Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Özcan SULU Rehber ve Psikolojik danışman.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Özcan SULU Rehber ve Psikolojik danışman."— Sunum transkripti:

1

2 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Özcan SULU Rehber ve Psikolojik danışman

3 Bir yolculuktur yaşam…

4 Sorun: Arz-Talep dengesizliği…

5 YILINDA ÜNİVERSİTE 1. SINIFTA OKUYAN 4000 ÖĞRENCİYE UYGULANAN ZEKA TESTİNDE ; % 86 SI NORMAL ZEKAYA % 11 İ NORMALİN BİRAZ ÜSTÜNE % 3 Ü NORMALİN BİRAZ ALTINDA OLDUĞU TESBİT EDİLMİŞTİR... (Siz Kendinizi Hangi Grupta Görüyorsunuz)

6 UNUTMAYIN...! % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini 60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 nini UNUTUYORUZ...

7 6 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR? èAmaçlarınızı belirlemek èPlanlı çalışmak èZamanı verimli kullanmak èVerimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmak èUygun bir çalışma ortamı hazırlamak èDikkatinizi uyanık tutmak èDerse hazırlıklı olmak èNot tutmak èAraç gereç ve kaynaklardan yararlanmak èVerimli okumak èAralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önlemek

8 Ders çalışma isteğinin ortaya çıkması için 1. Ders çalışmaya başlamak ve çalışmayı sürdürmek 2. Başarılı olmak 3. Ders çalışma isteğinin ortaya çıkması

9 Ders çalışmak nasıl faaliyettir? Olumsuz yanıtlar Sıkıcı bir faaliyettir Zor bir faaliyettir Nefret edilen bir faaliyettir. Sınırlayıcıdır. Çalışılması için istek olması gerekir

10 Ders çalışmak nasıl faaliyettir? Olumlu yanıtlar Çalışıldıkça hoşlanan bir faaliyettir Çalışmayı tamamladıktan sonra keyifleniyorum Engelleri aşmak beni mutlu ediyor Başarılı oldukça isteğim daha da artacak

11 Karar vermek gerekiyor,Bu aşamada; Gerçekten ne istiyorum? � Bunu neden istiyorum? � Bunun bedeli nedir? � Bu bedeli ödemeye hazır mıyım? � Bu bedeli ödemek için en uygun zaman nedir?

12 Verimli ders çalışmak Etkili ders dinlemek Konuyla ilgili ön okuma yapın Dikkat dağıtan arkadaşlarınızdan uzak durun Anlatılanları kendiniz için anlamlı hale getirin Anlamadığınız yerde soru sorun Not tutun Gözlerinizle iletişim kurun Dik oturun

13 İyi Bir Program Nasıl Olmalıdır? Size özel olmalıdır Gerçekçi olmalıdır Çerçevesi belli olmalıdır İdeal program, uygulanabilen programdır. Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. Aynı güne ait dersler içeriği birbirine benzemeyenlerden oluşmalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zaman dilimine sarkmamalıdır. Hazırlanan programa zorunluluktan değil sorumluluk taşıyarak uymalısınız.

14 13 1 güne kaç soru sığdırabilirsin ki?

15 Programlı Çalışma Programlı çalışma sizin bu yarışa daha etkili bir şekilde hazırlanmanıza yardımcı olur. Programlı çalışma ile daha az zamanda daha çok bilgiye ulaşmanız mümkündür. Programlı çalışma ile ders dışındaki aktivitelere daha fazla zaman ayırırsınız.

16 Program Nasıl Hazırlanır? 1. Aşama Eksiklerinizi tespit etmeli, Her ders ile ilgili hangi konuları öğreneceğinizi belirlemeli, Bunları sıralamalısınız. 2. Aşama Belirlediğiniz konuları haftanın günlerine bölmeli ve her günü bir veya birkaç konu çalışacak şekilde ayarlamalısınız. 3. Aşama Günlük Ders çalışma zamanınızı, Okuldaki sürenizi, Sosyal aktivitelerinizi, Fizyolojik ihtiyaçlarınızı gidereceğiniz süreleri dikkate almalısınız.

17 DERS ÇALIŞIRKEN Mümkün olduğunca çalışma masasında çalışınız Çalıştığınız yer düzgün olmalıdır Çalışırken başka şeylerle meşgul olmayın :müzik dinlemek,bir şeyler yemek vb. Yatarak uzanarak çalışmayın Önemsiz işlere fazla zaman ayırmayın Telefon ve arkadaşlara hayır deyin Çalışmalarınızı ertelemeyin Çalışma süresi ; 1 saatten fazla olmamalı Verimli saatlerini,zorlandığın konulara ve acil olanlara ayırman gerekir.

18 DERS ÇALIŞIRKEN Aynı türden dersleri art arda çalışma Yorulmadan ara vermeyi öğren Saatlerce aynı dersi çalışmak verimi düşürür Duygusal sorunları geçici bir süre rafa kaldır Çalışırken gereksiz detaylara dalma Çalışma ortamında gereksiz uyaranlara yer verme Olumlu düşün

19 III- ZAMANI VERİMLİ KULLANINIZ Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders yada konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır. MEHMET AZEM BAYKAL 18

20 ETKİN DİNLENME (İSOAT) ETKİN DİNLENME (İSOAT)

21 İ-İZLE S-SOR O-OKU A-ANLAT T-TEKRAR

22 İZLE : KONUNUN ANA FİKRİNİ ÖĞRENMEK İÇİN 4- 5 DAKİKALIK BİR SÜRE İLE KONUNUN BİR BÜTÜN OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİDİR.

23 SOR: KONU İLE SORULAR ÇIKARILMASI VE ÖNEMLİ YERLERİN NOT ALINMASIDIR.

24 OKU: BU AŞAMADA ÖNCEDEN ÇIKARTIĞIMIZ SORULARA CEVAP BULACAĞIZ

25 ANLAT: ÇIKARTTIĞIMIZ NOTLAR VE SORULARA BAKARAK KONUNUN SESLİ OLARAK ANLATILMASIDIR.

26 TEKRAR: BU AŞAMADA HİÇBİRŞEYE BAKMADAN KONUNUN SESLİ BİR ŞEKİLDE ZİHİNDEN ANLATILMASIDIR.

27 ETKİN DİNLEME ( İFİKAN ) ETKİN DİNLEME ( İFİKAN )

28 İLERİYE BAK: ÖĞRETMENİN SÖYLEYECEKLERİNİN ÖNCEDEN TAHMİN EDİLMESİDİR.

29 İLERİYE BAK’IN YARARLARI UYANIK KALIRSINIZ DİKKAT KOPMALARINI ÖNLER DERSE AKTİF KATILIMI SAĞLAR MOTİVASYON ARTAR

30 FİKİRLER: KONUYLA İLGİLİ BİR TAKIM FİKİRLER YÜRÜTÜR.

31 İŞARETLER: ÖĞRETMENİN KONU İÇERİSİNDE ÖNEMLİ OLDUĞUNU SÖYLEDİĞİ NOKTALARI YAKALAYIN.

32 ARAŞTIR: AKLINIZA TAKILAN SORULARIN CEVABINI MUTLAKA ÖĞRETMENİNİZDEN ALIN.

33 NOT TUT : NOT TUTMAK,ÖĞRENİLEN KONUNUN HATIRDA TUTULMASINI DOLAYISIYLAUNUTULMAYIP O KONUNUN O KİŞİYE MAL OLMASINI SAĞLAR.

34 Verimli ders çalışmak ZOR İŞ,ZAMANINDA YAPMAMIZ GEREKİP DE YAPMADIĞIMIZ KOLAY İŞLERİN BİRİKMESİYLE OLUŞUR.

35 BAŞARININ DÖRT BASAMAĞI 1. NE İSTEDİĞİNİ BİLMEK 2. HAREKETE GEÇMEK 3. YAPTIKLARINIZIN SONUÇLARINI FARKETMEYİ ÖĞRENMEK 4. PEŞİNDE OLDUĞUNUZ SONUÇLARI ALANA KADAR DAVRANIŞLARINIZI DEĞİŞTİRMEYE HAZIR OLMAK 5

36 BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER YANLIŞ ARKADAŞLAR ZORLAMAK MÜKEMMEL OLMAK BAŞKALARINI MEMNUN ETMEYE ÇALIŞMAK ACELE ETMEK GÜÇLÜ GÖRÜNMEK 12

37 Bir zincirin kuvveti en zayıf halkasının dayanıklılığına bağlıdır. Zayıf halkaların sürekli kuvvetlendirilmesi zincirin kuvvetini artırır.


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Özcan SULU Rehber ve Psikolojik danışman." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları