Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN. En son raporlara göre Almanya'da kendilerine Samsung Galaxy S4 satın alanların yüzde 30'u, ceplerini pillerinin bozuk olduğu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN. En son raporlara göre Almanya'da kendilerine Samsung Galaxy S4 satın alanların yüzde 30'u, ceplerini pillerinin bozuk olduğu."— Sunum transkripti:

1 Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

2 En son raporlara göre Almanya'da kendilerine Samsung Galaxy S4 satın alanların yüzde 30'u, ceplerini pillerinin bozuk olduğu gerçekçesiyle geri iade ediyorlar. Kullanıcıların şikayetlerine göre pil çoğu zaman hızla tükeniyor, hatta bazı nadir durumlarda pil akabiliyor. Samsung, etkilenen tüm müşterilerine ücretsiz pil değişimi imkanı sunsa da yaşanan bu durum, "kullanıcılarına en iyi deneyimi sunma" iddiasındaki firma için yeterince can sıkıcı. Ancak donanımıyla ilgili sorun yaşayan ilk firma Samsung olmadığı gibi, son da olmayacak. Geçtiğimiz birkaç senede teknoloji devlerinin cihazlarında yaşadıkları ciddi sorunları hatırlamak için hafızamızı zorladığımızda, pek çok örnekle karşı karşıya kaldık. Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

3 1. Anten sorunu Apple tarihindeki en önemli telefon sorununu belki de iPhone 4'te patlak vermişti. Büyük bir ilgiyle karşılanan iPhone 4'ü sol elinizde tuttuğunuzda sinyal sorunları yaşayabilmesi ve hatta konuşurken hattan düşebilmesi, şikayetlerin dozunun tavan yapamsına neden olmuştu. Apple'dan gelen cevap ise şöyle olmuştu: "Herhangi bir cep telefonunu tutmak, anten performansında düşüşe neden olacaktır. Bu, bazı bölgelerde antenlerin konumuna göre daha kötü gerçekleşebilir. Bu, tüm kablosuz telefonların bir gerçeğidir. iPhone 4'te böyle bir sorun yaşıyorsanız, onu sol alt köşesinden metal bandın iki tarafını kapsayacak şekilde tutmayın veya onu herhangi bir kılıfla kullanın." Apple, başka bir deyişle kullanıcılarına iPhone'larını yanlış tuttuklarını söylüyordu. Şirket bunun ardından her ne kadar doğru bir hareketle isteyen kullanılarına soruna engel olan ücretsiz kılıf dağıtmış olsa da, kendisini yaklaşık üç yıl sonra sonuçlanan toplu davadan kurtaramadı. Dava sonucunda Apple, ABD'de sorundan etkilenen her kullanıcıya 15 dolar ödemek zorunda kalmıştı. Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

4 2. "Tuğlalaşan" BlackBerry'ler BlackBerry Bold 9900, zamanı için müthiş bir telefondu, ancak çıkışında bazı sorunlar yaşamıştı. Bazı kullanıcılardan gelen şikayetlere göre telefon, gece boyunca şarjda bırakıldığında tekrar açılmayabiliyordu. BlackBerry yaptığı açıklamada "kısıtlı sayıda müşterimiz, cihazlarının açılmadığını söylüyorlar" dedi ve şunları ekledi: "BlackBerry, sorunu giderecek bir yazılım güncellemesi üzerinde çalışmaktadır." Sorundan kaç kişinin etkilendiğini tam olarak bilmesek de, BlackBerry'nin bahsettiğinden fazlasının etkilendiğini düşünüyoruz. Örneğin mobilenewscwp'nin raporu, bazı satıcıların sattığı BlackBerry Bold 9900'lerin yaşanan sorunlar nedeniyle üçte birinin geri getirildiğini söylüyordu.mobilenewscwp'nin raporu Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

5 3. Açılmayan Nokia N8 Nokia'nın akıllı cep piyasasındaki liderliğini kaybetmeye başladığı zamanlarda çıkardığı N8, önemli bir telefondu. Ancak firmanın amiral gemisi cebinin çıkışı, sorunsuz olmadı.N8 Birçok kullanıcıdan gelen şikayet aynı yöndeydi, cihaz kendi kendine kapanıyor, bazı durumlarda tekrar açmak mümkün olmuyordu. Nokia sorunun güç yönetimiyle ilgili olduğunu iddia etmiş ve şu açıklamayı yapmıştı: "Nokia için ürün kalitesi en üst seviyede önceliğe sahiptir, bu nedenle sorunu gidermek üzere gereğini hemen yerine getireceğiz. Bu ürün dahil herhangi bir ürünün performans sorunu, Nokia'nın garanti kapsamı altındadır." Sorun, satışlarda önemli bir düşüşe neden olmamış olabilir, ancak o sıralarda bir çıkış yolu arayan ve iPhone 4 ile başa çıkmaya çalışan Nokia'nın en son istediği şeylerdendi. Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

6 4. Xperia S'teki ekran sorunu Xperia S, Sony'nin Ericsson'dan ayrıldıktan sonrak piyasaya sürdüğü cebiydi. Müthiş bir ekran ve beraberinde harika bir kamerayla geliyordu. Ancak sonradan anlaşıldı ki cihazın çok ısınması (40 derecenin üzerinde), ekranda sarımsı bir iz bırakıyordu. Sony'nin sorunla ilgili açıklaması şöyle olmuştu: "Bu sorun sadece bazı cihazlarda oluşmuştur ve giderilmiştir. Xperia S'sinin ekranında sarı tona rastlayan müşteriler, yerel tüketici hizmetleri merkezine ve Sony Mobile Communications'a başvurabilir ve sorunun ücretsiz olarak giderilmesini sağlayabilir." Ne kadar talihsiz bir sorun olsa da yaşananlar, Xperia S'nin iyi satışlarına darbe vurmadı. Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

7 Yeni ürün geliştirme sürecinin işleyişi: Ürün fikirlerinin ön elemesi, Pazara ilişkin ön değerlendirme, Teknik ön değerlendirme, Finansal ön değerlendirme, Müşteri ihtiyaç ve istek araştırması, Rekabet analizi, Pazar analizi, Makro çevre analizi, Ürün tanımı, Ayrıntılı teknik değerlendirme, Kavram test ve ayrıntılı finans analizi süreçleridir Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

8 Ürün Tasarımı Ürün tasarımı, firmanın ürününün özelliklerini, kendine özgü karakteristiklerini belirleme sürecidir Piyasadaki ürün tasarımları müşteri gruplarının tercihlerine göre farklılaşır Ürün Tasarımı ve Süreç Seçimi – Ürün Kalitesini – Üretim Maliyetini – Tüketici Memnuniyetini Etkiler. Ürün tasarımı ya da süreç iyi değilse ürün kalitesi sorunlu olur. Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

9 Yeni ürünler başarılı olduğunda lisans hakları – teknik esneklik ve Pazar üstünlüğüne yol açar Üretim yönetimi bölümü ürünlerin geliştirilmesine ve yönetimine ilişkin tüm eylemleri kapsar Arge nin işletmedeki önemi…. Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

10 Ürün dizaynını etkileyen faktörler 1. İşletme politikaları (aynı ürünü rakiplerden ucuz verme) 2. Pazarlama olanakaları (ülker paket özellikleri) 3. Mamul Karakteristikleri a. Fonksiyonel özellikler (çamaşır makinesinin yıkama süresi) b. Kullanış özellikleri (yanlış kullanıma izin vermemeli) c. Dayanıklılık ve güvenirlilik faktörleri (bazı ürünlerde dayanıklılık (otomobil) bazılarında güvenirlilik(tüp)) d. Estetik özellikleri (giyim) 4. Ekonomik analizler 5. Üretim olanaklarına ilişkin dizayn faktörleri a. Malzeme seçimi b. Proses seçimi c. İşçilik olanakları Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

11 Ürün Geliştirme Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

12 Ürün Geliştirme Süreçleri Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

13 1.Yeni Ürün Geliştirirken Kurumsal ve Uygulamalı Araştırma Safhası: Concept A. Yeni ürünlerin dizaynı B. Mevcut ürünlerin dizaynı, C. Mevcut ürünlerin yeni kullanım alanlarının belirlenmesi D. Mevcut ürünlerin ambalajında yapılan yenilikler 2. Dizayn - Ürün kongfigürasyon safhası 3. Pilot uygulama 4. Üretim süreci Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

14 Ürün geliştirmede başka bir konu tersine mühendislik (reverse engineering ) Tersine mühendislik, rakibin piyasada satılan ürününü alıp mühendislik düzeyinde sistemli olarak incelemek, ürün hakkında ayrıntılı bilgi edinmektir. Bu rakiplerin ürünlerini kopyalamak için değil, yakından ve ayrıntıları ile tanımak için yapılmaktadır. Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

15 Ürün geliştirme stratjileri Saldırgan ve öncü (yoğun arge) Savunma (değişen ortama ayak uydurma) Taklitçi Fırsatçı Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

16 Ürün yaşam eğrisi Ürünlerin zamana bağlı talep veya satış miktarları değişimi ürünün yaşam eğrisini oluşturur. Ürün yaşam eğrileri üründen ürüne değişir (radyo ve giyim örneği) Ürünün piyasaya sunulma uzunluğuda değişir (poloroid makinelerin gelişimi 15 yıl almıştır) Ürünün yaşam seyri takip edilip ona göre stratejiler oluşturulmalıdır. Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

17 Ürün yaşam eğrisi Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

18 Yeni veya geliştirilen ürünün sunulmasında ZAMANLAMA Ürün yaşam eğrisinin önemi Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

19 Hizmet Tasarımı Hizmet işletmelerinde ürün tasarımı ek özellikleriçerir. Ürün soyut olduğu için, tüketicilerin estetik ve psikolojik açıdan yararları da göz önüne alınır. Hizmet tasarımında hem hizmet hem de hizmetin içinde bulunduğu konsept tasarlanır. İmaj, ortam, ambians,kendini iyi hissetme gibi elemanlar eklenir. Hizmet tasarımı, hizmetin, fiziksel, duygusal,estetik, psikolojik yararlarına ilişkin özelliklerinin oluşturulmasıdır. Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

20 Kriyivka Ukranynada Rınok Meydanınin bodrum katlarda bulunan lokanta Ukrayna partizan kurtulus savasını anlatır. Lokantaya girmek için şifre soylemelısınız. Silahli bır gıvenlıkcıye ‘Slava Ukrayini’ (“Ukraynaya Şan olsun”) sıfresını soyleyıp içeri girersiniz. Arada silahli garsonlar size rus olup olmadığınızı anlamak için sorguya çekerler. Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

21 Ürün Tasarımının Stratejik Önemi Strateji, işletmeyi, müşterileri, rakipleri tanımlar. Bir ürün tasarımı, işletme stratejisine uygun olmalı, desteklemelidir. Ürün tasarımı, bir firmanın müşteri tabanını oluşturmasını etkileyen en büyük faktördür. Bir firmanın ürün tasarımı, firmanın işletme stratejisi tarafından belirlenen müşteri kitlesinin ihtiyaçlarına uygun olmalıdır Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

22 Ürün Tasarımı Neyi Gerektirir ? Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN

23 Ürün geliştirmesinde yönetimin rolü Geliştirme ve yenilemeye katılanları koordine etme Kaynakların tahsisi Planlama Kontrol Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN


"Yrd. Doç. Dr. Kamil TAŞKIN. En son raporlara göre Almanya'da kendilerine Samsung Galaxy S4 satın alanların yüzde 30'u, ceplerini pillerinin bozuk olduğu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları