Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Canlanan Duvarlar Projesi Facing Mars Traveling Exhibition Melih ve Elçin Yalçıneli.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Canlanan Duvarlar Projesi Facing Mars Traveling Exhibition Melih ve Elçin Yalçıneli."— Sunum transkripti:

1 Canlanan Duvarlar Projesi Facing Mars Traveling Exhibition Melih ve Elçin Yalçıneli

2 4 March 2014 Teklif içeriği 1.Canlanan Duvarlar Proje Özeti 2.Özgeçmiş 3.Bilim merkezleri 4.Bilim sergileri 5.Bilim sergi olasılıkları 6.Koridor Duvarında Bilim Sergisi “DBS”vizyonu 7.Proje bileşenleri ve aktörler 8.Çalışma formatı -çekirdek ekip 9.Projenin okula faydaları 10.Sorumluluklar

3 Canlanan Duvarlar Projesi- Özet Gönüllü asistan ekibi oluşturma  Çalışma atölyemizde bir şeyler üretmek isteyen çocuklar teknik zorluklarla karşılaştığında onlara imkanlar dahilinde destek olacak, yol gösterecek, teknik donanımı, tecrübesi ve motivasyonu yüksek gönüllü asistanlardan oluşan bir ekip oluşturulacaktır. Proje oluşturmaKaynakların koordinasyonuTanıtım Bölge ihtiyaçları göz önüne alınarak bölge açısından kalkınma sağlayabilecek bir alanda ortak bir ürün yada yapının projenin seçilmesi sağlanacaktır. Hızlı bir başlangıç için okul duvarları için bilim sergisi : “canlanan duvarlar” teması düşünülmektedir. Hızlı bir başlangıç için okul duvarları için bilim sergisi : “canlanan duvarlar” teması düşünülmektedir.Canlanan duvarlar ile ilgili bir tema konusu belirlendikten sonra gerekli kaynaklar oluşturulacaktır. Hedefe ulaşmak üzere öğrencilerden oluşan insan kaynakları görev dağılımı sağlanacaktır. Yapılan bütün çalışmalar en baştan itibaren bir belgesel ve filme dönüştürülecek şekilde yine öğrenciler kullanılarak kayıt altına alınacaktır. Bunun yanında bir başka öğrenci ekibi iletişim ve tanıtım çalışmalarını yürütecektir.

4 Canlanan Duvarlar Projesi-Özet Kaynak oluşturmaAtölye ve etkinlik koordinasyonu  Proje kaynakların bir web sitesi altında hazırlanması için küçük bir yayın ekibi oluşturulacaktır.  Katılan öğrencilerle ortak bir proje geliştirebilecekleri bir icat atölyesi oluşturulacaktır.  Proje geliştirilirken olası işbirliği sağlayacak sanayici, üniversite ve sponsorlarla kurumsal iletişim sağlanacaktır.

5 Melih ve Elçin Yalçıneli ( Mucit Amca-Mucit Abla) Boğaziçi Üniversitesi Fizik Öğretmenliği ilk mezunu Bilim Olimpiyatlarında dünya rekoru kıran ilk dünya şampiyonunun öğretmeni TRT de 2 yıl yayınlanan Küçük Mucitler sunucusu, Dünya Bankası ödülü sahibi 5 uluslar arası projede üst düzey yönetici Eşi Mucit Abla ( Elçin Yalçıneli) ile birlikte 10 yıldır bilim gösterileri sunuyor

6 Melih Yalçıneli (Özgeçmiş) FCG Finland Deputy Team Leader School Development project in Cyprus Agriconsulting, Belgium Networking and Communication Expert in Promotion of the Civil Society Dialogue Between EU and Turkey-II in Turkey IBF Belgium Key Expert -Technical Assistance to İŞKUR 2004 Royal Haskoning DHV, The Netherlands Ankara Regional Manager in Strengthening the Vocational Education and Training System in Turkey WYG, UK National Consultant in the World Bank Privatization Social Support Project Dogan Media Group, Turkey Educational Okulum.com project Enka Schools, Turkey IT and Science Resource Person Genc Multimedia Turkey General Manager Yamanlar High School Turkey Physics teacher and Coach for science olympiads

7 Melih Yalçıneli sergi tasarımına uygun deneyimleri 1.On yıldır sahnede bilim gösteri deneyimi 2.TV de program yapım deneyimi 3.9 adet resimli kitap yazım deneyimi 4.Proje yarışmaları için düzenek tasarımları 5.Olimpiyatlar için deney malzemesi tasarımı 6.Okulum.com’da yazılım üretimi deneyimi 7.VernerJohnsonla bilim merkezi ve bilim sergileri planlama deneyimi 8.Marka tescili ve patent yazım deneyimi

8 Mucit Abla’nın sadece 2014 ilk döneminde tek başına gerçekleştirdiği çalışmaları 5 Mayıs: Şırnak Beytüşşebap Kaymakamlığı 6 Mayıs: Şırnak Silopi Kaymakamlığı 7 Mayıs: Şırnak İdil Kaymakamlığı 9 Mayıs: Şırnak Beytüşşebap Kaymakamlığı 12 Mayıs: Kırklareli Pehlivanköy Kaymakamlığı 22 Mayıs: Gaziantep Valiliği 23 Mayıs: Gaziantep Valiliği 2 Haziran :Artvin Arhavi Kaymakamlığı 4 Haziran :Çorum Dodurga Kaymakamlığı 15 Ocak: K.Maraş Pazarcık Kaymakamlığı 16 Ocak: :K.Maraş Elbistan Kaymakamlığı 13 Şubat: :Bolu Seben Kaymakamlığı 14 Şubat: :Bolu Dörtdivan Kaymakamlığı 24 Şubat :Diyarbakır Ergani Kaymakamlığı 10 Mart: Muğla Milas Kaymakamlığı 11 Mart: Muğla Milas Kaymakamlığı 12 Mart: Muğla Dalaman Kaymakamlığı 13 Mart: Muğla Ula Kaymakamlığı 13 Mart: Muğla Yatağan Kaymakamlığı 21 Nisan: Iğdır Aralık Kaymakamlığı 22 Nisan: Iğdır Karakoyunlu Kaymakamlığı 23 Nisan: Ardahan Göle Kaymakamlığı 24 Nisan: Ardahan Çıldır Kaymakamlığı 25 Nisan: Ardahan Damal Kaymakamlığı 25 Nisan: Ardahan Hamak Kaymakamlığı 26 Nisan: Ardahan Posof Kaymakamlığı 27 Nisan: Ardahan Valiliği 29 Nisan: Erzurum Şenkaya Kaymakamlığı

9 Türkiye her şehirde hatta her büyük ilçede bir bilim merkezi kurulmasını hayal etmeye hatta planlamaya başlamış ve ilkini Konya’da açmıştır. Bir uçak yada roket yapımı kadar karmaşık olan bilim merkezi sergileri tasarımında Türkiye’de bir know-how henüz yoktur. Kurulacak bilim merkezlerimizin sergileri ya ithal edilecek yada ülkemizde üretilecektir. Hedefimiz gerekli danışmanlıkları alarak, bir okulun insan kaynakları olan öğrencilerin zekasını ve enerjisini harekete geçirerek bu yeni teknolojiyi ülkemize kazandırmaktır. Neden Canlanan Duvarlar Projesi

10 Her yaştan insanı bilimle buluşturmak, meraklarını tetiklemek üzere tasarlanmış uygulamalı merkezlerdir. Dünyadaki faal 2400 bilim merkezini her yıl yaklaşık 300 milyon kişi ziyaret etmektedir. Yapılan bir araştırmaya göre ABD’de her üç kişiden biri yılda en az bir kez bilim merkezine gitmektedir. Dünyada 50 yıl önce çoğalan bilim merkezlerinin kurulma amacı okulların bilim ve teknolojiyi sevdirmede yetersizliklerine bir çözüm üretmekti. Maya: Hidden Worlds Revealed Bilim Merkezleri

11 Bilim merkezi sergileri Boyutu m2 arasında olabilen bilim merkezi sergileri bilim merkezleri tarafından geliştirildikten sonra belirli bir süre sergilenirler. Sergiler de-monte edilebilir paketlenebilir ve nakledilebilir şekilde tasarlanır. Belirli bir süre dolunca bilim merkezi sergiyi 3 yada 6 aylığına başka bir müze yada bilim merkezine satar yada kiralar Bunun temel nedeni sergilerinin sonraki ziyaretlerde çekiciliğini yitirmesidir. Bu nedenle her bilim merkezi sergilerini sürekli yeniler.

12 Son 100 yıl binlerce farklı konuda bilim sergisi üretilmiştir.Konular : Antropoloji-kültür Çocuklar Çevre ve ekoloji İnsanlık tarihi Doğa tarihi Bilim ve teknoloji Yapısal olarak Resimler Yazı ve grafik panelleri Duvara monte 2 boyutlu objeler 3 boyutlu vitrin objeleri Kafeste canlı organizmalar Dokunulup oynanabilen düzenekler Temalı olanlar- olmayanlar Sergi olasılıkları

13 Koridor duvarlarından başlayarak okulu komple bir bilim merkezine dönüştürme projesinin vizyonu okul kadrosunun katılacağı toplantılarda şekillendirilecek. Duvar bilim sergisi projesi için vizyona uygun stratejiler oluşturulacak. Bu kapsamda aşağıdakilere benzer sorulara ortak çözümler belirlenecek: 1. Sadece okulunuza özgü, sabit ve bir defalık mı olmalı yoksa de-monte tasarlanıp bir süre sonra bu sergiyi başka kurumlara kiralamak ve yenilerini tasarlama döngüsü mü daha uygun olacaktır? 2.Sergi düzenekleri zor öğrenilen müfredattaki farklı konulara mı odaklanmalı yoksa hayatın her alanında ilginç bir tema etrafında bir bütünlük içinde mi kurgulanmalı? 3.Yapısal olarak resim, yazı, grafik, 2 ve 3 boyutlu vitrin objeleri mi olmalı yoksa dokunulup oynanabilen düzeneklere mi ağırlık verilmeli 4.Hedef kitlenin yaş aralığı ne olmalı? Canlanan Duvarlar: Okul Koridor Duvarlarında Bilim Sergisi

14 Projenin yönetilmesi için çekirdek bir proje ekibi oluşturulacak. Bunun yanında aşağıdaki grupların projeye dahil olmaları sağlanacaktır: Okul yönetimi Öğretmenler Öğrenciler Veliler Üniversiteler, bilimciler,eğitimciler Mühendis ve sanayiciler Sanatçı ve tasarımcılar Diğerleri ( medya, okullar, müzeler, avmler vs ) Proje bileşenleri-olası işbirlikleri

15 Projenin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için proje yönetim ekibinde ilk aşamada full time çalışan tek bir asistan ile tek bir grafiker olması yeterli olacaktır. Tarafımızdan sağlanacak liderlik ve koordinasyon hizmeti için işbirliği seçenekleri aşağıdadır: Her hafta bir gün (ideal) İki haftada bir gün (yeterli ) Ayda bir gün (idare edilebilir) Dönemde bir gün ( biraz zor olabilir) Çekirdek proje yönetim ekibi için, içinde gerekli teknik donanımın yer aldığı bir çalışma odası gerekli olacaktır. Çalışma formatı

16 Projenin okula faydaları Canlanan duvarlar : Okul koridor duvarında bilim sergisi projesi sayesinde : Okul yönetimi bir şirket gibi iş odaklı projeler geliştirme peşinde, Öğretmenleri büyük bir heyecan içinde öğrendiklerini başka okullara paylaşabilecek düzeyde ustalaşmış, Öğrencileri son derece yaratıcı somut eserler ve çalışmalar ortaya koymanın heyecanı içinde özgüvenleri artmış kendi geleceklerini çizmeye başlamış Öğrenilenler hayatla iş dünyasıyla iç içe, öğrenciler de ilgileri yetenekleri doğrultusunda belirli alanlarda uzmanlaşmaya başlamışlar, Bir topluluk ruhu içinde ortak çalışma, görev paylaşımına dayalı işbirliği sonucu bilim mühendislik ve teknik konularda somut deneyimlerin bir eğlenceye dönüştüğü heyecan verici bir ortam oluşmuş olacaktır. Yürüyecek olan proje gerek tasarım gerek üretim gerekse geliştirme ve tanıtım aşamaları açısından öğrenciler için bir tür staj ve iş hayatına giriş ortamı açısından somut deneyim fırsatları yaratacaktır. Geliştirilecek taşınabilir sergilerin her sene yenilerinin yapılması, eski sergilerin başka kurumlara satılması, yapılanlardan başarılı olanları seri üretimine geçilmesi, okulun adeta bir tür fabrikaya ve öğrencilerin birer usta, uzman ve işadamına dönüşmesi hedeflenmektedir. Benzer bir hikaye ABD de yaşandı ve hatta filmi bile yapıldı.

17 Olası sergi konuları ve deneyim düzenekleri ile ilgili bir havuz oluşturulması. Sergilerde aranan kriterler oluşturularak, oluşan havuzda öncelikli olanların belirlenmesi Mevcut alan kısıtlamalarına göre konuların seçilip netleştirilmesi Her bir serginin işlevinin ve katılımcıların yaşayacağı olası deneyimlerin hikayesi oluşturulmak amacı ile senarist öğrencilerle çalışılması, konsept tasarımlarının oluşturulması Bu deneyimlerin sağlanabileceği düzeneklerin şematik tasarımlarının bu işte uzman mühendis ve sanatçılardan danışmanlık alınarak öğrencilerce ayrıntılı olarak tanımlanmasının takibi Oluşturulan gereksinimlere göre okulca sağlanan ses müzik çizim fotoğraf obje alet ışıklandırma yazılım ve mekanik düzeneklerin siparişinin takip edilmesi Sipariş edilen düzeneklerinin amaca uygun kurulumunun takip edilmesi Sergilerde yaşanan deneyimlerin gözlemlenerek, bu gözlemlerin eğitimcilerle değerlendirilerek gerekli modifikasyonların ve düzeltmelerin planlanması Ortaya konulan eserlerin marka ve patent tescillerinin alınması amacıyla çalışmalar Eserlerin tanıtım ve pazarlanması ve gerektiğinde seri üretimine başlanabilmesi amacıyla üreticilerle, pazarlama reklam ve tanıtım çözümleri üreten kuruluşlarla yapılacak çalışmaların takibi Sorumluluklarımız

18 Okul yönetiminiz bir sponsor bulması çerçevesinde çalışmalar hemen başlayabilir. Okulda kararlaştırılan projenin hayata geçebilmesi için gerekli tasarım, (ses müzik çizim fotoğraf obje alet ışıklandırma yazılım ve mekanik düzeneklerin) üretim ve ülke dışı danışmanlık maliyetlerinin karşılanması için Tübitak’ın açtığı sergi ihalesi kaynakları yada sponsor desteği kullanılacaktır. 10 okul seçildikten sonra düzenlenecek basın toplantısıyla basında iş dünyasının dikkatini çekip birer fabrikaya dönüşecek olan bu okullardaki üretim sarf malzemeleri için sponsorlarca kaynak oluşması hızlanacaktır. Sponsor lar okullarda üretilen sergi konularının seçimi yada ürünün ismine sponsorun markasının eklenmesi konusunda hak sahibi olacaktır. Kaynak oluşturma


"Canlanan Duvarlar Projesi Facing Mars Traveling Exhibition Melih ve Elçin Yalçıneli." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları