Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PROGRAMLAMA NEDİR? Kullanıcıların isteklerini karşılayacak alt yapıyı(kodları) hazırlamaktır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PROGRAMLAMA NEDİR? Kullanıcıların isteklerini karşılayacak alt yapıyı(kodları) hazırlamaktır."— Sunum transkripti:

1

2 PROGRAMLAMA NEDİR? Kullanıcıların isteklerini karşılayacak alt yapıyı(kodları) hazırlamaktır.

3 ALGORİTMA Bir uygulamanın işlem basamaklarını teker teker yazarak çözümleme ve sonuca varmada izlenecek yoldur.

4 ALGORİTMA PROBLEM:Elazığ’dan İstanbul’a gitmek için bir algoritma oluşturun

5 ALGORİTMA 1.adım: Evden çıkarım. 2.adım: Otogara giderim.
1.YOL 2.YOL 1.adım: Evden çıkarım. 2.adım: Otogara giderim. 3.adım: İstanbul’a bilet alırım. 4.adım: Otobüse binerim. 5.adım: saat yolculuk yaparım. 6.adım: İstanbul’da inerim. 1.adım: Evden çıkarım. 2.adım: Hava alanına giderim. 3.adım: İstanbul’a bilet alırım. 4.adım: Uçağa binerim. 5.adım: 2 saat yolculuk yaparım. 6.adım: İstanbul’da inerim.

6 SCRATCH NEDİR? Kendi animasyonlarımızı, bilgisayar oyunlarımızı tasarlayabileceğimiz ya da interaktif hikayeler anlatabileceğimiz ve paylaşabileceğimiz bir grafik programlama dilidir.

7 SCRATCH ARAYÜZ 3 ana bölümden oluşur.

8 1. BLOK PALETİ: Karakterimizi programlamak için kullanabileceğimiz blokların bulunduğu kısımdır.

9 2. KODLAMA ALANI: Blokları sürükleyerek komut dizileri oluşturacağımız alandır.

10 3. PROJE EKRANI: Bizim sahnemizdir. Projemizi çalıştırdığımızda tasarladığımız her şey burada hayat bulur.

11 BLOK PALETİ Karakter programlama için gerekli blokların bulunduğu kısımdır.

12 BLOK PALETİ Hareket Karakterin hareketi için gerekli komutlar burada bulunmaktadır.

13 BLOK PALETİ Görünüm Karakterin görünüm ve duyuru ile ilgili kodlar burada bulunmaktadır.

14 BLOK PALETİ Ses Ses eklememizi sağlayan komutlar burada bulunur.

15 BLOK PALETİ Kalem Ekranda karakterler üzerinden çizim yapmamızı sağlayan komutlar bulunur.

16 BLOK PALETİ Algılama Ekrandaki değişiklikleri fark eden komutlar burada bulunur.

17 BLOK PALETİ Kontrol Karakteri ve klavyedeki tuşları kontrol etmemizi sağlayan komutlar burada bulunur.

18 BLOK PALETİ Değişkenler
Hafızada bilgi saklamak için komutlar bulunmaktadır.

19 BLOK PALETİ Operatörler
Matematiksel işlem komutları ve karşılaştırma komutları burada bulunur.(<,+,* gibi)

20 SCRATCH ÖRNEKLER 1.DALGIÇ
Amaç:Klavyedeki Yön tuşlarını kullanarak dalgıcı ekranın dört yönüne hareket ettirmek.

21 SCRATCH ÖRNEKLER 1.AŞAMA Tasarım Yapma
Arka plan deniz altı resmi eklenir. Dalgıç karakteri eklenir.

22 SCRATCH ÖRNEKLER 2.AŞAMA Kodlama yapma
Sağ yönde gitmesi için yandaki kodlar eklenir.

23 SCRATCH ÖRNEKLER 2.AŞAMA Kodlama yapma
Sol yönde gitmesi için yandaki kodlar eklenir.

24 SCRATCH ÖRNEKLER 2.AŞAMA Kodlama yapma
Yukarı yönde gitmesi için yandaki kodlar eklenir.

25 SCRATCH ÖRNEKLER 2.AŞAMA Kodlama yapma
Aşağı yönde gitmesi için yandaki kodlar eklenir.

26 SCRATCH ÖRNEKLER 2.ÇİZİM YAPMA
Amaç:Fareyi kullanarak farklı renklerde çizim yapma.

27 SCRATCH ÖRNEKLER 1.AŞAMA Tasarım Aşaması Kalem sembolü eklemek
Farklı renklerde daire eklemek Silgi eklemek

28 SCRATCH ÖRNEKLER 2.AŞAMA Kodlama Aşaması
Kalemin çizmesi için gerekli kodlar.

29 SCRATCH ÖRNEKLER 2.AŞAMA Kodlama Aşaması
Renklere tıklandığında kalemin renk değiştirmesi için gerekli kodlar. RENK DAİRE İÇİN KALEM İÇİN

30 SCRATCH ÖRNEKLER 3.PONG AMAÇ:Topun ekran üzerinde rastgele hareket etmesi ve bir çubuğa çarptığında tekrardan hareket etmesi.

31 SCRATCH ÖRNEKLER 1.AŞAMA TASARIM KISMI 1 tane top 1 tane çubuk

32 SCRATCH ÖRNEKLER 2.AŞAMA KODLAMA AŞAMASI
Çubuğun fare ile hareket etmesi için gerekli kod.

33 SCRATCH ÖRNEKLER 2.AŞAMA KODLAMA AŞAMASI
Topun kenara çarptığında geri dönmesi için gerekli kod.

34 SCRATCH ÖRNEKLER 2.AŞAMA KODLAMA AŞAMASI
Topun kırmızı kısma geldiğinde oyunu bitirmek için gerekli kod.

35 SCRATCH ÖRNEKLER 2.AŞAMA KODLAMA AŞAMASI
Topun çubuğa değdiğinde tekrar dönmesi için gerekli kod.

36 SCRATCH ÖRNEKLER 4.BALON PATLATMA
AMAÇ:fareyi kullanarak ekranda beliren balonları patlatmak. Süre:20 sn Patlatılan her balon için :10 puan

37 SCRATCH ÖRNEKLER 4.BALON PATLATMA TASARIM AŞAMASI Balon ekleme.
Hedef karekteri ekleme.

38 SCRATCH ÖRNEKLER 4.BALON PATLATMA KODLAMA AŞAMASI
Hedefin fare ile hareket etmesi için gerekli kod.

39 SCRATCH ÖRNEKLER 4.BALON PATLATMA KODLAMA AŞAMASI
Süre bitimini kontrol eden kodlar. Sahneye yazılacak.

40 SCRATCH ÖRNEKLER 4.BALON PATLATMA KODLAMA AŞAMASI
BALONUN HAREKETİ İÇİN GEREKLİ KODLAR.

41 SCRATCH ÖRNEKLER 4.BALON PATLATMA KODLAMA AŞAMASI
BALON HAREKETİ İÇİN GEREKLİ KODLAR. Hedef balonu vurduğunda puan artırmak için gerekli kodlar.

42 SCRATCH ÖRNEKLER 4.BALON PATLATMA KODLAMA AŞAMASI
BALON HAREKETİ İÇİN GEREKLİ KODLAR.


"PROGRAMLAMA NEDİR? Kullanıcıların isteklerini karşılayacak alt yapıyı(kodları) hazırlamaktır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları