Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÜVENLİ OKUL. OKUL NEDEN VAR? Anne ve babadan sonra çocuğun becerilerinin, yeteneklerinin ve kişiliğinin gelişmesinde rol alan en önemli yer okuldur.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÜVENLİ OKUL. OKUL NEDEN VAR? Anne ve babadan sonra çocuğun becerilerinin, yeteneklerinin ve kişiliğinin gelişmesinde rol alan en önemli yer okuldur."— Sunum transkripti:

1 GÜVENLİ OKUL

2 OKUL NEDEN VAR?

3 Anne ve babadan sonra çocuğun becerilerinin, yeteneklerinin ve kişiliğinin gelişmesinde rol alan en önemli yer okuldur. Belli bir disiplin ve düzen içinde; kişilerin kendilerini bilgi, kültür, ahlak açısından geliştirdikleri kurumlar okullardır. Okul sayesinde kişi; yaşadığı topluma, ülkesine ve tüm insanlığa faydalı bir birey olma yolunda kendini geliştirme imkanı bulur.

4 OKULDA ŞİDDET

5 Okulda şiddet gören bir öğrencinin öğretmenine mektubu "Nasılsınız? İyi misiniz? İnşallah iyisinizdir. Allah'ın rahmeti üzerinize olsun inşallah. Amin. Siz çok iyi bir hocasınız, bunu bütün okul biliyor. Hocam sizden çok önemli bir şey söyleyeceğim yapacağınıza dair bana söz verin tamam mı? Hocam ben sınıfımı değiştirmek istiyorum çünkü 7/C sınıfından hep şiddet görüyorum. Sabahları okula endişe içinde geliyorum. Kendi kendime dayak yiyecek miyim? Yemiyecek miyim? diye düşünüyorum artık. Şiddet görmekten bıktım her yerde şiddet görüyorum evde, okulda, sokakta. Hocam ben evde yeterince şiddet görüyorum bari okulda görmeyeyim. Artık ben de rahatça okula gelmek istiyorum. Ne olur Allah aşkına bana yardım edin. Ben birkaç gün 7/B sınıfını gözetledim. Baktım ki çok iyi sanki birbirleriylen kardeşler. Birlikte sevincini, mutluluğunu, üzüntünü paylaşıyorlar. Bende böyle bir sınıf hayal ediyordum. Mümkünse ben de 7/ B sınıfına gitmek istiyorum. Eğer beni 7/B sınıfına gönderirseniz ben şiddet görmeyeceğim okulda. Size hayat boyu borçlu kalırım. Ne olur hayrınız olsun. sınıfımdan ayrı kalacağım ama zamanla alışırım.Dayak yemektense 7/B'ye gitmek daha iyidir. Saygılarımla." CA,SS(GG/İD) - DiyarbakırDiyarbakır

6 ŞİDDET NEDİR?

7 Şiddet; Şiddet; Kişinin kendisine, bir başkasına, bir gruba veya bir topluma karşı yaralama, ölüm, psikolojik zarar, gelişme geriliği ya da yoksunlukla sonuçlanan ya da sonuçlanma olasılığı yüksek olan, kasıtlı fiziksel güç ya da yetki kullanımı veya kullanma tehdididir.

8 ŞİDDET NEDİR ? Şiddet davranışları kişinin kendisine (örneğin intihara teşebbüs ya da intihar etme), bir başkasına (tanıdığı ya da tanımadığı), bir gruba ya da topluma (çatışmalar ya da savaşlar) yönelik olarak ortaya çıkar. Şiddet genellikle kasıtlıdır. Şiddetin yaralama, ölüm, psikolojik zarar, gelişme geriliği ve yoksunluk gibi sonuçları vardır. Fiziksel olarak bir hasar vermese bile tehdit de bir şiddet davranışıdır. Yetkinin kasıtlı olarak kötüye kullanılması da şiddettir.

9 DAVRANIŞ KATEGORİLERİENDİŞELENMESİ GEREKEN DAVRANIŞLAR CİDDİYETLE ENDİŞELENİLMESİ GEREKEN DAVRANIŞLAR Fiziksel Saldırganlık İtme İtme Dürtme Dürtme Tekmeleme Tekmeleme Tükürme Tükürme Vurma Vurma Silahla tehdit etme Silahla tehdit etme Mala zarar verme Mala zarar verme Hırsızlık Hırsızlık Sözel Saldırganlık Alay etme Alay etme İsim takma İsim takma Kötü bakma Kötü bakma Sataşma Sataşma Telefonla korkutma Telefonla korkutma Haraç alma Haraç alma Baskı kurma Baskı kurma Başkasını tehlikeli işlere Başkasını tehlikeli işlere cesaretlendirme cesaretlendirme Sözel olarak şiddet tehdidi oluşturmak Sözel olarak şiddet tehdidi oluşturmak Sosyal Yalıtım Dedikodu yapma Dedikodu yapma Utandırma Utandırma Gruptan dışlama Gruptan dışlama Diğer öğrencilerin ona Diğer öğrencilerin ona aptalmış gibi bakmasını sağlama Hakkında söylenti Hakkında söylentiyayma Irkçı, seksist veya Irkçı, seksist veya homofobik yalıtım Diğerlerinin suçlamasını Diğerlerinin suçlamasınısağlamak Toplum önünde küçük Toplum önünde küçükdüşürme Kötü niyetli söylentiler Kötü niyetli söylentileryayma

10 FİZİKSEL ŞİDDET Fiziksel şiddet, karşıdaki kişinin canının yanmasına, yaralanmasına ya da ölümüne neden olan, kasıtlı olarak yapılan davranış ya da davranışlardır. Örnekler: Kulak çekme Oturacağı yere rahatsız edici bir cisim koyma Oyun alanını terk etmeye zorlama Isırma Omuz, dirsek, kafa atma, başını duvara veya sıraya vurma Tekme atma, çelme takma Herhangi bir cisimle (sopa, cetvel vb.) vurma Tokat atma, yumruk atma Kafaya vurma, enseye vurma Kesici aletlerle saldırma veya korkutma (bıçak, muşta, tornavida, maket bıçağı vb.) Ateşli ve patlayıcı silahlarla (tabanca, kuru sıkı vb.) saldırma ya da korkutma

11 DUYGUSAL VE SÖZEL ŞİDDET Herhangi bir kişiye yönelik olarak sistemli bir biçimde yapılan, kişinin benliğini, psikolojik ve sosyal gelişimini, ruhsal bütünlüğünü etkileyen olumsuz yargılar, atıflar ya da sözel davranışlardır. En büyük özelliği sürekliliği olması ve tekrarlamasıdır. Örnekler Bedensel özellikleriyle (boyu, kilosu, diş yapısı, saçı, ten rengi, vb.) alay etme Dış görünüşüyle (giysisi, gözlüğü, vb.) alay etme Konuşma tarzı, aksanı ya da şivesiyle alay etme Adı ya da soyadıyla dalga geçme Küçük düşürücü isimler (lakap) takma Küfür etme Kaba ve çirkin sözlerle (aptal, geri zekalı, ezik, vb.) hitap etme Sözel olarak tehdit etme

12

13

14 DIŞLAMA Herhangi bir kişiyi yalnızlığa mahkum etme veya buna teşebbüste bulunma, etkinliklere davet etmeme, haber vermeme, yok sayma. Örnekler: Oyuna ve çeşitli etkinliklere almama Grup dışına iterek yalnızlığa terk etme Görmezden gelme, yok sayma (konuşmama, sorularına yanıt vermeme, vb.) Diğer öğrencilerin de konuşmasını ve arkadaşlık yapmasını engelleme

15 DEDİKODU YAPMA Bir kişi hakkında kişinin bulunmadığı ortamlarda asılsız sözler söyleme, duyduğu zaman rahatsız olacağı şeyler söyleme. Örnekler: Arkadaşlarını kendisine karşı kışkırtarak aralarının bozulmasına çalışma Hakkında dedikodu yapma ve söylenti çıkarma İftira atma Hakkında çeşitli yerlere çirkin yazılar yazma Haksız yere şikâyet etme (öğretmene, müdüre, vb.)

16 EŞYALARINA ZARAR VERME Bir kişinin özel eşyalarına kasıtlı olarak veya bile bile zarar verme. Örnekler: Eşyalarını ya da yiyeceklerini zorla alma Kantinden zorla bir şeyler ısmarlatma Para ya da eşyalarını çalma Eşyalarına kasıtlı olarak zarar verme (yırtma, kırma, atma, vb.) Defter ya da kitaplarını karalama ya da üzerlerine kötü şeyler yazma Baskıyla telefonuna kontör yükletme Ödünç alınan para ya da eşyayı geri vermeme

17 CİNSEL ŞİDDET Bir kişinin, diğer bir kişiyi kendi cinsel gereksinim ya da isteklerin doyumu için cinsel nesne olarak kullanması ya da kullanılmasına göz yumulmasıdır. Örnekler: Cinsel amaçlı dokunma Cinsel içerikli sözlerle sarkıntılık yapma Cinsel anlamı olan hareketler (el, kol, göz hareketi, vb.) yapma Cinsel konularda rahatsız edici konuşmalar yapma Cinsel çağrışımı olan sözcüklerle hitap etme Cinsel içerikli söylentiler çıkarma ve yayma Birinin giysilerini (etek, eşofman vb.) isteği dışında açma Birileri hakkında cinsel içerikli duvar yazıları yazma

18 ŞİDDETİN OLUMSUZ ETKİLERİ

19 Düşük ya da zayıf benlik saygısı Kendine güvensizlik Diğerlerine güvenme ve sevme becerisinden yoksun olma Şiddet davranışlarının öğrenilmesi Öfke ve intikam duyguları Pasif ya da içe kapanma davranışları, Kaygı ve Korku Depresyon Uyku ve yeme bozuklukları Okul sorunları ve başarısızlık Madde bağımlılığı Evden ya da okuldan kaçma Kendini suçlama / değersiz görme Fiziksel, ruhsal ve duygusal gelişimde gecikmeler İlişkilerin bozulması

20 ŞİDDETİ ÖNLEMEK İÇİN ANNE BABA OLARAK NELER YAPABİLİRSİNİZ? Siz anne baba olarak şiddete başvurmayın Çocuklarınızı izleyin ve denetleyin Okulun politikalarını ve kurallarını destekleyin. Çocukları şiddetten uzak tutun. Okulla işbirliği yapın Çocukların sosyal becerilerini geliştirin. Çocuklarınızın okula gidip gitmediğini kontrol edin.

21 ŞİDDETİ ÖNLEMEK İÇİN ANNE BABA OLARAK NELER YAPABİLİRSİNİZ? Çocuğunuzla ilgili her konuda okulu bilgilendirin, Okuldan bilgi alın. Okulla sürekli iletişim içinde olun. Çocuğunuzun kimlerle arkadaş olduğuna dikkat edin. Şiddet içerikli herhangi bir davranışı asla onaylamayın ve normalleştirmeyin. Şiddet kullanarak sorun çözen bir model olmayın. Çocuğunuzun şiddet içerikli davranışlarda bulunmasına nelerin yol açtığını gözlemleyin. Sizin kontrolünüz altında onları değiştirmek için adım atın, diğerleri için uzmandan yardım alın.

22 ŞİDDETİ ÖNLEMEK İÇİN ANNE BABA OLARAK NELER YAPABİLİRSİNİZ? Çocuğunuzun kimlerle birlikte ve nerede olduğundan, neler yaptığından haberdar olun. Çocuğunuz adına onun sorumluluklarını yüklenmeyin. Olumsuz davranışlarından herhangi bir kazanç (izin veya para gibi) elde etmemesine dikkat edin. Çocuklarınızı boş vakitlerini değerlendirebileceği etkinliklere yönlendirin. Suç kapsamına giren bir davranışta bulunduğunu öğrendiğinizde görmezlikten gelmeyin ve hemen yardım alın. Gerekirse içinde bulunduğunuz çevreyi değiştirin.


"GÜVENLİ OKUL. OKUL NEDEN VAR? Anne ve babadan sonra çocuğun becerilerinin, yeteneklerinin ve kişiliğinin gelişmesinde rol alan en önemli yer okuldur." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları