Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRETMENLİKTE FARK ORTAYA ÇIKARACAK BİRKAÇ KÜÇÜK İPUCU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRETMENLİKTE FARK ORTAYA ÇIKARACAK BİRKAÇ KÜÇÜK İPUCU."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRETMENLİKTE FARK ORTAYA ÇIKARACAK BİRKAÇ KÜÇÜK İPUCU

2 ÖĞRENCİLER KENDİLERİNİ NELERİN BAŞARILI VE İYİ HİSSETMELERİNİ SAĞLADIĞININ BİLİNCİNDEDİRLER Neredeyse bütün öğrenme durumlarında öğrencilerin elde ettikleri başarı, öğrencilerin kendilerini ne kadar “iyi” hissettikleriyle orantılıdır. Özgüven kazanma konusunda öğrencilere yardımcı olmak, yaptığınız işi daha saygın ve hoş hale getirerek öğrencilerinizin performanslarını artırabilirsiniz. BU AMAÇLA:

3 Öğrenciler, neyin kendilerini başarılı ve iyi hissetmelerini sağladığının bilincindedirler Öğrenciler, neyin kendilerini başarılı ve iyi hissetmelerini sağladığının bilincindedirler Lütfen bana gülümseyin, Lütfen beni ilk ismimle çağırın, Lütfen konuşurken beni dinleyin, Lütfen ben yokken neler kaçırdığımı bana söyleyin, Notlarımda ortaya çıkmasa bile, lütfen özel yeteneklerimin farkına varın, Lütfen beni övecek fırsatlar bulun, Yaptığım birşeyden hoşlanmasanız bile, beni hala bir insan olarak takdir ettiğinizi anlamama yardımcı olun, Gelecek için önümde birçok seçenek olduğunu ve kendi amaçlarımı belirleyebileceğimi bana gösterin, Yüksek beklentilere sahip olmam için beni cesaretlendirin İşte onların söylediği şeyler Her gün en azından bir kere; öğrencilerinize önemli olduklarını hissettirecek bir şey yapın !

4 ANA-BABADAN TALEP KARTI Duyarlı Olun İhtiyaçlarıma, isteklerime ve korkularıma Çaba Gösterin Benim farkıma varmak ve beni takdir etmek için Lütfen Bana önemli olduğumu hissettirin Fırsat Verin Başarmam için bana şans tanıyın Saygı Gösterin İnançlarıma ve Fikirlerime Zaman Ayırın Zamanınızı benimle paylaşın İlgi Gösterin Bana ilgi gösterin... Bir gülücükle... Takdir Edin Doğru yaptığım şeyler için beni övün Farkedin Ben özelim.... Beni dinleyin... Yüreklendirin Daha yükseği hedeflemem için beni cesaretlendirin...

5 ÖĞRET ONA Zaman alacak biliyorum, fakat eğer öğretebilirsen ona, Kazanılan bir liranın, bulunan beş liradan daha değerli olduğunu öğret. Kaybetmeyi öğrenmesini öğret ona ve hem de kazanmaktan neşe duymayı. Kıskançlıktan uzaklara yönelt onu. Eğer yapabilirsen, sessiz kahkahaların gizemini öğret ona. Bırak erken öğrensin, zorbaların görünüşte galip olduklarını... Eğer yapabilirsen, ona kitapların muzicelerini öğret (Abraham Lincoln tarafından oğlunun öğretmenine yazılmış mektup..)

6 Fakat ona sessiz zamanlar da tanı. Gökyüzündeki kuşların, güneşin altındaki arıların, ve yemyeşil yamaçtaki çiçeklerin ebedi gizemini düşünebileceği. Okulda hata yapmanın, hile yapmaktan çok daha onurlu olduğunu öğret ona. Ona kendi fikirlerine inanmasını öğret. Herkes ona yanlış olduğunu söylediğin de dahi. Tüm insanları dinlemesini öğret ona, Fakat tüm söylediklerini gerçeğin eleğinden geçirmesini, ve sadece iyi olanları almasını da öğret. Eğer yapabilirsen, üzüldüğün de bile nasıl gülümseyeceğini öğret ona. Gözyaşlarında hiçbir utanç olmadığını öğret.

7 HER İNSANIN (ÖĞRENCİNİN) ALNINDA YAZILI OLAN İFADEYİ OKUYUN VE ONA GÖRE DAVRANIN Herkesin alnında yazılı olan şey “L.B.Ö.O.H” harfleridir. Bu “Lütfen Bana Önemli Olduğumu Hissettirin” anlamına gelmektedir. Bu harfleri öğrencilerinizin alnında görebilirseniz onları önemli ve özel kılacak fırsatları yakalayabilirsiniz. İyi insan ilişkilerinin sırrı başkalarına saygı ve ilgi ile yaklaşmaktır. Bu kolay gibi görünür fakat gerçekleştirilmesi zordur.

8 L. B. Ö. O. H.

9 K a l a b a l ı k i ç i n d e i ç i n d e M E T H E T M E K K a l a b a l ı k i ç i n d e i ç i n d e M E T H E T M E K

10 K a ğ ı t K a ğ ı t ü z e r i n d e ü z e r i n d e M E T H E T M E K K a ğ ı t K a ğ ı t ü z e r i n d e ü z e r i n d e M E T H E T M E K

11 POSTERLERİN OLUMLU ETKİSİNDEN YARARLANIN Yeryüzünde hemen herkes uzun metinleri okumayı sevmez. Bu sebepledir ki reklamlarda ve propaganda malzemelerinde posterlerden yararlanılır. Uygun büyüklüğe sahip ve mesajı çarpıcı bir biçimde yansıtan posterler dershanelerimizde de ilgi çekecek ve öğrencilerimize önemli mesajları iletecektir. Bu konuda kendinize güvenin ve yaratıcı olun. Öğrencilerinizden de önemli ölçüde yararlanabilirsiniz.

12 KAZANACAKSIN VAZGEÇMİYORSUN ÇÜNKÜ

13 Kaybetmenin, dünyanın bütün lügatlerinde bir tek “soyadı” var: Vazgeçmek !

14 Tanrı fındığı verir, ancak kırmaz

15 Hafızası olmalı insanın; hiç değilse, aynı hataları, aynı bahanelerle tekrarlamaması için! Soruları olmalı, yanıtları bulmak için bir ömür harcayacak! Dostları olmalı, ruhunun ve zihninin sınırlarını zorlayacak! Hafızası olmalı insanın; hiç değilse, aynı hataları, aynı bahanelerle tekrarlamaması için! Soruları olmalı, yanıtları bulmak için bir ömür harcayacak! Dostları olmalı, ruhunun ve zihninin sınırlarını zorlayacak!

16 Öküzün dünyası gözünün gördüğü kadardır

17 ÇEVRE VE ŞANS FAKTÖRÜ GÜÇSÜZ KİŞİLERİN EN ÖNEMLİ MAZERETİDİR !

18 HİKAYE VE ÖYKÜLERİN SİHİRLİ ETKİSİNDEN YARARLANIN Asırlardır eğitimciler ve yetişkinler karşılarındaki kişiye ulaştırmak istedikleri mesajı hikayeleri malzeme yaparak iletmişlerdir. Bu yöntemin gücü bugün de geçerlidir. Uygun zamanda, gündeme uygun ve iyi aktarılmış bir öykü ya da hikaye hem kalıcı olur hem de taşıdığı mesajın etkisi inanılmaz derecede artar. Bu konudaki repartuarınızı zenginleştirin ve hikaye ve öykülerin büyülü gücünden yararlanın

19 ÖRNEK ÖYKÜLER Tavuk ve Kartal Kırlangıç Nasıl Yürüdüğünü Görmeden … Kırlangıç Dostluk

20 MİZAHIN EĞLENDİRİRKEN ÖĞRETEN ETKİSİNDEN YARARLANIN Mizah güldürürken öğreten etkili bir eğitim aracıdır. Kurumunuzda bir mizah panosu hazırlayın. Bu konuda mutlaka öğrenci katılımını sağlayın, ancak denetim sizde kalmalıdır. Bu panoda fıkralar, karekatürler ve diğer mizah malzemelerini sergileyin ve belli aralıklarla güncelleyin. Panonuza düşündürücü problemler ve bilmeceler de ekleyebilirsiniz. Yarışma ve ödül de bu uygulamanın içine eklendiğinde hem öğretecek hem de eğlendireceksiniz. Bu yolla öğrencilerinizin kuruma mensubiyet duygularını da beslemiş olacaksınız.

21 DÜŞLER Bazen, tüm dünyayı kurtarabileceğimizi düşünürüz, elimizden gelen çok şey olmaz ama yine de moral bozukluğuna bire birdir.....

22 İYİMSER Bazen yaşam öyle ağır gelir ki insana, ancak pembe gözlüklerle katlanılabilir, uçmak isteyene deli denmesi de cabası.....

23 SINIRLAR Bazen ne söylersek söyleyelim, karşımızdakinin sınırları bizi sınırlar, uzaylı muamelesi görürüz.....

24 ÖNYARGI Bazen gerçekler o kadar nettir, o kadar gözümüze girer ki, ancak biz daha önyargımızı aşamamışızdır ve fırsat kaçmıştır.....

25 FIRSAT Bazen yanı başımızdaki fırsatları, sahip olduğumuz güzellikleri görmeyiz, illa biri mi anımsatmalı?.....

26 YETENEK Bazen ne kadar yetenekli olursak olalım, elimizdeki malzeme, bulunduğumuz ortam bir yere kadarsa, biz ne yapabiliriz ki?......

27 Bir filozofa sormuşlar -“Şansa inanır mısınız?” Filozof -“Evet, yoksa sevmediğim insanların başarısını başka nasıl açıklardım.” Sokrat Ölüme mahkum edildiğinde, Eşi: -"Haksız yere öldürülüyorsun” diye ağlamaya başlayınca, Sokrat: -“Ne yani” demiş. “-Birde haklı yere mi öldürülseydim!” Meşhur bir filozofa: -“Servet ayaklarınızın altında olduğu halde neden bu kadar fakirsiniz?” diye sorulduğunda: -“Ona ulaşmak için eğilmek lazım da ondan” demiş.

28 Dünya nimetlerine ehemmiyet vermeyen yaşayış ve felsefesiyle ünlü filozof Diyojen, bir gün çok dar bir sokakta zenginliğinden başka hiçbir şeyi olmayan kibirli bir adamla karşılaşır. İkisinden biri kenara çekilmedikçe geçmek mümkün değildir... Mağrur zengin, hor gördüğü filozofa: -“Ben bir serserinin önünden kenara çekilmem” der. Diyojen, kenara çekilerek gayet sakin şu karşılığı verir: -“Ben çekilirim!” Köylü, yeni doğan bir sıpayı kucağına almış evine dönerken, iki ortaokul öğrencisi kendisine takılır ve: “Hayrola amca, derler. Oğlunu nereye götürüyorsun böyle?” Adam, kendine yapılan bu terbiyesizliğe aldırmamış görünerek cevap verir: -“Gittiğiniz okula kaydını yaptıracağım.”

29

30 KENDİNİ TANIMA Bu bölümdeki etkinliklerin ortak amacı öğrencinin kendisi ile ilgili sağlıklı bir içgörü kazanmasına yardım etmektir. Bu etkinlikler sayesinde öğrenciler kişisel özellikleri, istek ve beklentileri, korku ve kaygıları, düşünce ve inançları konularında, içe bakış yöntemiyle güvenilir bilgilere ulaşacaklardır.

31 CEVABIM... İsim : Tarih :....../...../ Çok çalışacağım, eğer Başkalarıyla birlikte çalışacağım, eğer Hayattaki başarım ile ölçülür. 4- Dünyadaki herkes aynı düşünseydi Arkadaşlarım beni özelliğim ile tanır. 6- Beni harekete geçiren şey En büyük hüsran duygusu ’dan kaynaklanmaktadır. 8- Beni en iyi tarif eden kelime En büyük korkum Eğer bir çizgi film karakteri olsam, olurdum. 11- Değiştirmeyi istediğim tek şey En mutlu günüm Hayattaki başlıca hedefim En mükemmel günüm En büyük aşkım Mutluluğa giden doğru yol Kafamın huzurlu olması ancak şununla sağlanabilir Güldüğümde dünya şöyle görünüyor Kendimi sevdiğimi söylediğimde şunu hissediyorum Hayat olmaktır. Gelişmek ve Değişmek İçin... İlk Önce Kendinizi Tanımak Zorundasınız. KENDİNDEN HABERDAR OLMA

32 BU BENİM Ben tekim ve eşsizim. Ve ben “ben” olmaktan gurur duyuyorum. “Bunlar benim isteklerim, benim ihtiyaçlarım, benim gücüm, benim korkularım ve benim başarılarımdır...” Benim en güçlü özelliğim Beni en iyi tarif eden üç kelime Gurur duyduğum şey Kendimle ilgili değiştirmek istediğim özelliğim En büyük korkum İstediğim şey İhtiyacım olan şey Arkadaşlarımın gözünde ben Hayattaki amacım Ben ……………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………..

33 Bence 1.Sorumluluk Yaşam Özgürlük Dünya biraz daha iyi olacak eğer Gelecekte insanlar beni hatırlayacaklar çünkü Bugüne kadarki en büyük başarım En büyük korkum Benim en büyük servetim Başka insanlar beni gibi görür. 10. İlerletmek ve geliştirmek istediğim özelliğim …………………………………………………………………………………... Bence... “Kendinizi Nasıl Görüyorsanız Öylesiniz...”

34 MUTLULUK VE YAŞAM DOYUMU Bu bölümdeki etkinliklerin ortak amacı öğrencinin yaşama sevincini artırarak mutluluğuna katkı sağlamaktır. Yaşadığı hayattan elde ettiği doyum arttıkça, başarı ve üretkenliği de artacaktır.

35 HEY HEY !... BEN KENDİMİ SEVİYORUM Her güne bir HEY HEY !... ile ba ş layın...

36 Sen Fazlasıyla Özelsiniz KENDİNE İYİ DAVRAN Değerini Bil ! Dünyanın Sana İhtiyacı Var

37 İlgilendiğiniz kişinin bunu bilmesine izin verin... Bu kart İçindir. Bu kartı aldığınız andan itibaren, neşe ve mutluluk duygularını tadacaksınız... Çünkü bunu imzalayan kişi sizinle ilgileniyor, size değer veriyor. Günün geri kalan kısmı için, bu kartı düşünün. Her okuduğunuzda size getireceği mutluluğu düşünün ve sık sık okuyun. Bu dünyada yaşayan herhangi birinin size değer verip vermediğini merak etmeye başladığınızda, bu karta uzanın. Birisi size değer veriyor ve o kişi

38 ONU BİR BAŞKASINA VERİN ! Hayatımda iyi şeyler varVe ben onları başkalarına da veriyorum SİZ EŞSİZ VE ÖZELSİNİZ Yanımda Olduğun İçin Teşekkürler ! Teşekkür Ederim ! Benim arkadaşım olduğun için ! Biri SİZİNLE ilgileniyor ve o BENİM ! Eğer konuşmaya ihtiyacın varsa Ben dinlemek için buradayım ! SİZ Benim Kendimi İyi Hissetmemi Sağlıyorsunuz. TEŞEKKÜRLER ! Yapabileceğini Düşünüyorsan HAKLISIN, YAPABİLİRSİN ! GÜLÜMSE... Gülümsemek Yüzünün De ğ erini Artırır.

39 Bu bölümdeki etkinliklerin ortak amacı öğrencinin “öğrenmeyi öğrenmesi”ne yardımcı olmaktır. Bu bölümde yer alan etkinlikler sayesinde öğrencilerin öğrenmeleri ile ilgili sorumluluk alma davranışlarında gelişmeler görülecek, öğrenmekten haz aldıklarının farkına varacaklardır. DERS ÇALIŞMA VE ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME

40 U Y G U L A M A...

41 P L A N...

42 ÖĞRENMEK KOLAYDIR : “Doğru Açıdan Yaklaşıldığında” X 0

43 X = 0

44 ÖĞRENMEK KOLAYDIR : “Doğru Açıdan Yaklaşıldığında”

45 Ö Z E T L E M E 5 N 1 K 1 H 1 E Ne ? Nerede ? Ne zaman ? Niçin ? Nasıl ? Kim ? Hangisi ? Eğer.... “Bir dersi özetleme ile bitirdiğinizde, herşey toparlanır ve bir bütünlük ve bilinç meydana getirir.”

46 NELERİ UNUTMAYIZ ? ++ + =% 90 Okuduklarımızın % 10’unu Duyduklarımızın % 20’sini Gördüklerimizin % 30’unu Hem görüp hem duyduklarımızın % 50’sini Söylediklerimizin % 80’ini Davranışlarımızla birlikte söylediklerimizin % 90’ını Okuyun, yazın, resmini çizin, anlatın, tartışın, sorusunu hazırlayın, sorularını çözün,... KESİNLİKLE UNUTMAZSINIZ

47 BAŞARI, HEDEF BELİRLEME VE PLANLAMA Bu bölümdeki etkinliklerin ortak amacı öğrencinin “başarıyı modellemesine”, kendisine gerçekçi hedefler koyabilmesine ve hedeflerini kontrol edebilmesine; hedeflerine ulaştıracak etkinlikleri planlayabilmesine yardımcı olmaktır. Bu yolla öğrencinin yaşamı üzerinde kontrol kurabilmesi desteklenecektir.

48 BAŞARILI İNSANLARIN GÜNLÜK ALIŞKANLIKLARI Her yeni güne bir AMAÇLA BAŞLAMALISINIZ: Bu size KIZGINLIK.,SUÇLULUK, KORKU’dan arınmış bir ZİHİN HUZURU SAĞLAR. Başkalarını SUÇLAMAYI BIRAKIN: Bu size, hayatta bulmayı en çok istediğiniz şey olan YAŞAMI KONTROL etmenizi sağlayarak HUZUR GETİRECEKTİR. Amacınıza günlük yaklaşarak HAYATINIZI KONTROL ALTINA ALIN Şuna inanın: “Bugün neyle karşılaşırsam karşılaşayım ÜSTESİNDEN GELEBİLİRİM.” Aşağıdaki 3 cümleyi kendinize söyleyin: - Ben güçlüyüm ve bu durum hoşuma gidiyor ! -Ben güçlüyüm ve seviliyorum ! -Ben güçlüyüm ve seviyorum ! Hayatta amacınıza ulaşmak için AMAÇ MERKEZLİ bir PLANINIZ OLMALI ve şunları yapmalısınız: - Amacınızı YAZIN, - Amacınızı gerçekleştirmek için bir PLAN GELİŞTİRİN, - Belli bir ZAMAN TABLOSU yapın, - Amacınıza ulaşmak için YAPMANIZ GEREKENLERE karar verin - Hergün kendinize “bugün amacıma ulaşmak için ne yaptım ?” sorusunu sorun.

49 5 dakika 5 Ne yapacağını planlamak için her gün en az 5 dakika ayır !

50 DEĞİŞİKLİ K Yeni yaşantılara açık olmak yapmanız gereken en zor şeydir. Ancak başarı değişiklikte saklıdır. İLETİŞİM Yaşam kaliteniz kendinizle ve etrafınızla olan iletişiminizin kalitesine göre belirlenir. DOĞRU ÖRNEK DOĞRU ÖRNEK Bir başkasından ödünç alınacak en etkili zenginlik “mükemmel örnektir”. Herhangi bir durumda en fazla seçeneğe sahip olan insan en avantajlı konumdadır. SEÇİMLER MEYDAN OKUMA Kendinizden ve başkalarından neyi bekliyorsanız onu alırsınız. İLGİ GÖSTERME Siz ilgi gösterirseniz, insanlar da ilgi gösterir. KENDİNE GÜVEN Sahip olabileceğimiz en değerli şey kendimize güvendir. Başarının 7 Anahtarı

51 AYSEL’İN AMACI NEDİR ? Aysel’in Sorunu Aysel önce yüzlerce çekirge biriktirdi ve serbest bıraktı. Ancak mahallenin üç beş kedisi bütün çekirgeleri yedi. Daha sonra bir parti verdi fakat partiye gelen arkadaşlarının o gün gürültü yapacak halleri yoktu. Üstelik müzik setinin sesi de çok yüksek çıkmıyordu. Aysel’in aklına telefon sapığı rolünü oynamak geldi. Bir süre işe yarar gibi görünse de telefon numaraları değiştirildiği için bu plan da suya düştü. Caddenin karşısına yanıp sönen bir sürü lambanın takılması Aysel’i amacına ulaştırdı. Küçük ilanlar sayfasından kestiği ilanı çerçeveletip duvarına astı.

52 PROBLEM ÇÖZME VE YARATICI DÜŞÜNCE Bu bölümdeki etkinliklerin ortak amacı öğrencinin karşılaştığı durumlara ve olaylara farklı yaklaşımlar geliştirebilmesini, düşünme gücünü kullanabilme düzeyini ilerletmesini desteklemektir. Böylece öğrencilerin problem çözme becerileri artırılmış olacaktır.

53 TOPA VUR KURALLAR -- Hızlı bir şekilde yürüyün -- Kolunuzu düz tutun -- Orta parmağınızla topa vurun -- Kolunuzu düz tutmaya ve yürümeye devam edin.

54 “ ZİHİNSEL BİR ENGELLEMENİN sizi kareleri saymaktan Alıkoymasına müsaade etmeyim ! ” KARELERİ Sayma... Kaç tane KARE var ?

55 K a f a K a r ı ş t ı r ı c ı “ T ”

56 KENDİNE GÜVEN, İNANÇ VE MOTİVASYON Bu bölümdeki etkinliklerin ortak amacı öğrencinin kendisine güvenini desteklemek, olumlu ve başarıyı getiren inançlarını güçlendirmek, olumsuz inançları ile baş etmesine yardımcı olmaktır. Bu bölümde yer alan etkinlikler aracılığıyla öğrencilerimizin motivasyonlarında çarpıcı artışlar gözlenecektir.

57 Y a n l ı ş Neden bu kadar şişmanım ?.. Neden başarılı olamıyorum ? Ailemle aram neden iyi değil ? Çalışmaktan nefret ediyorum. Böyle giderse sınavdan asla iyi sonuç alamam Durum son derece berbat Sağlıklı bir vucuda nasıl sahip olabilirim? Daha iyi sonuçlar almak için ne yapmalıyım ? Ailemle ilişkilerimi nasıl daha iyi yaparım ? Herşeyin bir bedeli var; hedefime hergün biraz daha yaklaşıyorum; çalışmaya devam ! Ben bu sınavı kazanabilirim, başarabilirim. İyi şeyler de var ! Durumu daha da iyileştirmek için neler yapmalıyım ? O L U M L U D Ü Ş Ü N Ü N D o ğ r u

58 OLUMLU DÜŞÜNME TAKVİMİ (Ay: ) Uygulamaya aktarılmayan bilgi değersizdir. Hayatımdan sorumluyum. Başarı yapabildikleri- mizde gizlidir. Yapa- madıklarımızda değil... “Şu an” bir armağandır. Hedeflerimi ve rüya- larımı gerçekleştirmek için mükemmel yaştayım. Beynimi “kuruntu üretim fabrikası” gibi çalıştırmıyorum. Her deneyimi severim, çünkü hepsi içinde eşsiz bir fırsat barındırır. Kendi geleceğimi şekillendirebilirim Başkalarını sevmeye açığım. Güç, umut ve mutluluğun olduğu bir dünya yarat- mak için kendi yarattığım korku ve sınırlamalarımın ötesine geçiyorum Yaşadığım her an kıymetli ve ben bunun farkındayım. Sahip olduğum “artı”ların farkındayım. “ Bunun üstesinden ge- lebilirim” diyerek kor- kunun yıkıcı etkileri- ni ortadan kaldırıyorum Görevim yeni ve farklı şekilde dünyaya bakmaktır. Değişimi seviyorum Kendi dünyamda her ihtiyacımın ve isteği- min cevabı var. Sahip olduklarımın farkındayım Risk alabilirim. Kendime güveniyorum. Yaşadığım dünyadan sorumluyum. Kendi dünyamda kendimi güvende hissediyorum. Amaçlarımı gerçekleştirmemde işe yarayacak kaynakları arıyorum Kötü düşünceler sağlığımıza zararlıdır. Herşeyde, heryerde, herkeste “iyi”yi görüyor ve onu hissediyorum. Hayattan ne istediğimi bili- yorum. İsteklerimi gerçek leştirmek için sorumlu luklarımı yerine getiriyorum Bugün arkamda “bitirile- memiş işler” bıraka- rak yarın “keşke”- lerle yaşamak istemiyorum. Paylaşmak, ilgilenmek ve sevmek için hayat bir fırsattır. Hep dünde yaşayarak yarın yakalanmaz. Hayatımın ipleri kendi elimde. Gördüğüm güzelliklerle her gün kendi dünyamı zenginleştiriyorum. Ben güzelim... Ne istediğimi ve neye ihtiyacım olduğunu sorguluyorum. Kendim olmak beni mutlu ediyor. Kendimi seviyorum

59 ÖNEMLİ ANLARIM Her zaman kötüden çok iyi vardır. Sizi mutlu eden şeyleri düşünün. Geçmişte yaşadığınız coşku dolu anları, gerçekten mutlu olduğunuz ya da gerçekten eğlendiğiniz, tekrar yaşamayı arzuladığınız olayları düşünün ve aşağıdaki listeyi bunlarla doldurun. 1 …………………………………………………………………………………………… 2. …………………………………………………………………………………………… 3. …………………………………………………………………………………………… 4. …………………………………………………………………………………………… 5. …………………………………………………………………………………………… 6. ……………………………………………………………………………………………

60 TEKDÜZELİKTEN KURTULMAK 1.Atmak istediğiniz tekdüzeliklerinizin bir listesini yapınız. 2.Gelişiminizi engelleyen tekdüze davranış, düşünce ya da alışkanlıkları atmak için kısa bir eylem planı geliştiriniz. Terk Etmek İstediğiniz Tekdüzelikleriniz: Tekdüzeliklerinizden Kurtulmak İçin Yapacaklarınız :

61 GÜNÜNÜZÜ KARARTANLAR GÜNÜNÜZÜ KARARTAN ŞEYLERDEN KAÇINDIĞINIZDA HER GÜNÜNÜZ GÜZEL OLACAKTIR. Bir gününü dikkatlice ve ayrıntıları ile düşün. Seni mutluluğundan, neşenden ve enerjinden yoksun bırakan ve keyfini kaçıran insanları, yerleri, işleri, şartları listele. “ GÜN KARARTICILAR BENİM YOLUMA ÇIKABİLİR. FAKAT ONLARIN GÜNÜMÜ MAHVETMESİNE ASLA İZİN VERMEYECEĞİM !!! ” İnsanlar / yerler/ İşler/ şartlarEVDEOKULDASOKAKTA Bana huzursuzluk ve sıkıntı veren şey Beni öfkelendiren şey Beni yapmam gerekenlerden alıkoyan şey Beni üzen, kederlendiren, hüzünlendiren şey Beni kaygılandıran, endişelendiren şey Beni yoran, yıpratan ve tüketen şey Benim başımın belası olan şey

62 BAŞARISIZLIĞI HAZIRLAYAN OLUMSUZ BİR İÇ KONUŞMA Bugün günümde değilim ! Moral bozucu bir Pazartesi daha. Sınavı düşündüğümde hasta oluyorum, İşe yaramaz biriyim, Hiç şansım yok, Neye elimi atsam bir aksilik çıkıyor, Keşke hiç doğmasaydır, Her şey kötü gidiyor, Bazen kendimden nefret ediyorum, Neden çalışayım ki, nasıl olsa işe yaramayacak, Hiçbir şey zamanında olmuyor, Keşke daha fazla zamanım olsaydı, Bu dersi çalışmaktan nefret ediyorum.

63 Y a n l ı ş Neden bu kadar şişmanım ?.. Neden başarılı olamıyorum ? Ailemle aram neden iyi değil ? Çalışmaktan nefret ediyorum. Böyle giderse sınavdan asla iyi sonuç alamam Durum son derece berbat Sağlıklı bir vucuda nasıl sahip olabilirim? Daha iyi sonuçlar almak için ne yapmalıyım ? Ailemle ilişkilerimi nasıl daha iyi yaparım ? Herşeyin bir bedeli var; hedefime hergün biraz daha yaklaşıyorum; çalışmaya devam ! Ben bu sınavı kazanabilirim, başarabilirim. İyi şeyler de var ! Durumu daha da iyileştirmek için neler yapmalıyım ? O L U M L U D Ü Ş Ü N Ü N D o ğ r u


"ÖĞRETMENLİKTE FARK ORTAYA ÇIKARACAK BİRKAÇ KÜÇÜK İPUCU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları