Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Okan GÜÇLÜ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Okan GÜÇLÜ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ."— Sunum transkripti:

1 Okan GÜÇLÜ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ

2 Bugün… Anne baba tutumları Teknoloji kullanımı Uyumsuz çocuklar Okul-veli işbirliği

3 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?.

4

5 Çocuğun anne-babadan aldığı iki şey vardır: Sevgi ve Eğitim SEVGİ; kabullenme, koruma, kollama ve sevecenlik gibi bütün olumlu duyguları içerir. EĞİTİM; öğretilen her şeyi, verilen bilgi ve becerileri, kuralları, inançları, örnek davranışları ve sosyalleşme için gerekli olan tüm toplumsal değerleri kapsar.

6 1.BASKICI – OTORİTER AİLE

7 Baskıcı-Otoriter Ailelerde;  Çocuk ailenin bir üyesi gibi kabul edilmez.  Çocuğa söz hakkı verilmez.  Anne – baba sürekli çocuğu yönetmek ister.  Çocuk yaptığı her hatada cezalandırılır.  Çocuğa değişmez ve katı yasaklar konur.  Çocuğa sürekli karışılır, özgürlüğü büyük ölçüde kısıtlanır.  Aile çocuğu küçük bir yetişkin gibi yetiştirmek ister.  Çocuğun iyi yönleri değil olumsuz yönleri ortaya çıkarılır.

8 Eğer böyle davranıyorsanız… Ø İçe kapanık, çekingen Ø Kendine güveni olmayan Ø Hata yapmaktan korkan Ø Sorunları çözmekten aciz Ø Yanlış seçimler yapan Ø Aşağılık duygusuna kapılan Ø Affetmeyi bilmeyen Ø Aşırı hassas, kolayca ağlayan Ø Mutluluğu dışarıda arayıp yanlış arkadaşlıklar kuran, kötü alışkanlıklar edinen bir birey yetiştirebilirsiniz.

9 2. İLGİSİZ - KAYITSIZ AİLE

10 İlgisiz-kayıtsız ailelerde;  Çocuğa sevgi ve ilgi gösterilmez.  Hoşgörü ile boş verme birbirine karıştırılır.  Çocuk sorun çıkarmadıkça problem olmadığını düşünülür.  Anne baba aşırı rahattır.  Çocuk fiziksel ve duygusal yalnızlığa itilir.  Anne baba çocuk iletişimi kopuktur.  Çocuğa ilgi ve sevgi vermenin onu şımartabileceği düşünülür.

11 Eğer böyle davranıyorsanız…  İlgi çekmek için olumsuz davranışlar sergileyen  Şımarık, bencil, kavgacı  Olumsuz davranışlarla kendini ispatlamaya çalışan ve bu yüzden arkadaşları tarafından sevilmeyen  Ailesinde göremediği ilgiyi ve sevgiyi dışarıda arayan  Suç işlemeye yatkın  Anne babadan uzaklaşan bir birey yetiştirebilirsiniz.

12 3. AŞIRI KORUYUCU AİLE

13 Aşırı Koruyucu Ailelerde;  Çocuğun yapması gereken işleri aile yapar.  Çocuğun büyüdüğü kabul edilmez.  Çocukla ilgili seçimler aile tarafından yapılır.  Çocuğun üstüne çok fazla düşülür.  Çocuğa genelde ‘hayır’ denmez.  Özellikle anne – çocuk ilişkisinde bağımlılık söz konusudur, anne çocuğuna kıyamaz.  Anne – baba çocuğu için sebepsiz yere aşırı kaygı duyar.  Annenin duygusal yalnızlığı, eşin ilgisizliği, geç bebek sahibi olunması, ilk-tek çocuk olması etkendir.

14 Eğer böyle davranıyorsanız;  Bencil  Kendine güveni olmayan  Sosyal yaşama uyumla ilgili sorun yaşayan  Başkalarına bağımlı  Kendi kişiliğini oluşturamayan  “Ana kuzusu”  Beceriksiz  Atılım yeteneğinden yoksun  Bazen isyankar bir birey yetiştirebilirsiniz.

15 4. REDDEDİCİ AİLE

16 Reddedici ailelerde;  Çocuğa ilgi ve sevgi gösterilmez.  Çocuğun her yaptığı eleştirilir.  Çocuğun sürekli eksik, kötü yönleri ve davranışları üzerinde durulur.  Çocuğa güvenebileceği bir aile ortamı sağlanmaz.  Çocuğa söz hakkı verilmez.  Çocuğa duygusal ve fiziksel şiddet uygulanır.  Çocuğa istenmediği çok açık şekilde belirtilir.

17 Eğer böyle davranırsanız ;  Sinirli, hırçın, kavgacı, korkak  Kendinden zayıflara karşı acımasız ve kötü davranan  Anne babaya itaat eden ancak içinde düşmanlık besleyen  Yardımlaşmayı, paylaşmayı bilmeyen  Çeşitli psikolojik rahatsızlıklara yatkın, intihara meyilli  Kendini kabul edecek her türlü iyi ya da kötü gruba girmeye açık (çeteler, yasa dışı örgütler…) bir birey yetiştirebilirsiniz.

18 5.TUTARSIZ – DENGESİZ AİLE

19 Tutarsız-Dengesiz Ailelerde;  Anne ya da babadan birinin izin verdiğine diğeri izin vermez.  Aile aynı davranışa farklı zamanlarda farklı tepkiler gösterebilir.  Aile içinde ortak kararlar alınamaz.  Kız – erkek çocuk ayrımı yapılır.  Büyük ailelerde, ailenin çocuğa koyduğu kurallar aile büyükleri tarafından hiçe sayılır.  Anne babanın ruhsal durumundaki dengesizlikler çocuğa yansır.

20 Eğer böyle davranıyorsanız;  Anne babadan birine daha yakın, diğerinden uzak  İnatçı  Nerede nasıl davranacağını bilemeyen  Neyin doğru neyin yanlış olduğunu kestiremeyen  Çabuk sinirlenen, kavgacı  Sağlıklı bir kişilik geliştirmekte zorlanan  Sosyal yaşama uyum sağlamakta güçlük çeken  Neyi ne zaman yaparsa ceza almayacağını düşünen bir birey yetiştirebilirsiniz.

21 6. GEVŞEK (SERBEST )AİLE.

22 Gevşek (Serbest) Ailelerde;  Özgür ve eşit ortam yaratmak isteğiyle çocuk başına buyruk yetiştirilir.  Çocukta davranış serbestliği vardır.  Çocuğun zarar verici davranışlarına bile müdahale edilmez.  Çocuğun doğruyu yanlışı yaşayarak öğrenmesi istenir.  Hakları sınırsız olan çocuk, nerede duracağını bilmez.  “Benim yaşayamadığım çocukluğu o yaşasın.” anlayışı vardır.  Çocuğa kesin kurallar belirtilmez, ceza verilse de caydırıcı olmaz.

23 Eğer böyle davranıyorsanız;  Doyumsuz  Her istediğinin yapılmasını isteyen Bencil,saygısız,sorumsuz  Kurallarla karşılaştığında uyum sağlayamayan  Toplumun vermediği hakları kendilerine tanımaya çalışan  Çabuk kızan,sabırsız, şımarık, kibirli  Anne babayı kullanıp tehdit edebilen bir birey yetiştirebilirsiniz.

24 7. MÜKEMMELİYETÇİ AİLE

25 Mükemmeliyetçi Ailelerde;  Çocuktan her şeyin en iyisi beklenir.  Çocuklar çocukluğunu yaşayamaz.  Çocuğun yanlış yapmaya kesinlikle hakkı yoktur.  Çocuk anne babanın katı kurallarına ve kalıplarına uymak zorundadır.  Çocuğun arkadaş seçimi aileye aittir.Bütün çocukça davranışlar yasaklanır.  Kurallar uymayan çocuk ceza alır.  Duygusal sömürü vardır. (Saçımı süpürge ettim…)  Beklentiler çocuğun kapasitesinin çok üstündedir.

26 Eğer böyle davranıyorsanız;  Kişilik yapısı oldukça katı  Kendi doğal içgüdüleri ve katı kurallar arasında sıkışmış  Beklenti gerçekleşmeyince hayal kırıklığı ve aşağılık duygusu yaşayan  Doyumsuz  Aşırı titiz ya da aşırı dağınık  Kendine güveni olmayan  Başarısızlığı kabullenemeyen  Yanlış yapmaktan korkan bir birey yetiştirebilirsiniz.

27 8. DEMOKRATİK VE KABUL EDİCİ AİLE

28 Demokratik ve Kabul Edici Ailelerde;  Çocuk bir birey olarak kabul edilir.  Çocuk ailesinden sevgi, saygı, ilgi ve destek görür.  Çocuğun ilgileri ve seçimleri önemsenir.  Aile ile ilgili kararlarda çocuğa fikri sorulur.  Ailede güven ortamı vardır.  Koyulan kuralların nedenleri çocuğa anlatılır.  Aile davranışlarıyla çocuğa olumlu örnek olur.  Problemlerle nasıl baş edileceği birlikte araştırılır.  Çocuğun yaşına uygun sorumluluklar verilir.  Çocuk bir işe başlarken cesaretlendirilir.  Aile çocuğa sadece yol gösterir.

29 Eğer böyle davranıyorsanız;  Mutlu  Kendini tanıyan ve kendine güvenen  Karşılaştığı sorunlarla baş edebilen  Kendine ve başkalarına karşı saygı duyan  Sevmeyi bilen ve sevilen  Sorumluluk alabilen  Çevresiyle iyi ilişkiler kurabilen  Doğru seçimler yapabilen  Dışa dönük, yardımlaşmayı ve paylaşmayı bilen  Ruh sağlığı yerinde bir birey yetiştirebilirsiniz.

30 Çocuk yetiştirirken gururunuzu, egonuzu ve narsizmi bir kenara bırakın. Ruhunuzun bu yönlerinden çocuğunuza tepki vermeniz, onun en büyük korkularını oluşturur. Henry Cloud

31

32 İŞLEM YÜRÜTME EĞİTİM HABERLEŞME EĞLENCE BİLGİ EDİNME İ NTERNET VE SOSYAL MEDYA ???

33 PEK İ HER ZAMAN BU KADAR MASUM MU!?

34 Kaynak: Global Digital Istatistics 2014 Dünya’da 2,5 milyar insan internet kullanıyor milyon güncel aktif facebook kullanıcısı var. Türkiye’de Toplam nüfusun %45’i internet kullanıyor 36 milyon aktif facebook kullanıcısı var. Günde ortalama 7 saatimizi internette,2 saat 32 dakikamızı ise sosyal medyada harcıyoruz.

35 R İ SKLER

36 BAĞIMLILIK GELİŞEBİLİR! Çocuk-genç dış dünyadan kopup tüm bağımlılıklarda olduğu gibi bilgisayar ve internet için diğer sorumluluklarını ihmal eder. Kendi oluşturduğu sanal dünyası içinde kaybolur ve sosyal yaşamdan kopar. Dışarıda ya da okulda arkadaşlarıyla etkileşim içinde olmak yerine eve kapanır.

37

38 İ nternet kullanım süresi arttıkça saldırganlık, genel sa ğ lık durumunda bozulma (göz yorgunlu ğ u, sırt- boyun a ğ rıları, uykusuzluk, yorgunluk, hareketsiz kalma vb.) ve depresif belirtiler görülme oranı artmaktadır. SAĞLIĞIMIZA ZARAR VEREBİLİR!

39

40 ŞİDDETİ DAVET EDEBİLİR! 1.OYUNLAR Her oyun masum de ğ ildir. Çocuk ve gençlerimiz sanal ortamla gerçek hayatı birbirine karı ş tırabilirler. Oyunların ço ğ unda ş iddet içerikli ö ğ eler ön plandadır.

41 Oyunlarda acımasızlık, düşmanlık, hırs, adam öldürmek, yalan söylemek ve silah kullanmak teşvik edilmektedir. VEE NE YAZIK K İİ

42 İnternette yer alan GTA, MAX Payne, Counter gibi şiddet içeren oyunlarda polis öldürmek, otomobil çalmak, tanker yakmak gibi bazı eylemler, çocuklara kazandırdıkları yüksek puanlarla ödül gibi sunularak, küçük bedenleri saldırgan, saygısız, hantal hale getirilmektedir.

43

44

45

46 Bir ebeveyn olarak neler yapabilirim? 1. Çocuğunuz sizin bulunduğunuz bir ortamda ve belli zaman dilimleri içerisinde bilgisayarda oyun oynasın. 1. Kesinlikle internet kafeye oyun amaçlı yollamayın. 2. Çocuğunuza eğitici oyunlar satın alın ya da tanıdıklarınızdan temin edin.

47 CİNSEL İSTİSMARA SEBEP OLABİLİR! 2.MÜSTEHCEN İ ÇER İ KL İ S İ TELER Çocuklarımızda ve gençlerde ahlaki erozyona yol açmaktadır. Birçok çarpık ve ensest ili ş kileri do ğ almı ş gibi göstermektedir. Bu tarz sitelerin sayıları oldukça fazladır ve zararsız zanneti ğ imiz oyun sitelerinin ço ğ unda bile verilen reklamlar (linkler) bu tarz sitelere yönlendirilmektedir. Önce merak dürtüsüyle açılan ve izlenen bu siteler, zamanla çocuk ve gençlerimizi esir almaktadır.

48 3.Sosyal Payla ş ım Siteleri

49 “İnternette kişinin yaşı ve cinsiyeti yoktur.”

50 “İnternette verilen her bilgi doğru değildir.”

51 “Mahremiyet zedelenebilir.”

52 İnterneti çekincelerinden dolayı kullanmamak; Kaza olabilir diye trafiğe çıkmamaya, araç kullanmamaya benzer.

53 A İ LELERE ÖNER İ LER

54 1. Öncelikle evdeki bilgisayarınızı ailece toplu oturduğunuz alanlara taşıyın. (salon, oturma odası gibi) 2. Çocuğunuzun internet kullanma saatlerini sınırlayın. (Her gün 1-2 saat veya ödevlerini yaptıktan sonra gibi) 3. Çocuğunuz interneti kullanırken ara sıra denetlediğinizi hissettirmeksizin çocuğunuzun yanına uğrayın. Bir ebeveyn olarak neler yapabilirim?

55 4. Eğer çalışan bir anne-babaysanız bilgisayarınıza kullanıcı şifresi koyun. 5. Ya da siz işteyken internet bağlantısı kesin. 6. Mutlaka filtreleme programı kullanın. Filtreleme programının özellikleri hakkında geniş bilgi sahibi olun ve şifre koyun.

56 Bir ebeveyn olarak neler yapabilirim? 7. Çocuklarınızı sorumluluk sahibi, bilinçli bireyler olarak yetiştirin. Çocuğunuz yanlış bir siteyle karşılaştığında otokontrolünü kullanarak bu siteyi kapatabilsin. 8. Çocuğunuza boş zamanlarında ziyaret edebileceği siteler tavsiye edin.

57 Çocuklarımızı ve kendimizi sosyal medyadan tamamen kısıtlamak mümkün değilse de kendimize ve onlara ait sosyal medyadan uzak alanlarımız olmalı. SOSYAL HAYATA ADIM ATIN.

58 ÖNCE SİZ ÖRNEK OLUN. İnternet kuralları belirleyin ve bunlara önce siz uyun. Çocuklarınızla aranızda aile sözleşmesi imzalayın ve uygulayın. Belirlediğiniz İnternet kullanım zamanına siz de riayet edin. Çocuğunuzun en iyi ve en güvenilir arkadaşı siz olun.

59 SOSYAL AĞLARA DİKKAT EDİN. Çocuğunuz bu sitelere (örn. facebook) üye ise, sizde üye olup onun arkadaşı olun. Profillerindeki gizlilik ayarlarını yapmasını sağlayın. Tam isim, adres, telefon, okul, özel fotoğraflarını paylaşmamasını söyleyin. Tanımadıkları kişileri arkadaş listelerine eklememelerini söyleyin. Arkadaşı olarak kimlerle arkadaşlık ettiğini aralıklarla kontrol edin.

60 GÜVENLİ İNTERNET Güvenli İnternet Hizmeti Nedir? tarihi itibariyle sunulmaya başlanan Güvenli İnternet Hizmeti, abonelerin talebi üzerine, ücretsiz olarak sunulan çocuk ve aile profillerinden oluşan bir hizmettir. Güvenli İnternet hizmetinden yararlanabilmeniz için bilgisayarınıza yazılım yüklemenize gerek yoktur. İstediğiniz zaman Güvenli İnternet Hizmetini alabilir, profilinizi değiştirebilir veya hizmetten vazgeçebilirsiniz.

61 Profillerde Neler Var?  Güvenli İnternet Hizmeti talep ediyorsanız Çocuk Profili veya Aile Profilini seçebilirsiniz.  Çocuk ve Aile iki farklı profilin isimleridir. Fakat aile’nin aile profilini veya çocuğun çocuk profilini kullanması zorunlu değildir. Aileler ve çocuklar her iki profili de kullanabilir, anne babalar da çocuk profili kullanarak internetteki günlük işlerini halledebilirler.

62

63 UYUMSUZ ÇOCUKLAR Dersi dinlemiyor Matematiği zayıf! İngilizcesi zayıf! Dikkat dağınıklığı var! Komşunun çocuğu gitmiş… Çocuğum için en iyisi olmalı..

64 UYUMSUZ ÇOCUKLAR Psikiyatriye götürmek ve ilaç kullanımı ders başarısını artırır mı?

65 UYUMSUZ ÇOCUKLAR Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu(DEHB) ? Yetenek veya ilgi eksikliği? Kişisel sorunlar? Ailevi sorunlar? Anne-baba tutumları?

66 OKUL-VELİ İŞBİRLİĞİ Herhangi bir sorun yaşandığında çocuğun yanında sürekli olarak öğretmenlerini ve arkadaşlarını suçlamak Yaşanan vaka sonrası fevri hareket etmek Veli-öğretmen görüşmelerini teneffüs saati içerisinde yapmak Kılık kıyafet ve makyaj konusunda okul idaresi ile ortak tutum Sınıfların temiz tutulması için çocuklara temizlik sorumluluğu kazandırmak Veli iletişim bilgilerinin veli tarafından her yıl güncellenmesi

67 HATIRLATMA… İlçe Toplum Sağlığı Merkezi raporuna göre; Ayyıldız mah. Cengaver sokak adresinde bulunan Turgut Özal Parkı, Ayyıldız mah. Mitatpaşa sokak Plevne Cami önünde bulunan kapalı Pazar yeri ve civarı, Merkez mah. Emek caad. Poılis Merkezz Amirliği karşısında bulunan yürüyüş parkı ve Selnikel fabrikası arasında kalan boş arazi, Esenboğa Air Port Otel civarında bulunan boş arazi ve yollar Uyuşturucu madde alışverişi ve kullanımının yoğun yaşandığı yerlerdir.

68 KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. Okan GÜÇLÜ Psikolojik Danışman Ve Rehb. Öğretmen


"Okan GÜÇLÜ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları