Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.  Ürünlerde ya da üretim süreçlerinde oluşturulan değişikliklerle yaşam kalitesini artıran, kullananların.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.  Ürünlerde ya da üretim süreçlerinde oluşturulan değişikliklerle yaşam kalitesini artıran, kullananların."— Sunum transkripti:

1 Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak

2  Ürünlerde ya da üretim süreçlerinde oluşturulan değişikliklerle yaşam kalitesini artıran, kullananların hayatlarında değişiklik yapan bir gelişmedir.  Ekonomik ve sosyal olarak fayda oluşturan, kültürel ortamın bir ürünü olan, sürekliliği olan değişikliklerdir  işletme içi uygulamalarda, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni veya önemli derecede iyileştirilmiş bir ürün (mal veya hizmet) veya süreç, yeni pazarlama yöntemi ya da yeni organizasyonel yöntemin gerçekleştirilmesidir Yenilik (İnovasyon) Pazarlama İlkeleri2Yenilik ve Yeni Ürün

3 Yenilik ve müşteri değeri  kültürel değerler  finansal  algısal değer Pazarlama İlkeleriYenilik ve Yeni Ürün3

4 Yenilik TipiÖrnekler Ürün yeniliğiFloresan ampul, Dokunmatik Akıllı telefon, 3D LED Televizyon Süreç yeniliği Mobil bankacılık uygulamaları, Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) Organizasyonel yenilik ERP Yazılımları, Tedarikçilerle Online bağlantılar, Yemek işlerinin outsource edilmesi Pazarlama yeniliği Yeni ödeme yöntemleri, ürün yerleştirme, sosyal medya üzerinden yapılan pazarlama uygulamaları Oslo Kılavuzu’na göre Yenilik Tipleri Pazarlama İlkeleri4Yenilik ve Yeni Ürün

5 Türkiye’de Temel Yenilik Göstergeleri ( ) Pazarlama İlkeleri5Yenilik ve Yeni Ürün

6  ürün tasarımı veya ambalajı, konumlandırma, pazarlama iletişimi veya ödeme yöntemlerinde önemli değişiklikleri içerir.  Eski durumuna göre müşterinin istek ve ihtiyaçlarına daha başarılı şekilde cevap verebilen ürünlerde yenilik vardır.  Daha önce kullanılmamış bir pazarlama yöntemi pazarlama yeniliğidir.  Pazarlama Karması elemanlarında yenilikler… Pazarlama yeniliği Pazarlama İlkeleri6Yenilik ve Yeni Ürün

7  Teçhizat, yazılımlar veya yeni teknikler yoluyla gerçekleştirilen tamamen yeni ya da önemli derecede iyileştirilmiş üretim, teslimat ve sunum yöntemidir.  Birim üretim maliyetlerinin düşmesi, kalitenin artırılması suretiyle gerçekleşebilmektedir.  Süreç tasarımı ve organizasyonu  süreci başlatan müşteri  hizmet hazırlık süreci  ön alan süreçleri -arka plan süreçleri  Temel süreçler -destek süreçler -Yönetim süreçleri Süreç yeniliği Pazarlama İlkeleri7Yenilik ve Yeni Ürün

8  İşyeri organizasyonu ya da firmanın dışarıdaki firma ve kurumlarla kurduğu ilişkilerdeki yenilikleri ya da iyileştirmeleri kapsamaktadır.  Örgütlenme biçimi, koordinasyon, proje yönetimi ve optimizasyon sağlama gibi konuları içerir.  insanlar, materyal ve ekipmanlar gibi somut unsurları ve somut olmayan unsurları” da organize etme  çeşitlendirme  organizasyon başarısı Organizasyonel yenilik Pazarlama İlkeleri8Yenilik ve Yeni Ürün

9  Mevcut özellikleri veya öngörülen kullanımlarına göre yeni olan ya da önemli derecede iyileştirilmiş mal veya hizmetin ortaya konulmasıdır.  Yenilik teknik özelliklerde, bileşenlerde ve malzemelerde, kullanıcıya sağladığı faydanın artışında önemli derecede iyileştirmeleri kapsamaktadır.  Ürünlerde yenilik, yeni bilgilerin ve yeni teknolojinin ürünlerde kullanılması ile işlev farklılığı oluşturma ya da doğrudan ve dolaylı hizmetler şeklinde gerçekleşmektedir. Ürün yeniliği Pazarlama İlkeleri9Yenilik ve Yeni Ürün

10  fikir lideri,  Yenilikleri kabul süreci  Yeniliklerin satın alınması süreci  yeniliğin faydası ve riskleri  yeniliğe uyum oranını  Yeniliğin algılanan özellikleri,  Yenilik kararının sorumluluğu,  iletişim kanalları  sosyal sitemin normları Yeniliklerin Yayılması (Difüzyonu) Pazarlama İlkeleri10Yenilik ve Yeni Ürün

11 Yeniliklerin Yayılması (Difüzyonu) Yenilikçiler %2,5 Erken benimseyen 13,5 Erken çoğunluk %34 Geç çoğunluk %34 Geride kalanlar %16 Benimseyenler % Olarak Yenilikleri Benimseme Zamanı Pazarlama İlkeleri11Yenilik ve Yeni Ürün

12  Öncü ve Lider İşletmeler  Rekabetçi İzleyiciler (Meydan Okuyucular)  İzleyiciler Yeniliğin işletmeler düzeyinde yayılması Pazarlama İlkeleri12Yenilik ve Yeni Ürün

13 Yeni ürün

14 Yeni Ürünler  İcatlar (buluşlar)  Pazar için yeni ürün  İşletme için yeni ürün Pazarlama İlkeleri14 Yenilik ve Yeni Ürün

15 Ürün Hayat Eğrisi Pazarlama İlkeleri 15 Toplam endüstri karı Satışlar / kar Toplam endüstri satışları GirişBüyümeOlgunlukDüşüş Zaman Yenilik ve Yeni Ürün

16 Yeni Ürün Geliştirme Süreci Kavramsal Çabalar Uygulamalar Ticarileştir me ve Pazara Sürme Satışlar beklentimizi karşılıyor mu? Yenilik Fikirlerinin Toplanması Tartışmaya değer mi? Fikirlerin Değerlendir ilmesi ve Elenmesi Fikir, işletme stratejilerine ve kaynaklarına uygun mu? İşletme Analizleri İşletme amacına ulaştıracak mı? Yeni Ürünü Geliştirme Teknik olarak yeterli miyiz ve ticari olarak başarılı olacak mı? Pazar Testleri Ürün satışları beklentimizi karşılayacak mı? Evet Vazgeç Hayır İyileştirme ? Hayır Evet Hayır Pazarlama İlkeleri16Yenilik ve Yeni Ürün

17  Yanlış zamanlama  Pazar ve rekabet şartları  Eşsiz bir ürün yaratma endişesi  Önemsiz farklar üzerine odaklanma  Ürünün teknik hatalara sahip olması  rekabetin tahmin edilenden güçlü olması  Tüketici beklentilerine uygun olmayan ürünler.  Pazarlama stratejilerini bir bütün olarak geliştirememe  Cazibesi düşük çok küçük pazar bölümlerine odaklanma Yeni Ürünlerin Başarısızlık Nedenleri Pazarlama İlkeleriYenilik ve Yeni Ürün17

18 Yeni ürün için önemli kararlar  Kalite düzeyi ve standartlara uyum  Ürünün Özellikleri  Dizayn  Konumlandırma  Dağıtım  Tutundurma Pazarlama İlkeleri18 Yenilik ve Yeni Ürün


"Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.  Ürünlerde ya da üretim süreçlerinde oluşturulan değişikliklerle yaşam kalitesini artıran, kullananların." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları