Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler"— Sunum transkripti:

1 E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler
Bölüm 10 E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler Örnek Vaka Videoları Video 1: Deals Galore at Groupon Video 2: Etsy: A Marketplace and Community Video 3: Ford Manufacturing Supply Chain: B2B Marketplace

2 1995 yılında Nestcape.com portalı ile başladı.
E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri E-Ticaret: Bir alışveriş işlemi için web ve internet kullanımını ifade eder. 1995 yılında Nestcape.com portalı ile başladı. Dot.com balonundan hayatta kalan iyi iş modeli sahibi şirketler oldu. (Google, Amazon, e-Bay, Expedia vb.) Yeni e-Ticaret: Sosyal, Mobil ve Yerel This slide discusses what e-commerce is, and what the state of e-commerce is today. The text states that e-commerce history mirrors those of other technology innovations. What other innovations is e-commerce similar to? Students probably will not know about the early days of radio and TV, but perhaps they will remember cassette music, VHS video tapes, and even CDs and DVDs which, though still with us, are definitely declining in sales. The book discusses new trends in e-commerce. Ask the students to work with you to list some of these new trends in e-commerce.

3 E-Ticaretin Büyüme Trendi
This graphic illustrates the continuing growth of e-commerce. The growth of e-commerce revenues grew 15 percent to 25 percent a year until the recession of 2008–2009, when they slowed measurably to a small positive number around 3 percent in This was much better than traditional retail commerce which actually shrank in this recession. E-commerce began growing again after 2009 at more than 10 percent, several times the growth of all retail sales. Şekil 10-1 E-ticaret ortamında yapılan perakende işlemler (B2C) yılındaki resesyona kadar %15-25 arasında büyüme göstermiştir yılı sonrasında ise büyüme trendi daha da hız kazanmıştır.

4 Ticari bir ortam olarak İnternet ve Web’in 8 Ayırt Edici Özelliği
E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri Ticari bir ortam olarak İnternet ve Web’in 8 Ayırt Edici Özelliği Her yerde olma Küresel erişim Evrensel standartlar Zenginlik Etkileşim Bilgi yoğunluğu Kişiselleştirme/Özelleştirme Sosyal teknoloji This slide introduces the unique features of the Internet. These features explain why e-commerce has grown so quickly—because of the unique nature of the Internet and e-commerce, which are richer and more powerful than previous technology revolutions such as radio and TV.

5 Aynı anda her yerde olma
E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri Aynı anda her yerde olma Internet/Web teknolojilerine evde, işte, ve diğer ortamlarda anında erişim imkanı Etki: Pazaryeri (market place) geleneksel sınırların dışına uzanmış ve geçici, coğrafik sınırlardan uzaklaşarak her an oluşabilen Pazar alanı (market space) haline gelmiştir. Müşterinin rahatlığı güçlendirilmiş, alışveriş maliyeti azaltılmıştır. İşlem maliyetleri düşürülmüştür. Pazara girme maliyetlerinde azalma Ask students to provide real-life examples of these effects, for example: Ubiquity—being able to surf the Web on your mobile device while riding a bus or train.

6 E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri
Küresel Erişim Teknoloji ulusal sınırların ötesinde, dünyanın dört bir yanına ulaşmıitır. Etki: Ticaret, görünmez biçimde kültürel ve ulusal sınırların ötesine uzanmıştır. Pazar alanı, potansiyel olarak milyarlarca tüketici ve dünya genelinde milyonlarca işletmeyi içermektedir. Ask students to provide real-life examples of these effects, for example: Global reach—being able to buy products from another country.

7 E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri
Evrensel Standartlar İnternet ve standartları olarak adlandırılan bir teknoloji standartları seti var. Etki: Birbirinden çok farklı bilgisayarlar birbirleriyle kolayca iletişim kurabilmektedir. Düşük pazara giriş maliyetleri – satıcıların pazara ürünlerini getirmek için katlanmaları gereken maliyet Düşük tüketici araştırma maliyetleri – Uygun ürünleri bulmak için gerekli çaba Ask students to provide real-life examples of these effects, for example: Universal standards—being able to exchange files with someone else.

8 Zenginlik Video, ses ve metin mesajlarına ulaşım mümkün Etki:
E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri Zenginlik Video, ses ve metin mesajlarına ulaşım mümkün Etki: Video, ses ve metin pazarlama mesajları tek bir pazarlama mesajı ve müşteri deneyimi ile bütünleştirilmiştir. Ask students to provide real-life examples of these effects, for example: Richness—YouTube.

9 Etkileşim Teknoloji kullanıcı etkileşimi ile birlikte çalışmaktadır.
E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri Etkileşim Teknoloji kullanıcı etkileşimi ile birlikte çalışmaktadır. Etki: Tüketiciler, kişisel deneyimlerini dinamik olarak düzenleyen ve malların piyasaya dağıtım sürecine katılımını sağlayan diyaloglarla ilgilenmektedir. Ask students to provide real-life examples of these effects, for example: Interactivity—using a chat window to interact with technical support at a merchant’s Web site.

10 E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri
Bilgi Yoğunluğu Teknoloji enformasyon edinme maliyetini düşürmekte ve kaliteyi artırmaktadır. Etki: Daha yüksek düzeyde fiyat şeffaflığı Daha yüksek düzeyde maliyet şeffaflığı Satıcılara, fiyat farklılaştırması imkanı Ask students to provide real-life examples of these effects, for example: Information density—being able to find hundreds of prices for the same product online from different merchants.

11 Kişiselleştirme/Özelleştirme
E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri Kişiselleştirme/Özelleştirme Teknoloji kişiselleştirilmiş mesajların grupların yanı sıra kişilere de gönderilmesine olanak tanımaktadır. Etki: Kişiselleştirilmiş mesajlar gruplar gibi kişilere de iletilebilir. Ürün ve hizmetler bireysel tercihlere göre özelleştirilebilir. Ask students to provide real-life examples of these effects, for example: Personalization—Web site that adjusts to your preferences, such as Amazon.

12 Sosyal Teknoloji Kullanıcı içerikli nesil ve sosyal ağlar Etki:
E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri Sosyal Teknoloji Kullanıcı içerikli nesil ve sosyal ağlar Etki: Yeni internet, sosyal ve iş modelleri kullanıcılara içerik oluşturma ve dağıtma imkanı sağlamakta ve sosyal ağları desteklemektedir. Ask students to provide real-life examples of these effects, for example: Social technology—uploading videos to YouTube.

13 Pazaryerinde İnternetin Etkisi:
E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri Pazaryerinde İnternetin Etkisi: Bilgi asimetrisini azaltır. Aşağıda belirtilen etkileriyle daha fazla esneklik ve etkinlik sunar: Düşük arama ve işlem maliyetleri Daha az fiyat değiştirme maliyetleri Fiyat bölümlendirme Dinamik fiyatlama Değiştirme maliyetlerini azaltabilir veya artırabilir Müşteri memnuniyetinde bazı gecikmelere sebep olabilir. Artırılmış Pazar segmentasyonu Daha güçlü ağ etkisi Daha az aracı kullanma (aracısızlaştırma) This slide introduces digital markets and discusses the effects of digital markets on the ways companies conduct business. Ask students to define the terms listed here, and also to explain how each of these effects (lowered information asymmetry, etc.) are created by digital markets. Go through each of the three types of costs involved in any marketplace. Students may not be familiar with these words, but they will be familiar with the phenomenon. For instance, all students will recognize that it takes time and money to go to a mall to find a shirt (this is search cost). The same shirt can be bought on the Web today with minimal search costs. Information asymmetry: when one party in a transaction has more information that is important for the transaction than the other party. Search costs: the effort to find suitable products. Transaction costs: the cost of participating in a market. Menu costs: merchants’ costs of changing prices. Price discrimination: selling the same goods, or nearly the same goods, to different targeted groups at different prices. Dynamic pricing: the price of a product varies depending on the demand characteristics of the customer or the supply situation of the seller. Disintermediation: the removal of organizations or business process layers responsible for intermediary steps in a value chain.

14 Aracıları azaltmanın müşterilere faydaları
This graphic illustrates how disintermediation reduces prices to consumers. It also allows manufacturers to earn more profit for the product by eliminating the middle man. Are middle men really necessary? You should ask students who they think is a “middle man.” Walmart is, for instance, a distributor and retailer. Do they provide an important function? Why can’t manufacturers just ignore Walmart and sell directly to the customer? Even though market disintermediation sounds like a good thing because costs and prices go down, for the most part manufacturers kept their distribution partners and channels. Walmart is still needed by manufacturers such as P&G to sell soap. Şekil 10-2 Klasik dağıtım kanalı birçok ara katmana sahiptir ki bu katmanların her biri kazaklarda olduğu gibi ürünün son maliyetine ekleme yapar. Katmanların azaltılması tüketiciye son malyeti düşürür.

15 Dijital Ürünler Dijital ağ üzerinden dağıtımı yapılabilen ürünlerdir.
E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri Dijital Ürünler Dijital ağ üzerinden dağıtımı yapılabilen ürünlerdir. Örneğin: Müzik, video, yazılım, gazete, kitap, dergi. İlk orjinal ürünün üretim maliyeti, gerçekte ürünün toplam maliyetine yakındır. Internet üzerinden dağıtım maliyetleri oldukça düşük Pazarlama maliyeti aynı düzeydedir ve fiyatlandırma oldukça değişken olabilir. Dijital ürünlere sahip endüstrilerde devrim niteliğinde değişimler yaşamaktadırlar (yayıncılar, müzik endüstrisi vb.) This slide continues the discussion of key concepts in e-commerce, looking at digital goods and how these compare with traditional goods. Ask students how their purchases of digital goods have changed over the past five years. Are digital goods equal in value to their traditional counterparts? What benefits and drawbacks do they have? Music for instance used to be a physical product (record or CD) not a digital product or digital service.

16 E-Ticaret İş ve Gelir Modelleri
3 Temel E-Ticaret Türü İşletmeden Müşteriye - Business-to-consumer (B2C) BarnesandNoble.com, Hepsiburada.com, n11.com İşletmeden İşletmeye - Business-to-business (B2B) Migros B2B, Alibaba.com Müşteriden Müşteriye - Consumer-to-consumer (C2C) eBay, Sahibinden.com, Gittigidiyor E-ticaret yararlanılan platforma göre de kategorize edilebilir: Mobil Ticaret (m-commerce) This slide introduces the types of e-commerce. B2C, B2B, and C2C e-commerce are categorized according to the nature of the participants. M-commerce is a category based on the nature of the connection to the Internet. Ask students to provide examples of the different types of e-commerce listed here. Most students will find it hard to come up with a B2B example. One place you can visit on the Web is grainger.com, one of the largest B2B marketplaces in the United States. Another is mcmaster.com, and also elemica.com (chemical industry).

17 E-Ticaret İş ve Gelir Modelleri
E-Ticaret İş Modelleri Portal E-Perakendeci (E-tailer) İçerik Sağlayıcı (Content provider) İşlem Aracıları (Transaction broker) Pazar Oluşturucular (Market creator) Hizmet Sağlayıcılar (Service provider) Topluluk Sağlayıcılar (Community provider) This slide continues the discussion of new Internet business models. Ask students to give examples of these business models. For each model, ask students about their experience, or ask for examples for each model. Ask how these business models create revenue. For instance: Content provider revenue: access fees, advertising Portal revenue: advertising Service provider revenue: subscription fees, advertising Community provider (could be Facebook) revenue: sales of virtual goods, display ads

18 E-Ticaret İş ve Gelir Modelleri
E-Ticaret Gelir Modelleri Reklam Gelir Modeli (Advertising) Satış Gelir Modeli (Sales) Üyelik Gelir Modeli (Subscription) Ücretsiz/Kısmi Primli (Free/Freemium) İşlem Ücretleri Modeli (Transaction fee) Satış Ortaklığı Gelir Modeli (Affiliate) This slide and the next several slides discuss new business models that are enabled by the Internet and e-commerce. Although many of the new business models are pure-play, some, especially in the retail industry, are clicks-and-mortar. Some of the new models take advantage of the Internet’s communication capabilities, such as the social networking sites. Ask students what other sites take advantage of the Internet’s communication abilities. Ask students to differentiate between banner ads and popup ads.

19 E-Ticaret Pazarlamayı Nasıl Etkiledi?
E-Ticaret Pazarlaması İnternet geleneksel medyadan çok daha az maliyetle milyonlarca potansiyel müşteriyi tanıma ve iletişim kurmanın yeni yollarını pazarlamacılara sağlamıştır. Uzun kuyruklu pazarlama (Long tail marketing): Daha ucuz biçimde büyük bir kitleye erişim kabiliyeti İnternet reklamı formatları Davranışsal hedefleme (Behavioral targeting): Web sayfası üzerinde kişilerin ilgi ve amaçlarını anlama ve bunlara uygun reklamlara maruz kalmalarını sağlamak amacıyla tıklama akışlarının (click-stream) takip edilmesi. Ask students to explain why marketers are looking to analyze blog content, and content from chat rooms and message boards. Have students describe and evaluate their experiences with advertising on social networks, via and other online formats.

20 Web Sitesi Ziyaretçi Takibi
E-Ticaret siteleri internetten alışveriş yapan ziyaretçilerinin her adımını takip edebilecek araçlara sahiptir. Bayan elbiselerinin satıldığı Web sitesinde müşteri davranışının yakın araştırması, mağazanın her adımda neler öğrenebileceğini ve satışları artırmak için hangi eylemlerde bulunabileceğini göstermektedir. This graphic illustrates how clickstream tracking works and what the store can tell about the activities of a shopper on their Web site. Extensive metrics exist for various types of user behavior, from the time spent on a Web page to the number of products ordered and placed in a shopping cart but not purchased. Şekil 10-3

21 Web Sitesi Kişiselleştirme
İşletmeler kişilere özel Web sayfaları oluşturarak, onlara özellikle ilgilendikleri ürünler ve hizmetler için reklamlar sunarak müşteri deneyimi ve artı değer yaratabilirler. Şekil 10-4 This graphic illustrates some of the types of personalization that clickstream tracking can make possible. Have students found suggestions made by a Web site useful in their experience? You can go to Amazon.com and illustrate how recommender systems work. Search for a product, and then scroll to the bottom of the page where Amazon’s recommender will tell you what other people who looked at the current page actually bought. Netflix is also an excellent site to demonstrate personalization.

22 Bir reklam ağı nasıl çalışır?
Reklam ağları, tüketicileri bireysel olarak internet üzerinde takip etme yeteneğine sahip olduğu için mahremiyet avukatları tarafından ihtilaflı görülmektedir. Şekil 10-5 What do students think (or do they think) about how advertising networks follow them around the Internet? It’s actually quite difficult for anyone to know when they are being tracked by a network, and even more difficult to find out how the information is being used?

23 E-Ticaret İş ve Gelir Modelleri
Sosyal e-Ticaret: Sosyal alışveriş ortamı sunan sosyal ağlar. Sosyal e-Ticaretin özellikleri büyümesinin temel nedenleridir: Haber Akışı (Newsfeed) Zaman Tüneli (Timelines) Soysal Oturum Açmak (Social sign-on) İşbirlikçi Alışveriş (Collaborative shopping) Ağ Bildirimleri (Network notification) Sosyal Arama - Öneriler (Social search) Ask your class who has a Facebook page. A forest of hands will rise. How many have purchase something while on their Facebook page, or clicks routinely on ads? Generally, people do not go to Facebook to buy things and are not clicking on display ads (less than 2 percent of users).

24 E-Ticaret İş ve Gelir Modelleri
Sosyal Medya: Markalaşma ve pazarlama için en hızlı büyüyen medya ortamı Sosyal Ağ Pazarlaması: Sosyal ağ içerisindeki diğerleri üzerinde etkisi olan bireyleri bulmaya çalışır. Hedef, ilgi ve önerilerini bir sosyal medya ortamında paylaşan insanların ağıdır. Facebook Beğeni (Like) Butonu Sosyal ağlar yüksek kitlelere sahiptirler Facebook and Google’s +1 social network are rapidly growing. Facebook reached 800 million worldwide, with 200 million in the United States. In the space of its first six months, LinkedIn has 40 million monthly visitors.

25 E-Ticaret Pazarlamayı Nasıl Etkiledi?
Sosyal Alışveriş Siteleri (Social shopping sites) Kalabalığın Bilgeliği (Wisdom of crowds) Kalabalık Kaynağı (Crowdsourcing) Bir topluluk bir konu yada ürün hakkında bir insana nazaran çok daha iyi kararlar verebilir. Tahmin Pazarları (Prediction markets) Özel alanlara yönelik eşler arası (P2P) iddia pazarları (seçimler, satış figürleri, yeni ürün tasarımları vb. ) Most students will be well aware of social networking technologies, but have they heard of prediction markets? Ask them to investigate this further on their own time. How can these techniques and phenomenon be used by business firms? LinkedIn is the largest professional and business social network that members often use to recruit employees and find jobs.

26 E-Ticaret ve İşletmeden İşletmeye İşlemler
B2B E-Ticaret Amerika’da B2B ticareti 2014 yılında 13.8 trilyon $ Amerika’da e-B2B ticareti 2014 yılında 5.7 trilyon $ İşletmeler arasındaki iş süreçlerinin yönetilmesi karmaşıktır ve insan müdahalesi gerektirir. Bu nedenle oldukça maliyetlidir. Birçok internet tabanlı teknoloji B2B alanında kullanılmakta ve maliyetleri azaltmaktadır. Elektronik veri değişimi (EDI) Özel endüstriyel ağlar (özel borsalar) Pazar alan ağı (Net marketplaces) Borsalar (Exchanges) This slide looks at changes brought to B2B e-commerce by Internet technologies. Note that the Internet and Web technology enable businesses to create new electronic storefronts for selling to other businesses with multimedia graphic displays and interactive features similar to those for B2C commerce. Alternatively, businesses can use Internet technology to create extranets or electronic marketplaces for linking to other businesses for purchase and sale transactions.

27 E-Ticaret ve İşletmeden İşletmeye İşlemler
Elektronik Veri Değişimi (EDI) İki bilgisayar arasında faturalama, konşimento (yükleme belgesi), satın alma emirleri gibi standart ticari işlemlerin değiştirilmesine imkan verir. Önde gelen endüstrilerde elektronik belgelerin enformasyon alanlarını ve yapısını tanımlayan EDI standartlarına sahiptir. Birçok işletme hala EDI için özel ağlarını kullanmasına rağmen, diğer işletmelerle bağlantı için internet teknolojisi çok daha esnek ve düşük maliyetli platform sağladığından artan oranda Web kullanılmaktadır.

28 Elektronik Veri Değişimi (Electronic Data Interchange – EDI)
This graphic illustrates how EDI is used by firms and their suppliers to automate transactions for both B2B e-commerce and continuous replenishment. EDI is still widely used but it has limitations outlined in the book and is not designed for supporting marketplace operations where you have hundreds of vendors and buyers. Şekil 10-6 İşletmeler B2B e-Ticarette ticari işlemlerin otomasyonu ve sürekli stok yenileme için EDI kullanırlar. Tedarikçiler satın alacak işletmeye sevkiyat hakkında enformasyonu otomatik gönderebilirler. Satın alan işletmeler üretimi ve stok gereksinimlerini ve tedarikçilere ödeme enformasyonlarını sağlamak için EDI’yı kullanabilirler.

29 E-Ticaret ve İşletmeden İşletmeye İşlemler
Özel Endüstri Ağı (Özel Borsa) Genellikle kendi tedarikçilerine ve diğer anahtar iş ortaklarına bağlanmak için dış ağı (extranet) kullanan büyük bir işletmeyi kapsar. Ağ satın alana aittir. İşletmeye ve tedarikçilere paylaşım izni verir Ürün tasarımı ve geliştirme Pazarlama Üretim planlaması ve stok yönetimi Yapılandırılmamış İletişim (şekiller ve e-posta) This slide continues the discussion of ways the Internet and Web technologies have changed B2B e-commerce. One way is in using an extranet to link to the firm’s suppliers. The text provides the example of VW Group Supply, which links the Volkswagen Group and its suppliers. VW Group Supply handles 90 percent of all global purchasing for Volkswagen, including all automotive and parts components.

30 Özel Bir Endüstriyel Ağ
Özel Borsa olarak da bilinen özel endüstri ağı etkin tedarik zinciri yönetimi ve diğer işbirlikçi ticari faaliyetler için işletmeyi tedarikçilerine, distribütörlerine ve diğer anahtar iş ortaklarına bağlar. Şekil 10-7 This graphic illustrates a private industrial network, and how it can link to both suppliers and distributors. Private industrial networks are owned by the company that uses and creates them. They are “private” and you need to be asked to join.

31 E-Ticaret ve İşletmeden İşletmeye İşlemler
Pazar Alanı Ağı (Net marketplaces/e-hubs) Birçok alıcı ve satıcı için tek bir pazar alanı sunar. Endüstriler tarafından alınmış, ya da bağımsız aracılarca alınmış olabilirler. İşlem ücreti ve diğer hizmetlerden gelir elde ederler. Pazarlık, açık artırma, miktara göre fiyatlandırma ya da sabit fiyat üzerinden fiyat belirleme. Doğrudan ve dolaylı ürünlere odaklanabilir. Dikey ya da yatay pazar yerleri olabilir. This slide continues the discussion of ways the Internet and Web technologies have changed B2B e-commerce, in this case by the ability to create Net marketplaces. Ask students to distinguish between and provide examples of direct and indirect goods. (Direct goods are goods used in a production process, such as sheet steel for auto body production. Indirect goods are all other goods not directly involved in the production process, such as office supplies or products for maintenance and repair.) Ask students to distinguish between vertical and horizontal marketplaces.

32 Bir Pazar Ağı Alanı Pazar alan ağları, birçok alıcının birçok satıcıdan satın alım yapabilecekleri çevrimiçi pazar alanlarının olduğu yerlerdir. Şekil 10-8 This graphic illustrates a net marketplace, and the functions that it can provide to participants in managing their transactions. The text provides the example of Exostar, an aerospace and defense industry-sponsored Net marketplace that focuses on long-term contract purchasing relationships and on providing common networks and computing platforms for reducing supply chain inefficiencies. More than 16,000 trading partners in the commercial, military, and government sectors use Exostar’s sourcing, e-procurement, and collaboration tools for both direct and indirect goods.

33 E-Ticaret ve İşletmeden İşletmeye İşlemler
Borsalar (Exchanges) Binlerce tedarikçi ve satıcının spot alışveriş için bağlandıkları üçüncü kişilere ait ağ pazarlarıdır. Birçok borsalar; gıda, elektronik veya endüstriyel ekipman gibi tek bir endüstri için ve genel olarak doğrudan girdilerle çalışandikey pazarlar sağlarlar. Borsalar e-ticaretin ilk yıllarında çoğaldılar, ancak çoğu başarısız oldu. Tedarikçiler katılım için isteksizdirler, çünkü borsalar fiyatların düşmesine neden olan ve uzun dönemli ilişki içermeyen rekabetçi fiyat vermeyi teşvik ediyordu. This slide continues the discussion of ways the Internet and Web technologies have changed B2B e-commerce, in this case by the ability to create exchanges. The text provides the example of GoToPaper which creates a spot market for paper products in 75 countries.

34 Mobil Ticaret ve Uygulamaları
M-Ticaret 2014 yılında tüm e-Ticaret pazarının %19’u mobil platformlardan gerçekleştirilmiştir. E-Ticaretin en hızlı büyüyen türüdür. Bazı alanlarda büyüme %50 ve daha fazla orandadır. Büyümenin temel alanları (lokasyon temelli servisler) Perakende satışlar (Amazon, eBay vb.) Djital içeriklerin (TV, Müzik vb.) satışı This slide introduces m-commerce, the use of wireless mobile devices for purchasing goods and services. Ask students what applications and services they use with their cell phones. Have any purchased games or entertainment, and from what companies? Have any used OpenTable on a smartphone?

35 Konsolide Mobil Ticaret Gelirleri
This graph illustrates the surging growth of m-commerce sales from today to In the early years prior to 2009, m-commerce in the United States was very small and not growing rapidly. Cell phones, especially smartphones, have changed that. Have any of the students purchased something using their cell phone or mobile laptop computer? How many students are using a smartphone? How many have used a smartphone app to compare prices while shopping at stores? Şekil 10-9 Mobil ticaret 2014 yıllında B2C türü e-Ticaretin en hızlı büyüyen biçimidir ve e-Ticaretin %19’luk kısmını oluşturmaktadır.

36 Mobil Ticaret ve Uygulamaları
Lokasyon temelli servisler Akıllı telefon kullanıcılarının yaklaşık %74’ü tarafından kullanılmaktadır. GPS harita servisleri temelinde oluşturulmaktadır. Türler Konuma dayalı sosyal servisler Arkadaşlar nerede? Konuma dayalı reklamlar Etrafta hangi mağazalar var? Konuma dayalı bilgi servisleri Yanından geçtiğimiz evin fiyatı nedir? M-commerce is especially well-suited for location-based applications and services. Have any students used a location-based service? A neat site to visit is and explore Wikitude.me, a geo-tagging service.

37 Mobil Ticaret ve Uygulamaları
Diğer Mobil Ticaret Servisleri Bankacılık ve Finansman Hizmetleri Kablosuz Reklamcılık ve Perakendecilik iAd, AdMob, Millenial Media, Facebook Oyunlara, videolara ve mobil uygulamalara entegre edilmiş reklamlar Çevrimiçi perakendecilerin yüzde 55’i mobil ticaret sitesine sahiptirler.

38 E-Ticaret Sitesinin Oluşturulması
En Önemli Yönetim Zorlukları İş Amaçlarının açık ve anlaşılır biçimde geliştirilmesi Bu hedeflere ulaşabilmek adına doğru teknolojinin nasıl belirleneceğinin bilinmesi Bir e-Ticaret Barındırma Haritası Geliştirme Dört Alan: Web Sitesi, e-posta, sosyal medya, basılı medya Bir zaman çizelgesi oluşturma: Km Taşları Projeyi farklı aşamalara ayırma Building a Web site involves a number of considerations. If its an e-commerce site, customer preferences should be the driving force behind the design. What are customers looking for, how can they find it on your site, and how easily can they purchase on your site? How will you choose the technology? What about your sites information policy? What’s that? If you don’t know, your customers will surely expect you to know.

39 Building an E-commerce Presence E-commerce Presence Map
An e-commerce presence requires firms to consider the four different types of presence, with specific platforms and activities associated with each. Figure 10-10

40 Building an E-commerce Presence E-commerce Presence Timeline
Phase Activity Milestone Phase 1: Planning Envision Web presence; determine personnel Web mission statement Phase 2: Web site development Acquire content; develop a site design; arrange for hosting the site Web site plan Phase 3: Web Implementation Develop keywords and metatags; focus on search engine optimization; identify potential sponsors A functional Web site Phase 4: Social media plan Identify appropriate social platforms and content for your products and services A social media plan Phase 5: Social media implementation Develop Facebook, Twitter, and Pinterest presence Functioning social media presence Phase 6: Mobile plan Develop a mobile plan; consider options for porting your Web site to smartphones A mobile media plan Table 10-8


"E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları