Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ. VERİMLİ ÇALIŞMA- ETKİLİ ÖĞRENME NASIL BAŞARILI OLURUM?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ. VERİMLİ ÇALIŞMA- ETKİLİ ÖĞRENME NASIL BAŞARILI OLURUM?"— Sunum transkripti:

1 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ

2 VERİMLİ ÇALIŞMA- ETKİLİ ÖĞRENME NASIL BAŞARILI OLURUM?

3 Yani herkes kendisine en uygun olanı keşfedip uygulaması gerekir. Biliyor musunuz? öğrenme stratejisi var.

4 NEDİR ETKİLİ ÇALIŞMA? Önce hedefini belirle Başaracağına inan Bir çalışma sistemi belirle Yaşamını planla Hedefine ulaşmada kararlı ol

5 Bir hedefin yoksa ders çalışmanın da anlamı yok. Yaşamdan beklediğin Hedef inse, Ok larında çalışmalıdır. 12

6 Nasıl bir gelecek istiyorum? Üniversite sınavını kazanacak mıyım ? Hangi üniversitede okuyacağım? Mesleğim ne olacak ? 5 yıl, 10 yıl sonra kendimi nasıl hayal ediyorum ? Vuramayacağın hedeflerle zaman kaybetme. Gücünü aşan hedefler seni başarısızlığa ve mutsuzluğa sürükler.

7 ‘Hayatı anlamlı kılan hedeflerinizdir.‘ ‘Unutmayın, hangi limana gideceğini bilmeyen gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez!’

8 oyun televizyon matematik LGS hazırlık coğrafya Unutmayın ki verimli çalışmak, zamanı bir puzzle gibi uygun yerleştirmektir. Yani zamanınızı planlayın diyor.

9 “ Keşke daha önce çalışmaya başlasaydım “ demeye başlarsın Unutma programlı çalışmazsan; Çalışmadığın için vicdan azabı çekersin Kendine güvenin azalır. Ailene ve çevrene mahcup olursun. Ne çalışmaktan ne de eğlenmekten zevk alırsın. Sonuçta ertelenen konular yoğunlaşır. İşin içinden çıkılmaz hale gelirsin.

10 Uygulayabileceğin bir program oluşturmalısın. okul televizyon uyku müzik yemek Ders çalışm a

11 Pzt. SalıÇarş.Perş.Cuma C.tesiPazar DERS ÇALIŞMA PROGRAMINI NASIL YAPACAĞIM ? Derslerinize ayırdığınız süreyi kendi gerçeklerinize göre ayarlayın.

12 ‘Verimli Çalışma’yı Dokuz Genel Başlık Altında İnceleyebiliriz: Çalışma Ortamının Düzenlenmesi Çalışmayı Sürdürmek Ders Çalışma Yöntemi Çalışma ve Tekrar Programı Okuma Yeteneğinizin Arttırılması Belleğin Güçlendirilmesi Dikkat Toplama Yeteneğinizin Arttırılması Etkin Dinleme Not alma

13 Çalışma Ortamının Düzenlenmesi Çalışma odası çok sıcak ve çok soğuk olmamalıdır. İyice ve sık sık havalandırılmalı mümkün olduğunca sessiz olmalıdır. Çalışma masasının yüksekliği boyunuza uygun olmalıdır. Masa, pencerenin yanında olmamalı gün ışığı masaya karşıdan ya da sol taraftan gelmelidir. Oturulan sandalye çok rahat olmamalıdır. Rahat bir sandalye, koltuk ya da yatakta ders çalışma uyku getireceğinden uygun değildir Yemek masası mümkünse çalışma masası olarak kullanılmamalıdır. Ders çalışırken müzik dinlemek dikkati dağıtacağından bundan kaçınılmalıdır. Ders çalışılan ortamda poster, afiş ve resimler de dikkatin dağılmasına neden olur. Bu nedenle bu tarz malzemelerin çalışma ortamından biraz uzakta olması gerekir.

14 Çalışma Ortamının Düzenlenmesi Çalışmaya başlamadan önce çalışma sırasında gerekli olacak malzemeleri önceden hazırlayın. Bu şekilde gereksiz dikkat dağılmalarının ve zaman kayıplarının önüne geçmiş olursunuz. Çalışmayı çalışma için ayrı8lmış alan dışına kaydırmayın. Tekrarlarınızı koltukta ya da yatakta yapmayın

15 Ders çalışırken çalıştığınız derse adapte olmanız önemlidir. Gereksiz hayal ve endişelere kapılmayın Hayal kurmaya başladığınızı fark ederseniz, dersi bırakıp hayal kurmaya devam edin, bitirdiğinizde ders çalışmaya devam edersiniz. Bir türlü hayal kurmayı bırakamıyorsanız ders çalışmaya ara verin ve farklı bir işle uğraşın. Sınav ile veya gelecekle ilgili kaygılarınız zihninizi meşgul ediyorsa, kendinize sorun: “Bu düşünceler çalışmamı kolaylaştırıyor mu?, “Bana yararı oluyor mu?”... Eğer yanıtınız “hayır” ise bu düşünceleri bir yana bırakıp çalışmaya başlayın Çalışmayı Sürdürmek

16  En iyi çalışma yöntemi, çalışmak, tekrarlamak ve dinlemektir. Bütün yapmak istediklerinizi dinlenme sırasında kendinize ödül olarak verin.  Televizyon, çalışmaya başlayamama, telefon konuşmaları, hayal kurma ve endişelenmenin en büyük zaman kaybı nedenleri arasında olduğunu unutmayın  Telefon konuşmalarınızı daha çok dinlenme aralarında yapın

17 Ders Çalışma Yöntemi  Programınızı hazırlarken o gün öğrenilen konuların tekrarı, ödevlerin tamamlanması, bir sonraki günün derslerine ön hazırlık biçiminde üç bölüm oluşturun.  dk. Konuya çalışın, 10 dk. Çalışılan konunun tekrarını yapın ve 10 dk. Dinlenin.  Ders çalışmaya en zor konudan başlayın  Bir dersi çalıştıktan sonra benzer bir derse çalışmayın  Daha ileri bir konuya başlamadan önce bir önceki konuyu tazeleyin  Sessiz okuyun. Bu size zaman kazandırır.  Anlaşılmayan yerleri birkaç kere okuyun. Okuma bitince, neler öğrendiğinizi sesli olarak tekrarlayın. Konuyu anlamaya çalışın.

18 Bir problemin çözümünü değil çözüm mantığını öğrenin Gerektiğinde başkalarından yardım isteyin. Bu, güçsüzlük değildir. Anlayamadığınız yerleri hiç çekinmeden öğretmeninize sorun. Başkaları ile değil kendinizle yarışın Her gece düzenli olarak en 8 saat uyuyun. Sağlığınızı koruyun. Devamlı baş, sırt vb. ağrıları, üşütme gibi rahatsızlıkları hafife almayın, mutlaka sağlık kontrolünden geçin. Ders Çalışma Yöntemi

19 Çözümü üzerinde durduğunuz herhangi bir soruyu sonuca ulaştırmadan, dinlenmek için ara vermeyin dk.lık bir çalışmanın ardından 10 dk.lık bir tekrarı mutlaka yapın. Hiç tekrar yapılmadığı zaman, öğrenilmiş konuların % 80’inin unutulacağını bilmelisiniz. Her çalışma seansından sonra, 10 dk.lık bir dinlenme arası verin. Notların tekrar yazılması veya çalıştıktan sonra, notların hızla gözden geçirilmesi hatırlamayı güçlendirir. Çalışma ve Tekrar Programı

20 Öğrenilenler hafızada yerleş,inceye kadar, düzenli aralıklarla tekrarlar yapmak, bilgilerin kalıcı olmasını sağlar. Düzenli tekrarları, çalışma programı üzerinde planlayın Bir gün sonrasının ödevlerini yapmaya başlamadan önce, o gün içinde öğrenilenleri tekrar ederek pekişmelerini sağlayın Çalışma ve Tekrar Programı

21 Okuma Yeteneğinizin Arttırılması Sessiz okuyun, böylece okuma hızınız artar; sesli okumanın, sessiz okumanın 3 katı zaman aldığını unutmayın Kelimeler için değil, fikirleri kavramak için okuyun Okuma amacınızı aklınızdan çıkarmayın Her paragrafta anlatılmak istenen fikri kavramaya çalışın Dikkatinizi, sadece anlamaya yoğunlaştırın. Tekrar okumayı en az düzeye indirin. Kolay konuların hiçbir yerini tekrar okumayın.

22 Belleğin Güçlendirilmesi Bellek, düşünüş için gerekli malzemeyi sağlar. Bir konunun önemli noktalarının hatırlanması, o konunun kavranması için şarttır. Hatırlamak istediğiniz konuyu anladığınızdan emin olun Maddeleri belirtmeyi ve düzenlemeyi öğrenin. Hatırlanacak maddeleri gösteren anahtar kelimeleri seçin ve yaratın. Bellek tipinizden yararlanın (Bazıları gördüklerini, bazıları duyduklarını, bazıları yazdıklarını daha iyi hatırlarlar.)

23 Dikkat Toplama Yeteneğinizin Arttırılması Dalgınlığınızın sebebini bulun. Bazen küçük şeyler zihninizi meşgul edebilir. Bu işleri ya hemen yapın ya da ileri de yapmak için bir yere not edin. Ödevinizin çokluğu, çalışmaya başlamadan önce cesaretinizi kırabilir. O zaman, bunları küçük bölümlere ayırın ve her seferinde birini bitirin. Ancak, öğrenilen parçaların birleştirilerek tekrar edilmesi şarttır. Çalışmaya hemen başlayın. İlham gelmesini beklemeyin. Oyalanmanız hem zaman kaybına neden olur hem de çalışma isteğinizi azaltır. Başkaları ile değil kendiniz ile yarışın. Her şeye rağmen dikkatinizi toplayamazsanız hemen başka bir konuya geçin.

24 Etkin Dinleme Öğretmenin anlatacağı ders ile ilgili olarak, bir gün önceden ön okuma yapın, sorular çıkarın ve konu üzerinde düşünün. Önemli olduğu vurgulanan fikirleri not edin. Dersi dinlerken fikir üretin ve anlamadığınız yerleri hemen sorun. Derste, öğretmenin anlattığı konular ile ilgili kısa notlar alın. Renkli kalemler kullanarak, öneli gördüğünüz yerlerde kitap üzerinde işaretlemeler yapın.

25 Not Alma Not alma, öğretmenin anlattıklarından ve özellikle, ders kitabında bulunmayan açıklamalardan, okunan kitap ya da yazılardan ilginç ve önemli olan bölümlerin kısa kısa yazılmasıdır. Not almanın yararları: Konuyu kısaltarak not tuttuğunuz için ifade yeteneğiniz gelişir. Öğrenilenler zamanla unutulsa bile, bu konu ile ilgili notları okuduğunuz zaman, konuyu hemen hatırlarsınız. Not tutma anında dikkat sürekli bir noktada toplandığı için, bilgi ve fikirler kolayca zihninize yerleşir. Düzenli olma yeteneğinizi arttırır. Sizi, sürekli olarak etkin, uyanık ve gelişmeye açık tutar.

26 Not Almada Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Not tutarken belli bir plana göre hareket etmelisiniz. Notlar kısa ve özlü fikirleri kapsamalıdır. Notları kendi ifadeleriniz ile yazmalısınız. Not tutarken düzenli ve okunaklı bir ifade kullanmalısınız. Notalarınızı kurşun kalemle tutmalısınız. Okulda tuttuğunuz notları evde temize çekmelisiniz. Not alırken satır aralarına boşluklar koyun, daha sonra kaçırdığınız notları tamamlayabilirsiniz

27 ‘Verimli Çalışma’da Dikkat Edimesi Gereken Diğer Faktörler DERSTEN ÖNCE DİKKAT ETMEN GEREKEN İLKELER DERS SIRASINDA DİKKAT ETMEN GEREKEN İLKELER DERSTEN SONRA DİKKAT ETMEN GEREKEN İLKELER

28 Her öğrenci kendi çalışma ortamına göre bir çalışma planı hazırlamalı ve bu plana mutlaka uymalıdır. Çalışma metodunu dersin özelliğine göre seçmelidir.(Okuma, not tutma, anlatım, tümden gelim, tüme varım gibi). Sözgelimi sayısal dersler mutlaka yazarak çalışılmalıdır. Dersler sakin ve rahat bir ortamda yapılmalıdır.(Çalışma odası ve masası önemli!) Dersten Önce Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler :

29  Hemen her dersten bütün konular çalışılmalı, konular arasında önemli önemsiz ayrımı yapılmamalıdır.  Çalışmaya psikolojik olarak hazır olunmalıdır. Kişi problemlerinden kendini soyutladıktan sonra çalışmaya başlamalıdır. Dersten Önce Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler :

30 Öğrenme aralıklarla yapılmalı, bu aralıklarda gezinti, söyleşi, müzik vb. dinlenme etkinliklerine yer verilmelidir. Çalışılan konu kendi başına bir bütün değilse, geçmiş konular gözden geçirilmelidir. Sözel dersler çalışılırken ana düşünceleri dile getiren anahtar kelime ve cümleler tespit edilmeli gerekirse renkli kalemle altları çizilmelidir. İşlenecek konu dersten önce çalışılmalı, anlaşılmayan yerler tespit edilerek derse girilmelidir. Dersten Önce Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler :

31  Düzenli bir defter tutma ve not alma alışkanlığı kazanılmalıdır. Çalışmalar bir sözel, bir sayısal ders şeklinde planlanmalıdır.(Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi gibi).  İyi bir uyku ve güzel bir kahvaltı sonrası okula gelinmelidir. Dersten Önce Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler :

32 Ders Sırasında Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler: Sınıfta dersler iyi dinlenmeli(sınıfa ve anlatılan konuya odaklaşın), ders sırasında başka şeylerle meşgul olunmamalı(aynı anda birden çok çalışmayı yürütemezsiniz), anlaşılmayan nokta hemen öğretmene sorulmalıdır. Öğretmen dersi anlatırken üzerinde durduğu noktalar ve sınıfa yönelttiği sorular not edilmeli ve sonra çalışılmalıdır.

33 Tahtaya yazılan bilgiler ve problem çözümleri dikkatli bir biçimde deftere geçirilmelidir. Derslere devamsızlık yapılmamalı, eğer zorunlu olarak yapılmışsa konu arkadaşlardan alınmalıdır. Unutulmamalıdır ki ‘ders derste öğrenilir!’ Ayrıca bazı dersler birbiri üzerine kurulur. Bir konuyu öğrenmeden diğerini öğrenemezsin. Sınavlarda kaygıyı yenin, kendinize güvenin. Bildiğiniz sorulardan başlayın, cevabı zihninizde tasarlayın, öyle yazın. Zamanı iyi kullanın, sınav sonunda cevaplarınızı kontrol için zaman ayrın. Ders Sırasında Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler:

34 Sayısal dersler çalışılırken sınıfta öğrenilen çözüm yollarının yanında başka çözüm yollarının da olup olmadığı kaynak kitaplardan araştırılmalı, özellikle örnek çözümler çoğaltılmalıdır. Çalışılan konular ile ilgili bol bol test ve alıştırma çözülmelidir. Zor anlaşılan konular en verimli çalışma saatlerinde çalışılmalıdır. Öğrenciler sevdikleri derse çok çalışma zamanı bırakma eğilimindedirler. Bunun yerine tüm derslere yeterince zaman ayrılmalıdır. Bütün dersler işlendikçe çalışılmalı, konular biriktirilmemelidir. Konular belli aralıklarla tekrar edilmeli. Tekrarlar sırasında unutulan yada anlaşılmayan konular not alınarak öğretmene sorulmalıdır. Unutmayın ‘Sorarak öğrenilenler unutulmaz!’ Dersten Sonra Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler:

35 BAŞARILI OLMAK İÇİN Kendinize güvenin; başarılı olacağınıza inanın Çalışma ortamınızı düzenleyin Günlük ve haftalık planlarınızı yaparak planlı çalışın Dersi derste öğrenin, dersten sonra tekrar ve alıştırmalarla pekiştirin Verimli Çalışma ilkelerine uygun olarak çalışın

36 TÜM BUNLARA RAĞMEN YİNEDE ÇALIŞAMAKTAN KACIYORSANIZ.. Çalışma alışkanlığınız henüz oluşmamıştır. Beyninizi meşgul eden diğer dış etkenler ve problemler vardır.

37 Olumlu düşünün Öğrenmenin tadına varın. Yorulduğunuz da ve canınız sıkıldığında derin nefes alıp verin. Gevşeme teknikleri ile vücudunuzu ve beyninizi dinlendirin. Sorunlarınız için uygun çözümler bulun. Öz güveninizi geliştirin.

38 BİLİYOR MUSUNUZ ? Okuduklarımızın% 10 ‘ unu Duyduklarımızın% 20 ‘ sini Gördüklerimizin% 30 ‘ unu Hem görüp, hem duyduklarımızın% 50 ‘ sini Söylediklerimizin% 80 ‘ ini Davranışlarımızla birlikte söylediklerimiz% 90 ‘ ını HATIRLARIZ. Kısacası birinin size soru sormasını sağlayıp cevaplamaya çalışın. +++=%90

39 OKUMA HIZINI ARTTIRIN Dakikada kaç kelime okuduğunuzu biliyor musunuz ? Şimdiye kadar hiç okuma hızınızı arttırmayı denediniz mi ?

40 OKUMAYI VE ARAŞTIRMAYI SEVİN EZBERDEN HER ZAMAN KAÇININ….

41 REHBERLİK SERVİSİ


"PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ. VERİMLİ ÇALIŞMA- ETKİLİ ÖĞRENME NASIL BAŞARILI OLURUM?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları