Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇATIŞMA YÖNETİMİ B a s i t f a r k l ı l ı k A n l a ş m a z l ı k U z l a ş m a z l ı k K a m p a n y a Y a s a l ç e k i ş m e Ş i d d e t - k ş a.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇATIŞMA YÖNETİMİ B a s i t f a r k l ı l ı k A n l a ş m a z l ı k U z l a ş m a z l ı k K a m p a n y a Y a s a l ç e k i ş m e Ş i d d e t - k ş a."— Sunum transkripti:

1

2 ÇATIŞMA YÖNETİMİ

3 B a s i t f a r k l ı l ı k A n l a ş m a z l ı k U z l a ş m a z l ı k K a m p a n y a Y a s a l ç e k i ş m e Ş i d d e t - k ş a v g a ÇATIŞMA

4 ÇATIŞMANIN SUÇLUSU KİM? Problem kimin kontrolünde? Karşı tarafın payı nedir? Benim payım/ yapabileceklerim nelerdir?

5 ÇATıŞMA DÖNGÜSÜ

6 AŞAĞıDAKI SEMPTOMLARA DIKKAT EDINIZ; ÇATIŞMA GELİYOR UM DER ! İletişimde isteksizlik göstermek. Görünürde hiçbir neden olmadığı halde kızmak. Verimliliğin sürekli olarak düşmesi. Moral bozukluğu. Hastalık gerekçesiyle işe gelmeme, rapor alma olaylarında artış. Görüş ayrılıkları olduğunda bağırıp çağırmaya başlamak, kapıyı çarpmak...

7

8

9 NİÇİN KIZIYORUM? NELERE KIZIYORUM? KIZMA GEREKÇELERİM BAŞKALARINA GÖRE DE HAKLI GÖRÜLEBİLİR Mİ?

10 KIZGINLIK NEDENLERİ Haksız engelleme Düşünme biçimimizin çarpıklığı:  Abartma  Etiketleme  Zorunluluk yükleme  Zihin okuma

11 KIZGINLIĞIN YÖNETİMİ Kızgınlığın farkına varılması. Kızgınlık uyarımının anında kontrol edilmesi. Alternatif varsayımların belirlenmesi. Kızgınlığın nedeninin tanılanması. Bireyin kendini güçlendirmesi. Kızgınlığın yapıcı bir biçimde ifade edilmesi

12 KıZGıNLıĞı IFADE EDERKEN NELERE DIKKAT ETMELIYIZ ? Varsayımları gözden geçirmek Açık ve net olmak Tutarlı olmak Kızgınlığın sorumluluğunu kabul etmek Karşı tarafı kızdırmaktan kaçınmak Düşüncesizce davranmaktan kaçınmak Haklılık ve üstünlük duygusuna kapılmamak Duyarlı olmak İfadeleri kızgınlığı boşaltmak için kullanmak Pozitif duyguları ifade etmek Çözümü ve başarıyı birlikte kutlamak

13 ÇATıŞMA YÖNETIMI STRATEJILERI

14 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 1. AŞAMA Kızgınlığınızı kontrol altına alın. Taraflar sağlıklı düşünemeyecek kadar kızgın ise ve duygularını kontrol edemiyorsa uzlaşma sağlanamaz.

15 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 2. AŞAMA Karşı tarafa yaklaşmadan önce bir kez daha düşünün! Çatışma tarafları nasıl etkilemektedir? Çatışmada taraflar için çıkarlar ve değerler nelerdir? Taraflardan her birinin diğerine ilişkin önyargıları ve varsayımları nelerdir? Söz konusu çatışmayı yönetmede ya da çözümlemede en iyi yaklaşım nedir? İşbirliği yapılacaksa, bunu başlatmak için en uygun yer ve zaman nedir?

16 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 3. AŞAMA Olumlu bir hava oluşturun. Karşı tarafı uzlaşmaya-konuşmaya davet edin. İyi niyetli olduğunuzu gösterin. Karşı tarafı dikkate aldığınızı ve önem verdiğinizi gösterin.

17 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 4. AŞAMA Temel kurallara dikkat edin. Karşı tarafı dikkatle dinleyin ve sözünü kesmeyin. Durumu iyileştirmek için çalışın. Sakinliğinizi koruyun.

18 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 5. AŞAMA Problemi tartışarak tanımlayın. Taraf için önemli olan hususları ortaya koyun ve duyguları paylaşın. Etkili konuşma ve dinleme tekniklerini kullanın. İhtiyaçları ve çıkarları belirleyin. Gerekiyorsa değerleri, varsayımları ve kaygıları paylaşın. Ortaya çıkan yeni algı ve anlayışı gözden geçirin.

19 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 6. AŞAMA Olası çözümler için beyin fırtınası yapın. Tarafların ihtiyaç ve çıkarlarının tatmin olabilmesi için düşünceleri açıkça ortaya koymak. Bu aşamada henüz düşünceleri eleştirmemek ve yargılamamak. Düşüncelere açık olmak. "Sen" yerine "biz", kullanmaya özen göstermek.

20 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 7. AŞAMA Olası çözümleri değerlendirin ve uygun çözümleri belirleyin. Çözümler şu nitelikleri taşımalıdır: Her iki taraf için de kabul edilebilir, Gerçekçi ve gerçekleştirilebilir, Belirgin ve Dengeli olmalıdır. Çözümler her iki taraf için de önemli ana hususları içermelidir.

21 ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE 8. AŞAMA Çözümlerin işlerliğini izleyin. Belirli bir süre sonra çözümlerin işleyip işlemediğini kontrol etmek. İşlemiyorsa, yukarıdaki basamakları tekrarlayarak çözümleri yeniden gözden geçirmek.


"ÇATIŞMA YÖNETİMİ B a s i t f a r k l ı l ı k A n l a ş m a z l ı k U z l a ş m a z l ı k K a m p a n y a Y a s a l ç e k i ş m e Ş i d d e t - k ş a." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları