Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ EFQM SÜREÇ ÇALIŞMASI SORUMLU SÜREÇLER: TÜM SÜREÇLER EĞİTMEN: AYDIN KOSOVA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ EFQM SÜREÇ ÇALIŞMASI SORUMLU SÜREÇLER: TÜM SÜREÇLER EĞİTMEN: AYDIN KOSOVA."— Sunum transkripti:

1 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ EFQM SÜREÇ ÇALIŞMASI SORUMLU SÜREÇLER: TÜM SÜREÇLER EĞİTMEN: AYDIN KOSOVA

2 EFQM Süreç Çalışması Takvimi Hafta PazartesiSalıÇarşambaPerşembeCumaCmtPazar 1.Hafta 17/08/1518/08/ Auzef Eğitim Öğretim Süreci 19/08/ Topluma Hizmet 20/08/1521/08/1522/08/1523/08/15 2.Hafta 24/08/ Kurumsal Tanım 2.4 CRM (Paydaş İlişkileri Yönetimi) 25/08/ Strateji Geliştirme 1.4 Sistem Geliştirme 26/08/ Kurumsal Gözetim 1.3 Kurumsal İtibar Yönetimi 27/08/ Bilgi Yönetimi 3.2 Teknoloji Yönetimi 28/08/ İK Yönetimi 29/08/1530/08/15 3.Hafta 31/08/ Mali Kaynaklar Yönetimi 01/09/ Taşınır Taşınmaz Varlıklar Yönetimi VERİ TOPLAMA 02/09/15 VERİ TOPLAMA 03/09/15 VERİ TOPLAMA 04/09/15 VERİ TOPLAMA 05/09/1506/09/15 4.Hafta 07/09/15 VERİ TOPLAMA 08/09/15 VERİ TOPLAMA 09/09/15 VERİ TOPLAMA 10/09/15 VERİ TOPLAMA 11/09/15 VERİ TOPLAMA 12/09/1513/09/15 5.Hafta 14/09/15 BAŞVURU RAPORU HAZIRLAMA 15/09/15 BAŞVURU RAPORU HAZIRLAMA 16/09/15 BAŞVURU RAPORU HAZIRLAMA 17/09/15 BAŞVURU RAPORU HAZIRLAMA 18/09/15 BAŞVURU RAPORU HAZIRLAMA 19/09/1520/09/15 1

3 2 Stratejiler Strateji Faaliyetleri Bireysel Faaliyetler İş hedefleri Süreç Performans Hedefleri Bireysel Performans Hedefleri Visyon Misyon Strateji Planlama Süreç Planlama Faaliyet Nasıl İyileştireceğim? Neyi İyileştireceğim?

4 3 Performans Göstergeleri t- Proje planının zamanında gerçekleşme oranı q-Ortalama kullanıcı performans seviyesi q-Hatasız tasarım oranı (DIFT ratio) KPI (Temel Performans Göstergeleri) Stratejik olanlar (performansını geliştirenler I PI I > I KPI I

5 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ 1.1 Strateji Geliştirme 1.1 Strateji Geliştirme 1.2 Kurumsal Gözetim 1.3 Kurumsal İtibar Yönetimi 1.3 Kurumsal İtibar Yönetimi 1.4 Sistem Geliştirme 1.4 Sistem Geliştirme 2.2 AUZEF Eğitim Öğretim 2.3 Topluma Hizmet (Sertifikalar) 2.1 Kurumsal Tanıtım 2.1 Kurumsal Tanıtım 2.4 CRM (Paydaş İlişkileri Yönetimi) 2.4 CRM (Paydaş İlişkileri Yönetimi) 3.1 Bilgi Yönetim 3.1 Bilgi Yönetim 3.2 Teknoloji Yönetimi 3.3 İK Yönetimi 3.3 İK Yönetimi 3.5 Taşınır Taşınmaz Varlıklar Yönetimi 3.5 Taşınır Taşınmaz Varlıklar Yönetimi 3.4 Mali Kaynaklar Yönetimi 3.4 Mali Kaynaklar Yönetimi

6 2.2.1.Egitim Tasarımı Egitim planlaması Eğitimin yürütülmesi Ölçme değerlendirme Program çıktıları Öğrenci Kayıt İşlemleri Öğrenci Hizmetleri Öğrenme Ortamları ÖYS Danışmanlık Mikro Site Kariyer Destek Faaliyet Sosyal Ortamlarının sunulması 2.2. AUZEF Eğitim Öğretim Süreci

7 Eğitim Tasarımı Müfredat Yönetimi (FAZ1) Öğretim Tasarımı(İçerik Tasarım) Ders Öğretim Senaryolarının hazırlanması Ses ve Görüntü tasarımı Canlı ders mi? E>… H> Ders Videolarının Oluşturulması 6 NE? NASIL?

8 Müfredat Yönetim Süreci Yeni Programların Geliştirilmesi Mevcut Programların Geliştirilmesi Performans Göstergeleri t- Proje planının zamanında gerçekleşme oranı Program içeriğinin zamanında temini oranı Müfredat içeriğinin zamanında yayınlanma oranı q-Hatasız tasarım oranı (DIFT ratio) Hatasız müfredat içerik oranı (kontrolde tespit edilen hatalı içerik sayısı /toplam içerik) Müfredat içerikli şikayet sayısı/program

9 Yeni Programlarının Geliştirmesi Yeni program alternatiflerinin belirlenmesi Sektör Analizi Paydaş Gereksinimleri Pazar ve Rekabet analizi/ Kıyaslama Paydaş Gereksinimleri Mesleki Yeterlilikler Eğitim amacının belirlenmesi Program çıktılarının belirlenmesi Müfredat ders listesinin oluşturulması Program teklif dosyalarının oluşturulması Ders öğrenme çıktılarının belirlenmesi Ders izlenceleri Program portföyünün güncellenmesi ve duyurulması Senato onayı YÖK onayı YK onayı Yeni Programların Onaylanması Programın içeriğinin temini Program içeriğinin yayınlanması Kontrol ve redaksiyon Grafik ve Medya Tasarımı Mevcut Programların Geliştirilmesi

10 Mevcut Programlarının Geliştirmesi Yıllık başarı değerlendirme Program iyileştirme fırsatlarının belirlenmesi İyileştirme projelerinin planlanması İyileştirme projelerinin gerçekleştirilmesi Geliştirilmiş Müfredat Program içeriğinin yayınlanması

11 Öğretim Tasarımı Süreci Yazılım Proje Planlama Ders İzlenceleri Ders Sunumları Ders Notları İnteraktif medya tasarımı Test ve yayın Grafik Tasarımı Etkileşim tasarımı Yazılım ? E H Kullanıcı Deneyimi (Değerlendirme) Ders senaryolarının oluşturulması Ses ve Görüntü Tasarımı Medya ve Grafik Tasarımı Müfredat Yönetimi Faz1-2-3

12 Ses ve Görüntü Tasarımı Video çekiminin yapılması Ses ve görüntü iş planlaması Seslendirme metninin oluşturulması Video senaryosunun oluşturulması Çekim mekan organizasyonu Storyboard oluşturması Video montajının yapılması Video montaj ? E H Insert tasarımı (KJ, animasyon, infografik) Ses kaydının alınması Ses montajının yapılması Görüntü Tasarımı Ses Tasarımı Ders Videosu Ses dosyası

13 Ses ve Görüntü Tasarımı Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri t- Proje planının zamanında gerçekleşme oranı Toplam Medya ve grafik Ses ve görüntü q-Ortalama kullanıcı performans seviyesi Medya ve grafik Ses ve görüntü q-Hatasız tasarım oranı (DIFT ratio) Medya ve grafik Ses ve görüntü

14 Eğitim Planlaması Akademik takvimin oluşturulması ve yayınlanması Canlı ders programının yapılması Dönem derslerinin belirlenmesi Sınav oturumlarının belirlenmesi *Öğrenci İşleri *Ölçme Değerlendirme *Öğrenci İşleri (Hoca değ.) *Müfredat (ALMS kaynaklı) Performans Göstergeleri t- Proje planının zamanında gerçekleşme oranı Canlı ders Sınav oturumları Dönem ders q-Hatasız tasarım oranı (DIFT ratio) (Hata sayısı / program) Yanlış öğrenci yerleştirmesi Yanlış ders yerleştirmesi Canlı ders Dönem dersi

15 Öğrenci Kayıt Akademik takvim ve kayıt kılavuzunun duyurulması ÖSYS,İkinci Diploma, Yatay Geçiş Yeni ? Kayıt Yenileme Kayıt evraklarının kontrolü Öğrenci otomasyon sistemine kayıt Öğrenci otomasyon sistemine kayıt yenilemesi Sınav Sonuçları

16 Eğitimin Yürütülmesi Öğrenci Kayıt Öğrenci ders seçimi Danış man kontrol ve onayı Öğrencinin/XÖYS sistemine kayıt edilmesi Akademik Takvim Müfredat E Eğitimin sunulması Program içeriği Eş zamanlı ders koordinasyonu Bilişim Desteği Staj Koordinasyonu Ölçme Değerlendirme H

17 Ölçme Değerlendirme Risk Değerlendirme Bitirme sınavlarının yapılması Tek ders sınavlarının yapılması Değerlendirme ve gözden geçirme Sınavların tanımlanması Sınavların yapılması İnceleme düzeltme Sınavların yapılması İtiraz Öğrenciye duyurma Akademik takvim Sınav soruları Ara sınavlarının yapılması Ara sınavlarının yapılması Normal Özürlü Hükümlü Çoktan seçmeli/klasik

18 Ölçme Değerlendirme (devam) Sınav oturumlarının belirlenmesi Bitirme sınavlarının yapılması Değerlendirme ve gözden geçirme Sınav yeri tercih belirleme Sınav mekanı belirleme Akademik takvim ÖOS öğrenci bilgileri Ara sınavlarının yapılması Bitirme sınavlarının yapılması Mekan güvenlik planlaması Soru kitaplarının hazırlanması Sınav evraklarının hazırlanması >Sınav seçimi >Sınavların tanımlanması >Soruların redaksiyonu >Ön kontrol >Ders hocası kontrolü Öğrenci yerleştirme Sınav görevlendirme Sınav evrak tasnifi ve nakli Sınavların yapılması >Görevliler >Emniyet Sınav organizasyonu Sınav uygulama Tutanak inceleme Cevap kağıdı tasnifi Cevap kağıdı okuma Cevap anahtarı oluşturma Ölçme ÖOS’ye aktarımı Öğrenciye duyurma Ders başarı notu oluşturma Öğrenciye duyurma Değerlendirme ve Yayınlama Tek ders? H E

19 Genel Değerlendirme ve Gözden Geçirme Dönemsel akademik başarı değerlendirme Sınav uygulamalarının değerlendirilmesi Yönetim gözden geçirme Performans Göstergeleri >Hata sayısı Hatalı soru (içerik, personel) Hatalı yerleştirme Hatalı görevlendirme Hatalı baskı Hatalı evrak >Tekrar eden hata oranı >Ölçüm güvenirliği Güvenlik katsayısı Tekrarlanabilirlik ve doğruluk >Sınav zamanında gerçekleşme oranı >Şikayet sayısı Ölçme değ. >Hatalı kayıt sayısı Yanlış bilgilendirme Yanlış evrak Sistem kaynaklı Personel kaynaklı >Zamanında kayıt oranı >Şikayet sayısı Öğrenci kayıt >Ortalama başarı seviyesi >Zamanında mezuniyet oranı >Hata sayısı Ders seçimi Hatalı muafiyet Yanlış bilgilendirme Yanlış öğrenim materyali >Ders katılım oranı >ÖMA Ders Materyal Hoca >Şikayet sayısı Eğitimden şikayet

20 Paydaşlarımız Öğrenciler Mezunlar Veli Çalışanlar (akademik/idari) Tedarikçiler Toplumsal / Sosyal paydaşlar (yerel yönetim, STKlar,vatandaş) Sektörel (yök,meb, sektörel; üniversite (ulusal uluslararası, 19

21 2.4. Paydaş İlişkileri Yönetimi (İletişim bürosu) Paydaş memnuniyeti ve bildirim yönetimi İletişim gereksinimlerinin belirlenmesi İletişim planlaması İletişimin yürütülmesi Bildirim yönetimi (Şikayet, talep) Paydaş memnuniyetinin ölçülmesi İletişim Yönetimi (sosyal medya şubesi Geribildirimlerin Yönetimi 2.1 Kurumsal tanıtım süreci 1.3. Kurumsam itibar yönetimi (kurumsal iletişim bürosu) Paydaş memnuniyeti şubesi 3600 Değerlendirme ve analiz şubesi

22 Hiyerarşiler 21 El kitabı Süreç Formu (S. Tanımı) Prosedür (faaliyet) Talimat (aktivite) Standartlar (sertifikasyon) Form Süreç (ana süreç) Büro (alt süreç) Şube (detay süreç) Dekan Fakülte Sekreteri Süreç Sorumluları Süreç Asistanları Şube Sorumlusu Çalışan Dekan Yrd. Büro Sorumlusu Doküman HiyerarşisiFonksiyonel Org.HiyerarşisiSüreç Hiyerarşisi

23 Kurumsal Tanıtım Süreci (Pazarlama Tanıtım) (Auzef Tanıtım Şubesi) Pazarı ve rekabet analizi Hedef Pazar ve müşteri kitlesini tanımlama Değer önermesini belirleme Kanalların belirlenmesi Pazarlama tanıtım planlaması ve bütçeleme Pazarlama- tanıtım faaliyetlerinin yürütülmesi Std./form Pazar Konumlandırma Pazarı Anlama Performans Göstergeleri T- pazarlama planı gerçekleşme oranı (Gerçekleşen/planlanan) Q- öğrenci sayısı Q- web tıklanma oranı M- ses. Medya. Dön. Tanıtım bütçesi M-ROI Q-sentimantal Seviyesi

24 İnsan Kaynakları Yönetim Süreci İşe Alma Performans değerlendir me Eğitim ve geliştirme SP IK planlaması Çalışanlar ın katılımı İş değerlemesi Kadro ihtiyaç talebi IK Planlaması İş etütü Görev tanımlaması(bilgi,beceri, yetkinlikleri Norm kadro belirleme İş gücü planlaması Nicel Nitel Ücretlen dirme Kariyer ve rotasyon planlaması Çalışan tatmini yönetimi (özlük işleri) Motivasyon yönetimi Kurum kültürünün yönetimi (iletişim yönetimi) Eğitim, koçlukİş performansı, yetkinlikÖneri sistemi, ekip çalışmaları

25 İnsan Kaynakları Yönetim Süreci Onay Kadro talebi Memur alımı Başvuru alınması Başvuru formlarının değerlenmesi OK Psikoteknik değerlendirme OK Mülakat Onay Sözleşme Sözleşmeli çalışan Tanıtım oryantasyon Deneme performansının değerlendirme si Görevlendir me OKOK İşe alma

26 Kalite Geliştirme Süreci Süreç Yönetimi Süreç Belirleme ( Süreç Hiyerarşisi) Süreç Organizasyonu Süreç İyileştirme Mevcut Durum Analizi Olması Gereken Durum Analizi İyileştirmelerin Devreye Alınması 3600 Derece Analiz ve Değerlendirme Proje Yönetimi Proje belirleme Proje planlama Proje yürütme Sürekli İyileştirme ( Sürekli İyileştirme Bürosu)

27 Kalite Geliştirme Süreci Kalite Güvence Sistemi (ISO-9001) İç tetkik Döf’ün yürütülmesi Dış tetkik İş Sağlığı ve Güvenliği Sistemi İSG risk değerlendirme Risk eylem planı sağlama Müşteri Memnuniyet Sistemi (ISO-1002) (Paydaş Memnuniyeti Şubesi) Sistem Yönetimi ( Sistem Yönetim Bürosu)

28 Kalite Geliştirme Süreci Dökümantasyon Biçimsel Uygulamaları Dökümantasyon Mantıksal ve Kavramsal Uygulamaları Dökümantasyon Yönetimi ( Dökümantasyon Bürosu)

29 Kalite Geliştirme Süreci Süreç Performanslarını İzleme KPI Paydaş geribildirimleri Paydaş memnuniyet oranı Performans raporlama ve değerlendirme Kalite kontrol raporları Süreç kpı raporları Performans İzleme ve Değerlendirme Performans Göstergeleri Kalite Geliştirme Süreç performans seviyesi Kalite Geliştirme verimlilik Döf sayısı İç tetkik bazında Dış tetkik bazında Zamanında raporlama oranı Hatalı dokümantasyon oranı

30 Strateji Geliştirme Süreci ( Stratejik Yönetim Süreci) Mevcut Durum Analizi Dış çevre analizi -Pazar ve rekabet analizi -Paydaş analiz -Pest analzi İç çevre analizi - Kurumsal performans değerlendirme Pazar Konumlandırma Vizyon Misyon Değerler Stratejik Amaç Stratejilerin ve Stratejik Hedeflerin Belirlenmesi Faaliyet Planlarının Yapılması Fakülte stratejik faaliyet planı Süreç faaliyet planları Bireysel hedefler İzleme ve Değerlendirme Dönemsel raporlama ve değerlendirme Yıllık performans raporlama

31 Strateji Geliştirme Süreci ( Stratejik Yönetim Süreci) Performans Göstergeleri Planın zamanında gerçekleşme oranı/ seviyesi Stratejilerin gerçekleşme oranı

32 Öğrenci İşleri Süreci Akademik takvim ve kayıt kılavuzunun doldurulması Yeni? Yeni öğrenci kayıt Otomasyona ön kayıt > Harç işlemi > Kayıt evrağı > Ders seçimi Kayıt yenileme Ders seçimi >Dönem dersleri ilanı Harç işlemi Kayıt işlemleri Öğrenci Kayıt işleri Öğrenci takip analizi Özel nitelikli öğrenci işlemleri Diploma ve mezuniyet işlemleri E H Öğrenme ortamlarının sunulması desteklenmesi Danışmanlık hizmetleri Staj ve uygulama organizasyonu Eş zamanlı ders organizasyonu Bilgilendirme hizmetleri (ÖYS,mikrosite) Performans göstergeleri -Süreç performans seviyesi (Süreç KPI) -Hata oranı (eksik evrak, hatalı kayıt) -Bildirim sayım ve öğrenci işleri bürosu -Tekrar işlem oranı -Karınca

33 Kurumsal itibarın yönetimi Kurumsal İletişimin Yönetimi İletişim planının yapılması İletişim planının uygulanması Kurumsal itibarı ölçme ve değerlendirme (form) -iletişim kanalları -hangi kanalda/kim/hangi mesaj Sosyal sorumluluk faaliyetlerinin yürütülmesi Sosyal sorumluluk faaliyet alanlarının belirlenmesi Proje planının yapılması Faaliyetlerin yürütülmesi Performans göstergeleri -TİA-itibar seviyesi -Basında yer alma seviyesi Yazılı basın Görsel basın Sosyal medya -İletişim planı gerçekleşme oranı -SS proje planı gerçekleşme oranı -SS proje bütçesi

34 Bilişim hizmetleri süreci Teknoloji ve donanım yönetimi Yazılım yönetimi Paket program yönetimi Yazılım geliştirme Bilgi güvenliği yönetimi Güvenlik (firewall, fiziksel güvenlik önlemi, yedekleme Performans göstergeleri -ort süreç perf seviyesi (KPI) -süreç verimliliği (karınca tf/tx) -bant genişliği (internet kapasite kullanımı, erişim hızı) -risk alanı (donanım ? kullanımı) -sistem kesinti sayısı -sistem kesinti süresi -cyber saldırı sayısı

35 Taşınır taşınmaz varlıkların yönetimi İhtiyaç planlama Talep karşılama Varlıkların güvenliği Bakım ve onarım hizmetleri Envanter Yönetimi Mekan ihtiyaç yönetimi Depo yönetimi Satın alma ve hizmet temini Kurum içi hizmet temini (yönerge) Satın alma (mevzuat) Tedarikçi değerlendirmesi Performans göstergeleri -ort süreç perf seviyesi (KPI) -süreç verimliliği (karınca tf/tx) -bant genişliği (internet kapasite kullanımı, erişim hızı) -risk alanı (donanım ? kullanımı) -sistem kesinti sayısı -sistem kesinti süresi -cyber saldırı sayısı

36 auzef.istanbul.edu.tr 35


"İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ EFQM SÜREÇ ÇALIŞMASI SORUMLU SÜREÇLER: TÜM SÜREÇLER EĞİTMEN: AYDIN KOSOVA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları