Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINIF GEÇME S İ STEM İ - DE Ğİ ŞEN YÖNETMEL İ KLER Hazırlayan : Özlem ÇAVUŞOĞLU-Neşe ATASELİM Ali Akkanat Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINIF GEÇME S İ STEM İ - DE Ğİ ŞEN YÖNETMEL İ KLER Hazırlayan : Özlem ÇAVUŞOĞLU-Neşe ATASELİM Ali Akkanat Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi."— Sunum transkripti:

1 SINIF GEÇME S İ STEM İ - DE Ğİ ŞEN YÖNETMEL İ KLER Hazırlayan : Özlem ÇAVUŞOĞLU-Neşe ATASELİM Ali Akkanat Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi

2 REHBERLİK NEDİR ?

3 30/05/12 BİREYSEL REHBERLİK Bireyi tanıma çalışmaları Soruna yönelik Motivasyona yönelik EĞİTSEL REHBERLİK Öğrenme stillerine göre verimli çalışma Beynin etkili kullanımı Sınav kaygısı ve başa çıkma yöntemleri Teknoloji ve diğer bağımlılıklar MESLEKİ REHBERLİK İlgi ve yeteneklere göre ders seçimi Sınav sistemi hakkında bilgilendirme Meslek tanıtım günleri Üniversite tanıtım gezileri

4 REHBERLİK SERVİSİNE NASIL VE HANGİ DURUMLAR İÇİN BAŞVURABİLİRİM?  Okula uyum  Ders başarısızlığı- motivasyon eksikliği  İlgi ve yeteneklerine uygun ders seçimi-meslek seçimi  Sınav sistemi  iletişim  Sağlık ve psikolojik durumlar hakkında bilgilendirme

5 ?????  Bir dersten başarılı olmak için hangi not alınmalıdır?  Teşekkür-takdir almak için ortalama kaç olmalıdır?  Hangi yıl ders seçilir? Daha sonra alan değiştirilebilir mi?  Devamsızlık kaç gün?

6 ANADOLU LİSESİ DERS TÜRLERİ ORTAK DERSLER DERSLER 9.SINIF10.SINIF11.SINIF12.SIN IF DİL VE ANLATIM 2222 TÜRK EDEBİYATI3333 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL.1111 TARİH22-- T.C İNK TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK--2- COĞRAFYA 22-- MATEMATİK66-- FİZİK22-- KİMYA22-- BİYOLOJİ33-- SAĞLIK BİLGİSİ1--- FELSEFE--2- I.YABANCI DİL6444 II.YABANCI DİL2222 BEDEN EĞİTİMİ2222 GÖRSEL SANATLAR/ MÜZİK1111 TRAFİK VE İLKYARDIM---1 ORTAK DERS SAATİ TOPLAMI

7 SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ DERSLER 9.SINIF10.SINIF11.SINIF12.SINIF DİL VE ANLATIM SEÇMELİ DİL ANLATIM (2)--33 TÜRK EDEBİYATI (2)--22 DİKSİYON VE HİTABET (1)(1) OSMANLI TÜRKÇESİ (3)(2) MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ TEMEL MATEMATİK(2)--22 İLERİ MATEMATİK(2)--66 İLERİ FİZİK(2)--44 İLERİ KİMYA (2)--44 İLERİ BİYOLOJİ(2)--33 ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ (1)(1) (2)

8 SEÇMELİ DERSLERDERSLER9.SINIF10.SINIF11.SINIF12.SINIF SOSYAL BİLİMLER SEÇMELİ TARİH (1)--4- ÇAĞDAŞ TÜRK VE DÜNYA TARİHİ (1)---4 SEÇMELİ COĞRAFYA (2)--44 PSİKOLOJİ (1)--22 SOSYOLOJİ (1)--22 MANTIK (1)--22 BİLGİ KURAMI (1)(1) (2) SEÇMELİ FELSEFE (1)---(1) (2) DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI (1)(1) İŞLETME (1)(2) EKONOMİ (1)(2) GİRİŞİMCİLİK (1)(1) YÖNETİM BİLİMİ (1)(2) ULUSLARARASI İLİŞKİLER (1)(2) DİN AHLAK VE DEĞERLER KUR’AN-I KERİM (4)(2) (29(2) HZ.MUHAMMED’İN HAYATI (4)(2) TEMEL DİNİ BİLGİLER (2)(1) (2)

9 SEÇMELİ DERSLERDERSLER9.SINIF10.SINIF11.SINIF12. SINIF YABANCI DİLLER VE EDEBİYATI SEÇMELİ I. YABANCI DİL (2)--(2) (8) SEÇMELİ II. YABANCI DİL (2)--(2) (4 ) ALMAN EDEBİYATI (1)(1) (2) İNGİLİZ EDEBİYATI (1)(1) (2) FRANSIZ EDEBİYATI (1)(1) (2) SPOR VE SOSYAL ETKİNLİK SEÇMELİ BEDEN EĞİTMİ (4)(2) SOSYAL ETKİNLİK (1)(1) (2) GÜZEL SANATLAR SEÇMELİ GÖRSEL SANATLAR(4)(2) SEÇMELİ MÜZİK (4)(2) SANAT TARİHİ (1)(2) DRAMA (1)(1) BİLİŞİM BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ (1)(1) (2) PROJE HAZIRLAMA (1)(1) (2) SEÇİLEBİLECEK DERS SAATİ SAYISI REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1111 TOPLAM DERS SAATİ 40

10 Sınıf Geçme Yönetmeliği  Bir Dersin Yılsonu puanı; Birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalamasıdır.  Bir Dersin Ağırlıklı Puanı Bir dersin ağırlığı, o dersin haftalık ders saati sayısına eşittir. Dersin yılsonu puanıyla o dersin haftalık ders saati sayısının çarpımından elde edilen puan, o dersin ağırlıklı puanıdır.  Yılsonu başarı puanı Öğrencinin yılsonu başarı puanı, derslerin ağırlıklı puanları toplamının bu derslerin haftalık ders saatleri toplamına bölümüyle elde edilen puandır.

11 Ders Yılı Sonunda Bir Dersten Başarılı Sayılma  İki dönem puanının aritmetik ortalamasının en az 50 veya birinci dönem puanı ne olursa olsun ikinci dönem puanının en az 70 olması gerekir.

12 Doğrudan Sınıf Geçme Üç şekilde olur:  TÜM DERSLERDEN BAŞARILI OLMA  YILSONU BAŞARI PUANI İLE SINIF GEÇME  SORUMLU OLARAK SINIF GEÇME

13 YILSONU BAŞARI PUANI İLE SINIF GEÇME  Başarısız dersi/dersleri olanlardan, yılsonu başarı puanı en az 50 olan öğrenciler doğrudan sınıf geçer.

14 YIL SONU BAŞARI PUANI 50 OLAN ÖĞRENCİ ZAYIF SAYISINA BAKILMAKSIZIN DOĞRUDAN SINIFINI GEÇER (Dil ve Anlatım hariç)

15 30/05/12 DerslerDers Saati Yıl Sonu NotuYılsonu Ağırlıklı Puan Yılsonu Başarı Puanı Beden Biyoloji Coğrafya Dil ve Anlatım Din1 Fizik2 İngilizce6 Kimya2 Matematik6 Müzik1 Tarih2 Türk Edebiyatı5 1 Seçmeli2 1 TOPLAM Sağlık Bil.

16 SORUMLU OLARAK SINIF GEÇME  Yılsonu başarı puanıyla başarılı sayılamayacak derslerden başarısız olan öğrenciler (Dil ve Anlatım), o dersten/derslerden sorumlu geçer.  Ders yılı sonunda her bir dersten iki dönem puanı bulunmak kaydıyla; doğrudan sınıfını geçemeyen öğrencilerden, bir sınıfta başarısız ders sayısı en fazla 3 ders olanlar sorumlu olarak sınıflarını geçer. Ancak alt sınıflar da dâhil toplam 6 dersten fazla başarısız dersi bulunanlar sınıf tekrar eder.

17 Ders yılı sonunda; a) Tüm derslerden başarılı olan (İkidönem puanının aritmetik ortalamasının en az 50 veya birinci dönem puanı ne olursa olsun ikinci dönem puanının en az 70) b) Başarısız dersi/dersleri olanlardan, yıl sonu başarı puanı en az 50 olan öğrenciler doğrudan sınıf geçer.

18 SORUMLULUĞUN KALKMASI  Sorumluluk sınavları, ders yılı içerisinde yapılan yazılı ve/veya uygulamalı sınav esaslarına göre birinci ve ikinci dönemin ilk haftası içerisinde iki alan öğretmeni tarafından yapılır.  Sınav tarihleri ve sınavı yapacak öğretmenler okul müdürlüğünce belirlenir. Bu sınavlar dersleri aksatmayacak şekilde hafta içerisinde planlanır ve yapılır. Gerektiğinde cumartesi ve pazar günleri de yapılabilir.”  Bir dersin sorumluluğu, o dersin sorumluluk sınavında başarılı olunması hâlinde kalkar.  Sorumluluk sınavına giren öğrencilerin yılsonu puanı, o dersin yılsonu puanı ile sorumluluk sınavından alınan puanın aritmetik ortalamasıdır.”

19 SINIF TEKRARI  Doğrudan, yılsonu başarı puanıyla veya sorumlu olarak sınıf geçemeyenlerle devamsızlık nedeniyle başarısız sayılanlar sınıf tekrar eder.  Sınıf tekrarı hazırlık sınıfı hariç, orta öğrenim süresince en fazla bir defa yapılır.  Öğrenim süresi içinde ikinci defa sınıf tekrarı durumuna düşen öğrencilerin ders yılı sonunda okulla ilişiği kesilerek Açık Öğretim Lisesine veya Mesleki Açık Öğretim Lisesine kayıtları yapılır.

20 Devam -Devamsızlık  Günlük toplam ders saatinin 2/3 ü ve daha fazla derse gelmeyenlerin devamsızlığı bir gün, diğer devamsızlıklar ise yarım gün sayılır.  Özürsüz olarak art arda iki gün ve daha fazla devamsızlık yapan veya okula geldiği halde derse girmeyen öğrenciler hakkında disiplin işlemi uygulanır.  Devamsızlık süresi özürsüz 10 günü, toplamda 30 günü aşan öğrenciler, ders puanları ne olursa olsun başarısız sayılır.  Öğrencinin devamsızlık yaptığı süreye ilişkin özür belgesi veya yazılı veli beyanı, özür gününü takip eden en geç 5 iş günü içinde okul yönetimine velisi tarafından verilir ve e-Okul sistemine işlenir.

21 Sınavlara Katılamama  Sınavlara katılmayan, performans çalışmasını yerine getirmeyen veya projesini zamanında teslim etmeyen öğrenci, özrünü özrün başlangıcından itibaren 5 iş günü içinde bildirmek ve özrün bitimini izleyen 5 iş günü içinde de belgelendirerek okul yönetimine vermek zorundadır.  Özrü okul yönetimince kabul edilen öğrencinin durumu ders öğretmenine yazılı olarak bildirilir. Bu öğrenci, ders öğretmeninin belirleyeceği bir zamanda ve önceden duyurularak bir defaya mahsus mazeret sınavına alınır, performans çalışması veya projesi kabul edilir. Bu sınav, sınıfta diğer öğrencilerle ders işlenirken yapılabileceği gibi ders dışında da yapılabilir.

22 Öğrenciler her dersten en az 2 yazılı sınava girmek zorundadırlar Geçerli özrü olmadan sınava katılmayan, projesini vermeyen ve performans yerine getirmeyen öğrenciler ile kopya çekenlerin durumları puanla değerlendirilmez. Puan hanesine; sınava katılmayan, projesini vermeyen ve performans çalışmasını yerine getirmeyenler için “G” ve kopya çekenler için “K” olarak belirtilir ve aritmetik ortalamaya dâhil edilir.”

23  Yazılı sınavlar ve diğer değerlendirmeler sonunda başarısını yükseltmek isteyen öğrenciler için dönem sona ermeden her dersten ayrıca bir ortak sınav daha yapılır.  Bu sınavlardan alınan puan diğer puanlarla birlikte dönem puanının hesaplanmasında aritmetik ortalamaya dahil edilir.  Sınava girmek isteyen öğrencilerin yazılı başvurusu alınır.  Başvuruda bulunup da sınavlara katılmayan öğrenciler hakkında puan hanesine G yazılır aritmetik ortalamaya dahil edilir.(Geçerli mazereti yoksa)

24  Öğrenciler raporlu ve izinli oldukları günlerde yazılı ve uygulamalı sınavlara alınmazlar!!!

25 Değerlendirme PuanDerece 85, Pekiyi 70,00-84,99 İyi 60,00-69,99 Orta 50,00-59,99 Geçer 0-49,99 Geçmez

26 ÖĞRENCİLERİN ÖDÜLLENDİRİLMESİ  Teşekkür belgesi,  Takdir belgesi,  Onur belgesi,  Üstün başarı belgesi

27 Dönem puanlarının ağırlıklı ortalaması(Davranış puanı 100 olmak koşuluyla):  70,00-84,99 arasındakiler teşekkür belgesi,  85,00 ve daha yukarı olanları takdir belgesi,  Ortaöğrenim süresince en az üç öğretim yılının bütün döneminde takdir belgesi alanları üstün başarı belgesi ile ödüllendirir.

28 ONUR BELGESİ Puan şartına bakılmaksızın:  Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanarak örnek olmak,  Bilimsel projelere sosyal etkinliklere katılmak,bu çalışmalarda liderlik yapmak, yapılan etkinliklerde eğitime katkıda bulunmak ve üstün başarı göstermek.

29  Okul araç-gereç ve donanımlarıyla çevreyi koruma ve gözetmede davranışlarıyla örnek olmak  Görgü kurallarına uymada ve insan ilişkilerinde örnek olmak  Trafik kurallarına uymada örnek davranışlar sergilemek

30  Bilişim araçlarını kullanmada iyi örnek olacak davranışlar sergilemek  Okula ve derslere düzenli olarak gelmek, bu yönde arkadaşlarına iyi örnek olmak  Zorunlu göç mağdurları, mülteci ve sığınmacılar, gazi ve şehit yakınları, doğal afetlerden etkilenenler, yaşlı, yetim, öksüz, güçsüz, engelli ve benzeri durumda olanlar ile diğer yardıma ihtiyaç duyanlara yönelik yürütülen toplum hizmetlerinde görev almak,

31  Alınan sağlık ve güvenlik tedbirlerine uyarak konuyla ilgili örnek davranışlar sergilemek gibi davranışlardan örnek oluşturacak bir ya da birkaçını gösteren davranış puanı indirilmemiş öğrencileri; öğretim yılı içinde herhangi bir ödül alıp almadığına bakılmaksızın öğrenci, öğretmen veya okul yönetiminin teklifi, onur kurulunun uygun görüşü doğrultusunda onur belgesiyle ödüllendirir. Bir öğretim yılı içinde iki ve daha fazla onur belgesi alan öğrencilere okulun onur listesinde yer verilir.

32  Ayrıca öğretmenler kurulu, ders yılı başında yukarıda belirtilen davranışların dışında da onur belgesiyle ödüllendirilebilecek davranışları belirler. Belirlenen davranışlar okul yönetimince onur kuruluyla okul öğrenci ödül ve disiplin kuruluna bildirilir.

33 DERS SEÇİMİ  Ders seçimi veli sınıf rehber öğretmeni ve rehberlik öğretmeninin bilgisi dahilinde öğrenci tarafından ikinci dönemin ilk haftasında(10.Sınıfta) yapılır ve e-Okul sistemine işlenir.  Süresi çerisinde ders seçimi yapmayan öğrencilerin dersleri, okul yönetimince belirlenir.

34  Seçmeli ders en az 10 öğrencinin talebi doğrultusunda öğretime açılır.

35 OKUL BİRİNCİLİĞİ  Ders kesiminde,okul öğrenci ödül ve disiplin kurulunun da görüşü alınarak mezuniyet puanı en yüksek olan öğrenci öğretmenler kurulunca okul 1. si olarak tespit edilir.  10 puandan fazla davranış puanı indirilmiş ve iade edilmemiş,

36  Mezun olduğu ders yılının tamamını bulunduğu okulda okumayan öğrenciler okul 1. si olamaz.

37 TEŞEKKÜRLER


"SINIF GEÇME S İ STEM İ - DE Ğİ ŞEN YÖNETMEL İ KLER Hazırlayan : Özlem ÇAVUŞOĞLU-Neşe ATASELİM Ali Akkanat Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları