Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ömür BENEK, PMP PMI-TR İstanbul Etkinliği 26.08.2014.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ömür BENEK, PMP PMI-TR İstanbul Etkinliği 26.08.2014."— Sunum transkripti:

1 Ömür BENEK, PMP PMI-TR İstanbul Etkinliği

2 Sunum İçeriği  İletişimden Anladığımız ve Anatomi  Tarih Boyunca Haberleşme ve İletişim  İletişim Yönetimi ve İletişimin Proje Başarısızlığında Etkisi  Buzdağının Görünmeyenleri  Paydaş Analizi ve Tablosu  Paydaş Sorumluluk Matrisi  Çekişme ve Sorunlar  İletişim Sorunları 1 –  PMBOK 4. ve 5. Versiyondaki Farklar  Projede Doğru İşleri Yapabilmek  Proje Ekibi Oluşturmak ve Yönetmek  Yaklaşım Tarzları  Motivasyon  2 Önemli Beşeri Özellik  Proje Yöneticisine Düşen Görevler  Nelere Değindik?  Teşekkürler

3 İletişimden Anladığımız İletişimden Anladığımız

4 İletişimin Anatomisi

5 Tarih Boyunca Haberleşme ve İletişim

6 % 90 Etkin ve Sürekli İletişim… İletişim Yönetimi

7 Kötü iletişim sonucu ortaya çıkan problemlerden bazıları; Proje Hedeflerinin Net Anlaşılamaması Proje Beklentilerindeki Farklılıklar Son Dakika Haberleri Projenin Son Durum Bilgisinden Haberin Olunmaması Ekip Üyelerinden Beklenenlerin Net Olmaması İletişimin Proje Başarısızlığında Etkisi

8 Buzdağının Görünmeyenleri

9 Paydaş Analizi MetoduProje Paydaş Listesi Hiçbir paydaş atlanmamalı Paydaşlara yaklaşım tarzı Güç-Çıkar Tablosu Paydaş Analizi

10 PAYDAŞ BELİRLEME PAYDAŞLARIN SINIFLANDIRILMASI PAYDAŞLARIN ANALİZİ PAYDAŞ GÖRÜŞMELERİ SWOT (GZFT) ANALİZİ Geniş katılımlı paydaş belirleme Paydaşların sınıflandırılması (İç ve Dış Paydaş) Paydaşların Analizi (Önceliklendirme, ön değerlendirme, Paydaş görev matrisi, Paydaş matrisi) Paydaş görüşmeleri KURUM İÇİ ANALİZ DIŞ ÇEVRE ANALİZİ DURUM ANALİZİ PAYDAŞ ANALİZİ Paydaş Analizi

11 Paydaşın gücü / Önemi GüçlüZayıf ÖnemliBirlikte çalış Kapasiteyi geliştir, çıkarlarını gözet Önemsiz Etkilerini gider, kendini savun İzle veya göz ardı et Paydaş Analiz Tablosu

12 GÖREVLER PAYDAŞLAR Paydaş Sorumluluk Matrisi

13 Empati

14 Bakış Açısı İletişim Sorunları - 1

15 Bakış Açısı İletişim Sorunları - 1 Videoyu izlemek için:

16 Birbirimizi ne kadar dinliyoruz? İletişim Sorunları - 2

17 Birbirimizi ne kadar dinliyoruz? İletişim Sorunları - 2 Videoyu izlemek için:

18 Herkesin İşi Acil ! İletişim Sorunları - 3

19 Önyargı ! İletişim Sorunları - 3 Videoyu izlemek için:

20 Önyargı Videoyu izlemek için:

21 PMBOK 4.Vers.PMBOK 5.Vers. 42 process 47 process 12 bilgi alanı13 bilgi alanı Kapsam Yönetimi : 5 process6 process Zaman Yönetimi : 6 process7 process Maliyet Yönetimi : 3 process4 process İletişim Yönetimi : 5 process3 process *Paydaş Yönetimi : Yok4 process 13- Paydaşların Yönetimi 13.1 Paydaşların Belirlenmesi 13.2 Paydaş Yönetim Planı 13.3 Paydaş Sözleşmelerinin Yönetilmesi 13.4 Paydaş Sözleşmelerinin Kontrolü PMBOK 5. Versiyondaki Farklar 10- İletişim Yönetimi 10.1 İletişim Yönetim Planı 10.2 İletişimin Yönetilmesi 10.3 İletişimin Kontrolü

22 Proje Ekibi Oluşturmak ve Yönetmek 4. Çalışma (Performing) Aşaması 5. Çözülme (Adjourning) Aşaması 1. Oluşum (Forming) Aşaması 2. Karmaşa (Storming) Aşaması 3. Düzenlenme (Norming) Aşaması

23 Proje Kapsamını Doğru Anlatmak Riskleri Dikkatli Takip Etmek Etkili İletişime Önem Vermek Proje İlerlemesini ve Durumunu Raporlamak Projede Doğru İşler Yapabilmek

24 Projelerde en çok tartışılan ve çekişme nedeni olan konular; Kişisel Problemler Zaman Kısıtları Bütçe/Maliyet Kısıntıları İnsan Kaynağı Talepleri/Kısıtları Kapsam Değişiklikleri Öncelikler Çekişme ve Sorunlar

25 “En iyi çözüme ulaşmak için doğru yaklaşın” o Karşılıklı Görüşme Yaklaşımı o İşbirliği Yaklaşım o Yumuşatma Yaklaşımı o Uzlaşma Yaklaşımı o Zorlama Yaklaşımı o Görmezden Gelme Yaklaşımı Olumlu: Karşılıklı Görüşme İşbirliği Yaklaşımı Olumsuz: Zorlama Görmezden Gelme Yaklaşım Tarzları

26 “Motivasyonunu sağlayamadığınız çalışanlar sizi ya yolun ortasında bırakacaktır ya da yolun sonunda başarısız bir işi paylaşmak durumunda bırakacaktır” “Her bireyin beklentileri faklıdır, beklentileri yönetin.” “Doğru yaklaşımla en iyi çözüme ulaşın” “Farkında olduğunuzu gösterin” Motivasyon

27 10 Kişisel Motivasyon Yöntemi 1.Hedeflerinizi belirleyin 2.Pozitif tutum takının 3.Kişisel problemlerinizi bir kenara bırakın 4.Bilgi ve becerilerinizi geliştirin 5.İşe ve hayata karşı tutkulu olun 6.Enerjinizi sömüren kişi ve davranışlardan uzak durun 7.Kendi kendinizi motive edici sözler söyleyin 8.Korkularınız ve engellerle yüzleşin 9.Spor yapın 10.Başarılarınızın farkında olun ve kendinizi ödüllendirmeyi bilin

28 2 Önemli Beşeri Özellik

29 Dürüst Olmalı İnsanlarla sürekli iletişim halinde olmalı Şeffaf Olmalı Risk ve sorunları yakın takip edebilmeli Sorun bildirenden çok çözen olmalı Ekibi motive edebilmeli Müşteriyle temas halinde olmalı Detaylı proje planı oluşturmalı Proje durumunu raporlamalı Proje Yöneticisine Düşen Görevler

30 1.PY nin işinin % 90’ ı iletişimdir. 2.Paydaş Analizi ile Güç-Çıkar Tablosu ve Sorumluluk Matrisi oluşturun. 3.Önyargılarınızdan arının, farklı bakış açılarıyla bakın, anlayışlı olun ve empati kurun. 4.Dürüst olun, paydaşlarla iletişim halinde olun, 5.Proje ekibinizi motive ederek hedeflere kanalize edin. 6.En önemlisi kendiniz olun !!! Neleri Konuştuk?

31 Her gün karşılık beklemeden en az 1 iyilik yapın İyilik Videoyu izlemek için:

32 omurbenek.com twitter/omurbenek linkedin/omurbenek Ömür BENEK, PMP

33 Teşekkürler…


"Ömür BENEK, PMP PMI-TR İstanbul Etkinliği 26.08.2014." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları