Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KAĞITHANE ANADOLU LİSESİ TÜLAY ONUR PSİKOLOJİK DANIŞMAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KAĞITHANE ANADOLU LİSESİ TÜLAY ONUR PSİKOLOJİK DANIŞMAN."— Sunum transkripti:

1

2 KAĞITHANE ANADOLU LİSESİ TÜLAY ONUR PSİKOLOJİK DANIŞMAN

3 SEVECEĞİN BİR İŞ SEÇERSEN, YAŞAMINDA BİR GÜN BİLE ÇALIŞMIŞ OLMAZSIN

4

5 Meslek Seçiminde Dikkat Edilecek Noktalar; Öğrencinin kendi özelliklerini tanıması. Yetenekleri, İlgileri, Beklentileri, Kişilik Özellikleri Mesleklerin özelliklerini tanıması. Kendi özellikleri ile, mesleklerin özellikleri arasındaki ortak noktaları bulması gereklidir.

6 Meslek Seçiminde Toplumumuza özgü, etkili olabilecek faktörler; Anne–babaların arzularına uymak, Beğenilen–sevilen kişilerin mesleklerine özenmek, Günümüzde popüler olan mesleği edinmek, Daha çok para kazanılan mesleği seçmek, Toplum içinde sadece saygınlığı olan meslekleri seçmek, Öğretmenlerin uygun gördüğü meslekleri seçmek, İş bulması kolay olan meslekleri seçmek, Üniversiteye girmeyi kolaylaştıran, düşük puanla yerleşilen meslekleri seçmek Sevildiği sanılan meslekleri seçmek, (Sadece olumlu özellikleri tanınarak yanılgıyla seçmek) Hayallerle geliştirilen idealdeki meslekleri seçmek,

7 ANNE BABALARIN GÖREVLERİ Yaz tatilinde çalışmak isteyen çocuğumuzu yüreklendirmek; çalışması için olanak yaratmak, Toplumca “kariyeri“ yüksek olduğu belirtilen bir meslekten çok; kendini gerçekleştirebileceği, mutlu ve başarılı olabileceği bir mesleği seçebilmesi fırsat vermek, Mesleğin seçilmesi sorumluluğunu çocuğumuza bırakıp üzerimize almamak, biz yetişkinlerin çocuk için neyin iyi olduğuna karar verip bir mesleğe yönlendirmemek, Meslek seçimi sorumluluğunu çocuğa bırakarak onun kendi geleceği için çaba harcamasını ve uygun alanı keşfetmesine fırsat tanımak, Deneyimlerimizi mesleği belirlemede, yönlendirmede kullanmak yerine, çocuklarımızın önlerindeki engelleri, seçenekleri, ayrıntıları, bilgiye ulaşma yollarını göstermede kullanmamız, gençlere daha çok yardımcı olacaktır. Çocuğumuzun zayıf olduğu yönleri yerine güçlü olduğu yönlerini vurgulamaya çalışmalıyız.

8 Meslek seçiminde bazı olumsuz anne ve baba tutumları Ben olamadım sen olacaksın”: Eğer böyle bir anlayışınız varsa belki kendi hayal kırıklığınızı çocuğunuza da yaşatıyor olabilirsiniz. “Komşunun çocuğu oldu ama...”: Komşularımızın, akrabalarımızın, arkadaşlarımızın çocukları ile bizim çocuğumuzun farklı olduğunu kabul etmeliyiz. Çocuğumuz akranları ile rekabet edebilir, bu onun yaşantısı ancak biz yetişkinler çevremizle rekabetimizde çocuklarımızı kullanmamalıyız. Bu rekabet çocuğumuzun kendilik saygısının düşmesine neden olabileceği gibi gerçek yeteneklerini ve kapasitesini ortaya koymasına da engel olabilir. “Bak kardeşin”: Dikkatli bir anne - babaysanız çocuklarınızın birbirlerinden ne kadar çok olumlu veya olumsuz etkilendiklerini fark etmişsinizdir.“Bakkardeşin...” diye başlayan her cümle onların kıskançlığını kışkırtacak, biri bir süre hep başarılı olurken diğeri sürekli başarısızlığa doğru sürüklenecek, başarısız olan kendisini toplamaya başladığında, başarılı olanın birden başarısının düştüğünü göreceksiniz. “Ancak senin gibi bir tembel bu alanı seçer...”: Çocuğunuzu küçümsemek, değersiz görmek, alay etmenin onun yaşamla mücadelesini zayıflatmanın dışında bir etkisi olmaz.

9 ÖSYS (ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ) SINAV SİSTEMİ

10 1. AŞAMA SINAVI YGS (YÜKSEK ÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI) Üniversiteye Yerleştirmede: %40 etkilidir.

11 10 YGS'DE HANGİ TESTTEN KAÇ SORU ÇIKACAK? Türkçe Temel Mat. ( 40 Soru )Sosyal Bil. ( 40 Soru )Fen Bil. ( 40 Soru ) MatematikGeometriTarih Coğrafy aFelsefeFizikKimyaBiyoloji Toplam 160 Soru Sorulacak. / 160 Dakika YGS AĞIRLIKLI PUANLAR YGS-1Temel Matematik Ağırlıklı YGS-2Fen Bilimler Ağırlıklı YGS-3Türkçe Ağırlıklı YGS-4Sosyal Bilimler Ağırlıklı YGS-5Türkçe-Matematik Ağırlıklı YGS-6Matematik Türkçe Ağırlıklı

12 YGS PUAN TÜRLERİ PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI TÜRKÇESOS.BİL.T.MAT.FEN BİL. YGS YGS YGS YGS YGS YGS

13 YGS SONUCU TABAN PUAN BARAJİŞLEVİ TABAN PUANI AÖF ve ÖNLİSANS PROGRAMLARI TABAN PUANI-2 180* LYS SINAVLARINA GİRME HAKKI * YGS İle Öğrenci Alan Bölümleri Tercih Etme Hakkı

14 2.AŞAMA SINAVI: LYS LYS :Lisans Yerleştirme Sınavı LYS 1 LYS 2 LYS 3 LYS 4 LYS 5 Matematik-Geometri Fen Bil. Edeb.-Coğ. Sosyal Bil. Dil Sınavı Sınavı Sınavı Sınavı Sınavı Üniversiteye Yerleştirmede: %60 etkilidir.

15 TM (TÜRKÇE-MAT.) (TM Grubu Dersleri Seçen Öğrenciler) LYS-3Türk Dili (Dil ve Anlatım) ve Edebiyatı Coğrafya LYS-1Matematik Geometri+Analitik Geometri MF (MATEMATİK-FEN) (Fen Grubu Dersleri Seçen Öğrenciler) LYS-1Matematik Geometri+Analitik Geometri LYS-2Fizik Kimya Biyoloji TS (TÜRKÇE-SOSYAL) (Sosyal Grubu Dersleri Seçen Öğrenciler) LYS-3Türk Dili (Dil ve Anlatım) ve Edebiyatı Coğrafya LYS-4Tarih Coğrafya-2 Felsefe Gurubu (Psikoloji-Sosyoloji- Mantık) DİL (Yabancı Dil Dersleri Seçen Öğrenciler) LYS-5Yabancı Dil80120

16 HESAPLANACAK HAM PUANLAR YGS YGS-1 YGS-2 YGS-3 YGS-4 YGS-5 YGS-6 MF MF-1 MF-2 MF-3 MF-4 TM TM-1 TM-2 TM-3 TS TS-1 TS-2 DİL DİL-1 DİL-2 DİL-3

17 LYS PUAN TÜRLERİ MF GRUBU PUAN TÜRLERİ Puan Türü Testlerin ağırlıkları (%) YGS LYS-1LYS-2 Türkçe T.Mat.Sos. Bil. Fen Bil. Mat.Geo.FizikKimya Biyoloji MF MF MF MF

18 TM GRUBU PUAN TÜRLERİ PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (%) YGSLYS-1LYS-3 TÜRKÇE T.Mat.Sos. Bil. Fen Bil. Mat.Geo.TD ve ED. COĞ-1 TM TM TM

19 TS GRUBU PUAN TÜRLERİ Puan Türü TESTLERİN AĞIRLIKLARI (%) YGSLYS-3LYS-4 TÜRKÇE T.Mat.Sos. Bil. Fen Bil. TD ve ED. COĞ- 1 TARİHCOĞ- 2 FEL. GR. TS TS

20 YABANCI DİL GRUBU PUAN TÜRLERİ PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (%) YGSY.DİL TÜRKÇE T.Mat.Sos. Bil. Fen Bil. Yabancı Dil DİL DİL DİL

21 (YETENEK – İLGİLER – DEĞERLER) TEMEL YETENEKLER TESTİ 9-11 YETENEKLERİNİN SONUCU

22

23 Ders seçimi nedir? 9. Sınıfı bitiren öğrenciler Üniversitede okumak istedikleri programa uygun ders seçerler. Puan Türleri: –MATEMATİK-FEN (MF) Puan türene göre /Sayısal –TÜRKÇE-MATEMATİK(TM) Puan türene göre /Eşit Ağırlık –TÜRKÇE-SOSYAL(TS) Puan türene göre /Sözel –Yabancı Dil (Y.DİL)

24 Ders seçimi ne zaman ve nasıl yapılır? Ders kesimini izleyen 5 iş günü içinde ders seçimi yapılır. Sınıf Rehber öğretmeni- veli - öğrenci birlikte ders seçimi yapılır. Seçilen dersler, öğrenci veya velisi tarafından okul müdürlüğüne yazılı olarak bildirilir. Örnek seçmeli ders dilekçesi öğrencilerimize müdürlüğümüz tarafından verilecektir. Öğrenci ve veli tarafından örnek dilekçe üzerinde seçmeli derslerin işaretlenip müdürlüğümüze verilmesi gerekmektedir. Öğrenciler bir alt sınıfta okudukları seçmeli dersi ve/veya saatini bir üst sınıfta değiştirebilirler. Seçmeli bir dersin okutulabilmesi için en az 10 öğrenci tarafından seçilmesi gerekir.

25 Ders seçiminin önemi; *Lise 1. sınıfın sonunda seçilecek dersler, öğrencilerin YGS- LYS’de yapacakları tercihlerde etkili olacaktır. *Liseden mezun olana kadar okuyacakları ders başarılarını ve yıl sonu sınıf geçme başarılarını belirleyecektir. *Lisede elde ettikleri başarı puanları Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı olarak YGS-LYS puanlarına eklenecek ve sınav başarılarına etki edecektir. *Ders seçimi öğrencinin ilgi-ve yetenekleri dikkate alınarak bu doğrultuda, gelecekte gitmeyi planladığı meslekler için, gerekli puan türünü temsil eden dersler olmalıdır.

26 Ders seçiminin önemi; YGS-LYS sonunda tercih etmek istediğimiz meslekleri kapsamasına özen gösterilmesi gerekmektedir. Zira gelecekte istenilen meslek alanı için, gerekli puanı oluşturan dersler dışında ders seçildiğinde istenilen meslek grubu için gerekli soruları cevaplamakta zorlanabilirler.

27 26 LYS de puan türlerine kaynaklık eden dersler nelerdir? MF: Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Geometri TM: Matematik, Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Matematik, Geometri TS: Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Tarih, Coğrafya,Felsefe Grubu Yabancı Dil: Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Yabancı Dil

28 27 9.Sınıf sonrasında 10.sınıflar için MF Puan türüne göre dersler 10-MF DERSLER ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ MATEMATİK 24 GEOMETRİ 12 FİZİK 23 KİMYA 23 BİYOLOJİ 23 DİL VE ANLATIM22 TÜRK EDEBİYATI31 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 TARİH2 COĞRAFYA2 YABANCI DİL4 2.YABANCI DİL2 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ1 DİĞER SEÇMELİ DERSLER2 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 TOPLAM 2114 (Seçebileceği Toplam Ders saati) TOPLAM DERS SAATİ SAYISI35

29 9.Sınıf sonrasında 10.sınıflar için TM Puan türüne göre dersler 10-TM ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ DİL VE ANLATIM22 TÜRK EDEBİYATI31 MATEMATİK 24 GEOMETRİ 12 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 TARİH2 2 COĞRAFYA2 2 PSİKOLOJİ2 YABANCI DİL4 2.YABANCI DİL2 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ1 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 DİĞER SEÇMELİ DERSLER2 TOPLAM2114 (Seçebileceği Toplam Ders saati) TOPLAM DERS SAATİ SAYISI35

30 29 9.Sınıf sonrasında 10.sınıflar için TS Puan türüne göre dersler 10-TS ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ DİL VE ANLATIM22 TÜRK EDEBİYATI31 COĞRAFYA22 TARİH 2 PSİKOLOJİ 2 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 TARİH2 COĞRAFYA2 YABANCI DİL4 MATEMATİK2 GEOMETRİ1 2.YABANCI DİL2 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ1 DİĞER SEÇMELİ DERSLER 2 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 TOPLAM2114 (Seçebileceği Toplam Ders saati) TOPLAM DERS SAATİ SAYISI35

31 9.Sınıf sonrasında 10.sınıflar için Yabancı Dil Puan türüne göre dersler 10-Y.DİL ZORUNLUSEÇMELİ DERS SAATİ DİL VE ANLATIM22 TÜRK EDEBİYATI31 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 TARİH2 COĞRAFYA2 YABANCI DİL46 2.YABANCI DİL24 BEDEN EĞİTİMİ2 GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK1 MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ1 DİĞER SEÇMELİ DERSLER2 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME1 TOPLAM2114 (Seçebileceği Toplam Ders saati) TOPLAM DERS SAATİ SAYISI35

32 Diğer Seçmeli Dersler Bilgi Kuramı (1–2) Demokrasi ve İnsan Hakları (1) Sosyal Etkinlik (1) Proje Hazırlama (1) Bilgi ve İletişim Teknolojisi (1–2) Astronomi ve Uzay Bilimleri (2) Diksiyon ve Hitabet (1) Sanat Tarihi (2)

33 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM


"KAĞITHANE ANADOLU LİSESİ TÜLAY ONUR PSİKOLOJİK DANIŞMAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları