Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Diğer görüşler Daha fazla etkinlik konulmalı. 1-Çok fazla bilgi ve uygulama konusu var kısa sürelerde tamamlanıp diğer üniteye geçiliyor KONULARI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Diğer görüşler Daha fazla etkinlik konulmalı. 1-Çok fazla bilgi ve uygulama konusu var kısa sürelerde tamamlanıp diğer üniteye geçiliyor KONULARI."— Sunum transkripti:

1

2

3

4

5

6

7

8 Diğer görüşler Daha fazla etkinlik konulmalı. 1-Çok fazla bilgi ve uygulama konusu var kısa sürelerde tamamlanıp diğer üniteye geçiliyor KONULARI Yetişme sorunu yaşanır 8.sınıf konuları öğrenci seviyesinden çok uçuk boyutta bence hafifletilip ilgi çekecek uygulamalı öğrenecek ortamlarda mesela endüstri meselek liseleriyle işbirliği( atelye elektrik elektronik robot ahşap sanayi metal tasarım üretim) olabilir. Bizim öğrencilerimizin pek çogu makasla kesmeyi.cetvel tutmayı. defter kaplamayı bile bilmiyor Bu derse çok güzel içerikle hoş konular ve kazanımlar planlanmış ama öğrenci seviyesi beceri ve teknolojik imkanlar hiç düşünülmemiş lise seviyesinde bir 8. sınıf planlanmış ben proğramı,yoğun konulu zor ve abartılı buldum.Daha sevimli ve ilgi çekici olmalı.teknoloji tasarım dersinde ben proje konusu bulamayan öğrencilerime 1 - küresel ısınma 2- enerji kaynaklarının tasarruflu kullanımı 3- trafik kazalarının önlenmesi 4-engelli yaşlı insanları hayatını kolaylaştıracak projeler.5-Ergonomik ev eşyası tasarımı bu beş proje konusundan ilgi alanına göre bir konu seçip araştırıp sınıfça çözüm önerileri sunmamız her aşamanın değerlendirilmesi her öğrenci projesinin görüşülüp çizilmesi öneri sunulması bile saatler alıyordu, ama öğrenciler farkındalık kazanıyor,düşünüyor, merak ihtiyaç ya da hayallerini peşinden gidiyordu.derste öğrencilerime beni uçurabilirmisiniz Nasıl bir düzen lazım, ne ile çalışır,ağırlığı,şekli boyutu, iniş özellikleri,vücudumuzu dış etkilerden koruyacak giysi özelliği,ne kadar yükseklikte uçmalı derken en ilgisiz öğrenci bile fikir yürütüyordu..Değerlendirme ölçekleri de yapılacak projeye uygun ya da herşeyde kullanabileceğimiz standart kriterler olmalı basite indirilmeli anlaşılmaz ifadeler kullanılmamalı.Teknoloji Tasarımın çok önemli hayatın içinde yaşamın parçası olduğu bilincindeyim, öğrenci ve velilerimizin ilgisini çekmemize yardımcı olun.Teşekkürler

9 Diğer görüşler Çalışmaların daha somut halde donanımlı teknoloji ve tasarım atölyelerinde gerçekleştirilmesi gerekiyor. Sınıflarda uygulamalı etkinlikler işlenirken öğrenci sayısı ne kadar olursa dersin kalitesi de o oranda düşüyor. Benim isteğim sınıf mevcutları 21 olunca sınıflar ikiye bölünsün. Teşekkür ederim. İşliklerde öğrenci sayısı 20 yi geçmemelidir. dersliklerin teknoloji ve tasarım dersinin adına yakışır biçimde teknolojik ekipmanla donatılması ve bu dersin 5 ve 6. sınflardaki öğrencilerle de işlenmesi gerektiğini düşünüyorum. Bilindiği gibi hayal gücünü kullanabilme küçük yaşlarda daha sınırsız oluyor. Teori den çok uygulama modülleri olmalı kurgu mutlaka olmalı günlük yaşam tasarımı pratik tasarımlara yer verilmeli.... Eğitim sisteminin öğrenci merkezli olması ve özellikle TEOG sınavı sebebiyle 8. sınıflarda verimli olunamayacağı, öğrencilerin sınıflarda uygulamaları daha severek ve motive olarak yapacağı kanaatindeyim. Bilgisayar destekli çizim sürelerinin yetersiz olduğunu düşünüyorum. "Bilgisayar çizimlerinde kullanılacak programın" belirlenmesi (3 d max mi? auto cad mi ? yada daha basit ama hangisi?) ve her meslektaşımın aynı programı kullanması şarttır. Böylece her öğrencinin eşit bir eğitim alabileceği ve güncel programı da, bilgisayar programını da öğrenebileceği kanaatindeyim. Hatta kullanacağımız program CD ortamında kılavuzla bizlere ulaştırılmalı. Taslak kılavuzun uygulanmasında sorun yaşanmaması için öğretmenlere bir kurs verilmesi taraftarıyım. Taslak program uygulandıktan sonra değerlendirmeye ait gözlem formları, ürün değerlendirme formları kılavuza eklenmeli. İlgisiz brand öğretmenlerin bu proğramı uyguluyabileceğini sanmıyorum. 6. Sinif daki derslerinin gelmesini istiyorum. Brand dışındaki öğretmenler sayesinde girecek ders bulamıyoruz. Ayrıca hiç bir konudan anlamayan zümre arkadaşlar sayesinde derslimiz değersiz konuma düsurulmustur

10 Diğer görüşler DERSİN MEVCUT PROGRAMLA 6.SINIFLARINDA DAHİL EDİLMESİYLE AYNI KALMASININ DAHA UYGUN OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM. YAPILAN BU TASLAK PROGRAMIN İSE LİSELERDE DERS OLARAK DAHA RAHAT İŞLENEBİLCEĞİ KANAATİNDEYİM. ders saatlerimiz çok az ve süreler yetmiyo 5 ve 6. sınıflarada teknoloji tasarım dersi verimelidir. Dersin 8.sınıflarda kaldırılıp 5,6,7. Siniflarda olması daha verimli olabilir. Taslak programın hazırlanmasında emeği geçenlere teşekkür ederim.Multi disiplinler bir yapıya sahip dersin daha alt sınıf seviyelerinden itibaren verilmesinin üreten Türkiye için elzem olduğunu ifade etmek isterim 1. Programın bir sene boyunca pilot bölgelerde denenerek uygulamada karşılaşılabilecek sorunların genel uygulama öncesi tespiti daha yararlı olacaktır. 2. Hizmet içi eğitimler ile öğretmenlerin yeni programa hazırlanması daha faydalı olacaktır. 3. Programın uygulanmasında öğretmenlere yardımcı olmak üzere uygulama CD'leri hazırlanabilir. 4. Bilişim Teknolojileri müfredatına 2 ve 3 boyutlu çizim programları dahil edilmesi öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini artıracaktır ve 6. sınıflara Teknoloji ve Tasarım dersi getirilerek temel seviyede bir öğretim gerçekleştirilebilir. Bu sayede 7 ve 8. sınıflara uygulamaya yönelik bir programın uygulanması kolaylaşacaktır. 6. Ders gruplarının 15 kişiyi geçince bölünmesi sağlanarak ders işlenişinin daha verimli hale getirilmesi gerekmektedir. 7. Düşünce Eğitimi, Zeka Oyunları gibi seçmeli derslerin müfredatlarının Teknoloji ve Tasarım dersi müfredatı ile entegrasyonu sağlanarak bu branş öğretmenlerinin verebileceği dersler olması sağlanmalıdır. Bu uygulama hem öğrencilerin hazır bulunuşluk sorununa bir çözüm getirecek hem de karşılaşılan norm kadro sorunlarına da çözüm olacaktır. konular teknolojiye giriş güç ve enerji grafik iletişim elektrik elektronik teknik resim yapı materyalleri metal ve ahşap teknolojisi gibi başlıklar altında olursa daha faydalı bireyler yetiştirme şanşımız artar. Icerik güzel fakat ev ekonomisi öğretmeni olduğumdan konular bana çok yabanci

11 Diğer görüşler Ders saati yetersiz çok fazla uzmank alanlarına yer verilmiş ve okul imkânları oluşturulan programa göre değil. Taslakta öğretmenin ne yapacağı üzerine daha fazla açıklamaya yer verilmeli. Ders saati çok yetersiz ya konular azaltılmalıdır yada ders saati artılmalıdır. Taslak program 5.6. ve 7.siniflara uygulanmalidir. Programdaki sınıf bölmek için ön görülen 25 ve üstü öğrenci sayilari 20 ye indirilmelidir. 8.sınıflar teog sınavından dolayı derse yeterli ilgiyi göstermemektedirler. Programda ki bu kadar konunun iki seneye sığdırılmış olması kesinlikle yanlış sınıflara ders konulup 4 seneye yayılması gerekirdi. Programı uygulayabilecek olanlar bu dersin gerçek branş öğretmenleri belki olabilir (endüstriyel sanatlar fakültesi - teknoloji bölümü mezunları) diğer branşlardan geçen ve özellikle sınıf öğretmenliğinden geçen öğretmenlerin bu programı uygulayabilmesi kesinlikle imkansız. Okullardaki mevcut fiziki şartlar, öğretmen yeterlilikleri ve 2 senelik zaman süresi düşünüldüğünde programın amacına ulaşmasını beklemek hayalcilik olacaktır. Döngüsel uygumalar kısmı 1. Dönemin sonu değil 2. Dönemin başına alinmali. Her konu ve etkinligin soninda ölçme ve değerlendirme nasıl olacak iyice belirtilmeli. Klavuz kitapta ek olarak yenieklenmis olan etkinlik ve konular hakkinda ayrintili bilgi paylasimi ve envarter olmali. Öğrencinin de urün dosyasi şeklinde olabilecek bir çalışma kitabi kesinlikle olmali. Icerigin sadelestirilmesi ve butun yil bu konular uzerinde durulmasi gerekir. Mufredat cok sıkışık. Biraz genişlemeli. yaratıcılığın küçük yaşlarda daha etkili ve sınırsız olduğu gerçeğinden yola çıkılarak dersin 5 ve 6. sınıflarda da kesinlikle uygulanması gerekliliğine inanıyorum. Teknoloji ve tasarım dersi 5. Sınıftan itibaren başlarsa daha verimli olur.8. sınıflarda öğrenciler TEOG ağırlıklı çalıştıkları için derdimize gereken önemi vermiyorlar velilerin ve öğrencilerin beklentileri farklı oluyor.5 ve 6. sınıflarda program yoğun olup 8. sınıfta biraz daha hafifletilebilir.

12 Diğer görüşler Hazirlanan taslak tasarim baska branslardan atanan ögretmen arkadaslar icin cok acik ve anlasilir degil bunun icin öğretim programinin ogretmen arkadaslar icin daha acik ve ayrintili bir sekilde hazirlanmasi gerekir dersin anlamli bir sekilde dolu dolu gecmesi icin bunun sart olduğunu düşünüyorum Bu ders 5-6 ve 7 sınıfta olmalı 8. sınıflar teok sınavına hazırlandıklarını icin katılım saglanamiyor.Taslak Çok fazla konu içeriyor. Eskiye göre daha iyi.biraz sadelestirmek gerek Ortaokullarda; öğrencinin, estetik, görsel algı, simetri, oran- orantı, renk, biçim, boyut vb. kavramlarda zihinsel hazır bulunuşluk düzeylerini oluşturmak amacıyla 5. ve 6. sınıflarda da Teknoloji ve Tasarım dersinin bulunması kanaatindeyim. Programda etkinliklere ayrılan süreleri yeterli bulmadım. 5 ve 6 sınıflarda da teknoloji tasarım dersi konulsun...öğrencilerin hayal gücü değerlendirilsin...ağaç yaş iken eğilir...Bilim adamı ve Bilim kadını böyle yetişir...Finlandiya 20 sene buna yatırım yaptı...şimdi meyvesini yiyor....Teşekkürler...

13 Diğer görüşler Öğrencileri mevcut program da bile yönlendirmek her bölge de farklı olurken teorik ağırlıklı ve alt yapı gerektiren konularda öğretmenlerin yeterli olacağını düşünmüyorum. Taslak program ders ogretmi ve ogrrenci gorusleri alinmadan hazirlanmis, ders lutfen 5 6 ve 7 siniflarda okutulsun,5 ve 6lar kusak konularini cok istekli seviyor Bu ders 4,5,6,7 sınıflarda temelden başlamalıdır.!!! " 7.sınıf programında yer alan ve 2.dönem uygulanacak olan konu anlatımlarının birinci donem olmasını daha uygun buluyorum öğrenci ilk dönem çeşitli konularda bilgi sahibi olmalı 2. Donem öğrendiği konuları özgün tasarımı üzerinde kullanabilmelidir

14 Diğer görüşler yeni taslak program cok sıkıstirilarak yapilmis ayrica sadece 7 ve 8 de bu ders olmamali.5 ve 6ya da konulursa hem tüm sınıflar bu dersi işlemiş olur hemde konular daha uzun bi sürece yayılmış olur.. Öncelikle emek harcayan arkadaşların emeğine saygı duydığumu belirtmek istiyorum. Ben 25 yılının 19 yılını iş eğitimi öğretmeni olarak dolu dolu yaşamış bir öğretmen olarak yazıyorum. İlk tvt dersi konduğunda da talim terbiye başkanlığı dahil bir çok birime bu dönüşümün yanlış ve yetersiz olduğunu alt yapısız olduğunu belirten e mailler attım. Cevap alamadım Emekli olduktan sonra Alp Boydak hocadan cevap aldım. Zannetmeyin ki tvt anlamadan konuşuyorum. İlk sene kaynak kitap hazırlayıp öğrencilerime dağıtacak kadar araştırıp anladım. hatta çalışma kitabımı bir yayınevi satın aldı. yıllarca öğretmenlere kaynak olarak verdi. Taslak programı hazırlayan komisyon üyelerinin kaç yıl taşrada görev yaptığını, bu komisyon üyeleri gelişmiş ülkelerdeki tasarım derslerinin nasıl yürütüldüğünü araştırıp araştırmadığını merak ediyorum. Ayrıca okullarda Bu Benim Eserim adlı proje yarışmaları düzenlendiğini ve bunlara Teknoloji ve tasarım dersinden katılınamadığını biliyorlar mı? + Sizler öncelikle bizlere gerçek anlamda ne yapmak istediğinizi anlatır mısınız ? + Bu program öğrencileri hayata hazırlayacak mı? Hazırcı bir neslin yaratıcılığına ne kadar katkı yapacak ve bu katkıyı nasıl yapacak? + Sizler x branştaki öğretmenler bu dersi yapabilsinler diye uğraşırken gerçek iş eğitimcileri harcadığınızın farkında mısınız? + Okumayan, araştırmayan çabuk sıkılan bir nesil yetiştiren eğitim programı varken (bizler dahil. zümre yazarken bile internetten hazır zümreleri indirip veriyoruz) sizler her şeyi çözmüşüz gibi öğrenciler tasarımlar yapsın diyorsunuz. NELER YAPILABİLİR? +Öncelikle bu tasarımları yapabilmek için 5. sınıfta teknik resim ve araştırma becerilerini geliştirecek dersler verirsiniz. +6. sınıfta basit el becerilerini arttırıcı konular içeren dersler (kesme yapıştırma, delme, çakma, vidalama, elektrik devrelerini bağlama, dikme, zımparalama boyama su tesisatı.... vb ) bunlar aynı zamanda çocuğu hayata hazırlar sınıfta yaşadığı çevrede sorunların farkına varıp öncelikle önleyici tedbirler üzerine çalışmalar yaparsınız. Enerji kaybı çevre kirlilği v.s daha sonra alternatif enerjiyi üretme kullanma ya da çevre kirlilgine karşı pratik tasarımlar üretin der ürettirirsiniz. yeni mimari tasarımlarla bunu pekiştirirsiniz. +8 sınıfta ulusal projeler hazırlatır ülke çapında yapılacak fuarlarla öğrencilere sanal ortamda sergi açtırırsınız. Bu arada tanıtım için afiş broşür vs hazırlama yeteneği de gelişir. hatta buradan seçilen ürünler uluslar arası sergilerde değerlendirilir. Bunlar şu an aklıma gelenler eminim benim gibi düşünen hatta çok daha özel yaratıcı çözümler sunabilecek nice gerçek tasarımcılar vardır. Önemli olan onların da fikirlerini alıp değerlendirmeniz. Saygılarımla

15 Diğer görüşler Teknoloji ve Tasarım dersi 5, 6,7 lerde olmasını istiyorum.teşekkür ederim diğer branşlardan atanan öğretmenler eski proğramda olduğu gibi ilk günden kağıt karton kestirip hediyelik eşya yaptırmaya başlıyacaklardır. ders sınıflarda uygulanmalıdır.çoğu okulda gerekli alt yapı sağlanmalıdır. Bilgisayarlı tasarım konusu için ne öğrencilerin hazır bulunuslulugu ne de okulların fiziki koşulları uygun değil. bu konu ile ilgili bir uygulama yapılabilmesi için tam donanımlı ve yeterli bir bilgisayar sınıfının da olması gerekiyor. Ders saatinin de bu konuları öğrencilere aktarabilmek için yeterli olmadığını düşünüyorum. Dersin 5. Ve 6.sınıflarda da olması gerektiği üzerinde durulmalıdır.Ayrıca sınıfların 26 olduğunda bölünebilir olması ders verimini düşürecektir eski sayıya çekilmesi gerek diye düşünüyorum.Teşekkür ederim. bu proğram 5 ve 6. sınıflardada uygulanmalı ve sınıf mevcudu kaç olursa olsun,sınıflar bölünmeli diye düşünüyorum Bu dersin daha alt sınıflara yayılması taraftarıyım. 5. Ve 6. Sınıflarda da olmalıdır. Öğrenci seviyesinin üstünde bir müfredat. Öğretmenin de yetersiz olacağı kısımlar var. Bu ders 5,6,7,8. sınıflarda uygulanmalı. 5 ve 8. sınıflarda hafifletilmiş 6 ve 7. sınıflarda genişletilmiş şekilde uygulanmalıdır. Bilgisayar destekli tasarım bireysel ve bölgesel farklılıklar nedeni ile uygulama güçlüğü taşıyacaktır. Öğrencilerin yaratıcılığını artırıcı tasarım konularına az yer verilmiştir

16 Diğer görüşler Dersin verimli işlenebilmesi açısından grup oluşturmada şart koşulan 26 kişilik sınıflar sorun teşkil etmektedir. 20 ve üzeri mevcutlu bir sınıfta tek öğretmenin öğrencilerle yeterince ilgilenebilmesi çok zordur. 20 kişi olan sınıfların gruplara ayrılması çok daha anlamlı olacaktır diye düşünüyorum Öğrenci sayısı 20'yi geçtiği takdirde gruplara bölünmelidir. Kalabalık gruplar dersin işlenişini güçleştirmektedir. Bu ders kesinlikle ve kesinlikle 5. hatta 4. sınıftan başlamalıdır. Bize gelen 7. sınf çocukların beyinleri ezberciliğe alışmış oluyor. Bu dersin verilmesine daha küçük yaşlardan başlanırsa öğrencilerin yaratıcıklarını besleyici çok olumlu bir adım olacağı inancındayım. Atölyelerimizde bilişim teknolojileri bulundurulması zorunlu hale getirilmelidir.Bir de programda bahsi geçen konularla ilgili olarak hizmet içi eğitim almamız gerekir (basit motor yapımı, 2 ve 3 boyutlu çizimler vb). İyi çalışmalar.. Bu dersin diğer derslerden kesinlikle farklı olduğu göz önünde bulundurularak, bir sınıfta bulunması gereken en fazla öğrenci sayısının yenid n düzenlenmesi ve sayının aşağı çekilmesi gorusundeyim. Eğitim programının 7 ve 8 inci sınıflar için tamamlayıcı olarak planlandığı görülmekte ancak teknolojik okur yazarlığın yanı sıra, düşünceyi oluşturacak altyapının hazırlığında önemlidir bu sebeble ortaokulun tüm kademelerine yayılmış bir teknoloji ve tasarım programı,vb dersin öğrenilmesindeki ana hedeflerin başarıyla uygulanmasında elzem olarak görüyorum

17 Diğer görüşler Yeni hazırlanan taslak teknoloji tasarım dersi öğretim proğramının önceki dersten daha boş ve faydasız olduğu düşüncesindeyim.iş eğitimi dersine acilen dönülmesi gerektiğine inanıyorum.yeni proğramda hazırlanmışsa olsa 5. Ve 6.sınıflarında bu dersi tanımalarının Şart OLDUĞUNU düşünüyorum. Program 5. Sınıftan başlayarak uygulanması gerekli. 5 ve 6.sınıflarda olması gerekir. 8. Sınıflarda veli ve öğrencilerin dersimizden beklentileri farklı oluyor.5 ve 6 larda program yoğun olup 8 lerde biraz hafifletilirse daha verimli olabilir.Ama eski program kesinlikle degistirilmeli Dersimiz 5.6.ve 7.sinifta daha verimli olacağını düşünüyorum o yüzden tekrar düzenleme yapılmalıdır. Bu program öğretmen ve öğrenci altyapısının çok ama çok üzerinde bir programdır karma öğretmenlerin yetersiz öğretmenlerin olduğu bu sistemde kesinlikle bu program işlemez Oncelikle emeginize saglik..farkli bi bransdan oldugumu da belirtmeliyim..program eskisine gore daha verimli olabilir gibi gozukuyo..eklenmesi gereken "son teknolojik gelismeler"gibi bir unite var olmali sanirim..tabi bu benim fikrim..iyi calismalar.. Kağıt ve karton tan kurtarın bizi artık..... Kesinlikle bu dersin ortaokul her kademede zorunlu olması gerekmektedir.bir teknoloji ve tasarım öğretmeni olarak bu öğretim Programı'nın tüm kademelere dağıtılması gerektiğini düşünüyorum. Taslak programın ESEF ETE mezunlarının ders içerikleriyle örtüştüğünü gördüm. Ancak farklı alanlardan atanan öğretmenlerin uygulamada sorun yaşayacağı kesindir. Halen uygulanmakta olan Teknoloji ve Tasarım öğretim programının da artık değişmesi gerektiği aşikardır. Çünkü yeni bir kaç etkinliğin dışında çoğu öğretmen kalıplaşmış öğretmenlik anlayışıyla kılavuz kitaptaki etkinliklerin dışına çıkmıyordu. Ayrıca dersin 6. sınıflardan kaldırılması da yeni program gerekliliğini kesinleştirmiştir. Dersimizin 5. ve 6. sınıflarda olması gerekliliği tartışılamaz. Sorunlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, 3 boyutlu düşünme, zihinde canlandırma, tasarım geliştirebilme günümüz yeterliliklerinin olmazsa olmazlardandır. Ancak eğitim sistemimiz genellikle öğrenci ihtiyaçlarına göre değil siyasi baskı ve çıkar baskıları altında şekillendiğinden yakın zamanda bu sorunun çözülebileceğini sanmıyorum. Öneri sürecinde program üzerinde çok fazla değişiklik olacağını sanmıyorum. Baskı hataları veya kazanımlarda gözden kaçan mantık hataları varsa belki onlar değiştirilebilir ancak 2 yıldır üzerinde çalışılan program işleyiş süreci öylece kalır. En az 2 yıl programa alışma süresi olur. 5 yıl ömür biçiyorum bakalım ne kadar gidecek. Diğer branşların yaptıkları baskıları bizde yapabilirsek belki ders saatleri değişir yeni program ihtiyacı doğar yeniden şekillenir. Ümitlerimizi yitirmeyelim Hayırlı olsun diyelim.

18 Diğer görüşler Yeni hazırlanan taslak teknoloji tasarım dersi öğretim proğramının önceki dersten daha boş ve faydasız olduğu düşüncesindeyim.iş eğitimi dersine acilen dönülmesi gerektiğine inanıyorum.yeni proğramda hazırlanmışsa olsa 5. Ve 6.sınıflarında bu dersi tanımalarının Şart OLDUĞUNU düşünüyorum. Program 5. Sınıftan başlayarak uygulanması gerekli. 5 ve 6.sınıflarda olması gerekir. 8. Sınıflarda veli ve öğrencilerin dersimizden beklentileri farklı oluyor.5 ve 6 larda program yoğun olup 8 lerde biraz hafifletilirse daha verimli olabilir.Ama eski program kesinlikle degistirilmeli Dersimiz 5.6.ve 7.sinifta daha verimli olacağını düşünüyorum o yüzden tekrar düzenleme yapılmalıdır. Bu program öğretmen ve öğrenci altyapısının çok ama çok üzerinde bir programdır karma öğretmenlerin yetersiz öğretmenlerin olduğu bu sistemde kesinlikle bu program işlemez Oncelikle emeginize saglik..farkli bi bransdan oldugumu da belirtmeliyim..program eskisine gore daha verimli olabilir gibi gozukuyo..eklenmesi gereken "son teknolojik gelismeler"gibi bir unite var olmali sanirim..tabi bu benim fikrim..iyi calismalar.. Kağıt ve karton tan kurtarın bizi artık..... Kesinlikle bu dersin ortaokul her kademede zorunlu olması gerekmektedir.bir teknoloji ve tasarım öğretmeni olarak bu öğretim Programı'nın tüm kademelere dağıtılması gerektiğini düşünüyorum. Taslak programın ESEF ETE mezunlarının ders içerikleriyle örtüştüğünü gördüm. Ancak farklı alanlardan atanan öğretmenlerin uygulamada sorun yaşayacağı kesindir. Halen uygulanmakta olan Teknoloji ve Tasarım öğretim programının da artık değişmesi gerektiği aşikardır. Çünkü yeni bir kaç etkinliğin dışında çoğu öğretmen kalıplaşmış öğretmenlik anlayışıyla kılavuz kitaptaki etkinliklerin dışına çıkmıyordu. Ayrıca dersin 6. sınıflardan kaldırılması da yeni program gerekliliğini kesinleştirmiştir. Dersimizin 5. ve 6. sınıflarda olması gerekliliği tartışılamaz. Sorunlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, 3 boyutlu düşünme, zihinde canlandırma, tasarım geliştirebilme günümüz yeterliliklerinin olmazsa olmazlardandır. Ancak eğitim sistemimiz genellikle öğrenci ihtiyaçlarına göre değil siyasi baskı ve çıkar baskıları altında şekillendiğinden yakın zamanda bu sorunun çözülebileceğini sanmıyorum. Öneri sürecinde program üzerinde çok fazla değişiklik olacağını sanmıyorum. Baskı hataları veya kazanımlarda gözden kaçan mantık hataları varsa belki onlar değiştirilebilir ancak 2 yıldır üzerinde çalışılan program işleyiş süreci öylece kalır. En az 2 yıl programa alışma süresi olur. 5 yıl ömür biçiyorum bakalım ne kadar gidecek. Diğer branşların yaptıkları baskıları bizde yapabilirsek belki ders saatleri değişir yeni program ihtiyacı doğar yeniden şekillenir. Ümitlerimizi yitirmeyelim Hayırlı olsun diyelim.

19 Ders saati yeterli degil dersimiz Siniflarda daha verimli olacagina inaniyorum Dersin kesinlikle 5 ve 6 siniftan itibaren sarmal bir program olarak okutulmasi gerekir ozellikle 5 ve 6 sinifta bilgisayar destekli cizim ogretilmeli 1-Okul idarelerine de derse destek konusunda bağlayıcı hükümler olmalı, Ögretmenin- idare mücadelesine bırakılmamalı, 2-Gezi konuları okul ve çevre koşulları nedeniyle zorunlu tutulmamalı, 3-Uygulamalar KESİNLİKLE her sınıf düzeyinde 1 tane olmalı.Öğrencilerin sınav hazırlıklarında yük ve zorluk olarak görülüyor.Özellikle de 'çalışır düzeyde ve teknolojik içerikli uygulamalar' bir yarış ve külfet halini alıyor.Velilerle ciddi sıkıntılar yaşanıyor. *Yazılı sınav olması gerektiğini de düşünüyorum.Dönem içinde 1 tane de olsa.Notların değerlendirilme farklarının objektifliğini sağlamak için bence çok önemli.Mevcut uygulamada çok benzer ürün dosyalarına çok farklı notlar çıkabiliyordu... Bir öğrenciden senede en fazla 3 ya da 4 ürün alırken bu programda 10 a yakın ürün beklenmektedir bu hem bıkkınlık hem ölçme değerlendirmede zorluk yaratacaktır. Sınav dolayısıyla 8 ler ugrasmak ıstemiyecektir. hayal gücü işin içinden çıkartılmış ürün odaklı olmuş. Öncelikle dersin içeriği öğretmenlere etkili biçimde anlatılmali ve her öğretmen ayni standartlarda dersi islemelidir. Ayrica ders için Öğrenci grup sayisi 20 yi gecmemelidir. Dersin etkisini arttirmak amaciyla program 5. ve 6. siniflarda da uygulanmalidir. Alan dışı ogretmenler mutlaka egitilmeli ve egitimde birlik saglanmalidir. Hizmet içi eğitim verilmeli, bilgisayar ve program alt yapısı gerekli, Uygulamalı etkinliklerin çerçeve plan'ı çizilmeli Türkiyenin dört bir tarafındaki okullarda akíllı tahtalar,donanımlı atõlyeler varmış gibi dúşünülüyor.Bu yeni taslakla öğrencileri hayallerinin sınırlandırılacağínı dúşünüyorum.Çünkü ünite ve konu belirtilmiş.Dersiniz 5 ve 6. sınıfları da kapsamalıdır.Bizler yaşındaki öğrencilerin derslerine giriyoruz. Bunlar ne mimarlık ne mühendislik nede grafik öğrencileri. Ayrıca her birimiz farklı branşların öğretmenleriyiz.Bu kadar ağır bir yüke gerek yok.Öğrencilerimizin çoğu cetvelde 0 dan ölçü alınması gerektiğini bile bilmiyor.Dersimizin 5,6,7 ve 8 lerde olması ve onların el becerilerini geliştirmesi hayallerini sınırlandırması gereklidir. Norm kadro sıkıntısı yaşıyoruz. Yeni programda da gruplara ayrılmanın şartı sınıfların 26 kişi olması. Gruplara ayrılırken sayı şartı aranmamalı veya en fazla 20 kişi olunca bölünmesi gerekir ve o zaman norm sıkıntısı yaşamayız Öğretmenlere öncelikle Eğitim verilmeli. Okullarda bilgisayar yok. Bu derse değer veren yok. Okul idaresi,veli, öğrenci sadece not istiyor. Program hayal ürünü gerçekçi değil. Bu değişikliği yaptıgınız için çok teşekkür ederim eski programı ben bile içime sinmeyerek yaptırıyordum.dahada geliştirilebilir be komisyonda ders ögretmenlerimizin katılımları ne kadar oldu merak ediyorum.

20 VİZYON, Yeni taslak program vizyonu teknoloji okur yazarlığına kitlemiştir.Programda içerik daralmış, esnekliği kalmamış, merak ve hayal gücü gitmiş, konulara boğulmuştur. Mevcut programın vizyonu ve dayanakları gül gibi geçerliğini korurken yine mevcut program 'Sen öğretmen, artık bilgi veren değilsin öğrenenin bilgiye ulaşıp yapılandırmasını sağlayan rehbersin' diyorken;Var olan programın yapısını bozmadan odak noktalarını arttırarak, etkinliklerini artırma yoluna gidilmesi bence en doğru olandır. Böylece ders esneklik adına benim öğrenci ve şartlara göre en uygun etkinliğe karar vermem daha doğru olacaktır. Mevcut program öğretmene ne yapacağını asla söylemedi.O program bana dokunmatik telefon dizaynı yap,bina tasarımlarını ihtiyaca göre maketle demedi.Çünkü teknoloji dinamiktir,ihtiyaca göre değişebilir.Sadece hayal kur dedi.Böylece bugün artık dokunmatiklerin tarihe karıştığını kola yerleştirilen çiplerden hologramik görüntü iletişim cihazlarına geçişi yaşıyoruz.Bugün mimari cizimlerden bahsediyoruz ancak gençlik doğaya çıkarken sırtında taşıyacağı katlanır binalardan bahsetmektedir.Bana öğrenciye ne düşüneceğini öğrettirmemeli yeni program.... Bu dersin sınıflarda olması gerektiğine inanıyorum.. Eğer gercekten bir program yapılacaksa ve 8. sınıflarda teknoloji ve tasarim dersi konulmalı. Bu dersin gercekten verimli gecmesi isteniliyorsa brans degisikligi ile gelen basta sınıf ögretmenleri tekrardan gercek branşlarına geri donmeli. Bu tür çalısmalar gecici çözümden başka bir şey degildir. her bölgeden programı uygulayan özellikle köy okullarından gelecek olanlar öğretmenlerden oluşan bir komisyon oluşturulup program değişecekse veya yenilenecekse bu komisyonun yapması Ankara'daki okullara, fırsatlara, öğrencilere ve öğretmenlere göre bir program uygulanabilirliği göz ardı edilmiş her unsur açısından. saygılar ben köy okulunda öğretmenim.Öğrencilerin evlerınde bilgisayar yok.teknolojiden birhaberler.Okulumda bilgisayar yok.Bu nedenle bilgisayar destekli eğitimi yapamam.Ayrıca bu dersin 8.sınıflarda olması çok mantıksız.Çocukların sınavdan dolayı ilgisini çekmiyor.Bu dersin 5.sınıftan başlamasının çok fayalı olacağını düşünüyorum.Çünkü bu yaş grubunun hayal dünyası çok geniş.Ders sınıfarda olmalı. Taslak programı incelediğimizde bilgisayar destekli tasarım konusunu sadece etkileşimli tahta yeterli olmayacaktır. Çünkü öğrencilerimiz tasarım yapacaklar ise muhakkak bilgisayar sınıflarına ihtiyaç duyulacaktır. Bazı okullarda bilişim siniflari mevcut ama bilgisayarlar yeterli olmayacaktır kullanılacak programlar örneğin photoshop, Corel draw, Autocad gibi programları kalmayacaktır mevcut bilgisayarlar. İkinci olarak konuları incelediğimiz de öğrenciler için kitap olmasi gerekecektir. Ben beslenme çıkışlı bir öğretmenim programda bahsedilen birçok konuda herhangi bir bilgim yok yetersizim o konularda Hadi kendimi geliştirdim öğrendim diyelim ki öğrenciler için öğrenmeye mecburum ama bu programı uygulayabilmek için bilgisayara,akıllı tahtaya falan ihtiyaç var, kaç okulda var bunlardan yeterli sayıda, benim atölyem bile yok okulda bir tane bilgisayar bile bulamıyoruz nasıl işleyeceğiz bu dersi çok merak ediyorum

21 Yeni Hazırlanan Taslak Teknoloji ve Tasarım Dersi öğretim programında belirtilmemiş ama ders kitabı gerekebilir. Teknoloji ve Tasarım dersi 7. ve 8. sınıflar yerine 5. Ve 6. Sınıflarda okutulmalıdır, alt sınıflarda sınav kaygısı daha az olduğu için dersin daha verimli işleneceğini düşünmekteyim. 7. ve 8.sınıfĺar sınava hazırladıkları için dersimize gereken önemi vermemektedirler, öğrencilerin derse ilgisi olsa bile sınav nedeniyle veliler tarafından desteklenmemektedir. Dersten alınan notun bir şekilde liseye yerleştirmede katkısı olursa derse verilen önem dahada artacaktır. Taslak proğramda bilgisayar destekli 3 boyutlu çizimler konusunda derse giren öğretmenler yeterli bilgiye sahip değiller ayrıca ders işlediğimiz yerlerde bilgisayardan yararlanma imkanı yoktur bu konu verimli bir şekilde işlenemez. Ayrıca dersle ilgili ögrenciler içinde kitap basilmalıdır. Besicı sınıftan itibaren bu ders olmalı 5.6 sınıflarda bu dersin olması lazım öğrenci seviyesine göre düzenlenip okullara da yeterli teknik imkan sağlanırsa faydalı olacaktır.guruplar en fazla kişi olmalı.ögretmenlere hizmet içi eğitim verilmeli öncelikle. merak ve hayal ile ilgili öğrencileri hazırlayıcı etkinlikler olması gerek. Çok fazla konu var. 8.sınıfllar Teog sınavından dolayı derse gereken önemi göstermemektedir sınıflarda dersin işlenmesi daha sağlıklı olacaktır. Yeni taslak program cok karmasik ve ogrenci seviyesine gore agir ve zorlayici niteliktedir.ögretmen ve ogrenciler acisindan uygun etkinlik icerikli degildir.daha yalin, daha duzenli ve icerigi daha hafifletilmis bir program olmalidir.tesekkurler. Öğretmenler için de, yeni hazırlanan Teknoloji ve Tasarim Dersi ogretim programina uygun açıklayıcı, yol gösterici bir klavuz kitap hazırlanmasının dersin işlenişi ve verimi açısından daha iyi olacağını düşünüyorum. Yeni öğretim programı kulanırken öğretmenlerin kullanabileceği bir ders kitabının ce öğrenci kitabının olmasını istiyorum yazılı sınav olmadığı sürece ve sınıflar ikiye bölünmediği sürece ne yapılırsa yapılsın boş! Program sınıflarda uygulanabilir,Çünkü çocukların gelişimi açısından 7 ve 8 sınıflarda geç kalındığını düşünüyorum. 8 sınıflarda teog merkezli düşünüldüğü için bu ders ciddiye alınmıyor. ÇOK FAZLA ÜNİTE VAR VERİLEN SÜRE İÇERİSİNDE ÜNİTELERİN İŞLENECEĞİNİ DÜŞÜNMÜYORUM. ÖRNEĞİN 4 SAATTE MİMARİYİ VERİP 2 SAATTE NASIL PROJE YAPTIRACAĞIZ. TEOG YÜZÜNDEN 8. SINIFLARDA ZORLANACAĞIZ. -Programın uygulanmasında öğrenci sayısı bence 20 yi geçmemelidir. -Etkinlikler okul ortamında ve atölyede yapılabilecek şekilde tasarlanmalıdır diyor, bir çok okulda atölye yok yada yetersiz nasıl olacak? -Değerlendirme kısmında eksiklikler var, kazanıma dayalı süreç değerlendirmesi demiş fakat detay verilmemiş. -Kesinlikle hizmet içi eğitime ihtiyaç var -Programı uygulayabilmek için ders kitabı da hazırlanmalı -Emeği geçenlerin ellerine sağlık, hayırlı olur inşallah. Teptik düzeyi oldukça yüksek bir program olduğunu düşünüyorum. Bu programı uygulamak için çok iyi bir teknoloji alt yapı olması gereklidir. Günümüz şartlarında bu sadece üniversitelerde uygulanabilir seviyededir. Genel olarak olumlu Kitap vb olmalı Seminer kurs vb olmalı bu programın yürütülmesi için ders kitabı ve öğretmen kitabı hazırlanmalıdır

22 Teknoloji ve Tasarım Dersi 5. ve 6. sınıfların müfredatında da yer almalıdır. 8. sınıflarda Teog sınavı nedeniyle öğrencilerin derse odaklanmasında problemler yaşanmaktadır. Dersin ve 7. sınıfların müfredatında yer alması daha verimli olabilir. Okullardaki ders ile ilgili donanım eksiklikleri, dersin verimli işlenmesine engel olmaktadır. Programın kesinlikle değişmesi gerekiyordu.yeni programda anlaşılmayan ve okul şartlarına uymayan çok fazla bölüm var.kesinlikle öğretmenlerin yetersiz kalacağını ve mutlaka seminere alınmaları gerektiğini düşünüyorum. Şu anki programdaki (düzen kurgu ve yapım kuşağında) 3 etkinlik yaptırırken öğrenci öğretmen ve veli olarak zorlanmaktayız.Taslak programda uygulamalar çok fazla,öğrenci seviyesine uygun değil,etkinlikler azaltılmalı ve basitleştirilmelidir.Bu düşünceleri dikkate alarak taslak programın tekrar ciddi olarak gözden geçirilmesini istiyorum. Temeli olmayan bir dersin başarı şansı yok. Ayrıca 5 ve 6. sınıflarda teknoloji ve tasarım dersi olmaması bizleri norm kadro açısından mağdur etmekte ve moral motivasyonumuzu olumsuz yönde etkilemektedir. Bırakın ek dersi her sene norm kadro nedeniyle sıkıntı yaşayan öğretmenlerle, dünyanın en iyisi dahi olsalar herhangi bir programın başarı şansı yoktur. Ayrıca zaten bir gecede dersi değiştirilerek cahilleştirilmiş bir öğretmen topluluğunun yeni bir ders öğrenme yönünde istek ve arzusu da sorgulanır. Dersimiz 5 ve 6. Sınıflarda da olmalı, bilgisayar bağımlılığından uzak el be zeka yeteneği üzerine kurulu bir ders olmalı, uygulama aşaması sürekli olmalıdır. Terotik içerikten sonrA uygunacak Uygulamalı etkinliklerin daha açık verilmesi gerekir, bilgisayar destekli uygulamalar için Kullanılacak programlar için materyal ve program paketlerinin okullara Kılavuzla gönderilmesi gerekir Programla ilgili olarak değil ama öğretmen yeterlilikleri ile ilgili bazı aksaklıklar yaşanabilir.Fakat bunlar hizmet içi eğitimle çözülebilir.Güzel ve öncekine göre daha dolu bir program. dersin 5_6_7 sınıflarda olması.8.sınıflarda sınav nedeniyle uygulanması cok zor alt yapı olmadan ders asla başarıya ulaşamaz bireysel başarıdan öteye gitmez. programda ölçme değerlendirme, günlük ve dosya hazırlanması konularında açıklamada bulunulmamış. bilgisayar donanımı olmayan okul sayısı fazla olduğundan dolayı bilgisayarlı tasarım ve çizim konusunda hem öğretmen hemde öğrenci sıkıntı yaşayabilir. düzen kuşağı kaldırılmış, işlenen teorik bilgiler düzen kuşağı ile pekiştiriliyordu. bunların dışında program güzel olmuş daha anlaşılır ve uygulanabilir. programla ilgili en azından formatör öğretmenlere seminer verilirse onlarda bölgelerindeki öğretmenleri bilgilendirebilirler diye düşünüyorum. emeğinize sağlık teşekür ederim... Teknoloji tasarım dersinin 7. ve 8. sınıfta değil 5.,6. ve 7. Sınıfta daha iyi uygulanacağını düşünüyorum çünkü zaten 8. Sınıfta sınav kaygısı ile öğrenciler düşüncelerini o yöne kaydırmış durumda lar. Bir öğretmen olarak ta haklılar kendi gelecekleri için sınav teknoloji tasarımdan daha değerli. Ayrıca 8. Sınıf öğrencileri ile bircok öğretmenin hem idare hemde kendi inisiyatifleri ile ders yapmadıklarını düşünüyorum. Ve özellikle teknoloji ve tasarım dersinin öğrencilere seçmeli ders olarak gelmesini dersin not verme durumunun da kaldırılmasını destekliyorum. Bilgisayar destekli çizimlerde ise akilli tahta sayesinde sadece çizim bilen öğretmenlerin çizimi gösterebileceği öğrencilere uygulanamayacağı ve hatta bazı öğretmenlerin bunları yapamayacağı kanısındayım. Dersin içeriği öğrencilere çok iyi olacağını düşünme me rağmen mevcut şartlar düşünüldüğünde uygulamasının nerede ise imkansız olacak kısımlarının bulunduğunun altını çizmekte yarar görüyorum. Neden diye soracak olursanız da ;çalıştığım ilçede akıllı tahta geldi sayılır ama bir okulda sistemi daha kuramadılar ve tahtaları bile gelmedi diğer bir okula ise tahta var ve sistem yok ve kuran şirket çekti gitti. Her yerde benzer şeylerin olduğunu düşünürsek işimiz zor. sınıflar 20 kişi olduğunda bölünsün Bu dersin 5. ve 6. sınıflarda kesinlikle verilmelidir

23 Tasarim kokeninden olmayan branstaslarimizin hizmet ici egitim faaliyetleri ayrica planlanmalidir.... "Tasarım Çizimle Başlar" sözünden hareketle içerisinde çizim olmayan bir proğramın başarılı olabileceğini düşünmüyorum. % cm çizgi çizemeyen bir öğrenciden tasarım beklemek hayal olur. o nedenle proğramın başında ayrıntılı çizim (teknik resim) konusu olmalıydı. ve bu konu en geç 6. sınıfın 1. döneminde verilmeli sonra tasarım konusuna geçilmeli diye düşünüyorum... Program cok yogun olarak islenmesi planlanmis. Ama dees saatinin azligi buna engeldir. Ki buna 8.siniflarin teog sinavi da eklenirse konular yetismeyecektir. Cunku bazi okullarda mudur dersleri alip teog dersleri isletmektedir. Bunu goz önüne aldigimizda 8. Sınıflarda konular yetismeyecektir. Ayni zamanda 7. Siniflara konu yigilmasi olmuştur. Dersin 5, 6ve 7. Sınıflarda olmasi gerekmektedir. Ayrica guncel bir kilavuz kitabi istiyorum hala 6 larda var gibi eskisi gonderiliyor. Madem oyle yeniden sers 6 lara gelsin ve kimse norm fazlasi olmasin. Teknoloji ve tasarım dersinin 5 ve 6. Sınıflarda da yerini almasını kesinlikle gerekli görüyorum. 8. Sınıflarda teog sınavının olması dersimize odaklanma açısından öğrencilerimizi etkilemektedir. Taslak programdaki etkinliklerin sayısının fazlalığı öğrencilerimiz açısından zorlayıcı olabilir.

24 Dersimize 2 haftalık kurs ile geçiş yapan sınıf öğretmenleri bu dersi kolay yoldan tayin çıkarabilecekleri bir ders gibi gördükleri için ve dersin özünü kavrayamadıkları için bu derse zarar vermektedirler.. Programı geçmiş yıllarda uygulayamadıkları gibi bu dersi içi boş bir ders yatış dersi zannetmektedir ler siz değerli yetkililerden bu yapılan yanlıştan bir an önce dönülmesini talep ediyorum. Ayrıca çocuklarımızın yaratıcılığının hayal gücünün yüksek olduğu 5. Ve 6. Sınıf lardada bu dersin mutlaka işlenmesi gerektiği kanaatindeyim. Öyleki 8. Sınıfta olmasın ama Sınıfta olsun... Saygılarımla... Planlamada ders saatleri uygun dağıtılmamış, her ünite sonunda bir aktivite gerçekleştirileceği düşünüldüğünde zaman sorunumuz olacak. Eski program içine bilgisayar destekli tasarım, çizim eklenmesi daha etkili olacaktı. Dersi işleyen bizler bu taslak program bu şekilde kabul edildiğinde öğrencilerin ürün ortaya çıkarması için çok daha fazla peşlerinde koşacağız, eski programa göre sadece birkaç sorumsuz öğrenci ile uğraşırken bu defa öğrenciye yeterli hayal kurma, yeterli araştırma yapma, yeterli taslak tasarım ve tasarım geliştirme fırsatı vermeden hemen ürün tasarlamalarını isteyeceğimiz için önceki çalışmalar baştan savma yapılacak, dersin önemi artırılmaya çalışılırken yapılan ürünler ile hiç bir değeri kalmayacak, şu halinde bile ders içinde farklı proje çalışmaları bu derse adapte edilerek ders içinde çıkan ürünler çeşitli şekillerde değerlendirilip dersin önemi veli ve diğer öğretmenler ve tabiki öğrenciler açısından biz bunu yapabiliyoruz düşüncesiyle dersin önemsenmesini sağlayabiliyorduk. bir tasarım hadi tasarla dediğimizde maalesef olmuyor, öğrencinin hazırbulunuşluğu çok önemli, taslak tasarım ve üniteler özellikle zorunlu ünite değil seçmeli ünite olarak şuanki programa eklemeler yapılarak mevcut program güçlendirilebilirdi. Öğrenci sayılarının da düzenlenmesi gerekir kesinlikle Dersin 5 ve 6- sınıflara konulması gwrekmektedir. Bilim adamlarının hayatları na da yer verilmeli. Inovasyon konusu ve arge konulari daha ayrinti ve uygulamalı olarak islenmeli. Bilgisayar dersi ile teknoloji tasarim dersibirlestirilmeli.

25 Hazırlanan taslak programın ağır bir süreç olduğunu düşünüyorum. Somut ve soyut kavramlarının tam oturmadigi bir zihinde yaratma sürecini hayal etme sürecini vermeden bir ürün le ilgili olarak hadi bunu inceleyelim sonra sende buna benzer ürün tasarla diyemezsiniz. Bunun zihinde oturması için belli bir süre geçmeli 3 saat veya 6 saat bunun için yeterli değildir. Bir başka konu ise bilgisayar destekli tasarim donanım yetersiz okullarda nasıl uygulanacak öğretmen bu konulara hakim mi? Özellikle sınav kaygısı taşıyan aile okul ve öğrencilerin son sınıftaki durumu düşünüldüğünde programın 5,6,7 sınıflarda somut tasarim programları ile uygulanmasını arzu ederdim. büyüdükçe hayal kurma ve tasarlama gücümüzü azaldığını unutmayalım. teknoloji var tasarlama ve uygulama yok bu programda... -etkinlik örnekleri havuzundan kurulca örnekler hazırlanmalı.çoğu okulda word bilmeyen çocuğun neyine bilgisayar destekli tasarım.pek çok basit ama gündelik hayatta olan şeyin çalışma mantığını bilmiyor, neyi tasarlayacak. akla gelebilecekk her nesnenin amacı, nedenn o malzemenin kullanıldığı, geçmişten bugüne nasıl geldiği, gelecekte nasıl özelliklere sahip olabilecğini içeren bi kitap basılmalı. (uçan araba bulmamalı çocuk.otomobil teknolojisi nasıl gelişiyo görüyorsunuz, daha basit fikirler yeterli.hatta bence fikir de bulmasın, önce en önce 'bilsin' mevcut programa 5 6 yeni konuyu ekleyerek uygulanabilir sahip olunan imkanlar tüm Türkiye için ve öğrenci profili göz önünde bulundururmalıdır. Derslikler yetersiz özellikle 8 lerde sınav ağırlıklı eğitim sisteminden dolayi hiç bir proğramı yeterince uygulanabileceğini düşünmüyorum. Dersin 6 ve 7 lerde daha iyi uygulanabilir. Ders bu kadar değersiz görülürken nasıl etkin proğram yapılabilir? Detaylı ve bol örnekli bir klavuz kitap şarttır. Taslak programda geçen konular dolayısıyla gerekirse öğrencilerinin de yararlanabileceği bir ders kitabı olmalıdır


"Diğer görüşler Daha fazla etkinlik konulmalı. 1-Çok fazla bilgi ve uygulama konusu var kısa sürelerde tamamlanıp diğer üniteye geçiliyor KONULARI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları