Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

H.Vildan ÖZBAY Nenehatun İlkokulu. Günlük hayatımızda işaretleri ve sembolleri nerelerde görmekteyiz? Hazırlık Neden bazı şeyleri işaretlerle ve sembol-lerle.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "H.Vildan ÖZBAY Nenehatun İlkokulu. Günlük hayatımızda işaretleri ve sembolleri nerelerde görmekteyiz? Hazırlık Neden bazı şeyleri işaretlerle ve sembol-lerle."— Sunum transkripti:

1 H.Vildan ÖZBAY Nenehatun İlkokulu

2 Günlük hayatımızda işaretleri ve sembolleri nerelerde görmekteyiz? Hazırlık Neden bazı şeyleri işaretlerle ve sembol-lerle ifade etme ihtiyacı duyulmuştur? Hangi sembollerin ve işaretlerin anlam- larını biliyorsunuz?

3

4

5

6

7 Çalışma Kitabı Sayfa 24

8

9

10

11 Dikkatle bakmak. İncelemek, araştırmak.

12 Bir şey bildirmek için verilen işaret. Arabaların seyir halinde iken sağa sola dönme sırasında verdikleri işaret.

13 İki veya daha fazla yolunun kesiştikleri veya birleştikleri yer.

14 1- Trafik işaretleri hangi amaçla kullanılır? Metnimizi İnceleyelim 2- “Trafik işaretleri, trafik ortamında bulunan sürücü, yaya ve yolcuların ortak dilidir.” sözüyle ne anlatılmak istenmiştir? “Trafik işaretleri, trafik ortamında bulunan sürücü, yaya ve yolcuların ortak dilidir.” sözüyle trafik işaretleri sayesinde sürücü, yaya ve yolcular birbirlerinin nasıl hareket edeceğini bilir demek istiyor. 3- Trafik işaretleri olmasaydı trafikte ne tür sorunlar yaşanırdı? Trafik işaretleri olmasaydı trafikte düzen olmaz, karışıklık olurdu. Kazalar olabilir, insanlar ve araçlar zarar görebilirdi.

15

16 Trafik işaretleri karayollarında;  yasak,  tehlike,  bilgi işaretleri olmak üzere 3 çeşittir.

17

18 Yasak ya da tehlike anlamında olan levhalar : Üçgen ve eşkenar dörtgen şeklinde olur. Bilgi veren levhalar: Yuvarlak, dikdörtgen ve kare şeklinde olur.

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34 Yaya geçidi Okul geçidiBisiklet giremez Işıklı işaret cihazı Yaya giremez Yaya yolu Çalışma Kitabı Sayfa 24

35 Çalışma Kitabı Sayfa 25

36 ARAŞTIRMA Çalışma Kitabı Sayfa 25

37 Yolculuk yaparken hangi trafik işaret ve levhalarıyla karşılaştınız? Şehir içi ve şehirler arası yolculuklarda dikkatinizi en çok hangi trafik işaretleri çekti?

38 SUNU KONULARI  Trafikte yaya mı, sürücü mü olmak daha kolaydır? Niçin?  Trafik kurallarına uymayanları nasıl uyarıyorsunuz?  Karşıya geçişlerde nelere dikkat ediyorsunuz?

39 Seçtiğiniz konuyu şiir mi, hikaye mi, masal mı, f›kra türünde mi hazırlamak istersiniz?

40 Seçtiğiniz konuyu konuşma, yazma, görsel sunu çal›şma- larından hangisiyle sunaca- ğınıza karar vermelisiniz.

41 Tür ve Sunu şekilleri 1. Şiir okuma; masal, hikaye, fıkra anlatma 2. Deneyim, izlenim ve anı anlatma 3. Mektup, davetiye, tebrik kartı yazma 4. Sözlü anlatma, yazılı anlatma 5. Özetleme 6. Serbest yazma 7.Drama 8. Karşılaştırma 9. İletişim teknolojilerinden yararlanma 10. Gazete, levha, işaret ve sembollerden yararlanma

42 5.Etkinliği yaparken, “trafikte kurallara uymayan kişileri bilinçlendirmek” amacıyla dikkat çekici ve uyarıcı ifadeler yazmanızı istiyorum. Bunun için ifadelerinizde çünkü, için gibi kelimeler kullanmalısınız.

43

44 AKROSTİŞ : Bir şiir ya da metinin ilk harflerini kulla-narak gizli metin yazma sanatıdır. Her mısranın ilk harfi, yukarıdan aşağıya doğru okunduğunda bir kelime çıkıyorsa böyle yazılmış şiire akrostiş denir. Örnek : Seviyorum ama kimi? En tatlı birisini Nasıl anlatsam sana İlk harflerine baksana

45 Örnek: Oyun kelimesiyle akrostiş çalışması. Oynamadan durulmaz. Yorulmadan oynanmaz. Uslu çocuk da olmaz, Neden sessiz oynanmaz?

46

47

48 İLKÖĞRETİM HAFTASI Okulların açıldığı hafta İlköğretim Haftası olarak kutlanır. Bu hafta Millî Eğitim Bakanının konuşması ile açılır. Okullarda yapılan törenlerle devam eder. Törenlerde yapılan konuşmalarda eğitim öğretimin değeri ve yararı anlatılır. Okuma yazma bilmenin önemi üzerinde durulur. Çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkabilmek ancak bilgi ile olur. Yaşam boyu gerekli olan bilgi ve becerilerin temeli ilköğretimde atılır. İlköğretim Haftası, okuma yazma öğrenmenin kişiye, topluma sağladığı yararların anlatıldığı bir haftadır. Aykut EROL - Şıhça YAVUZ Belirli Günler ve Haftalar (Kısaltılmıştır.)

49 Aşağıdaki ilk iki soruyu metne göre yanıtlayınız.

50 1.Okulların açıldığı hafta ne olarak kutlanır? A)İlköğretim Haftası B) Okuma Bayramı C) Atatürk Haftası

51 2. İlköğretim Haftası törenlerinde yapılan konuşmalarda aşağıdakilerin hangisinden bahsedilmez? A)Eğitim öğretimin değeri B) Okuma yazma bilmenin önemi C) Yaşlılara saygı göstermenin gerekliliği

52 3. Yardımlaşma ve dayanışmanın toplum hayatındaki önemini yazınız.

53

54 5. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. ( ) Komşularımızla sürekli etkileşim hâlindeyizdir. ( ) Aile bireyleri birbiriyle yardımlaşmayı sevmezler. ( ) Hayvanlar da insanlar gibi dayanışma içinde yaşarlar. ( ) Toplumdaki en küçük birlik ailedir. ( ) Trafik kuralları sadece sürücüler içindir. ( ) Trafik kuralları yaşantımızı kolaylaştırır. D Y D D Y D

55 Bu parçayı işlediğiniz sürece aşağıda yer alan Emniyet Genel Müdürlüğünün sitesinden çizgi filimler izletebilirsiniz ya da indirebilirsiniz. mp3.aspx mp3.aspx

56 Kaynaklar: imgbuddy.com archive.cosmosmagazine.com esrakasim.blogspot.com parqueseguridadvial.es 2.bp.blogspot.com sozluk.bilgiportal.com


"H.Vildan ÖZBAY Nenehatun İlkokulu. Günlük hayatımızda işaretleri ve sembolleri nerelerde görmekteyiz? Hazırlık Neden bazı şeyleri işaretlerle ve sembol-lerle." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları