Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MEB Ortaö ğ retim Kurumları Yönetmeli ğ i Resmi Gazete De ğ i ş iklik Sayı 29403 Tarih 01.07.2015.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MEB Ortaö ğ retim Kurumları Yönetmeli ğ i Resmi Gazete De ğ i ş iklik Sayı 29403 Tarih 01.07.2015."— Sunum transkripti:

1

2

3 MEB Ortaö ğ retim Kurumları Yönetmeli ğ i Resmi Gazete De ğ i ş iklik Sayı 29403 Tarih 01.07.2015

4  Velinin yazılı beyanı özür belgesi kapsamında değerlendirilerek devamsızlıkta velinin takip ve sorumluluğunun önemi artırılmıştır. Özürsüz devamsızlık 10 gündür.Toplamda 30 günü aşan öğrenciler,ders durumu ne olursa olsun başarısız sayılır.  Günlük toplam ders saatinin yarısından fazla derse gelmeyenlerin devamsızlığı bir gün, diğer devamsızlıklar ise yarım gün sayılır. MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

5 Okula geldiği halde derse girmeyen öğrenciler hakkında disiplin işlemi uygulanacaktır.

6  İki dönem puanının aritmetik ortalaması en az 50 olan öğrencilerin başarılı sayılmalarına ve sınıf geçmelerine imkân verilmiştir.  İki Dönem Puanının aritmetik ortalamasının en az 50 veya 1.Dönem Puanı ne olursa olsun 2.Dönem Puanının en az 70.00 olması durumunda öğrenci başarılı sayılır.  Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde; Her dersten en az 1 performans çalışmasına ve en az 1 dersten proje çalışmasına yer verilmiştir. SINIF GEÇME

7  Performans çalışması öğrencilerin çalışmalarını, derse aktif katılımlarını,ödev, quiz ve dersle ilgili çalışmalarını kapsar.  Ortak Sınavlara katılmayan ve Özrü okul yönetimince kabul edilen öğrenci okulun belirleyeceği bir zamanda ve önceden duyurularak ( her ders için ) bir defaya mahsus telafi sınavına alınır.

8  (Değ:1/7/2015-2940 RG)Haftalık ders saati sayısına bakılmaksızın her dersten en az iki yazılı sınav yapılır.Öğrenciler her dersten en az iki yazılı sınava katılmak zorundadırlar.  (Değ:1/7/2015-29403 RG)Yazılı sınavlar ve diğer değerlendirmeler sonucunda başarısını yükseltmek isteyen öğrenciler için dönem sona ermeden her dersten ayrıca ortak bir sınav daha yapılır.Bu sınavlardan alınan puan diğer puanlarla birlikte dönem puanının hesaplanmasında aritmetik ortalamaya dahil edilir.Sınava girmek isteyenlerin yazılı başvurusu alınır. YAZILI SINAVLAR

9  Not sistemi 100’lük puan sistemidir.  Başarı puanı 50 ‘dir PuanDerece 85-100Pekiyi 70-84 İyi 60-69Orta 50-59Geçer 0-49Geçmez Dönem ve Yıl Sonu Puanı

10  Doğrudan sınıfını geçemeyen öğrencilerden, sınıf bazında başarısız ders sayısı en fazla 3 ders olanlar ile alt sınıflar da dâhil toplam 6 dersten başarısız olanların sorumlu olarak sınıf geçmelerine imkân verilmiştir.  Sorumluluk sınavları ise ilgili dersin öğretmeni tarafından yılda iki kez (eylül-şubat) yapılacaktır. MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

11  Dönem Notu  Bir dersin dönem notu, o döneme ait yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla varsa ödev ve projelere verilen puanların aritmetik ortalaması nota çevrilerek belirlenir.  Bir Dersin Yıl Sonu Notu  Bir dersin yıl sonu notu Birinci ve ikinci dönem notlarının aritmetik ortalamasıdır

12  11. sınıftan itibaren öğrenciler yerleşmeyi düşündükleri ( meslek ) yüksek öğretim programını da baz alarak seçmeli derslerini seçeceklerdir. Öğrenciler 11. sınıfta okuyacakları derslerin 20 ders saatini kendileri seçecekler ve bu seçtikleri derslerin niteliğine göre alanını dolaylı olarak seçmiş olacakdır. DERS SEÇİMİ NEDİR

13  (Değ:1/7/2015-29403 RG)Ders Seçimi okulun imkanlarına bağlı olarak veli,sınıf rehber öğretmeni ve rehberlik öğretmeninin bilgisi dahilinde öğrenci tarafından ikinci dönemin ilk haftasında yapılır ve e- Okul sistemine işlenir.Grup oluşturulamadığı için açılamayan dersler okul yönetimince ilan edilir.Bu dersleri seçen öğrenciler tercihleri doğrultusunda açılan seçmeli derslere yönlendirilir.Süresi içerisinde ders seçimi yapmayan öğrencilerin dersleri,okul yönetimince belirlenir. DERS SEÇİMİ

14  (Değ:1/7/2015-29403 RG)Seçmeli ders en az 10 öğrencinin talebi doğrultusunda öğretime açılır.Ders yılı içerisinde öğrenci sayısı azalsa bile o dersin okutulmasına devam edilir.  Ortak derslerde ise sınıf bütünlüğü esastır. DERS SEÇİMİ

15 ORTAK DERSLER, zorunlu alınması gereken derslerdir, 19 saat ortak zorunlu alınması gereken ders vardır.  SEÇMELİ DERSLER, Girmek istediğiniz LYS sınavlarına göre seçebileceğiniz dersler ve genel kültür derslerini kapsar.(Matematik, Dil Anlatım, Fizik, Tarih, Ekonomi vb.)  20 saat seçmeli ders alınması gerekmektedir. 10.SINIFTA DERSLER

16 istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan  Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrenci alan olmadığından istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan tercih edebilecek…

17 bize hangi ders gerekliyse  İstediğimiz bölümü ÖSS’de kazanmak için bize hangi ders gerekliyse kendimizi o yönde yetiştirmeliyiz.  Seçeceğimiz dersler ÖSS’de gireceğimiz sınavlara yanıt vermeli

18 SIRADERSLER HAFTALIK DERS SAATİ 1 DİL VE ANLATIM2 2 TÜRK EDEBİYATI3 3 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ1 4 TC.İNK. TARİHİ2 5 FELSEFE2 6 BİRİNCİ YABANCI DİL4 7 İKİNCİ YABANCI DİL2 8 BEDEN EĞİTİMİ2 9 GÖRSEL SANATLAR /MÜZİK1 TOPLAM 19 ORTAK DERSLER

19 BU NEDENLE HEDEFLERİNİZİ BELİRLEMELİSİNİZ Yeteneklerinizin ve ilgilerinizin farkına vararak kendinize uygun mesleği belirlemelisiniz Doktor olmak Mühendis olmak Hemşire olmak İşletmeci olmak Avukat olmak vb. İSTİYORUM

20  Bir kimsenin hayatını kazanmak için yaptığı,  Kuralları toplum tarafından belirlenmiş,  Belli bir eğitimle kazanılan bilgi ve becerilere dayalı faaliyetler bütünüdür. MESLEK

21 Meslek, bireyin kendini ve yeteneklerini geliştirme, gerçekleştirme yoludur.

22 Bireyin kişilik özellikleri., ideallerini,hayat görüşünü belirler. Bireyin hayatta mutlu olması bir anlamda öze. uygun meslek seçimine bağlıdır

23 Meslek Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz Kendi Kişiliğinizi Tanıyın. Yeteneklerinizin Ne Olduğunu Bilin. İlgi Duydunuz Alanları Tespit Edin. Meslekler Hakkında Bilgi Edinin.

24 A)KİŞİLİĞİNİZ(Karakterim Nasıl?) 1-Kişilik nasıl tanınır? Kişilik, bireye özgü ve ayırıcı davranışların bütünüdür.

25 2-Meslek Seçiminde Kişiliğin Rolü Nedir? Her meslek için gereken özellikler vardır. Örneğin; ikna gücü yüksek, dışa dönük girişimci birey, avukat, politikacı, pazarlamacı olabilir.

26 3-Temel Kişilik Özellikleri Nelerdir? Sabırlı olmak Heyecanlılık Düzgün konuşma Soğukkanlılık Çabuk reaksiyon göstermek Hayal gücü vs.

27 4 ) YETENEKLERİNİZ (BEN NELER YAPABİLİRİM ) Belli bir eğitimden yararlanabilme gücüdür. Meslekteki başarıyı etkileyen temel etmendir ve temel gerekliliktir

28 5 ) İLGİ ALANI (BEN NELER YAPMAKTAN HOŞLANIRIM ) 1)İlgi Alanı Nedir ? Hoşlandığınız, gerçekleştirirken mutlu olduğunuz işlerdir. Hangi tür işlerde başarılısınız,hangi alanlarda başkaları size ulaşmakta zorlanıyor.

29 Meslekler Nasıl Tanınabilir?  ÖSYM’ nin kılavuzunu inceleyebilirsiniz.  Rehber öğretmenden öğrenebilirsiniz.  Çevrenizde çeşitli meslekte çalışan yakınlarınızdan yararlanabilirsiniz.  Üniversiteler ve meslekler ile ilgili kılavuz, kitap vs. araştırabilirsiniz

30 Meslekleri Tanımada Nelere Dikkat Etmeliyiz  Gereken yetenekleri bilmeliyiz.  Gereken kişilik özelliklerini bilmeliyiz.  Mesleğin çalışma ortamını öğrenmeliyiz.  Mesleğin avantaj ve dezavantajlarını Öğrenmeliyiz.  Mesleğin kazandıracağı imkanları araştırmalıyız.

31

32

33

34 HEDEFSİZ GEMİYE HİÇBİR RÜZGAR YARDIM EDEMEZ YARDIM EDEMEZ

35

36

37

38


"MEB Ortaö ğ retim Kurumları Yönetmeli ğ i Resmi Gazete De ğ i ş iklik Sayı 29403 Tarih 01.07.2015." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları