Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

6.1 Copyright © 2014 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler Bölüm 10 Örnek Vaka Videoları Video.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "6.1 Copyright © 2014 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler Bölüm 10 Örnek Vaka Videoları Video."— Sunum transkripti:

1 6.1 Copyright © 2014 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler Bölüm 10 Örnek Vaka Videoları Video 1: Deals Galore at Groupon Video 2: Etsy: A Marketplace and Community Video 3: Ford Manufacturing Supply Chain: B2B Marketplace

2 6.2 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence 10.2 Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods E-Ticaret: Bir alışveriş işlemi için web ve internet kullanımını ifade eder yılında Nestcape.com portalı ile başladı. Dot.com balonundan hayatta kalan iyi iş modeli sahibi şirketler oldu. (Google, Amazon, e-Bay, Expedia vb.) Yeni e-Ticaret: Sosyal, Mobil ve Yerel E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri

3 6.3 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence 10.3 Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods E-ticaret ortamında yapılan perakende işlemler (B2C) yılındaki resesyona kadar %15-25 arasında büyüme göstermiştir yılı sonrasında ise büyüme trendi daha da hız kazanmıştır. Şekil 10-1 E-Ticaretin Büyüme Trendi

4 6.4 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence 10.4 Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Ticari bir ortam olarak İnternet ve Web’in 8 Ayırt Edici Özelliği –Her yerde olma –Küresel erişim –Evrensel standartlar –Zenginlik –Etkileşim –Bilgi yoğunluğu –Kişiselleştirme/Özelleştirme –Sosyal teknoloji E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri

5 6.5 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence 10.5 Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods –Aynı anda her yerde olma Internet/Web teknolojilerine evde, işte, ve diğer ortamlarda anında erişim imkanı Etki: –Pazaryeri (market place) geleneksel sınırların dışına uzanmış ve geçici, coğrafik sınırlardan uzaklaşarak her an oluşabilen Pazar alanı (market space) haline gelmiştir. –Müşterinin rahatlığı güçlendirilmiş, alışveriş maliyeti azaltılmıştır. İşlem maliyetleri düşürülmüştür. –Pazara girme maliyetlerinde azalma E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri

6 6.6 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence 10.6 Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Küresel Erişim Teknoloji ulusal sınırların ötesinde, dünyanın dört bir yanına ulaşmıitır. Etki: Ticaret, görünmez biçimde kültürel ve ulusal sınırların ötesine uzanmıştır. Pazar alanı, potansiyel olarak milyarlarca tüketici ve dünya genelinde milyonlarca işletmeyi içermektedir. E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri

7 6.7 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence 10.7 Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Evrensel Standartlar –İnternet ve standartları olarak adlandırılan bir teknoloji standartları seti var. –Etki: Birbirinden çok farklı bilgisayarlar birbirleriyle kolayca iletişim kurabilmektedir. Düşük pazara giriş maliyetleri – satıcıların pazara ürünlerini getirmek için katlanmaları gereken maliyet Düşük tüketici araştırma maliyetleri – Uygun ürünleri bulmak için gerekli çaba E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri

8 6.8 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence 10.8 Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Zenginlik –Video, ses ve metin mesajlarına ulaşım mümkün –Etki: Video, ses ve metin pazarlama mesajları tek bir pazarlama mesajı ve müşteri deneyimi ile bütünleştirilmiştir. E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri

9 6.9 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence 10.9 Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Etkileşim –Teknoloji kullanıcı etkileşimi ile birlikte çalışmaktadır. –Etki: Tüketiciler, kişisel deneyimlerini dinamik olarak düzenleyen ve malların piyasaya dağıtım sürecine katılımını sağlayan diyaloglarla ilgilenmektedir. E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri

10 6.10 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Bilgi Yoğunluğu –Teknoloji enformasyon edinme maliyetini düşürmekte ve kaliteyi artırmaktadır. –Etki: Daha yüksek düzeyde fiyat şeffaflığı Daha yüksek düzeyde maliyet şeffaflığı Satıcılara, fiyat farklılaştırması imkanı E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri

11 6.11 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Kişiselleştirme/Özelleştirme –Teknoloji kişiselleştirilmiş mesajların grupların yanı sıra kişilere de gönderilmesine olanak tanımaktadır. –Etki: Kişiselleştirilmiş mesajlar gruplar gibi kişilere de iletilebilir. Ürün ve hizmetler bireysel tercihlere göre özelleştirilebilir. E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri

12 6.12 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Sosyal Teknoloji –Kullanıcı içerikli nesil ve sosyal ağlar –Etki: Yeni internet, sosyal ve iş modelleri kullanıcılara içerik oluşturma ve dağıtma imkanı sağlamakta ve sosyal ağları desteklemektedir. E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri

13 6.13 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Pazaryerinde İnternetin Etkisi: –Bilgi asimetrisini azaltır. –Aşağıda belirtilen etkileriyle daha fazla esneklik ve etkinlik sunar: Düşük arama ve işlem maliyetleri Daha az fiyat değiştirme maliyetleri Fiyat bölümlendirme Dinamik fiyatlama –Değiştirme maliyetlerini azaltabilir veya artırabilir –Müşteri memnuniyetinde bazı gecikmelere sebep olabilir. –Artırılmış Pazar segmentasyonu –Daha güçlü ağ etkisi –Daha az aracı kullanma (aracısızlaştırma) E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri

14 6.14 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Klasik dağıtım kanalı birçok ara katmana sahiptir ki bu katmanların her biri kazaklarda olduğu gibi ürünün son maliyetine ekleme yapar. Katmanların azaltılması tüketiciye son malyeti düşürür. Şekil 10-2 Aracıları azaltmanın müşterilere faydaları

15 6.15 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Dijital Ürünler –Dijital ağ üzerinden dağıtımı yapılabilen ürünlerdir. Örneğin: Müzik, video, yazılım, gazete, kitap, dergi. –İlk orjinal ürünün üretim maliyeti, gerçekte ürünün toplam maliyetine yakındır. –Internet üzerinden dağıtım maliyetleri oldukça düşük –Pazarlama maliyeti aynı düzeydedir ve fiyatlandırma oldukça değişken olabilir. –Dijital ürünlere sahip endüstrilerde devrim niteliğinde değişimler yaşamaktadırlar (yayıncılar, müzik endüstrisi vb.) E-Ticaret, Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünlerin Ayırt Edici Özellikleri

16 6.16 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods 3 Temel E-Ticaret Türü –İşletmeden Müşteriye - Business-to-consumer (B2C) BarnesandNoble.com, Hepsiburada.com, n11.com –İşletmeden İşletmeye - Business-to-business (B2B) Migros B2B, Alibaba.com –Müşteriden Müşteriye - Consumer-to-consumer (C2C) eBay, Sahibinden.com, Gittigidiyor E-ticaret yararlanılan platforma göre de kategorize edilebilir: Mobil Ticaret (m-commerce) E-Ticaret İş ve Gelir Modelleri

17 6.17 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods E-Ticaret İş Modelleri –Portal –E-Perakendeci (E-tailer) –İçerik Sağlayıcı (Content provider) –İşlem Aracıları (Transaction broker) –Pazar Oluşturucular (Market creator) –Hizmet Sağlayıcılar (Service provider) –Topluluk Sağlayıcılar (Community provider) E-Ticaret İş ve Gelir Modelleri

18 6.18 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods E-Ticaret Gelir Modelleri –Reklam Gelir Modeli (Advertising) –Satış Gelir Modeli (Sales) –Üyelik Gelir Modeli (Subscription) –Ücretsiz/Kısmi Primli (Free/Freemium) –İşlem Ücretleri Modeli (Transaction fee) –Satış Ortaklığı Gelir Modeli (Affiliate) E-Ticaret İş ve Gelir Modelleri

19 6.19 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods E-Ticaret Pazarlaması –İnternet geleneksel medyadan çok daha az maliyetle milyonlarca potansiyel müşteriyi tanıma ve iletişim kurmanın yeni yollarını pazarlamacılara sağlamıştır. –Uzun kuyruklu pazarlama (Long tail marketing): Daha ucuz biçimde büyük bir kitleye erişim kabiliyeti –İnternet reklamı formatları –Davranışsal hedefleme (Behavioral targeting): Web sayfası üzerinde kişilerin ilgi ve amaçlarını anlama ve bunlara uygun reklamlara maruz kalmalarını sağlamak amacıyla tıklama akışlarının (click-stream) takip edilmesi. E-Ticaret Pazarlamayı Nasıl Etkiledi?

20 6.20 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods E-Ticaret siteleri internetten alışveriş yapan ziyaretçilerinin her adımını takip edebilecek araçlara sahiptir. Bayan elbiselerinin satıldığı Web sitesinde müşteri davranışının yakın araştırması, mağazanın her adımda neler öğrenebileceğini ve satışları artırmak için hangi eylemlerde bulunabileceğini göstermektedir. Şekil 10-3 Web Sitesi Ziyaretçi Takibi

21 6.21 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods İşletmeler kişilere özel Web sayfaları oluşturarak, onlara özellikle ilgilendikleri ürünler ve hizmetler için reklamlar sunarak müşteri deneyimi ve artı değer yaratabilirler. Şekil 10-4 Web Sitesi Kişiselleştirme

22 6.22 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Reklam ağları, tüketicileri bireysel olarak internet üzerinde takip etme yeteneğine sahip olduğu için mahremiyet avukatları tarafından ihtilaflı görülmektedir. Şekil 10-5 Bir reklam ağı nasıl çalışır?

23 6.23 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Sosyal e-Ticaret: –Sosyal alışveriş ortamı sunan sosyal ağlar. Sosyal e-Ticaretin özellikleri büyümesinin temel nedenleridir: –Haber Akışı (Newsfeed) –Zaman Tüneli (Timelines) –Soysal Oturum Açmak (Social sign-on) –İşbirlikçi Alışveriş (Collaborative shopping) –Ağ Bildirimleri (Network notification) –Sosyal Arama - Öneriler (Social search) E-Ticaret İş ve Gelir Modelleri

24 6.24 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Sosyal Medya: –Markalaşma ve pazarlama için en hızlı büyüyen medya ortamı Sosyal Ağ Pazarlaması: –Sosyal ağ içerisindeki diğerleri üzerinde etkisi olan bireyleri bulmaya çalışır. –Hedef, ilgi ve önerilerini bir sosyal medya ortamında paylaşan insanların ağıdır. –Facebook Beğeni (Like) Butonu –Sosyal ağlar yüksek kitlelere sahiptirler E-Ticaret İş ve Gelir Modelleri

25 6.25 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Sosyal Alışveriş Siteleri (Social shopping sites) Kalabalığın Bilgeliği (Wisdom of crowds) Kalabalık Kaynağı (Crowdsourcing) –Bir topluluk bir konu yada ürün hakkında bir insana nazaran çok daha iyi kararlar verebilir. Tahmin Pazarları (Prediction markets) –Özel alanlara yönelik eşler arası (P2P) iddia pazarları (seçimler, satış figürleri, yeni ürün tasarımları vb. ) E-Ticaret Pazarlamayı Nasıl Etkiledi?

26 6.26 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods B2B E-Ticaret –Amerika’da B2B ticareti 2014 yılında 13.8 trilyon $ –Amerika’da e-B2B ticareti 2014 yılında 5.7 trilyon $ –İşletmeler arasındaki iş süreçlerinin yönetilmesi karmaşıktır ve insan müdahalesi gerektirir. Bu nedenle oldukça maliyetlidir. –Birçok internet tabanlı teknoloji B2B alanında kullanılmakta ve maliyetleri azaltmaktadır. Elektronik veri değişimi (EDI) Özel endüstriyel ağlar (özel borsalar) Pazar alan ağı (Net marketplaces) Borsalar (Exchanges) E-Ticaret ve İşletmeden İşletmeye İşlemler

27 6.27 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Elektronik Veri Değişimi (EDI) İki bilgisayar arasında faturalama, konşimento (yükleme belgesi), satın alma emirleri gibi standart ticari işlemlerin değiştirilmesine imkan verir. Önde gelen endüstrilerde elektronik belgelerin enformasyon alanlarını ve yapısını tanımlayan EDI standartlarına sahiptir. Birçok işletme hala EDI için özel ağlarını kullanmasına rağmen, diğer işletmelerle bağlantı için internet teknolojisi çok daha esnek ve düşük maliyetli platform sağladığından artan oranda Web kullanılmaktadır. E-Ticaret ve İşletmeden İşletmeye İşlemler

28 6.28 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods İşletmeler B2B e-Ticarette ticari işlemlerin otomasyonu ve sürekli stok yenileme için EDI kullanırlar. Tedarikçiler satın alacak işletmeye sevkiyat hakkında enformasyonu otomatik gönderebilirler. Satın alan işletmeler üretimi ve stok gereksinimlerini ve tedarikçilere ödeme enformasyonlarını sağlamak için EDI’yı kullanabilirler. Şekil 10-6 Elektronik Veri Değişimi (Electronic Data Interchange – EDI)

29 6.29 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Özel Endüstri Ağı (Özel Borsa) –Genellikle kendi tedarikçilerine ve diğer anahtar iş ortaklarına bağlanmak için dış ağı (extranet) kullanan büyük bir işletmeyi kapsar. –Ağ satın alana aittir. –İşletmeye ve tedarikçilere paylaşım izni verir Ürün tasarımı ve geliştirme Pazarlama Üretim planlaması ve stok yönetimi Yapılandırılmamış İletişim (şekiller ve e-posta) E-Ticaret ve İşletmeden İşletmeye İşlemler

30 6.30 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Özel Borsa olarak da bilinen özel endüstri ağı etkin tedarik zinciri yönetimi ve diğer işbirlikçi ticari faaliyetler için işletmeyi tedarikçilerine, distribütörlerine ve diğer anahtar iş ortaklarına bağlar. Şekil 10-7 Özel Bir Endüstriyel Ağ

31 6.31 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Pazar Alanı Ağı (Net marketplaces/e-hubs) –Birçok alıcı ve satıcı için tek bir pazar alanı sunar. –Endüstriler tarafından alınmış, ya da bağımsız aracılarca alınmış olabilirler. –İşlem ücreti ve diğer hizmetlerden gelir elde ederler. –Pazarlık, açık artırma, miktara göre fiyatlandırma ya da sabit fiyat üzerinden fiyat belirleme. –Doğrudan ve dolaylı ürünlere odaklanabilir. –Dikey ya da yatay pazar yerleri olabilir. E-Ticaret ve İşletmeden İşletmeye İşlemler

32 6.32 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Pazar alan ağları, birçok alıcının birçok satıcıdan satın alım yapabilecekleri çevrimiçi pazar alanlarının olduğu yerlerdir. Şekil 10-8 Bir Pazar Ağı Alanı

33 6.33 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Borsalar (Exchanges) Binlerce tedarikçi ve satıcının spot alışveriş için bağlandıkları üçüncü kişilere ait ağ pazarlarıdır. Birçok borsalar; gıda, elektronik veya endüstriyel ekipman gibi tek bir endüstri için ve genel olarak doğrudan girdilerle çalışandikey pazarlar sağlarlar. Borsalar e-ticaretin ilk yıllarında çoğaldılar, ancak çoğu başarısız oldu. Tedarikçiler katılım için isteksizdirler, çünkü borsalar fiyatların düşmesine neden olan ve uzun dönemli ilişki içermeyen rekabetçi fiyat vermeyi teşvik ediyordu. E-Ticaret ve İşletmeden İşletmeye İşlemler

34 6.34 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods M-Ticaret –2014 yılında tüm e-Ticaret pazarının %19’u mobil platformlardan gerçekleştirilmiştir. –E-Ticaretin en hızlı büyüyen türüdür. Bazı alanlarda büyüme %50 ve daha fazla orandadır. –Büyümenin temel alanları (lokasyon temelli servisler) Perakende satışlar (Amazon, eBay vb.) Djital içeriklerin (TV, Müzik vb.) satışı Mobil Ticaret ve Uygulamaları

35 6.35 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Mobil ticaret 2014 yıllında B2C türü e-Ticaretin en hızlı büyüyen biçimidir ve e-Ticaretin %19’luk kısmını oluşturmaktadır. Şekil 10-9 Konsolide Mobil Ticaret Gelirleri

36 6.36 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Lokasyon temelli servisler –Akıllı telefon kullanıcılarının yaklaşık %74’ü tarafından kullanılmaktadır. –GPS harita servisleri temelinde oluşturulmaktadır. –Türler Konuma dayalı sosyal servisler –Arkadaşlar nerede? Konuma dayalı reklamlar –Etrafta hangi mağazalar var? Konuma dayalı bilgi servisleri –Yanından geçtiğimiz evin fiyatı nedir? Mobil Ticaret ve Uygulamaları

37 6.37 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Diğer Mobil Ticaret Servisleri –Bankacılık ve Finansman Hizmetleri –Kablosuz Reklamcılık ve Perakendecilik iAd, AdMob, Millenial Media, Facebook Oyunlara, videolara ve mobil uygulamalara entegre edilmiş reklamlar –Çevrimiçi perakendecilerin yüzde 55’i mobil ticaret sitesine sahiptirler. Mobil Ticaret ve Uygulamaları

38 6.38 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods En Önemli Yönetim Zorlukları –İş Amaçlarının açık ve anlaşılır biçimde geliştirilmesi –Bu hedeflere ulaşabilmek adına doğru teknolojinin nasıl belirleneceğinin bilinmesi Bir e-Ticaret Barındırma Haritası Geliştirme –Dört Alan: Web Sitesi, e-posta, sosyal medya, basılı medya Bir zaman çizelgesi oluşturma: Km Taşları –Projeyi farklı aşamalara ayırma E-Ticaret Sitesinin Oluşturulması

39 6.39 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods Building an E-commerce Presence Figure E-commerce Presence Map An e-commerce presence requires firms to consider the four different types of presence, with specific platforms and activities associated with each.

40 6.40 Copyright © 2013 Pearson Education, Inc. publishing a Management Information Systems Chapter 6: Foundations of Business Intelligence Copyright © 2016 Pearson Education Ltd. Management Information Systems Chapter 10: E-commerce: Digital Markets, Digital Goods E-commerce Presence Timeline Building an E-commerce Presence Table 10-8 PhaseActivityMilestone Phase 1: PlanningEnvision Web presence; determine personnelWeb mission statement Phase 2: Web site development Acquire content; develop a site design; arrange for hosting the site Web site plan Phase 3: Web Implementation Develop keywords and metatags; focus on search engine optimization; identify potential sponsors A functional Web site Phase 4: Social media plan Identify appropriate social platforms and content for your products and services A social media plan Phase 5: Social media implementation Develop Facebook, Twitter, and Pinterest presence Functioning social media presence Phase 6: Mobile planDevelop a mobile plan; consider options for porting your Web site to smartphones A mobile media plan


"6.1 Copyright © 2014 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler Bölüm 10 Örnek Vaka Videoları Video." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları