut ürün, hizmetleri yeni bir teknoloji ya da yöntemle yenileyebilirsiniz. 3)Çevrenizdeki başarılı iş girişimlerini örnek alabilirsiniz. 4)Yurtdışında popüler ancak ülkemize henüz denenmemiş işleri pazara ilk siz sunabilirsiniz. 5)Yaşadığınız bölgenin yerel potansiyellerini değerlendirebilirsiniz. 6)Girişimcilik konularına yer veren ekonomi yayınlarını takip etmeniz size yeni fikirler kazandırabilir. 7)Franchise ya da bayilik veren şirketlerden yararlanabilirsiniz. 8)Başka birinin iş fikrini satın alabilirsiniz. 9)KOBİ’lere destek veren kurumlara danışabilirsiniz. 10) Fuarları takip edebilirsiniz.

11 İŞ KURMA AŞAMASINDAKİ GİRİŞİMCİLER NELERE DİKKAT ETMELİDİR ????? 1)İş fikrinizin yapılabilirliğini iyi bir araştırmayla öğrendikten sonra genel bir plan yapın. Bu plan iş kurma sürecinizi ana hatlarıyla anlatmalı. Eksiksiz hazırlanacak bir plan en güçlü silahınız olacaktır. 2)İş modelinizi ortaya çıkarın. Unutmayın! Kaynaklarınızı verimli kullanmak zorundasınız. 3)İşletme sermaye gereksiniminizi öğrenin. 4)Bir bütçe hazırlayın. Toplam bütçenin bir kısmını beklenmedik giderlere ayırın. 5)Faaliyet göstereceğiniz sektörün özelliklerini öğrenin. 6)Rakipler kimlerdir? Onların güçlü ve zayıf yönlerini belirleyin. 7)Size rekabet avantajı sağlayacak yenilikler bulun. Sektördeki kar düzeyini ve rakiplerin gücünü bilin. 8)Müşterilerin demografik ve sosyoekonomik özelliklerinin araştırın. 9)İş kurmak için uygun zaman ve yere karar verdiniz mi? 10)Öyleyse işletmenin yasal kuruluş işlemleri tamamlayın. 11)İşletmenizi geliştirmek için neler yapabileceğinizi araştırın.

12 GİRİŞİMCİLİK YAŞAMINIZI KOLAYLAŞTIRACAK İPUCU NİTELİĞİNDE ÖNERİLER 1)Hızlı davranın. Evet, iyi bir fikriniz olabilir ama unutmayın ki aynı fikre sahip başkaları da olabilir. 2)Ayağı yere basan ve sağlam bir iş modeli kurmaya dikkat edin. 3)Hedeflediğiniz sektörün nasıl gelişeceğini gözlemleyin. Önümüzdeki dönemde neyin nasıl değişebileceğini öngörün 4)Pazara çıkış stratejinizi oluşturmayı ihmal etmeyin. 5)Yenilikçi olun. Adım attığınız her alanı kontrol edin. Yeni bir yaklaşım gerekiyorsa bunu siz yapın. 6)Müşterilerinizle ilgili farklı neler yapabileceğinizi bulun. 7)Tek hedefe odaklanıp diğerlerini ihmal etmeyin. 8)Başarı için doğru ölçümlemeleri ve göstergeleri kullanın. 9)Daima yüksek kaliteli ürün ve hizmet üretmeyi hedefleyin. 10)İyimser olun. Önünüze çıkacak engeller karşısında karamsarlığa kapılmayın. Yolunuza sabırla devam edin. 11)İşlerinizi yürütürken duygusal davranmayın. 12)Akla, deneyimlere, bilgi ve verilere dayalı olarak karar almaya çalışın.Gerektiğinde bir uzmana danışın.

13 GİRİŞİMCİLİKTE FARK YARATACAK 10 İPUCU 1)Ürün ya da Hizmette Farklılaşın !!! 2)Hızlı Olun !!! 3)Kaliteden Ödün Vermeyin !!! 4)Yenilikçi Olun !!! 5)Farklı Reklam ve Tanıtım Yapın !!! 6)Ödeme Koşullarında Farklılaşın !!! 7)Tasarım Size Özgü Olsun !!! 8)Markalaşarak Farklılaşın !!! 9)Ürün Çeşitliliği ile Farklılaşın !!! 10)Garantide Farklılaşın !!!

14 GİRİŞİMCİLERE ALTIN ÖNERİLER ***İşin uygunluğuna bakın*** Franchise almadan önce araştırılması gereken, öncelikle işin size uygun olup olmadığıdır. Sosyal ilişkilerde yeterince aktif olmayan kişiler yoğun kişisel satış gerektiren franchise almamalıdır. ***Her isteyen alıyorsa dikkat*** Yeni gelişen, işi bilmeyen, paraya ihtiyacı olan zincirler her isteyene franchise veriyor, sonuçta büyük ölçüde başarısız olunuyor. Yatırım yapacağınız markayı iyi seçin. ***Firmayı iyi araştırın*** Broşürlerde cazip laflar yer alsa bile, mevcut işletmecilerle konuşmalı, başarı dereceleri ve firmanın geçmiş uygulamaları öğrenilmelidir. ***Yatırım yerini iyi seçin*** İşin usulüne uygun olarak sayımlar, ölçümler, değerlendirmeler yapılmalı,esasen yer seçimi de başlı başına bir uzmanlık alanı. ***Avukatlara danışın*** Franchise anlaşması genelde sert maddeler içerebilir. Özel durumlarda bazı tavizler alınabiliyor. Ayrıca firmanın genel tutumu anlaşılmalı, tehlikeli olabilecek maddeler mutlaka bir avukata danışılmalıdır. Bunları Sakın İhmal Etmeyin! a)İş Planınızı geliştirdiniz mi? b)Pazar araştırması yaptınız mı? c)Rakiplerinizin listesini çıkardınız mı? d)Pazarlama stratejilerinizi belirlediniz mi? e)Şirket kurma işlemlerinizi tamamladınız mı? f)Finansman tablonuzu oluşturdunuz

15 B aşarısızlığa Götüren Hatalar !!! 1)Kişisel güven elbette iyidir. Ancak yapacağınız işle ilgili gerekli araştırmalar mutlaka yapılmalı. Unutmayın henüz yolun başındasınız ve deneyim eksikliğini dikkate alın. 2)“Bir iş planına ihtiyaç yok, biz işimizi biliriz” demeyin. Mutlaka yazılı bir iş planınız olsun. 3)Elinden geleni yapmak sıradan insanlar için yeterli olabilir. Ancak girişimci için yeterli değildir. Başarıya ulaşmak istiyorsanız sıkı, titiz ve planlı çalışmalısınız. 4)Yanlış ortaklık nedeniyle zor durumlara düşmeyin. Eğer ortaklık yapacaksanız onun iş konusundaki güçlü ve zayıf yanlarından emin olun. Ayrıca sadece mevcut duruma göre değil gelecekteki ihtiyaçları ve dengeleri de gözeterek seçim yapmalısınız. 5)Sizi ilgilendiren hukuki ve mali konular hakkında bilgi sahibi olmadan adım atmayın. Gerekirse konuyla ilgili bir uzmandan destek alın. Unutmayın. Farkında olmadan, istemeden bile olsa küçük yanlış yüzünden çok ağır cezalarla karşı karışa kalabilirsiniz. 6)Girişim öyküleri çoğunlukla sınırlı sermaye ile başlar. O nedenle kısıtlı sermayenin etkin bir şekilde kullanılması gerekiyor. 7)İnternette yapacağınız araştırmalara dikkat edin. Zira internetten edineceğiniz yanlış bir bilgi işinize büyük zararlar verebilir. Bu konu son dönemin en çok yapılan hatalarından biri. İşinizin kuruluş aşamasında ya da ilerleyen dönemlerde yapacağınız araştırmalar için kullandığınız kaynakların güvenilir olmasına özen gösterin. 8)Bilgi, teknoloji ve yenilikleri takip etmeyenler bir süre sonra rekabette geri kalmaya başlıyorlar. Bu nedenle işinizle ilgili en güncel konuları takip etmelisiniz.

16


"G İRİŞİMCİLİK, İ ŞLETME, P AZARLAMA, İ Ş FİKİRLERİ N ASIL O LUŞTURULUR, G İRİŞİMCİLERE ALTIN Ö NERİLER www.ortakoyisder.org." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları