Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 Ayşe KAMBER. 21.yüzyılın cahilleri okuma yazma bilmeyenler değil, ÖĞRENMEYİ ÖĞRENEMEYENLER olacaktır. 21.yüzyılın cahilleri okuma yazma bilmeyenler.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 Ayşe KAMBER. 21.yüzyılın cahilleri okuma yazma bilmeyenler değil, ÖĞRENMEYİ ÖĞRENEMEYENLER olacaktır. 21.yüzyılın cahilleri okuma yazma bilmeyenler."— Sunum transkripti:

1 1 Ayşe KAMBER

2 21.yüzyılın cahilleri okuma yazma bilmeyenler değil, ÖĞRENMEYİ ÖĞRENEMEYENLER olacaktır. 21.yüzyılın cahilleri okuma yazma bilmeyenler değil, ÖĞRENMEYİ ÖĞRENEMEYENLER olacaktır. ALVIN TOFFLER

3 BAŞARI NE BÜYÜ NE DE ŞANSTIR DEHA %1 İLHAM %1 İLHAM % 99 TER’DİR THOMAS EDISON

4 BAŞARIYA GİDEN YOL ÇOK ÇALIŞMAKTAN DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAKTAN GEÇER. BAŞARIYA GİDEN YOL ÇOK ÇALIŞMAKTAN DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAKTAN GEÇER. ETKİLİ ÇALIŞMAK ZAMANI BELİRLENMİŞ AMAÇLAR, SAPTANMIŞ ÖNCELİKLER DOĞRULTUSUNDA PROGRAMLI OLARAK KULLANMAKTIR.

5

6 SEBEPLERİ DIŞARIDA DEĞİL İÇERİDE ARAMAK GEREKİR. BAŞARILI OLMANIN KURALLARI VARDIR

7

8 ÇALIŞMAK İSTEYİP DE ÇALIŞMAMAK Çalışmak istedikleri halde çalışamadıklarını söyleyen öğrencilerin büyük çoğunluğu kendilerine ait gerçekten benimsedikleri sebepleri olmayanlardır. Çalışmak istedikleri halde çalışamadıklarını söyleyen öğrencilerin büyük çoğunluğu kendilerine ait gerçekten benimsedikleri sebepleri olmayanlardır.

9 Çalışma sebebinizi belirlemeniz (Amacınızı saptamanız) Zamanınızı öncelikleriniz doğrultusunda düzenlemeniz Çalışmak için kendinizi düzenlemeniz, çalışma ve başarı konusundaki endişelerinizi ve olumsuz düşüncelerinizi ortadan kaldırmanız gerekir ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK VE SÜRDÜREBİLMEK İÇİN

10 AMAÇLARIBELİRLEMEKNEDEN ÖNEMLİDİR ?

11 YA BİR YOL BUL YA BİR YOL AÇ YA DA YOLDAN ÇEKİL

12 AMAÇ BELİRLEMENİZ DİKKATİMİZİN DAĞILMAMASINIDAHA AZ HAYAL KURMANIZI PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMANIZI SAĞLAR.

13 DERS ÇALIŞMA PROGRAMINIZIN RENKLİ KALEMLERLE BÜYÜK BİR KAĞIDA YAPILMASI SİZİN DERS PROGRAMINIZA DAHA KOLAY MOTİVE OLMANIZI SAĞLAR. ÇALIŞMA PROGRAMINIZI HAFTALIK YAPMANIZ KOLAY KONTROL EDEBİLMENİZ AÇISINDAN YARARLIDIR

14 Ders çalışmaya başlamak kolaylaşır Ders çalışmanın dışında sürdürdüğünüz etkinlikleriniz sırasında suçluluk duymanız gerekmez DERS ÇALIŞMA PROGRAMI YAPMANIN FAYDALARI

15 Uyanış Saati Yemek Saati Okula ve Dershaneye Gidiş Geliş Saati Ders Çalışma Saati Boş Zamanları Değerlendirme Saati DERS ÇALIŞMA PROGRAMINDA BULUNMASI GEREKEN ETKİNLİKLER

16 GÜNLÜK ÇALIŞMA SÜRESİ GÜNDE KAÇ SAAT ÇALIŞILMASI GEREKTİĞİ ÖĞRENCİDEN ÖĞRENCİYE DEĞİŞMEKTEDİR.

17 PLANINIZDA DERSLERE VERECEĞİNİZ ÇALIŞMA SÜRELERİNİ, ÖĞRENECEĞİNİZ DERSİN ÖZELLİĞİNE VE SİZİN O DERSTEKİ BAŞARI DURUMUNUZA GÖRE AYARLAMANIZ GEREKECEKTİR

18 AYNI TÜRDEKİ DERSLERİN ARD ARDA GELMESİ YERİNE DEĞİŞİK ÇALIŞMA GEREKTİREN DERSLERİN ARD ARDA GELMESİNE ÇALIŞIN EN DİNÇ OLDUĞUNDA EN ZOR DERSE ÇALIŞ YORGUNLUĞUN ÖĞRENME DÜZEYİNİ DÜŞÜRDÜĞÜ ARAŞTIRMALARLA SAPTANMIŞTIR.

19 HAFIZANIN İŞLEYİŞİ VE UNUTMA

20 İNSAN HAFIZASI BİLGİYİ KAYDEDEBİLİR BİLGİYİ SAKLAYABİLİR İSTENDİĞİ ZAMAN SAKLANAN BİLGİYİ GERİ GETİREBİLİR

21 ÖĞRENDİĞİMİZ BİLGİLERİN %45’ İ 20 DAKİKA İÇİNDE %55’i 1 SAAT İÇİNDE % 65’i 9 SAAT İÇİNDE UNUTULUR

22 HAFIZANIN BİYOLOJİK ÖZELLİKLERİNE BAKILDIĞINDA EN UYGUN DERS ÇALIŞMA SÜRESİ DAKİKADIR.

23 KISA SÜRELİ HAFIZADAKi BİLGİ ÇABUK UNUTULUR UNUTMANIN ÖNÜNE GEÇEBİLMEK İÇİN DÜZENLİ TEKRARLAR YOLUYLA BİLGİYİ UZUN SÜRELİ HAFIZAYA GEÇİRMEK GEREKİR.

24 İNSAN TEKRARLANANI DAHA İYİ HATIRLAR. EN YARARLI TEKRAR İSE ÖĞRENMEDEN HEMEN SONRA YAPILAN TEKRARDIR. İNSAN TEKRARLANANI DAHA İYİ HATIRLAR. EN YARARLI TEKRAR İSE ÖĞRENMEDEN HEMEN SONRA YAPILAN TEKRARDIR.

25 DÜZENLİ TEKRARLARLA HATIRLANAN MİKTARIN SÜREKLİ ÜST DÜZEYDE TUTULMASI

26 Konu daha kolay anlaşılırAnlaşılmayan konular için zaman kazanılırAnlaşılan konular hafızaya aktarılması sağlanılırBir sonraki bilgilerin daha kolay anlaşılması sağlanırBilgilerin beynimizde sindirilmesi sağlanır.Sınava daha az kaygılı gireriz.Öğrenmek için öğrenmiş oluruz. Sınav gecesi çalışmagünü kurtarmak ve geçer not almak için yapılır. NEDEN DÜZENLİ TEKRAR YAPMAM GEREKİYOR

27 ÖĞRENMEK İÇİN HARCANAN GAYRET ZİYAN OLUR VE BİLGİ YENİDEN ÖĞRENİLMEK ZORUNDA KALIR KAZANILAN BİLGİ KAYBEDİLDİĞİ TAKTİRDE BU BİLGİYE DAYANARAK YENİ BAĞLANTILAR YENİ VE YARATICI FİKİRLER GELİŞTİRMEK MÜMKÜN OLMAYACAKTIR TEKRAR YAPMAMANIN SAKINCALARI

28 40 DAKİKALIK DERS ÇALIŞMASINDAN SONRA MUTLAKA 10 DAKİKALIK BİR TEKRAR YAPILMADIR 10 DAKİKALIK TEKRARDAN SONRA MUTLAKA 10 DAKİKA DİNLENMEYE VAKİT AYRILMALIDIR

29 ZAMANLA HATIRLANAN MİKTARDAKİ AZALMANIN NEDENİ ZİHİNDE KISA SÜRELİ DİNLENME ARALIKLARI VERİLMEMESİDİR

30 DİNLENME ARALARI ÖNEMLİDİR

31

32 10 DAKİKALIK DİNLENME ARALARINDA TELEVİZYONDAN UZAK DURUN !

33 İLK TEKRAR 40 DAKİKALIK ÇALIŞMANIN SONUNDA YAPILMALIDIR. BU TEKRAR ÖĞRENİLEN KONUNUN 24 SAAT HAFIZADA KALMASINI SAĞLAR. SAĞLAR.

34 TEKRAR YAPARKEN ARKA ARKAYA GELECEK DERSLERİN MÜMKÜN OLDUĞU ÖLÇÜDE FARKLI OLMASINDA YARAR VARDIR.

35 DERS DİNLEDİKTEN SONRA EVDE YAPILACAK İKİNCİ BİR 2-4 DAKİKALIK TEKRAR BİLGİNİN BİR HAFTA SÜREYLE HAFIZADA KALMASINI SAĞLAR VE 2 DAKİKALIK ÜÇÜNCÜ BİR TEKRARIN YAPILMASI GEREKİR.

36 UNUTULMAMALIDIR Kİ; YAPILAN BU TEKRARLAR DERS ÇALIŞMA PROGRAMININ TEMELİNİ OLUŞTURMAKTADIR. AMAÇ ÖĞRENİLEN BİLGİNİN KISA SÜRELİ HAFIZADAN UZUN SÜRELİ HAFIZAYA AKTARILMASIDIR.

37 BİR ÖĞRENCİ YATMADAN ÖNCE 10 DAKİKA SÜREYLE O GÜN ÇALIŞTIĞI DERSLERİ TEKRARLAYARAK UYKUYA GEÇER VE SABAHLEYİN GÜNE BİR GÜN ÖNCE YAPTIĞI 10 DAKİKALIK TEKRARI YAPARAK BAŞLARSA ÇALIŞTIKLARINI KORUMAK AÇISINDAN ÖNEMLİ AVANTAJ SAĞLAR. ÖĞRENME ÜZERİNDE EN AZ BOZUCU ETKİSİ BULUNAN ETKİNLİK UYKUDUR.

38 ÖĞRENMENİN ÖN ŞARTI DİKKATTİR ÖĞRENMEK İÇİN GEREKLİ BİYOKİMYASAL DÜZENLEME AYNI ANDA BİR FAALİYETE YÖNELİNDİĞİ TAKTİRDE GERÇEKLEŞİR

39 ÖĞRENMEK İÇİN DİKKATİNİZİ SADECE ÖĞRENMEK İSTEDİĞİNİZ MALZEME ÜZERİNDE YOĞUNLAŞTIRIN. İYİ HATIRLAYABİLMEK İÇİN

40 Öğrenme sırasında çok gergin olmamak, bütünüyle olmamakla beraber belirli bir ölçüde GEVŞEMEK Konuyla ilgili derin ve sürekli İLGİ Konuyla ilgilenmeyi engelleyen DUYGUSAL PROBLEMLERİN ertelenmesi(veya yatıştırılması) Dikkatin dağıldığını farkettiğiniz anda tekrar konuya dönme ALIŞKANLIK ve disiplinin kazanılması DİKKATİN GELİŞTİRİLMESİ

41 TELEVİZYON BİLGİSAYAR GEZİNMEK, GEREKSİZ İŞLER YAPMAK TELEFON GÖRÜŞMELERİ HAYAL KURMAKENDİŞELENMEK HAYIR DİYEMEMEK BAZI ENGELLER

42 KİMİNLE NEREDE, NE ZAMAN NE KADAR ZAMAN NE İÇİN KAYBETTİM BUNUN SEBEBİ KAYBETTİĞİNİZ ZAMANI HESAPLAYIN

43 ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ

44 ÇALIŞTIĞINIZ ORTAM NE ÇOK SICAK NE DE SOĞUK OLMALIDIR. İNSAN VÜCUDU NORMAL OLAN DURUMLARDA VERİMLİ ÇALIŞABİLİR. BU YÜZDEN ÇALIŞTIĞINIZ ORTAMIN HER YÖNDEN (ISI, IŞIK, Vb.) NORMAL OLMASINA ÖZEN GÖSTERİN

45 ÇALIŞTIĞINIZ ORTAMIN HAVASININ TEMİZ OLMASINI SAĞLAYIN. PEK ÇOK ÖĞRENCİNİN DERS ÇALIŞIRKEN UYKUSUNUN GELMESİNİN EN ÖNEMLİ NEDENLERİNDEN BİRİ DE ZAMANLA İÇERİDE BULUNAN HAVANIN OKSİJENCE FAKİRLEŞMESİDİR.

46 ÇALIŞMA ORTAMINI DÜZENLERKEN ÇALIŞMA SADECE VE SADECE ÇALIŞMA ODASINDA YAPILIR.(ÇALIŞMA ODANIZ YOKSA, ÇALIŞMA KÖŞESİ OLUŞTURABİLİRSİNİZ) NE TÜR OLURSA OLSUN, ÇALIŞMA SANDALYEDE OTURARAK, ÇALIŞMA MASASI BAŞINDA YAPILIR.

47 DAĞINIK MASA DAĞINIK ZİHİN

48 ÇÜNKÜ BEYİN SAPINDA BULUNAN BİR MERKEZE GEVŞEME İLE İLGİLİ BİLGİLER GELMEYE BAŞLADIĞI ZAMAN, UYKUYU BAŞLATACAK HORMONLAR SALGILANIR YATARAK VE UZANARAK DERS ÇALIŞILDIĞINDA, BİR SÜRE SONRA GEVŞEDİĞİNİZİ VE OKUDUKLARINIZI ANLAMAMAYA BAŞLADIĞINIZI FARKEDERSİNİZ.

49 MÜZİK DİNLEYEREK ÇALIŞMAK VERİMİ DÜŞÜRÜR ÖSS VE SINAVLARDA MÜZİK DİNLEME HAKKI VERİLMEYECEĞİ İÇİN MÜZİK EŞLİĞİNDE SORU ÇÖZMEYE ALIŞAN KİŞİNİN GÖSTERECEĞİ PERFORMANS DOĞAL OLARAK MÜZİK DİNLEMEDİĞİ ORTAMLARDA DÜŞECEKTİR.

50 DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN ÖNEMLİ SEBEPLERDN BİRİ DE TELEFONDUR. DERS ÇALIŞTIĞINIZ SÜREDE KESİNLİKLE TELEFONUNUZU KAPALI TUTUN.

51 GRUPLA DERS ÇALIŞMAK RİSKLİDİR. BİR ÇOK ÖĞRENCİNİN BİR ARAYA GELEREK ÇALIŞMASI, TAKILDIKLARI YERLERİ BİRBİRLERİNE SORMALARI HEM ANLATAN HEM DE ANLATILAN AÇISINDAN FAYDALIDIR.AMA SOHBET EĞİLİMLİ GRUPLA DERS ÇALIŞMAYA OTURDUYSANIZ DERS ÇALIŞMAK OLANAKSIZDIR.

52 Öğrenmede hızlı okuma önemli ve gereklidir. Bu hız okunulan yazının niteliğine ve okumanın amacına göre ayarlanmalıdır. Vakit geçirmek amacıyla bir hikaye veya roman okurken okuma hızı oldukça yüksek olabilir. Ama okuma yorum yapma, eleştirme özet çıkarmak için yapılıyorsa okuma hızı yavaş olmalıdır. Hızlı okumanın en önemli yolu sessiz okumalıdır. Sessiz okuma hızı arttırdığı gibi anlamayı da kolaylaştırır. Hızlı ve anlamlı okuma becerisi kazanabilmek için bol bol okuma çalışmaları yapılmalıdır.

53

54 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"1 Ayşe KAMBER. 21.yüzyılın cahilleri okuma yazma bilmeyenler değil, ÖĞRENMEYİ ÖĞRENEMEYENLER olacaktır. 21.yüzyılın cahilleri okuma yazma bilmeyenler." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları