Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 İletişim iki kişi arasındaki mesaj alış verişidir.  Çocuklarla iyi ilişkiler kurmak için etkili bir iletişim gerekir.  Çocuklarımızı önemsediğimizi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " İletişim iki kişi arasındaki mesaj alış verişidir.  Çocuklarla iyi ilişkiler kurmak için etkili bir iletişim gerekir.  Çocuklarımızı önemsediğimizi."— Sunum transkripti:

1

2

3

4  İletişim iki kişi arasındaki mesaj alış verişidir.  Çocuklarla iyi ilişkiler kurmak için etkili bir iletişim gerekir.  Çocuklarımızı önemsediğimizi ve bizim için değerli olduklarını hissettirmemiz gerekir.

5  Sözlü İletişim  Sözsüz İletişim

6  İletişim sadece konuşmak değildir. İletişim, aynı zamanda ;  Ne söyleyeceğimizi bilmek,  Bunu ne zaman söylemenin daha uygun olacağına,  Nerede söylemenin doğru olduğuna karar vermek,  En iyi nasıl söyleneceği hususunda fikir yürütmektir.

7 emredilmesinden Çocuklar sürekli kendilerine bir şey emredilmesinden hoşlanmazlar. “ Ellerini yıka, elbiseni as” gibi. Bunun sonucunda ebeveyninle zıtlaşıp yapmama yoluna gidebilirler. emredilmesinden Çocuklar sürekli kendilerine bir şey emredilmesinden hoşlanmazlar. “ Ellerini yıka, elbiseni as” gibi. Bunun sonucunda ebeveyninle zıtlaşıp yapmama yoluna gidebilirler.

8  Yönlendirmek için hatırlatıcı kısa kelimeler kullanılmalı, konu ile ilgili bilgi vermeli, durumu anlatmalı, çok fazla soru sorarak onları sıkmamalıdır.

9

10

11

12

13

14  Kimi anne baba her şeyin kontrolünde olmasını ister.  Çocuğun olumsuz korku ve öfkelerinden bir an önce kurtulup kendisine gelmesini bekler. Çocuk gök gürültüsünden korkar anne “tamam tamam geçti,bunda korkulacak ne var” diyerek bu durumdan hemen kurtulmasını bekler

15 İyi bir iletişim için dinleme çok önemlidir. Çocuklarınızla aynı fikirde olmasanız bile onları anladığınızı, dinlediğinizi göstermelisiniz. Çocuklar dinlenmediklerini hemen fark ederler. Dinlememektense ona karşıt görüşte olmayı bile tercih ederler. İyi bir iletişim için dinleme çok önemlidir. Çocuklarınızla aynı fikirde olmasanız bile onları anladığınızı, dinlediğinizi göstermelisiniz. Çocuklar dinlenmediklerini hemen fark ederler. Dinlememektense ona karşıt görüşte olmayı bile tercih ederler.

16

17 Çocuk burada babasının dinlemediğini fark etti ve çok sinirlendi Tüm dikkatinizi vererek dinleyin. Örneğin yarı dinleme yerine…

18 Burada da babanın ufak jest ve mimikleri çocuğa dinlediğini hissettirdi.

19 Çocuk konuşurken özellikle duraklamalarda, bir söz, baş sallama, öne eğilme, gülümseme, kaş çatma ile dinlediğinizi belli edersiniz. Çocuk dinlediğini anlayınca duygularını daha rahat dile getirecek kendine ve size güven duyacaktır. Çocuk konuşurken özellikle duraklamalarda, bir söz, baş sallama, öne eğilme, gülümseme, kaş çatma ile dinlediğinizi belli edersiniz. Çocuk dinlediğini anlayınca duygularını daha rahat dile getirecek kendine ve size güven duyacaktır.

20 Kendisine değer verildiğini ve sevildiğini hissedecektir. Özellikle bazı çocuklar ek yüreklendirme beklerler. “Bu konuda daha fazla bir şey söylemek ister misin? İlginç devam etmek ister misin?”

21 Bu dinleme çeşitlerinin yanında en etkin olanlardan biride çözümleyici dinlemedir. Çözümleyici dinleme ile çocuğun söylediklerini kavrayıp sözleri daha açarak duygularını tekrar çocuğa iletmedir. Bu dinleme çeşitlerinin yanında en etkin olanlardan biride çözümleyici dinlemedir. Çözümleyici dinleme ile çocuğun söylediklerini kavrayıp sözleri daha açarak duygularını tekrar çocuğa iletmedir.

22  Örneğin çocuklar resim yaparken “ben ağaç yapamıyorum sen yap” gibi şeyler söylerler. “Zor olduğunu düşünüyorsun ama ben yapacağına eminim” diye bir cevap verirsek çocuğun kendi duygusunu ona söylemiş oluruz. Bu açık bir yanıttır ve çocuğu konuşmaya devam etmesi için yönlendirir

23 Çözümleyici dinleme ve açık yanıt çocuğun lafını aynen tekrarlamak değildir. Bazı aileler böyle düşünmektedir. Hâlbuki duygularını reddetmek yerine duygularını isimlendirmektir.

24

25

26 Açıklama ve mantık yerine… Çocuklar elde edemeyecekleri bir şey istedikleri zaman, yetişkinler çoğunlukla, çocukların isteklerine ulaşamamalarına mantıklı açıklamalar getirerek karşılık verirler.

27 Çocuğa isteklerini bir hayal dünyasında sunun Bazen, sadece bir şeyi ne kadar çok istediğini anlayan birinin olması gerçeği kabullenmeyi kolaylaştırır.

28 Kimin problemi olduğunu saptayın! Çözümleyici dinleme ve alternatif bulma özellikle çocuğun problemi olduğu durumlarda yardımcıdır. Peki ya problemi olan sizseniz. Eğer problem sizdeyse başka seçeneklere başvurulmalıdır.

29 “SEN” Mesajı Yerine “BEN” Mesajı! Sen mesajı iletişimi engeller. Genellikle kızgınlık ifadesi için kullanılır. Çocuklarınızla konuşurken “sen”li mesajlar çocuğa suçlama ve eleştiri taşır. Bu çocuğun kabahatli olması demektir. “Ben”li mesajlar sadece çocuğun davranışının size ne ifade ettiğini anlatır. Sizin duygularınızı yansıtır.

30

31 Bunun yerine… Kendi duygularınızdan söz edin. “ben”li mesajlar, gönderenin ne hissettiğini belirtir. “ben”li mesajlarda sesin tonu çok önemlidir. Bunlar yargılayıcı olmayan bir tavır taşır. Örneğin; “oyuncaklarını toplamaman beni rahatsız ediyor.” derken bağırırsak çocuğa olumsuz bir mesaj vermiş oluruz.

32

33 “Ben”li mesaj üretmek!! Aslında sizi kızdıran çocukların davranışları mı yoksa davranışların sonuçları mı? Tabiî ki kızdıran size doğurduğu sonuçlardır. “Ben”li mesaj üretmek!! Aslında sizi kızdıran çocukların davranışları mı yoksa davranışların sonuçları mı? Tabiî ki kızdıran size doğurduğu sonuçlardır.

34  Örneğin mutfakta yemek hazırlıyorsunuz. Çocuğunuz içeride gürültü yapıyor, oyun oynuyor. Bu sizi rahatsız etmiyor. Birazdan telefon çalıyor. Şimdi çocukların sesleri sizi rahatsız ediyor çünkü karşıdakinin sesini duyamıyorsunuz. Onun için davranışların doğurduğu sonuçlara değinin: “o kadar gürültü arasında, karşı tarafı duymakta güçlük çektim.”

35 “ben”li mesajların 3 öğesi vardır. davranı ş duygu sonuç Çocuklarınızla konuşurken çünkü kelimesine vurgu yapın, bastırın ki çocuk sizin duygularınız sonuçla ilgisi olduğunu fark etsin.

36 BEN DİLİ KODLAMAKODLAMA ÇOK RAHATSIZ OLDUM ÇÖZÜMLEMEÇÖZÜMLEME ÇOCUK RAHATSIZ BEN İLETİ KODU ANNEM BABAM RAHATSIZ OLMUŞ

37 KODLAMAKODLAMA ÇÖZÜMLEMEÇÖZÜMLEME ÇOCUK RAHATSIZ SEN İLETİ KODU SEN DİLİ TERBİYESİZLİK EDİYORSUN BENİM KÖTÜ OLDUĞUMU DÜŞÜNÜYOR

38

39 Çocuğunuza sık sık söz hakkı verin Kendini ve Duygularını “Ne Düşünüyorsun, Nasıl Hissediyorsun?” gibi sözlerle anlamaya çalışın. Onun fikirlerine değer verdiğinizi hissettirin. Onun olumlu davranışlarını kesinlikte takdir edin. O konuşurken onun yüzüne bakın ve ciddiye aldığınızı hissettirin. Onun için zaman ayırın. Yaşına uygun görevler verin ve daha sonra başarısını takdir edin.

40 Onunla değişik konularda sohbet etme ortamı oluşturun. Aşırı eleştirici ve yargılayıcı olmaktan çekinin. Hatalı davranışlarını konuşarak uyarın ve ona doğru olanı anlatın. Başkalarının yanında onu kesinlikle küçük düşürmeyin. Onu başkaları ile kıyaslamayın. Kabiliyetlerini farkedin ve teşvik edin Topluluk içerisinde söz almasını teşvik edin Ona sık sık sevdiğinizi söyleyin.

41

42

43 Mecit DÜĞÜN Psikolojik Danışman


" İletişim iki kişi arasındaki mesaj alış verişidir.  Çocuklarla iyi ilişkiler kurmak için etkili bir iletişim gerekir.  Çocuklarımızı önemsediğimizi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları