Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI"— Sunum transkripti:

1 MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI 08.12.2015
İ.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölümü Ders 9: Monopolcü Rekabet Piyasası

2 Monopolcü Rekabet Piyasası
Monopolcü rekabet piyasasında tam rekabet piyasasında olduğu gibi birbirleriyle rekabet eden çok sayıda firma bulunmaktadır. Tam rekabet piyasasından farklı olarak bu piyasada firmalar, birbiri yerine kolayca ikame edebilecek farklılaştırılmış mallar üretip satmaktadırlar. Monopolcü rekabet piyasasının önemli bir özelliği olan mal (ürün) farklılaştırılması birbirleriyle rekabet eden firmalara aynı zamanda bir monopol gücü kazandırmaktadır. Monopolcü rekabet piyasasında, piyasada çok sayıda firmanın bulunması ve her bir firmanın piyasa payının küçük olması nedeniyle tek bir firmanın fiyat politikası diğer firmaları etkilemez.

3 Monopolcü Rekabet Piyasası
Monopolcü Rekabet Piyasasının Özellikleri 1- Monopolcü rekabet piyasasında çok sayıda firma birbirleriyle rekabet etmektedir. 2- Bu piyasada her firma farklılaştırılmış mallar üretip satmaktadır. 3- Firmalar ürettikleri malın kalitesi, fiyatı ve pazarlanması konularında rekabet etmektedirler. 4-Piyasaya giriş ve çıkışlar serbesttir.

4 Monopolcü Rekabet Piyasası
Ürün Farklılaştırması Ürün farklılaştırması, malın alıcıların gözünde diğer satıcıların mallarna göre daha çok tercih edilir ve kolayca vazgeçilemez hale getirilmesidir. Satıcılar ambalajlama, marka, satış sonrası hizmetler, taksitli satış, kampanyalar, satış yeri vb. gibi avantajlarla mallarını diğer satıcıların mallarından farklı hale getirmeye çalışmaktadırlar. Örnek: Sıradan mağazalar ile Beymen, Vakko gibi mağazalar Monopolcü rekabet piyasasında mal farklılaştırması nedeniyle her bir firma kısmi bir monopol gücüne sahip olacaktır. Bu nedenle firmalar negatif eğimli bir talep eğrisi ile karşı karşıya kalacaklardır. Ayrıca bu piyasada her firma kendi fiyatını karını maksimum yapacak şekilde belirleyeceğinden piyasa arz eğrisi bulunmayacaktır.

5 Monopolcü Rekabet Piyasası
Monopolcü Rekabet Piyasasında Kısa Dönemde Denge

6 Kaynaklar BESANKO, David, BRAEUTIGAM, Ronald R. (2011) Microeconomics, Fourth Edition, John Wiley and Sons, Inc., US. ERTEK, Tümay (2009) Temel Ekonomi (Basından Örneklerle), Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul. ÜNAL, Targan, TUNALI, Çiğdem Börke (2011) Mikroekonomi, Der Yayınları, İstanbul.


"MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları