Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ders dinlerken yalnız öğretmenin ağzından çıkanların yazılmaya kalkılması iyi bir not alma yolu değildir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ders dinlerken yalnız öğretmenin ağzından çıkanların yazılmaya kalkılması iyi bir not alma yolu değildir."— Sunum transkripti:

1

2

3 Ders dinlerken yalnız öğretmenin ağzından çıkanların yazılmaya kalkılması iyi bir not alma yolu değildir.

4 Dinlemek, düşünmek ve özetini ilgili deftere kaydetmek gerekir.

5 Bunun için not defteri bulundurulmalı ve çok yazmak yerine özünü düzgün bir şekilde yazma alışkanlığı kazanmalıdır.

6 Gereken önemli notların altı çizilmelidir. Yetişememe ve dersten kopmamak için şematik not almasını ve kelimeleri, cümleleri şifre gibi kısaltarak yazmasını öğrenmelidir.

7 Tam cümle veya kelimeleri uzun uzun yazmaya gerek yoktur.

8 Örneğin "Ültraviyole ışınlar" yerine "üvı" yazılabilir. "Öğretmen" kelimesi "öğrt" şeklinde kısaltılabilir.

9 Bu notlar akşam ders çalışma zamanında gerekirse daha açık hale getirilir; bazı cümleler ve kelimeler tamamlanır.

10 Ders çalışırken bu notlardan yararlanılır. Bazı öğrencilerin başkalarının tuttuğu notların fotokopisini alarak yararlanmaya çalıştıkları görülür. Bu çok hatalı bir yoldur.

11 Çünkü, bu iş tamamen kişisel bir husustur. Başkasının notu, alana ifade ettiği bilgi ve kavramları, başkalarına aynı şekilde iletmez.

12 Not tutma, öğrenmenin en büyük düşmanı olan unutmayı önlemektedir. Not ders sırasında tutulduysa ilk tekrar tutulan notların gözden geçirilmesi şeklinde olmalıdır.

13 Daha sonraki tekrarlar hiçbir yere bakmadan hatırda kalanların başka bir sayfaya yazılması ve asıl notların birleştirilerek eksiklerin giderilmesi şeklinde olmalıdır.

14 Notların yeniden yazılması zaman kaybı değildir. Bu işlem bilginin hafızada pekişmesi açısından yararlıdır, unutmayı engeller.

15 Dinlenilenlerden not alırken dinleme etkin olmalı, anlaşılamayan her nokta öğretmene sorulmalı ve ancak konu öğrenildikten sonra akılda kalanlar yazılmalıdır.

16 Duymak ve dinlemek farklı şeylerdir. Dinlemek, duyulanı anlamak ve kavramaktır.

17

18 Okuduklarımızın % 10'unu, duyduklarımızın % 20'sini, gördüklerimizin % 30'unu, hem görüp hem duyduklarımızın % 50' sini, söylediklerimizin % 80'ini, söylediklerimizin davranışlarımızla ifade ettiğimiz kısmının % 90'ını hatırlarız. O halde okuyun, yazın, yüksek sesle tekrarlayın.

19

20 % 100 öğrendiğimiz bir şeyin 20 dakika içersinde yarısını, 60 dakika içersinde % 70'ini, gün sonunda da % 80'ini unuturuz. Bunu önlemek için

21

22 Öğrendiklerimizi uykuda daha yavaş, uyanıkken daha hızlı unuturuz. Öğrenme üzerinde bozucu en az etkiyi yapan etkinlik "uyku"dur.

23 Eğer bir şeyi kalıcı olarak öğrenmek istiyorsanız, uyumaya gitmeden önce küçük bir tekrar yapmanızda büyük bir yarar vardır.

24

25 Not tuttuğunuz defter konusunda cömert olun; küçük kağıtlar kullanmayın. Defterin köşesine dersin adını, konuyu ve tarihi yazın. Sayfanızda boşluklar bırakın; eklemeler yapmanız gerekebilir.

26 Her yeni fikri yeni bir satıra yazın. Kısaltma dili kullanın: (örneğin g ör., sonuç olarak g son. ol....) Yetişemediğiniz yerlerde " ---- " kullanın; sonra tamamlarsınız.

27 Önemli kelimelerin altını çizin; tanımları renkli kalemle işaretleyin. Yanlışları silmeyin; üzerine çizgi çekin. Kağıtta şema, tablo, grafik vb için yer bırakın.

28 İyi not tutabilmek için not tutan kimsede konu hakkında daha önceden bazı bilgiler bulunmalıdır.

29 Söylenen ya da okunan her şey not tutana yeni gelirse başarılı not tutulamaz.

30 Dinlenen ya da okunan kısımdan aynen almak yerine, oraya bütün bunlardan bir “Ana Düşünce ” çıkarılmalıdır. Çıkarılan bu Ana Düşünce birkaç sözcük ile yazılmalıdır. Yazarken kendi sözcüklerimizi, kendi cümlelerimizi kullanmalıyız. Kimi zaman bir örnekle de not tutabiliriz.

31 NOT TUTMA ALIŞKANLIĞI KAZANAMAYAN ÖĞRENCİLER İÇİN :

32 Not tutma ya da not alma alışkanlığı, başarılı bir öğrenim yaşamı için gereklidir. Bir çok öğrenci bunu gerektiği gibi yapamaz.

33 Bazıları okuduğunu ya da dinlediğini olduğu gibi yazar. Bazıları da birbirinden kopuk sözcük ya da cümleler yaparlar.

34 Not tutmada düşüncelerin ya da konuların mantıksal bir sıraya göre düzenlenmesi söz konusudur.

35 Gerek derste öğretmenden, gerekse dersten önce kitaptan tutulacak notlar öğrenmeye yardım eder.

36 Yine not tutma, konunun ileride daha iyi anımsanmasını da kolaylaştırır.Bu nedenle öğrenciler not tutma alışkanlığı kazanmalıdır.

37 ÖĞRENDİKLERİNİZİ UYGULAMALARINIZLA GÖSTERMENİZ DİLEĞİYLE…


"Ders dinlerken yalnız öğretmenin ağzından çıkanların yazılmaya kalkılması iyi bir not alma yolu değildir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları