Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TAPU DAİRESİ BAŞKANLIĞI ANKARA ARALIK 2015. Tapu Sicilindeki Hataların Düzeltilmesi Genelge No:2014/3 (1755) Eray BULGURLU Tapu Dairesi Başkanlığı Tapu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TAPU DAİRESİ BAŞKANLIĞI ANKARA ARALIK 2015. Tapu Sicilindeki Hataların Düzeltilmesi Genelge No:2014/3 (1755) Eray BULGURLU Tapu Dairesi Başkanlığı Tapu."— Sunum transkripti:

1 TAPU DAİRESİ BAŞKANLIĞI ANKARA ARALIK 2015

2 Tapu Sicilindeki Hataların Düzeltilmesi Genelge No:2014/3 (1755) Eray BULGURLU Tapu Dairesi Başkanlığı Tapu ve Kadastro Uzmanı

3 Tapu Sicilindeki Hataların Düzeltilmesi 17/08/2013 tarihli sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Tapu Sicili Tüzüğü ile getirilen yeni uygulamalar nedeniyle düzenlenmiş bir genelgedir.

4 Hak Sahibinin Belirlenmesine Yönelik Mevzuat Türk Medeni Kanunu Madde Tescil, tasarrufa konu olan taşınmaz malikinin yazılı beyanı üzerine yapılır. Edinen kimse, kanun hükmüne, kesinleşmiş mahkeme kararına veya buna eşdeğer bir belgeye dayanıyorsa, bu beyana gerek yoktur. Bir aynî hakkı tescilden önce kazanan kimse, gerekli belgeleri ibraz ederek tescili isteyebilir. Madde Tescil, terkin ve değişiklik gibi tasarruf işlemlerinin yapılabilmesi, istemde bulunanın, tasarruf yetkisini ve hukukî sebebi belgelemiş olmasına bağlıdır. İstemde bulunan kimse, kendisinin, sicilde hak sahibi görünen kişi veya bu kişinin temsilcisi olduğunu ispat etmek suretiyle tasarruf yetkisini belgelemiş olur. Hukukî sebebin belgelenmesi, bu sebebin geçerliliği için gerekli şekle uyulduğunun ispatı suretiyle olur. Madde (1) İlgililerin yazılı rızaları olmadıkça, tapu memuru, tapu sicilindeki yanlışlığı ancak mahkeme kararıyla düzeltebilir. (2) Düzeltme, eski tescilin terkini ve yeni bir tescilin yapılması biçiminde de olabilir. (3) Tapu memuru, basit yazı yanlışlıklarını, tüzük kuralları uyarınca re'sen düzeltir.

5 Hak Sahibinin Belirlenmesine Yönelik Mevzuat Tapu Sicili Tüzüğü MADDE 18 – (1) İstem, müdür veya görevlendireceği tapu görevlisi tarafından incelenir ve istemin hak sahibi tarafından yapılıp yapılmadığı belirlenir.

6 Tapu Sicili Tüzüğünün 75. maddesinin 1. fıkrasında kadastro çalışmalarından kaynaklanan malikin veya hak sahibinin adı, soyadı ve baba adına ilişkin tapu kütüğündeki hataların düzeltilmesine ilişkin yöntemler belirlenmiş, Hak Sahibinin Belirlenmesine Yönelik Mevzuat

7 2. fıkrasında ise zeminde inceleme işleminin nasıl yapılacağı belirtilmiştir. Yine aynı maddenin 3. fıkrasında tapu sicilindeki bilgilerin güncellenmesi ve eksikliklerin giderilmesinde de bu yöntemlerin kullanılabileceği, 4. fıkrasında ise kayıt düzeltmeleri için müdürlüklere başvuru yapılmasının zorunlu olduğu belirtilmektedir. Hak Sahibinin Belirlenmesine Yönelik Mevzuat

8 Genelgede belirlenen kimlik bilgilerine ilişkin kadastro çalışmalarından kaynaklanan hata ve eksikliklerin giderilmesine ilişkin yöntemlerin Hak Sahibinin Belirlenmesine Yönelik Mevzuat

9 Tapu Sicili Tüzüğünün 74. maddesinin 3.fıkrasına göre ilgililerince sunulan veya başka idarelerce düzenlenen belgelerde kimlik tespitine esas yeterli veri bulunmaması ve ilgili madde kapsamında eksikliğin giderilememesi halinde kıyasen uygulanması imkanı bulunmaktadır. Hak Sahibinin Belirlenmesine Yönelik Mevzuat

10 Kıyasen Uygulanabilme Örneği Başkanlığımıza gelen bir red kararında; Kişiye taşınmazın toprak tevzi dağıtımı sonucu verilmiş olduğu; Doğru hak sahibi Mehmet oğlu Ahmet Sarı olmasına rağmen belgelerde Ahmet oğlu Ahmet Sarı olarak geçmekte olduğu...Diğer taraftan belgelerinde adı geçenin eş ve çocuklarının yazılı bulunduğu…Müdürlükçe mahkemeden tashih kararı getirilmesinin istenildiği….(Bozulmuştur)

11 Genelgenin Kapsam ve Amacı Kadastro çalışmaları sonucu hak sahibi olmuş gerçek kişilerin adı, soyadı ve baba adı ile diğer kimlik bilgileri ve tüzel kişilerin unvan ve diğer tanıtıcı bilgilerindeki hata ve eksikliklerin giderilmesine ilişkin usul ve esasların düzenlenmesi amaçlanmaktadır. Özetle, kadastro tespiti ile hak sahibi olan kişilerin kimlik bilgilerinin tespit edilmesi temel amaçtır.

12 Genelgenin Kapsam Dışında Tuttuğu Hususlar Düzeltme işlemi, kadastro tespitinin yerinde olup olmadığı, gerçek hak sahibinin veya taşınmazın el değiştirip değiştirmediğinin tespit edilmesine yönelik değildir. Kadastro veya tapulama mahkemelerince verilen kararlarda kadastro veya tapulama tespitinden farklı hüküm oluşturulması ile başka mahkemeler tarafından verilen kararlar gereği tescil edilen kayıtların düzeltilmesi bu genelge kapsamı dışındadır.

13 Kadastro Çalışmalarından Kaynaklı Hatalar Kadastro çalışmaları sonucu hak sahibi olmuş, kütükte kayıtlı gerçek kişilerin adı, soyadı, baba adı ile tüzel kişilerin ünvan ve diğer tanıtıcı bilgilerindeki hata ve eksikliklerin giderilmesine ilişkin usul ve esasların düzenlenmesi amaçtır. Taşınmazların kayıt altına alınarak hak sahiplerinin belirlenmesine ilişkin Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından yapılan tüm çalışmalar bu Genelge özelinde kadastro çalışması olarak değerlendirilir. Kadastro veya tapulama mahkemeleri tarafından taşınmazın tespit gibi tesciline karar verilmesi nedeniyle hükmen tescil edilmiş kayıtlar üzerindeki hatalar ve eksiklikler de kadastro çalışmalarından kaynaklanmış olarak değerlendirilir.

14 Kadastro Çalışmalarından Kaynaklı Hatalar - Kadastro / tapulama - Orman kadastrosu - Afet kadastrosu - Tapulama / kadastro mahkemelerinin tespit gibi tesciline yönelik kararları gibi

15 Tapu Müdürlüğünce İzlenecek Yöntem Tapu Müdürlüğünce, kadastro çalışmalarından kaynaklanan, hak sahibinin kimlik bilgilerine ilişkin hataların düzeltilmesi ve eksikliklerin giderilmesine ilişkin istemin gerçek hak sahibi tarafından yapıldığının tespit edilebilmesi için öncelikle TST 75/1’e göre işlem yapılması -Kayda dayalı tespitlerde, varsa dayanağı kayıt ve belgeler -Senetsizden tespitlerde, tutanağın edinme nedeni, nüfus kayıt örneği ve ilmühaber incelenmeli, bunun yanında ilgili kurumlarla yazışmalar yapılmalı.

16 Tapu Müdürlüğünce İzlenecek Yöntem Bu belgelerin incelenmesi neticesinde, istemin gerçek hak sahibinden geldiğinin anlaşılamaması halinde, istemde bulunandan taşınmaz hakkında bilgi sahibi olabilecek kişilerin ve varsa tespit bilirkişilerinin tanıklıklarına başvurulmak üzere tapu müdürlüğüne getirilmeleri istenecektir. İlmühaber ve benzeri belge sunulamaması, tanık veya tespit bilirkişilerinin tapu müdürlüğüne gelmelerinin sağlanamaması veya sunulan belgeler ile varsa tespit bilirkişileri ve tanıkların ifadelerinden istemde bulunanın gerçek hak sahibi olduğu kanaatine varılamaması durumunda istem sahiplerinin de talebi halinde zeminde inceleme yapılması kadastro müdürlüğünden talep edilecektir.

17 Zeminde İnceleme Talebinden Önce Tapu Müdürlüğünce Yapılması Gerekenler -İlgili kurumlarla yazışma yapılmalı, -Nüfus kayıtları, yazışmalar ve varsa ilmühaberler incelenmeli, -Tanıklık yapmak isteyenler dinlenilmeli ve tanıkların ifadeleri yazılı hale getirilmelidir. Bu işlemler yerine getirilmeden zeminde inceleme ile ilgili kadastro müdürlüğüne yapılan talepler herhangi bir işlem yapılmaksızın tapu müdürlüğüne iade edilecektir.

18 Düzeltmenin Mali Yönü Tapu kütüğüne tescile tabi kimlik bilgilerinin düzeltilmesi için istem belgesi düzenlenir ve harç ve döner sermaye ücreti alınır S.K. 4 sayılı tarifenin m. 13/c ( 81,30 TL ) - Döner sermaye ücreti tahsil edilir. Hatanın İdaremizden kaynaklı olması veya tapu kütüğünde işlem yapılmasını gerektirmeyen bir bilgide düzeltme yapılması halinde herhangi bir harç veya döner sermaye ücreti tahsil edilmeyecektir. Tapu Dairesi Başkanlığı Kasım ANKARA Mustafa Kayhan KAYA

19 2014/3 sayılı Genelgeye Göre Zeminde İnceleme Tapu Sicilinde kayıtlı kişi ile hak sahibi olduğu iddia edilen kişinin aynı kişi olduğunun tespit edilmesi amacıyla tapu müdürlüğüne yapılan başvuru sonrası; Kadastro Müdürlüğü personeli tarafından zemininde taşınmazın gösterilmesi Tanık ve bilirkişilerin ifadelerinin alınması Teknik Rapor düzenlenmesi İnceleme Komisyonu tarafından değerlendirilmesi Düzeltme Kanaatine varılması halinde ilan edilmesi Olası itirazların değerlendirilerek sonucunun tapu müdürlüğüne bildirilmesi aşamalarından oluşur.

20 İstem ve Belgeler -Hak Sahibi olduğu iddiasında bulunanın talebi üzerine tapu müdürlüğünce iki nüsha zeminde inceleme istek formu (Ek-l) düzenlenir. -Taşınmazın tapu kaydı ve edinimine ilişkin tapulama/kadastro tutanağı, varsa dayanak belgeleri, mahkeme kararı ve dosyaları, istem sahibinin sunduğu belgeler, yazışmalar gibi tüm belgeler forma eklenilir ve kadastro müdürlüğüne gönderilir. -Kadastro müdürü/birim sorumlusu zeminde incelemenin en kısa sürede tamamlanmasına yönelik gerekli önlemleri alır. -İlgisinden kaynaklı sebepler ile 30 gün içinde zeminde incelemenin yapılamaması halinde tüm belgeler tapu müdürlüğüne iade edilir.

21 Zeminde İnceleme Ekibi -Kadastro müdürlüğünden Teknik personel olan en az iki kişiden oluşur. -Bölge veya tapu müdürlüğü personeli olamaz. -Mühendis, kontrol mühendisi, kontrol memuru, teknisyen veya tekniker ünvanlarına sahip olmalıdır.

22 Zeminde İnceleme Ekibinin Görevleri -Taşınmaz/taşınmazlar zeminde inceleme ekibi tarafından zemininde gösterilir. -İstemde bulunan, muhtar, varsa tespit bilirkişileri, komşu parsel malikleri, kullanıcıları ile başkaca beyanda bulunmak isteyenlerin ifadeleri okunaklı el yazısı veya bilgisayar ile yazılmış tek nüsha düzenlenecek Zeminde İnceleme Tutanağı ile yazılı hale getirilerek kendilerine okutulmak suretiyle imzalatılır. -İmza atamayanların ifadeleri tanıklar huzurunda alınarak yazılı hale getirilir, tanıkların imzaları da Zeminde İnceleme Tutanağının uygun bir yerine durum açıklanarak alınır. Zeminde İnceleme Tutanağı her taşınmaz için ayrı düzenlenir. -Zeminde İnceleme Tutanağında, taşınmazın inceleme sırasındaki kullanım durumu, varsa üzerindeki yapılar ile yapıların kimler tarafından yapıldığı, halen kimlerin kullanımında olduğu gibi konular açıklanarak mevcut durum belirtilir.

23 Zeminde İnceleme Tutanağı Zeminde İnceleme Tutanağında, taşınmazın inceleme sırasındaki kullanım durumu, varsa üzerindeki yapılar ile yapıların kimler tarafından yapıldığı, halen kimlerin kullanımında olduğu gibi konular açıklanarak mevcut durum belirtilir. Taşınmazın zeminde incelemesinin yapılması ve ilgililerin ifadelerinin tutanağa geçirilmesinin ardından başkaca bilgi ve tanıklığına başvurulacak kimse kalmadığı ve ifadelerin doğru ve eksiksiz olarak tutanağa geçirildiği tutanağın altına devam eden satıra boşluk bırakılmadan yazılır. Tutanak yazının bittiği yerde boşluk bırakılmaksızın hazırda bulunanlar ve zeminde inceleme ekibi tarafından sayfa numaraları verilerek imzalanır ve bu tutanakta silinti veya kazıntı yapılamaz.

24 Teknik Rapor Zeminde inceleme ekibi tarafından, Zeminde İnceleme Tutanağının yanı sıra Zeminde İnceleme İstek Formu ekinde gönderilen belgelerden de yararlanılarak Teknik Rapor düzenlenir. Zeminde inceleme ekibinin istemde bulunan kişinin tescilli hak sahibi olup olmadığı veya bu konuda kanaate varmaya yeterli bilgiye ulaşılamadığı yönündeki kanaati, tereddüde yer vermeyecek şekilde açıkça Teknik Raporda belirtilir. Zeminde inceleme ekibi tarafından ortak kanaate varılamaması halinde, ayrık kanaati bulunanlar, kanaatlerini gerekçeleri ile birlikte Teknik Raporda belirtirler.

25 İnceleme Komisyonu -Kadastro müdürü görevlendirme yapar. -Müdür/birim amiri başkanlık edebilir. -En az 3 kişiden oluşur. -Zeminde Ekibi İnceleme üyeleri komisyonda yer almaz. -Üyelerin teknik personel olması zorunlu değildir.

26 İnceleme Komisyonu Görevleri ve Raporu İnceleme komisyonu, Zeminde İnceleme İstek Formu ve ekleri ile Zeminde İnceleme Tutanağı ve Teknik Raporu, yapılan çalışmanın yeterliliği ve varılan kanaatin uygunluğu açısından inceler. İnceleme sonucunda yapılan çalışmaya aykırı rapor veya eksiklik tespit edilmesi durumunda, bu aykırılık veya eksiklik, zeminde inceleme ekibince yeni belge düzenlenmek suretiyle giderilir. İnceleme komisyonu; zeminde inceleme ekibince yapılan çalışmanın gerekiyorsa düzeltilmesini sağladıktan sonra yapılan çalışmada herhangi bir aykırılık veya eksiklik bulunmadığına dair İnceleme Komisyonu Raporu düzenler. Teknik raporda ayrık kanaat bulunması durumunda, konu İnceleme Komisyonu tarafından değerlendirilerek somut olaya ilişkin nihai karar verilir. İnceleme komisyonu kararlarını oy çokluğu ile alabilir. Teknik Raporda, istemde bulunan kişinin tescilli hak sahibi olmadığı veya bu konuda kanaate varmaya yeterli bilgiye ulaşılamadığı yönündeki kanaatin İnceleme Komisyonu Raporuyla uygun görülmesi halinde, Zemin İnceleme İstek Formuna ekli belgeler ile çalışma sonucu düzenlenen belgelerin asılları kadastro müdürlüğünce/birimince tapu müdürlüğüne gönderilir.

27 Bilgilendirme İlanı İnceleme Komisyonu Raporu ile uygun görülen teknik raporda düzeltmeye karar verilmiş ise kadastro müdürlüğü/birimi tarafından Bilgilendirme Duyuru Cetveli düzenlenir. Bilgilendirme Duyuru Cetveli 15 gün süre ile kadastro müd/birimi, tapu, muhtarlık, varsa belediyede asılır.

28 İtirazlar ve Değerlendirmesi Bilgilendirme ilanı süresinde kadastro müd/birimine itiraz edilir. Belgeye dayandırılması zorunlu değildir. Hak iddiasında bulunmayanlar da itiraz edebilir ve itirazlar değerlendirilir. Kimlik bilgilerine dair olmayan itirazlar reddedilir.

29 İnceleme Komisyonu Kararı İlana itirazlar ilan süresinin bitiminden itibaren 15 gün içinde İnceleme Komisyonu tarafından İnceleme Komisyonu Kararı düzenlenir. İnceleme Komisyonu Kararına karşı birimlerimize itiraz edilemez. İtiraz edenlerle talep sahiplerine varılan kanaat yazılı olarak bildirilir.

30 Zeminde İncelemenin Tapuda değerlendirilmesi Aksini haklı kılan bir sebebe dayanmadıkça tapu müdürlüğü personeli zeminde inceleme sonucunda varılan kanaate uyar. Talep karşılanamayacak ise bilgi verilir.

31 Mali Yönü 6083 SK 3 sayılı tarife 1.11 uyarınca 112TL ve ilave her taşınmaz için 50TL (yöresel katsayı ile) döner sermaye ücreti tapu müdürlüğünce alınır. Zeminde İnceleme İstek Formunda döner sermaye ücretinin alındığı belirtilir. Zeminde inceleme ile görevli personele arazide çalıştığı günlere yönelik olarak her yıl Bütçe Kanunu ile belirlenen gündelik ücret ve buna bağlı diğer ödemeler yapılır.

32 Taşınmazın Yüzölçümü veya Niteliğinde Yazım Hatalarının Düzeltilmesi

33 Taşınmazın yüzölçümü veya niteliğinin belgesine ve haritasına aykırı olarak hatalı tescil edildiğinin ilgilisinin başvurusu üzerine veya işlem sırasında kadastro müdürlüğünce tespit edilmesi halinde, kadastro müdürlüğü tarafından düzeltme,tescil bildiriminde gösterilerek tapu müdürlüğüne gönderilir.

34 Bu madde kapsamında yüzölçümleri ile ilgili hataların düzeltilmesinde, kadastro müdürlüğü teknik personelince, parselin yüzölçümü ve pafta-zemin uygunluğu incelenir, bu incelemede parselin edinimine, kayıt miktarına göre veya belgesiz olarak miktar üzerinden edinilip edinilmediğine bakılarak düzeltme konusunun kadastro mevzuatının ilgili diğer hükümleri kapsamında kalıp kalmadığı belirlenir.

35 Bu inceleme sonucunda tespit edilen yüzölçüm hatasının belgesine ve haritasına aykırı olarak yazım hatasından kaynaklı bir hata olduğu tespit edilirse bu Genelge kapsamında işlem yapılır. Hata, sayısallaştırma mevzuatınca işlem sırasında tespit edilmiş ise sayısallaştırma mevzuatınca işlem yapılır.

36 Kadastro müdürlüğünce gerek belgesine ve haritasına aykırı olarak yazım hatasından kaynaklı hatalı tescil edilmiş yüzölçümlerine yönelik inceleme sonucunda gerekse belgesine ve haritasına aykırı olarak yazım hatasından kaynaklı hatalı tescil edilmiş taşınmazın niteliğinin incelenmesi sonucunda bu Genelge kapsamında yapılacak düzeltmelerde düzenlenecek Onaylı Rapor'un tescil bildirimine eklenmesi gerekmektedir.

37 Bu madde kapsamında tespit edilen hatalarla ilgili, kadastro müdürlüğünün bildirimi üzerine taşınmazın kaydında gerekli belirtme yapılır, konuya ilişkin ilgilisinin muvafakatı sağlanamaz ise Tüzüğün 74. maddesinin 4. fıkrası gereğince işlem yapılır.

38 Mali Yönü Bu Genelge kapsamında taşınmazın niteliği ve/veya yüzölçümüne ilişkin düzeltme işlemlerinden tapu ve kadastro müdürlükleri tarafından herhangi bir harç veya döner sermaye ücreti alınmaz.


"TAPU DAİRESİ BAŞKANLIĞI ANKARA ARALIK 2015. Tapu Sicilindeki Hataların Düzeltilmesi Genelge No:2014/3 (1755) Eray BULGURLU Tapu Dairesi Başkanlığı Tapu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları