Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EGZERSİZİN BEKLENMEYEN 10 FAYDASI. A_Stresi Azaltır Egzersizin en yaygın ruhsal faydalarından biri stresi. Spor salonunda ter atma çalışması bile fiziksel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EGZERSİZİN BEKLENMEYEN 10 FAYDASI. A_Stresi Azaltır Egzersizin en yaygın ruhsal faydalarından biri stresi. Spor salonunda ter atma çalışması bile fiziksel."— Sunum transkripti:

1 EGZERSİZİN BEKLENMEYEN 10 FAYDASI

2 A_Stresi Azaltır Egzersizin en yaygın ruhsal faydalarından biri stresi. Spor salonunda ter atma çalışması bile fiziksel veya zihinsel stresinizi yönetmenize yardımcı olabilir. Egzersizin aynı zamanda neropinefrini yani beyin ortasında bir kimyasal konsantrasyonu artırarak strese yanıt verir. İster zihinsel gerginlik ile başa çıkmak için vücudun yeteneğini artırın, ister vücudunuzu geliştirirken zihinsel gerginliğinizden kurtulun. Her iki türlü de sonuç aynı: Kazan-kazan !

3 B_Mutluluk Hormonlarını Yükseltir Birkaç kilometre kaya tırmanışı yapmak zordur. Benzer etkiyi sağlayabilmek için spor salonu ise hemen yanınızdadır. Egzersiz yaparak endorfin salgılayabilir, mutluluk ve coşku kazanabilirsiniz. Duke Üniversitesinde yapılan araştırmalar egzersizin antidepresan hapları kadar etkili olabildiğini ortaya koymuştur.

4 C_Beyin Gücünü Artırır Fareler ve erkekler üzerinde yapılan çeşitli araştırmalar kardiyovasküler egzersizin yeni beyin hücrelerinin nöronların oluşumunu tetiklediği ve genel beyin performasını artırdığını ortaya koydu. Zor bir egzersiz çalıştığınızda beyin kaynaklı protein olarak bilinen BDNF düzeyleri vücutta artıyor. Daha iyi karar verme, düşünme, iyi yapma, öğrenmeye yardımcı olur.

5 D_Bilişsel Gerilemeyi önler Hoş olmayan ama acı gerçek yaş aldıkça beynimizin puslandığı gerçeğidir. Egzersiz alzhemer’ı “tedavi” edemese de, hastalığın seyrinin yavaşlamasına ve sağlı desteklemeye yardımcı. 45 yaşından sonra bilişsel gerileme başlar. Egzersiz beyindeki kimyasalları artırıp hafıza ve öğrenme için beynin önemli bir parçası hipokampusu destekler.

6 E_Anksiyeteyi Hafifleir. Ezersiz sırasında ve sonrasında yayılan sıcak ve bulanık kimyasallar anksiyete bozukluklarında sakinleştirici olarak insanlara faydalı olur. Bazı orta-yüksek yoğunluklu aerobik egzersizleri anksiyete duyarlılığını azaltabilir

7 F_Kendine Güven Gelişir Birçok temel düzeyde, fiziksel uygunluk bile benlik saygısını artırabilir ve olumlu bir özeleştiri geliştirebilir. Egzersiz yaparken kendi kendine yarış bile kişinin algısında hızla kendi çekiciliğini ve öz değerini yükseltebilir.

8 G_Belleği Keskinleştirir Düzenli fiziksel aktivite bellek kapasitesini ve yeni şeyler öğrenme yeteneğini artırır. Hafıza ve öğrenmeden sorumlu hipokampus hücrelerinin üretim artışı başlıyor. Sprint çalışan sağlıklı yetişkinler arasında kelime tutma hafızasının geliştiğini göstermiştir.

9 H_Uyku Sorununu Giderir Yapılan bir araştırmada: Yatmadan 5-6 saat önce yapılan sporun vücudun çekirdek sıcaklığını yükseltir ve vücut sıcaklığı birkaç saat sonra normale döndüğünde de vücudun onu uyku zamanı işareti olarak kabul ettiği sonucuna varılmıştır.

10 K_İş Verimini Çoğaltır Kendinizi yavan hissediyor musunuz? Çözüm sadece kısa süreli yürüyüş olabilir. Düzenli olarak egzersiz için zaman ayıran kişilerin daha verimli ve spor yapmayan yaşıtlarına göre daha fazla enerjiye sahip olduğunu göstermektedir.

11 L_İlham Getirir Spor salonunda yapılan bir antrenmanda kalbe kan pompalamak yaratıcılığı 1-2 saat artırabilir. Eğer ilham patlamasına ihtiyacınız varsa egzersiz yaparak egzersiz sonrası ilhamınızı güçlendirebilirsiniz.

12 Bünyamin ÖZDEŞ Aydın Cumhuriye AnadoluLisesi Beden Eğitimi Öğretmeni TEŞEKKÜRLER


"EGZERSİZİN BEKLENMEYEN 10 FAYDASI. A_Stresi Azaltır Egzersizin en yaygın ruhsal faydalarından biri stresi. Spor salonunda ter atma çalışması bile fiziksel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları