Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Özel Güneşli Okyanus Koleji Rehberlik Sevisi Sunar BAŞARIYA GİDEN YOL “MOTİVASYON”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Özel Güneşli Okyanus Koleji Rehberlik Sevisi Sunar BAŞARIYA GİDEN YOL “MOTİVASYON”"— Sunum transkripti:

1

2 Özel Güneşli Okyanus Koleji Rehberlik Sevisi Sunar BAŞARIYA GİDEN YOL “MOTİVASYON”

3  Başarı sizce nedir?  Başarıyı istemeyen var mıdır?

4 Neden insanları %100 istiyor da Neden insanları %100 istiyor da  Ancak %10’u başarıya ulaşıyor ulaşıyor

5 Başarılı olunca ne değişir Başarılı olunca ne değişir Annenizle ilişkileriniz değişir mi? Annenizle ilişkileriniz değişir mi? Mahalledekilerle… Mahalledekilerle… Akrabalarla… Akrabalarla… Ders öğretmeninle, arkadaşlarınla…. Ders öğretmeninle, arkadaşlarınla…. Hiç tanımadıklarınla… Hiç tanımadıklarınla… Hayatında Neler Değişir…… Hayatında Neler Değişir……

6 İİİİç engellere takılıyoruz

7  Başarısızlığı ve yetersizliği öğreniyoruz öğreniyoruz  Kendini gerçekleştiren kehanet? “ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK”

8 DEM İ RYOLU İŞ Ç İ S İ DEM İ RYOLU İŞ Ç İ S İ Nick adında bir demiryolu işçisinin öyküsü bu. Nick güçlü, sağlıklı bir demiryolu işçisi. Arkadaşlarıyla ilişki si iyi ve işini iyi yapan güvenilir bir insan. Ne var ki, kötümser birisi, her şeyin kötüsünü beler ve başına hep kötü şeylerin geleceğine inandırır kendisini. Bir yaz günü tren işçileri, ustabaşının doğum günü nedeniyle bir saat önceden bırakırlar çalışmayı. Tamir için gelmiş olan bir soğutucu vagonunun içine girer Nick, yanlışlıkla içerden kapatır kapıyı, kendini soğutu cu vagona kilitler. Diğer işçiler Nick’in kendilerinden önce çıktığını düşünürler. Nick kapıyı tekmeler, bağırır, ama kimse duymaz, duyanlar da bu tür seslerin sürekli geldiği bir ortamda çalıştıkları için kulak asmazlar bu gürültülere….

9 Nick burada donarak öleceğinden korkmaya başlar ve buna inandırır kendini. Eğer buradan çıkamazsam kaskatı donacağım diye düşünmeye başlar. İçeride yarı sı yırtılmış bir karton kutunun içine girer, titremeye başlar. Eline geçirdiği bir kağıda karısına ve ailesine son düşüncelerini içeren bir mektup yazar: Çok soğuk, bedenim hissizleşmeye başladı. Bir uyusam! Bunlar onun son sözlerim olabilir. Ertesi gün soğutucu vagonun kapısını açan işçiler, Nick’in donmuş bedenini bulurlar. Üzerinde yapılan otopsi, onun donarak öldüğünü göstermektedir. Fakat bu olayı olağanüstü yapan,soğutucu vagonun soğutma motorunun bozuk ve çalışmıyor olmasıdır. vagonun içindeki ısı 18 derecedir ve vagonda bol hava vardır. Nick kendini orada donarak öleceğine öylesine inandırmıştır ki bu inancı kendini gerçekleştiren bir kehanet olmuştur.

10 SONUÇ İ NANÇLARIMIZ SONUCU ETK İ LER BA Ş ARACA Ğ INIZA İ NANMIYORSANIZ BA Ş ARAMAZSINIZ O HALDE; BA Ş ARMAK İ Ç İ N İ NANMALISINIZ

11 İki İnsan Tipi İki İnsan Tipi OLSAYDICILAR RAĞMENCİLER

12 SORUMLU KİM? EEEErgen olarak, kendi öğrenmelerinizden sorumlusunuz. İİİİşaret ettiğinizin dışındaki “ÜÇPARMAK”  S İZİ GÖSTERİYOR

13 AMA Yaklaşımı AMA Yaklaşımı  Yapacağım AMA ……..…..olmuyor AMAÇLI yaklaşım AMAÇLI yaklaşım  ……......olmak için...….……yapacağım

14 Öğrenme ortamının içinde yer al, “ mış ” gibi yapma. PPPPozitif düşünmeyi dene SSSSorun üretme ! ÇÇÇÇözüme odaklan

15 NELERİN VAR ? Potansiyeller Beceriler Aile ve yakınlar Arkadaşlar Okulun ve öğretmenler Diğer destek öğeleri..

16 NASIL BİR STRATEJİ

17 Hedefi olmayan gemiye, hiçbir rüzgar yardım etmez.

18  Bütünü görmek için yüksek bir yere çık  Ne kadar istediğine karar ver  Hedef belirle  Tutkulu ol  Çalışma ve iş yapma alışkanlıklarını gözden geçir gözden geçir  Harekete geç  Sonuna kadar git,dayanıklı ol

19  Hepsinden önemlisi şimdiye kadar yapabildiklerini yapabildiklerini  Başarma isteğini ve (küçük de olsa) başarılarını….. başarılarını….. “ Kendini Hafife Alma ” “ Kendini Hafife Alma ”

20 Her insan ; acıkır, acıkır, susar, susar, yorulur, yorulur, uyur, uyur, hayal kurar, kurar, ağlar, ağlar, güler, güler, kızar, kızar, hata yapar.. Bütün bunları herşeye “ RAĞMEN ”, kendisi gibi yaşar

21 HAKETTİĞİNDEN DAHA AZINA RAZI OLMA YAPABİLECEĞİNDEN DAHA AZIYLA AVUNMA SAHİP OLDUĞUNU KÜÇÜMSEME..

22 SÖZLEŞME Ben …………………… kendi iradem ve isteğimle: Bir amacım olduğuna olduğuna (……) Üzerime düşeni yapacağıma VarmakVarmak istediğim hedefe, kendi çabamla ilerleyeceğime

23 T Tercihimi kendimi keşfetmek ve kendim gibi olmaktan yana kullanacağıma.. Y Ya bir yol bulmak veya Bir yol açmak için bütün gücümü kullanacağıma, söz veririm.

24 SBS yanlızca 8.sınıfta yapılacak, Sınav puanı aralığında olacak. OYP: (SBS + 6.,7. VE 8. YBP) / 2 YBP eşit oranda etkili Yeni Uygulamanın Özellikleri

25 SBS testlerin ağırlık katsayıları ne olacak? Türkçe test ağırlık katsayısı 4, Matematik test ağırlık katsayısı 4, Fen Bilgisi test ağırlık katsayısı 3, Sosyal Bilgiler test ağırlık katsayısı 3, Yabancı Dil test ağırlık katsayısı 2 şeklinde olacaktır.

26 BAŞARI İÇİN ÇOK ŞEY GEREKLİDİR. AMA BUNLARIN EN ÖNEMLİSİ KENDİNE GÜVENDİR… Rehber Öğretmen Özge ÇAVUŞOĞLU


"Özel Güneşli Okyanus Koleji Rehberlik Sevisi Sunar BAŞARIYA GİDEN YOL “MOTİVASYON”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları