Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)"— Sunum transkripti:

1 3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)

2 Tanımlar: Uçak (Aeroplane) : Sabit olan yüzeyler üzerine yapılan aerodinamik reaksiyonlar sayesinde uçuş esnasında havada tutunabilen, motorla işleyen ve havadan ağır hava taşıtıdır. Hava aracı (Aircraft) : Atmosferdeki havanın reaksiyonu sayesinde havada tutunabilen makinedir. Konfigürasyon (Configuration) : Hava gemisinin aerodinamik özelliklerini etkileyen, iniş takımı, kanat flapları gibi ayrılabilen parçaların pozisyonlarının bir kombinasyonudur.

3 Kritik Güç Birimi / leri (Critical power –Unit/s) : Arızası durumunda hava aracının özelliklerini en kötü etkileyen güç birimi / leridir. Dizayn İniş Ağırlığı ( Design landing mass) : Yapısal tasarım açısından inişin planlandığı, hava aracının maksimum ağırlığıdır. Dizayn Kalkış Ağırlığı (Design take -off mass) : Yapısal tasarım açısından, kalkış koşusunun başlangıcının planlandığı, hava aracının maksimum ağırlığıdır .

4 Dizayn Taksi Ağırlığı (Design taxiing mass) : Hava aracının yerde, kalkışa başlamadan önce yüklemeyle ilgili olarak yapısal şartları içeren maksimum ağırlıktır. Son Yaklaşma ve Kalkış Sahası (Final approach and take-off area- FATO) : Üzerinde bekleme veya iniş için yaklaşma manevrasının son safhasının tamamlandığı ve kalkış manevrasının başladığı tanımlanmış sahadır. İniş Yüzeyi (Landing surface) : Bir havaalanının, havaalanı otoritesi tarafından yayınlanmış, hava aracının belirlenen bir doğrultuda normal yer veya suya iniş koşusu için mevcut havaalanı yüzeyinin bir parçasıdır.

5 Güç -Birimi (Power -unit) : Kısa periyotlu itme -üretim birimleri hariç, diğer güç birimlerinin sürekli çalışmalarına bağlı olarak, itme kuvveti sağlamak için bir veya birden fazla motor ve bunların yardımcı bölümlerinden oluşan sistemdir. Basınç İrtifası (pressure altitude) : Standart atmosfere bağlı olarak, irtifayı açıklayan atmosfer basıncıdır. Standart Atmosfer (Standart atmosphere) : Deniz seviyesinde, 15 derece sıcaklık, hPa basınca tekabül eden atmosfer şartlarıdır.

6 Dizayn Ülkesi (State of design) : Tip dizaynı konusunda, organizasyon sorumluluğu yetkisine sahip ülkedir. Tescil Ülkesi (State of registry) : Hava aracının tescilinin girildiği ülkedir. Kalkış Yüzeyi (Take -off surface) : Bir havaalanının, havaalanı otoritesi tarafından yayınlanmış, hava aracının belirlenen bir doğrultuda normal yer veya suda kalkış koşusu için mevcut havaalanı yüzeyinin bir parçasıdır.

7 Hava Taşıtlarının Devamlı Uçuşa Elverişliliği Hakkında Bilgiler
Bir üye ülke kendi sınırları içinde üretilmeyen bir hava taşıtını siciline kayıt ederse ve Uçuşa Elverişlilik Sertifikası tanzim ederse veya kabul ederse, kendi ülkesinde o hava taşıtı için hazırlanan tüm zorunlu devamlı uçuşa elverişlilik bilgilerini o hava taşıtını üreten üye ülkeye gönderecektir. Uçuşa Elverişlilik Sertifikasının Geçerliliği Uçuşa Elverişlilik Sertifikası, sicil ülkesinde geçerli yasalara göre uzatılır veya geçerli kalınır,

8


"3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları