Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KİŞİLERARASI İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KİŞİLERARASI İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN."— Sunum transkripti:

1 KİŞİLERARASI İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

2 EMPATİ – SEMPATİ DEĞİLDİR  Empati bilinçli bir anlama çabasıdır. Sempati sırf taraftarlıktan, tarafgirlikten dolayı diğeri ile aynı düşünme, hissetme durumudur.  Sevmek yetmez, anlamak gerekir.  Çatışma ve mutsuzlukların çoğu kez nedeni çözülemez bir sorundan değil, iletişim yapısındaki bozukluklardan ve eksikliklerden kaynaklanır.  İnsanlar konuşan değil, aktif dinleyen insanları severler.

3 İletişimde Empati  Perspektif Alma: Bir kişinin kendi bakış açısını diğer kişinin bakış açısına uydurma eğilimidir.  Diğer kişinin duygusal ipuçlarını ayırabilecek bilişsel yetenek  Diğer kişinin rol ve perspektifini anlayabilecek bilişsel yetenekler  Duygusal tepki verebilmek.  Düşük Perspektif alma Becerisi: «O durumda ben ne hissederdim» Ben Merkezli Yapı  Yüksek Perspektif Alma Becerisi: «Onun yerinde ben olsaydım ne hissederdim» Diğerini merkeze koyma

4 Empatik Dinleme  Empati diğer kişi ile aynı düşünme, aynı fikirde olmak değildir. Katılalım ya da katılmayalım diğerini anlama çabasıdır.  Empatik Dinleme İçin  Soru Sormak: Kişinin anlattığı konuda duygu ve düşüncelerini daha iyi kavramak için  Açıkça İfade Etmek: Ne anladığımızı karşıdakine açıkça ifade etmek.  Destekleme: Kişiyi anladığımızı ve onun durumuyla ilgilendiğimizi belli etmek  Yorumlama: Kişinin duygu dünyasını anlamaya çalışmak  Yapıcı Eleştiri: Kişiyi kırmadan onu geliştirecek yönde eleştirilerimizi sunmaktır.

5 EMPATİ KARŞIDAKİNİN DÜŞÜNCELERİNİ ANLA (SUBJEKTİF ALAN) KARŞIDAKİNİN DUYGULARINI ANLA ANLADIĞINI KARŞINDAKİNE HİSSETTİR

6 EMPATİ NE İŞE YARAR EMPATİ KURAN BAŞARITATMİNTOPLUMSAL SAYGI EMPATİ KURULAN ÖNEMSENMEBOŞLUKTAN ÇIKMA KENDİNİ AÇMA – TOPLUMSALLAŞMA – SOSYAL DUYARLILIK POZİTİF İLİŞKİLER – TOPLUMSAL UYUM

7 EMPATİ + KİŞİLERARASI İLETİŞİM BİLGİ YOK YALNIZLIK VAR ÇATIŞMALI İLETİŞİM BİLGİ VAR YALNZLIK VAR ÇATIŞMASIZ İLETİŞİM BİLGİ VAR YALNIZLIK YOK EMPATİK İLETİŞİM

8 AŞAMALI EMPATİ SINIFLANDIRMASI Onlar Basamağı Üçüncü Şahıslar Ne Der Toplum Ne DER Ben Basamağı Bu sorun hakkında BEN ne diyorum Sen Basamağı Sen ne düşünüyorsun Sen ne hissediyorsun

9 Çatışmalara ÇÖZÜM İçin Bir KÜLTÜR Modeli DİĞERGAMLIK ANNE –BABA KÜLTÜRÜ BİLİŞSEL VE ALGISAL EMPATİ YETİŞKİN KÜLTÜRÜ DUYGUSAL EMPATİ MERAK, MACERA ÇOCUK KÜLTÜRÜ

10 SONUÇ OLARAK EMPATİ MODELİ ANNE - BABA YETİŞKİN ÇOCUK ANNE - BABA YETİŞKİN ÇOCUK

11 MASALLARDA KAHRAMANLAR İYİ KAHRAMAN GÜÇLÜDÜZENE UYARANA-BABA-ÇOCUK KÖTÜ KAHRAMAN KENDİ ÇIKARINI DÜŞÜNÜR YALNIZLIK AKIL KORKUSU (ÖRTÜLÜ İLETİŞİM)

12 AKIL KORKUSU MU YALNIZLIK MI  Çocuk Ana-babalar Toplumu  Az Gelişmiş Babaların, Erken Yetişmiş Çocukları  Aile, Kurumlar ve Siyaset bu yapıdadır  Aklı Kullanmak Yasak, Akıl Vermek Serbest  Yaratıcılığı Bastır, Düzeni Koru ANNE - BABA YETİŞKİN ÇOCUK

13 ANA-BABA KÜLTÜRÜNÜN ŞEMASI BAĞIMLI İLİŞKİ GÜVENLİ ORTAM AKIL KORKUSU, BİREYSELLİĞİN REDDİ ANA-BABA VE ÇOCUKLAR ARASI HİYERARŞİK İLİŞKİ BİREYSELLİĞİN BASTIRILMASI BİLGİ, GÜVEN VE DESTEK ANA BABA

14 EMPATİ TOPLUMU İÇİN YETİŞKİN TOPLUMU BİREYSELLİKYALNIZLIKAKIL’A GÜVEN ÇOCUK- ANA BABALAR TOPLUMU BAĞIMLILIK GÜVEN AKIL KORKUSU GENEL GELİŞME EĞİTİM VE ÇABA


"KİŞİLERARASI İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları