Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Başla… Bitir : Algoritmanın başladığını ve bittiğini belirtmek için kullanılır. 1. Adım => Başla 2. Adım => 3. Adım => 4. Adım => 5. Adım => 6. Adım =>

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Başla… Bitir : Algoritmanın başladığını ve bittiğini belirtmek için kullanılır. 1. Adım => Başla 2. Adım => 3. Adım => 4. Adım => 5. Adım => 6. Adım =>"— Sunum transkripti:

1

2 Başla… Bitir : Algoritmanın başladığını ve bittiğini belirtmek için kullanılır. 1. Adım => Başla 2. Adım => 3. Adım => 4. Adım => 5. Adım => 6. Adım => 7. Adım => 8. Adım => Bitir

3 Değişkenler bir programlama dilinde verilerin depolanma alanlarını temsil eder. Tanımlanan her değişkene bellek bölgesinden bir alan ayrılır. Bu bellek bölgesine okuma ve yazma işlemleri ise değişken ismi üzerinden sağlanır. Genel olarak değişkenler aşağıdaki şekilde tanımlanır. ;

4 Sayısal, Metin, Karakter, Mantıksal : Kullanılacak değişkenin türünü belirlemek için kullanılır. değişkenin 1. Adım => Başla 2. Adım => 3. Adım => 4. Adım => 5. Adım => 6. Adım => 7. Adım =>… 8. Adım => Bitir Sayısal sayi1 Metin adres Karakter deger Mantıksal s1 Sayısal d5 Hafıza Alanı(RAM) ________________________________________________________ sayi1adres deger s1 d5

5 = : Değişkenlere değer(veri) atamak için kullanılır. 1. Adım => Başla 2. Adım => 3. Adım => 4. Adım => 5. Adım => 6. Adım => 7. Adım => 8. Adım => Bitir Sayısal sayi1 Hafıza Alanı ________________________________________________________ sayi1 Metin adres adres adres = “Konya” sayi1 = 45 45Konya sayi1 = 2 2 sayi1 = sayi

6 Yaz : Ekranda bilgi veya sonuç göstermek için kullanılır. 1. Adım => Başla Hafıza Alanı __________________________________________________ s1 sayınız eksiği = Adım => Sayısal s1 3. Adım => s1 = 6 4. Adım => Yaz; “sayınız ” 5. Adım => Yaz; s1 6. Adım => s1 = s Adım => Yaz; “5 eksiği =” & s1 8. Adım => Bitir

7 Oku : Kullanıcı girişi için kullanılır. Kullanıcının yazdığı veri okunduktan sonra belirtilen değişkene aktarılır. 1. Adım => Başla Hafıza Alanı ________________________________________________________ abc İki sayı giriniz 8 12 Toplam : Adım => Sayısal a, b, c 3. Adım => Yaz; “iki sayı giriniz” 4. Adım => Oku; a 5. Adım => Oku; b 6. Adım => c = a + b 7. Adım => Yaz; “Toplam : ” & c 8. Adım => Bitir 81220

8 Oku : Kullanıcı girişi için kullanılır. Kullanıcının yazdığı veri okunduktan sonra belirtilen değişkene aktarılır. 1. Adım => Başla Hafıza Alanı ________________________________________________________ s1s2s3 İki sayı giriniz 23 7 Toplam : Adım => Sayısal s1, s2, s3 3. Adım => Yaz; “iki sayı giriniz” 4. Adım => Oku; s1 5. Adım => Oku; s2 6. Adım => s3 = s1 + s2 7. Adım => Yaz; “Toplam : ” & s3 8. Adım => Bitir 23730

9 1. Adım => Başla Algoritmamızın başlangıcını belirtir.

10 2. Adım => Sayısal sayi1, sayi2, sonuc Kullanılacak değişkenin türü belirlenir. Her bir değişken küçük bir depo alanıdır. İçinde sayılar, kelimeler, harfler saklanabilir.

11 Hafıza Alanı ________________________________________________________ sayi1 2. Adım => Sayısal sayi1

12 Hafıza Alanı ________________________________________________________ sayi1sayi2 2. Adım => Sayısal sayi1, sayi2

13 Hafıza Alanı ________________________________________________________ sayi1sayi2sonuc 2. Adım => Sayısal sayi1, sayi2, sonuc

14 3. Adım => Yaz; “İki sayı giriniz” Hafıza Alanı ________________________________________________________ sayi1sayi2sonuc İki sayı giriniz

15 3. Adım => Yaz; “İki sayı giriniz” Hafıza Alanı ________________________________________________________ sayi1sayi2sonuc İki sayı giriniz 5

16 4. Adım => Oku; sayi1 Hafıza Alanı ________________________________________________________ 5 sayi1sayi2sonuc İki sayı giriniz 5

17 4. Adım => Oku; sayi1 Hafıza Alanı ________________________________________________________ 5 sayi1sayi2sonuc İki sayı giriniz 5 8

18 5. Adım => Oku; sayi2 Hafıza Alanı ________________________________________________________ 5 sayi1sayi2sonuc 8 İki sayı giriniz 5 8

19 6. Adım => sonuc = sayi1 + sayi2 Hafıza Alanı ________________________________________________________ 5 sayi1sayi2sonuc sayi1 + sayi2 sonuc = İki sayı giriniz 5 8

20 7. Adım => Yaz; “Toplam değer: ” & sonuc

21 7. Adım => Yaz; “Toplam değer: ” Hafıza Alanı ________________________________________________________ 5 sayi1sayi2sonuc 8 13 İki sayı giriniz 5 8 Toplam değer:

22 7. Adım => Yaz; “Toplam değer: ” & sonuc Hafıza Alanı ________________________________________________________ 5 sayi1sayi2sonuc 8 13 İki sayı giriniz 5 8 Toplam değer: 13

23 8. Adım => Bitir Algoritmamızın bittiğini belirtir.

24 7. Adım => Yaz; “Toplam değer: ” & “sonuc” Hafıza Alanı ________________________________________________________ 5 sayi1sayi2sonuc 8 13 İki sayı giriniz 5 8 Toplam değer: sonuc 7. Adımda sonuç değişkeni aşağıdaki şekilde yazılmış olsaydı.!!!

25 Klavyeden girilen iki sayının farkını bulan ve sonucunu gösteren algoritmayı yazınız. 1. Adım => Başla Hafıza Alanı ________________________________________________________ sayi1sayi2sonuc İki sayı giriniz Fark : 3 2. Adım => Sayısal sayi1, sayi2, sonuc 3. Adım => Yaz; “iki sayi giriniz” 4. Adım => Oku; sayi1 5. Adım => Oku; sayi2 6. Adım => sonuc = sayi1 - sayi2 7. Adım => Yaz; “Fark : ” & sonuc 8. Adım => Bitir

26 Klavyeden adı girilen kullanıcının ismini ekrana “Selam, ……….., ” yazısı ile gösteren programı yazınız.

27 Hafıza Alanı ___________________________________________ İsminizi giriniz 1.Adım => Başla 2.Adım => Metin Ad 3.Adım => Yaz; “İsminizi giriniz” 4.Adım => Oku; Ad 5.Adım => Yaz; “Selam, ” & Ad 6.Adım => Bitir Ad Büşra Gökşen Selam, Büşra Gökşen Büşra Gökşen

28 Önemli olan algoritmadaki her durumu sezebilmek ve bu durumlar için mantık yürütebilmektir. Bahsettiğimiz mantık ve sezgiler program yazdıkça gelişir. Bir çok kişi tarafından programlamanın yetenek işi olduğu söylense bile (ki gerçekte doğrudur) bu yeteneği edinmek resim yapma yeteneğini edinmekten ya da güzel sanatlara karşı bir yeteneği edinmekten çok daha kolaydır. Dikkat Dikkat !!!

29 DEĞİŞKENLER

30 Bir değişken küçük bir depo alanıdır. İçinde sayılar, kelimeler, harfler saklanabilir.

31 Değişken belirlemede kurallar 1. Kural Büyük küçük harfle yazım fark eder. Mesela: IlkNot ile ILKNOT farklıdır. 2. Kural Değişken ismi içinde boşluk,Türkçe karakter ya da özel karakterler yer alamaz. (*,#,&,%,$,ş,ç,ı,İ gibi) 3. Kural İlk karakter mutlaka bir harf olmalıdır. Başka bir önemli nokta, değişken ve sabitlerin adlandırılmasıdır. Bilgisayar sizin değişkenlere ne isim verdiğinizi umursamasa da, hem sizin hem de diğer programcılar için kolay anlaşılacak şekilde isimlendirilme çok önemlidir.

32 Değişken türleri Sayısal=> 45,98,2….. Metin=>”Amasya”,”isim”,”büyük” Karakter=>”b”,”r”,”h”….. Mantıksal=>evet-hayır, doğru-yanlış

33 Değişkenlerde atama işlemi

34 Bir değişkene doğrudan veya kullanıcı girişi ile değer atanabilir. Oku; sayi1 sonuc = sayi1 + sayi2 Sabit bir değer aktarmak Başka bir değişkenin veya hesaplamanın değerini aktarmak sayi = 45 isim = “Ayşe” sayi = 45 isim = “Ayşe”sonuc = sayi1 + sayi2 yedek = sayi1 yedek = sayi1

35 sonuc = sayi1 + sayi sayi1 + sayi2 sonuc = Doğrudan değer atama "=" ile yapılır ve yönü sağdan sola(  ) doğrudur.

36 a = 5=> a’nın değeri 5 olur a = a + 5=> a’nın eski değerine 5 eklenir a = a + 1=> a’nın eski değerine 1 eklenir 1.Adım => Başla sayi 2.Adım => sayısal sayi 3.Adım => sayi = 4 4.Adım => sayi = sayi+3 5.Adım => sayi =sayi+1 6.Adım => sayi =sayi-2 9.Adım => Bitir

37 Klavyeden girilen bir sayının küpünü bulan ve sonucunu gösteren algoritmayı yazınız. 1. Adım => Başla 2. Adım => Sayısal sayi1, sonuc 3. Adım => Yaz; “bir sayı giriniz” 4. Adım => Oku; sayi1 5. Adım => sonuc = sayi1 * sayi1 * sayi1 6. Adım => Yaz; “sayının küpü: ” & sonuc 7. Adım => Bitir Hafıza Alanı __________________________________________________ sayi1sonuc bir sayı giriniz 2 Sayının küpü: 8 28

38 Klavyeden girilen bir sayının küpünü bulan ve sonucunu gösteren algoritmayı yazınız. 1. Adım => Başla 2. Adım => Sayısal sayi1, sonuc 3. Adım => Yaz; “bir sayı giriniz” 4. Adım => Oku; sayi1 5. Adım => sonuc = sayi1 * sayi1 * sayi1 6. Adım => Yaz; “sayının küpü: ” & sonuc 7. Adım => Bitir Hafıza Alanı __________________________________________________ sayi1sonuc bir sayı giriniz 5 Sayının küpü:

39 İşlemOperatörÖrnek Sonuç _________________________________________________________ Toplama Çıkarma–3 – 4 –1 Bölme/4 / 2 2 Çarpma*3 * 515 Üs alma^2 ^ 3 8 Mod (kalan) alma%5 % 2 1 Matematiksel işlemler

40 Matematiksel işlemlerde genel olarak şunlara dikkat ediniz: İşlem önceliği Bir formülde eğer varsa, üs (^) işlemi ilk önce yapılır. Sonra varsa, çarpma (*) ve bölme(/) yapılır. Sonra varsa, toplama(+) ve çıkarma(-) yapılır. Eğer aynı tür işleçler var ise, sol taraftaki önce hesaplanır.

41 1. Adım: Önce üs işlemi yapılır 2. Adım: Soldaki bölme çarpmadan önceliklidir. 3. Adım: Çarpma ilk önceliğe sahip oldu 4. Adım: Sol taraftaki toplama çıkarma işlemine göre öncelik sahibi 5. Adım: son işlem adımı

42 Parantez Kullanmak deger = ^ 5 deger = (3 + 4) ^ 5 Önce 4 üzeri 5 işlemi yapılır Önce 3 ile 4 toplanır Birden fazla parantez kullanabiliriz. Bu durumda da önce içteki parantez yapılır. Parantez kalmayana dek tüm parantezler hesaplanır. Daha sonra da normal öncelikli işlemle yapılır.

43

44 ifadesinin bilgisayar dilindeki karşılığı: ifadesinin algoritma dilindeki karşılığı sonuc = a + b – c + 2 * a * b * c – 7 sonuc = (a ^ 2 + b ^ 2) / (2 * a * b)

45 İşlemOperatörÖrnek Sonuç küçük < 2 < 4 doğru,true,evet 15 < 7 yanlış,false,hayır > 4 > 1 6 > 14doğru,true,evet yanlış,false,hayır <= 6<=9 7<=7 5<=3 doğru,true,evet yanlış,false,hayır doğru,true,evet >= 8>=4 6>=6 7>=9 == 5==5 4==7 <> 3<>6 4<>4 doğru,true,evet yanlış,false,hayır doğru,true,evet doğru,true,evet yanlış,false,hayır doğru,true,evet yanlış,false,hayır büyük küçükeşit büyükeşit eşit eşit değil İlişkisel işlemler

46 Mantıksal işleçler: Ve(And) Veya(Or) Değil(Not)

47 Metin işlemleri Çift tırnak içine alınan metinlerin içine istediğimizi yazabiliriz Fakat "3*4“ gibi bir ifade yazsak, hesaplama işlemi yapılmadığı için, bize sonucunu vermez. Çünkü algoritma çift tırnak içindeki değeri sayı olarak değil, metin olarak algılar.

48 Metinler + veya & işleci ile birleştirilerek tek bir metne dönüşebilirler. Birleşik olarak yan yana görüntülenmemeleri için aralarına bir boşluk (“ “) eklemeyi unutmayınız.

49 “sonuc” ve sonuc ifadeleri arasındaki fark 1. Adım => Başla 2. Adım => Sayısal sayi1, sonuc 3. Adım => Yaz; “bir sayı giriniz” 4. Adım => Oku; sayi1 5. Adım => sonuc = sayi1 * sayi1 * sayi1 6. Adım => Yaz; “sayının küpü: ” & “sonuc” 7. Adım => Bitir Hafıza Alanı __________________________________________________ sayi1sonuc bir sayı giriniz 5 Sayının küpü: sonuc 5125

50 Hafıza Alanı _____________________________________________________________________ sayi1sayi2yas adsoyad 3.Adım => Metin ad, soyad, isim 1. Adım => Başla 2. Adım => Sayısal sayi1, sayi2, yas isim 4.Adım => sayi1 = 8 5.Adım => ad = “Ayşe” 6.Adım => soyad = “Nerede” AyşeNerede 7.Adım => sayi2 = sayi1 * 4 8.Adım => yas = sayi Adım => sayi2 = sayi Adım => isim = ad Ayşe 11.Adım => isim = ad & soyad AyşeNerede 12.Adım => isim = ad & “ “ & soyad Ayşe Nerede 13.Adım => isim = ad & “-“ & soyad Ayşe-Nerede 14.Adım => isim = ad & yas & “yaşında” Ayşe32yaşında 15.Adım => isim = ad & “ “ & “yas” Ayşe yas 16. Adım => Yaz; “yaşı= ” & yas 17. Adım => Yaz; isim 18. Adım => Yaz; ad & soyad & yas & “yaşında” 19. Adım => Yaz; ad & “ “ & soyad & yas & “yaşında” Yaşı= 32 AyşeNerede32yaşında Ayşe yas Ayşe Nerede32yaşında 20. Adım => Bitir

51 Değerlendirme Soruları

52 KONTROL DEYİMLERİ

53 Şimdiye kadar yapılan örnekler sadece bir kere çalıştırılıyordu, tek seçenekleri vardı. Bizim girdiğimiz veriye göre akışı değişen bir yapısı yoktu. Bu tür programlar genelde pek bir işe yaramaz. İçinde bulunulan duruma göre çalıştırılacak adımlar belirlenmelidir. Bilgisayara davranış kazandırmanın yolu “kontrol deyimleri”ni kullanmaktır.

54 Eğer ise – Değilse Komutu Bir karar vermemiz gerektiğinde soruyu sorar, cevabına göre işlemler yaparız. Cevap; EVET ( doğru = true = var = 1 ) veya HAYIR ( yanlış = false = yok = 0 ) olabilir. Şartlara göre algoritma akışının değişmesinde kullanılır. Belirtilen şart doğruysa …… adımdan devam et değilse veya yanlışsa …… adımdan devam et.

55 Eğer (buraya yazılan şart doğru) ise Eğer bitti Komut satırı Komut satırı Komut satırı Komut satırı Komut satırı Eğer (buraya yazılan şart yanlış) ise Eğer bitti Komut satırı Komut satırı Komut satırı Komut satırı Komut satırı

56 Eğer (buraya yazılan şart doğru) ise Eğer bitti Komut satırı Komut satırı Komut satırı Değilse Komut satırı Komut satırı Komut satırı Eğer (buraya yazılan şart yanlış) ise Eğer bitti Komut satırı Komut satırı Komut satırı Değilse Komut satırı Komut satırı Komut satırı

57 Eğer (buraya yazılan şart doğru) ise Eğer bitti Komut satırı Komut satırı Değilse Eğer (buraya yazılan şart …….) ise Komut satırı Komut satırı Komut satırı Eğer (buraya yazılan şart yanlış) ise Eğer bitti Komut satırı Komut satırı Değilse Eğer (buraya yazılan şart doğru) ise Komut satırı Komut satırı Komut satırı

58


"Başla… Bitir : Algoritmanın başladığını ve bittiğini belirtmek için kullanılır. 1. Adım => Başla 2. Adım => 3. Adım => 4. Adım => 5. Adım => 6. Adım =>" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları