Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1) Dış Çevre Analizi  Uzak Çevre (PEST)  Yakın Çevre (5 GÜÇ)  Pazar Potansiyeli 1) Dış Çevre Analizi  Uzak Çevre (PEST)  Yakın Çevre (5 GÜÇ)  Pazar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1) Dış Çevre Analizi  Uzak Çevre (PEST)  Yakın Çevre (5 GÜÇ)  Pazar Potansiyeli 1) Dış Çevre Analizi  Uzak Çevre (PEST)  Yakın Çevre (5 GÜÇ)  Pazar."— Sunum transkripti:

1 1) Dış Çevre Analizi  Uzak Çevre (PEST)  Yakın Çevre (5 GÜÇ)  Pazar Potansiyeli 1) Dış Çevre Analizi  Uzak Çevre (PEST)  Yakın Çevre (5 GÜÇ)  Pazar Potansiyeli 2) İç Çevre Analizi  Vizyon, Misyon, Değerler  Değer Zinciri  Temel Yetkinlikler  7 S 2) İç Çevre Analizi  Vizyon, Misyon, Değerler  Değer Zinciri  Temel Yetkinlikler  7 S 3) Stratejik Alternatifleri  Hangi Temelde  Hangi Yönde  Nasıl 3) Stratejik Alternatifleri  Hangi Temelde  Hangi Yönde  Nasıl VİZYON MİSYON

2 Endüstri Çevresi Porter’in Beş Güç Modeli İkame ürünler Rekabet Tedarikçilerin pazarlık gücü Muhtemel rakiplerin giriş tehdidi Müşterilerin pazarlık gücü

3 SWOT ANALİZİ 2 (YAKIN/SEKTÖREL ÇEVRE) Faktörler FIRSATLAR Nedenleri TEHDİTLER Nedenleri Rakipler Müşteriler Tedarikçiler İkame Mal Üreticileri Potansiyel Rakipler (Giriş Engelleri) Çevresel Değişikliklerden Doğacağı Beklenen Fırsat ve Tehditlerin Belirlenmesi

4 Endüstri Güçleri: Rekabet Bir takım rekabet faktörlerine dayanarak karlılığımızı azaltırlar. Geliştirilecek strateji ile karlılık üzerindeki baskı azaltılabilir Firmalar rekabeti şu faktörlere dayandırırlar…  Fiyat  Kalite  Performans özellikleri  Müşteri hizmetleri  Garantiler  Reklam-tanıtım  Satış ağının genişliği  Yeni ürün geliştirme  Marka sadakati Rekabet aynı zamanda rakiplerin sayılarına ve güçlerine bağlıdır Rakiplerle nasıl mücadele etmeli? Amaç urun satmak mi?

5 Bir Rakip Analizinin Bileşenleri Rakibi ne harekete geçirir Gelecekteki Hedefler Tüm yönetim seviyelerinde ve birden fazla boyutta Rakip ne yapıyor ve ne yapabilir Mevcut Strateji Şirket şu anda nasıl rekabet ediyor Rakibin karşılık verme Profili Rakip mevcut konumundan memnun mu? Rakip hangi olası hamleleri veya stratejik değişiklikleri yapacak Rakip nerede savunmasız Rakibin en büyük ve en etkili misillemesine yol açacak olan nedir? Varsayımlar Kendisi ve sektör hakkında Yetenekler Güçlü ve zayıf yanları

6 Endüstri Güçleri: Muhtemel Rakipler Endüstriye giriş ne denli zor?  Ölçek ekonomisi (Türk otomotiv sektörü)  Ürün farklılaştırma (Maraş dondurma)  Sermaye ihtiyacı (Boeing)  Öğrenme eğrisi etkisi  Dağıtım kanallarına ulaşım (Cola Turka)  Hükümet politikaları, stratejik endüstriler var mı?  Ana hammadde üzerinde kontrol (Cargill, mısır)  Gerekli teknolojiye ulaşamama… Yeni girişler nasıl engellenir?

7 Endüstri Güçleri: İkame Mallar İkame ürünler müşterilerin başka bir endüstrideki firmanın ürettiği ürüne geçme riski anlamına gelir 4 Gözlük-Lens 4 Şeker-Yapay tatlandırıcı 4 Plastik-Cam-Metal 4 Gazete-TV-İnternet 4 Havayolu-karayolu 4 Turksat-Turktelekom İkame mal tehlikesiyle nasıl basa çıkmalı? Örnekler

8 Endüstri Güçleri: Tedarikçiler Tedarikçilerden en pahalı girdiyi en ucuza satın almak isteriz. Onlarda pahalıya satmak isterler. Şu durumlarda tedarikçiler güçlüdür:  Sattıkları ürün-maddenin üretim için çok önemli bir parça olması durumunda  Alıcıların başka bir tedarikçiye geçmelerinin yüksek maliyet getirmesi durumunda  İyi bir itibarları ve artan talep olduğu zaman  Endüstrideki firmaların ürettiklerinden daha ucuz bir parça ürettikleri zaman  Sattıkları ürünün ikamesi olmadığı zaman  Alıcı firma önemli bir müşteri olmadığı zaman Tedarikçilerin pazarlık gücünü nasıl kırmalı?

9 Endüstri Güçleri: Alıcılar Karlılığı artırmanın yolu en ucuz ürettiğimiz malı en pahalıya satmaktır. Müşterilerde en kaliteyi en ucuza almak isterler. Talep esnekliği düşükse kar yüksek, talep esnekliği yüksekse kar düşüktür. Şu durumlarda alıcılar güçlüdür:  Büyük ve endüstrinin girdilerinin önemli kısmını satın aldıkları zaman  Yüksek miktarda satın aldıkları zaman  Geriye doğru bütünleştikleri zaman (Pınar-Besi Çiftliği)  Endüstri ürünleri standart ise  Başka bir ürün veya ikame ürüne geçmelerinin maliyeti ucuz olduğunda  Bir çok satıcıdan satın alma imkanı olduğunda İlaç sektörü-Otomobil sektörü! Hangisinin talep esnekliği düşüktür?

10 Temel Ürün ve Markalarda “Sadakat” Analizi Yüksek Sadakat KategorilerSadakat NormuLiderSadakar Oranı% Hazır Kahve 82 Nescafe82 Bira 75 Efes Pilsen75 Banyo Sabunu 58 Hacı Şakir66 Zetinyağı 54 Tariş62 Deodorant 51 Akat60 Diş Macunu 48 İpana57 Normal Sadakat Mısırözü Yağı 43 Bizim47 Yumuşatıcı 42 Vernel47 El Sabunu 37 Duru49 Ayçiçek Yağı 36 Biryağ46 Pet Şişe Su 36 Kardelen46 Çamaşır M. Deterjanı 34 Alo41 Kase Margerin 31 Becel41 Türk Kahvesi 30 K.Kahveci M.Efendi49 Gazlı Meşrubat 29 Coco-Cola50 Düşük Sadakat Çay 26 Çaykur Kamelya33 Paket Margarin 26 Birma31 Makarna 21 Nuh’un Ankara30 UHT Süt 15 Pınar18

11 Beş Güç Değerlendirmesinin Stratejik Yorumu  Şu durumlarda endüstri iyi bir kar getirmeyeceğinden çekici değildir:  Güçlü bir rekabet  Giriş engelleri düşükse, muhtemel rakipler fazla  İkame ürünlerin rekabeti yüksekse  Tedarikçilerin ve alıcıların pazarlık güşleri yüksekse

12  Şu durumlarda endüstri kar elde etme bakımında idealdir:  Rekabet ılımlıysa  Giriş engelleri yüksek ve muhtemel rakiplerin giriş riski yoksa  İkame ürünler az veya yoksa  Tedarikçi ve alıcılar zayıf konumda ise Beş Güç Değerlendirmesinin Stratejik Yorumu

13 RAKİPLER HAKKINDA SORULAR Birinci Kademe Soruları Şu anki rakiplerimiz kimlerdir? Müşteriler niçin onları bize tercih etmektedir? İş ve ilişki kurmanın kuralları değişmekte midir? Değişiyorsa, bunları sürükleyen güç nedir? Bu değişimleri nasıl kendi lehimize çeviririz? İkinci Kademe Soruları Gelecekte rekabetin temeli ne olacaktır?Sürekli yenilik yapma mı, kütlesel sipariş (mass customization) modeli mi? Rekabet nasıl bir şeye benzeyecektir? Sektörümüz en çok bizim avantajımıza olacak biçimde gelişmesini sağlamak için ne yapmalıyız?

14 ŞİRKETE AİT SORULAR Birinci Kademe Soruları Eğer şu anki müşterilerimiz şirketimizi bizim için yeniden tasarlayacak olsalardı, bizi neye dönüştürürlerdi? En son teknolojik yenilikleri nasıl kendimize kullanabiliriz? Anahtar müşteri, tedarikçi ve ticari partnerlerimizle ilişkilerimizi nasıl kuvvetlendirebiliriz? İkinci Kademe Soruları Ayakta kalabilmek için hangi stratejik yeteneklerimizi geliştirmeliyiz? Piyasaya hakim olabilmek için, bu yetenekleri nasıl geliştirebiliriz? Ne tür ittifaklar içinde olmalıyız? Tipik bir işgören profili nasıl olacaktır? İşyerinde mi, evinde mi çalışıyor olacaktır?İşletmeye ayırdığı vakit ve çabanın karşılığında nasıl bir ödül bekleyecektir?

15 MÜŞTERİ İLİŞKİN SORULAR Birinci Kademe Soruları Şu anki müşterilerimiz kimlerdir? Niçin rakiplimizden değil de bizden mal/hizmet almaktadırlar? Müşterilerimizin ihtiyaçları değişiyor mu? Değişiyorsa, değişimi sürükleyen güç nedir? Bu değişimleri nasıl kendi lehimize çeviririz? İkinci Kademe Soruları Şu anda hizmet vermekte olduğumuz müşterilerle gelecekte de hizmet etmemiz muhtemel midir? Değişse, yarının müşterileri hangi bakımlardan farklı olacaktır? Yarının müşterilerine hangi kanallarla ulaşacağız? Sanayiler arası hatlar gelecekte nasıl çizilecek?

16 Başlangıç Dönemi Büyüme Dönemi Olgunluk Dönemi Gerileme Dönemi Sektörel Karı Sektörel Satış Gelir Zaman 0

17 Strateji,Rekabet ve Performansa İlişkin Ürün Ömrü Kurumlarının Öngörüleri Piyasaya SürmeBüyümeOlgunlaşmaGerileme Alıcılar & Alıcı Davranışları -Yüksek gelir düzeyli alıcı -Alıcı ataleti -Alıcıların ürünü denemeye ikna edilmesi gerekir -Alıcı grubun genişletilmesi -Talepte artis -Tüketici kararsız, kaliteyi kabul edecektir -Kitlesel pazarlama -Doyma noktası -Markalar arasında seçim yapmak kuraldır Müşteriler ürünün bilinçli alıcılarıdır Ürünler & Ürün Değişimi -Düşük kalite -Pek çok farklı ürün çeşidi; standart yok -Sık tasarım değişiklikleri -Temel ürün tasarımları -Ürünler teknik ve performans olarak farklılaştırılmıştır -Rekabetçi ürün iyileştirmeleri -İyi kalite -Üstün kalite -Az ürün farklılaştırması -Standartlaştırma -Yavaş ürün değişimi-daha az yıllık model değişikliği -Az ürün farklılaştırması -Atil kapasite Pazarlama -Çok yüksek reklam/satış -Yüksek fiyat stratejisi -Yüksek pazarlama maliyetleri -Fazla reklam, fakat piyasaya sürmeye kıyasla daha düşük satış hacmi yüzdesi -Ahlaki uyuşturucuların çok fazla özendirilmesi -Pazarın kesimlere bölünmesi -Ürün ömrünün uzatılması çabaları -ürün yelpazesinin genişletilmesi -Daha yaygın servis -Reklam rekabeti -Ambalaj önemlidir Düşük return on sales

18 Zamanınız İçin Teşekkür Ederim.


"1) Dış Çevre Analizi  Uzak Çevre (PEST)  Yakın Çevre (5 GÜÇ)  Pazar Potansiyeli 1) Dış Çevre Analizi  Uzak Çevre (PEST)  Yakın Çevre (5 GÜÇ)  Pazar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları