Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

JACK WELCH.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "JACK WELCH."— Sunum transkripti:

1 JACK WELCH

2 GENERAL ELECTRİC 1878 yılında Thomas Alva Edison tarafından kurulan çok uluslu bir Amerikan şirketidir.

3 GE’nin Çalışma Alanı Uçaklar için jet motorları, elektrik,
eğlence, finans, gaz türbini, enerji üretimi, endüstriyel otomasyon, aydınlatma, medikal görüntü işleme, medikal yazılım, gibi alanlarda faaliyet göstermektedir.

4 JACK WELCH 1935 yılında Grage Massachusette ‘de doğdu, babası demiryolunda şef olarak çalışıyordu, evin tek çocuğuydu. Öğrencilik yıllarında ayakkabı sattı, ayrıca golf caddy olarak çalıştı, Lise yıllarında yetenekli bir sporcu olarak beyzbol, futbol ve hokey oynadı,

5 JACK WELCH 1957 yılında Kimya mühendisliğinden mezun oldu, Daha sonra yüksek lisans yaptı. 1959 yılında evlendi bu evlilikten dört çocuğu oldu. 28 yıl sonra boşandı, halen 3’üncü eşi ile evli. 1960 yılında kimya mühendisliği alanında doktora kazandı. 1960 yılında genç bir kimya mühendisi olarak General Electric’e katıldı.

6 JACK WELCH İşe başladıktan bir yıl sonra beklediği zammı alamayınca ayrılmak istedi, ancak yöneticisi tarafından ikna edilerek işine devam etti. 1968 yılında GE’ in plastik bölümünün başkan yardımcısı oldu. 1971 yılında GE’nin metalurji ve kimya bölümlerinin başkan yardımcısı oldu. Kurnaz iş zekası ile birlikte kimya mühendisliği arka planda kaldı, parlak bir yönetici oldu.

7 JACK WELCH 1973’te GE’nin stratejik planlama başkanı oldu.
1977 yılında tüketici ürün ve hizmetler bölüm başkan yardımcısı ve başkanı oldu. 1979 yılında GE’in başkan yardımcısı oldu. 1981 yılında 45 yaşında iken GE’in en genç başkanı CEO’ su oldu.

8 JACK WELCH 1999 yılında Yüzyılın Yönetici’si seçildi.
Yönetim ve Liderlik ile ilgili çeşitli kitaplar yazdı. 2005 yılında üçüncü eşi Suzy Welch ile birlikte yazdığı “Kazanan” adlı kitabı en çok satanlar listesinde bir numara oldu.

9 JACK WELCH 1960 yılında kimya mühendisi olarak GE'de çalışmaya başlayan Welch yılında şirketin 121 yıllık tarihindeki sekizinci CEO’su oldu Eylül ayında emekli olduğunda kendine özgü liderlik stratejileri ve esrarengiz içgüdüleriyle GE'nin piyasa değerini 13 milyar dolardan 400 milyar dolara çıkardı. 

10 Welch bu başarıyı şöyle tanımlıyor…
Welch’e göre; 1- Vizyon oluşturun ve bunu uygulamaları için diğerlerini de harekete geçirin 2- Sizi bezdiren her ayrıntıyı yönetmeyin 3- Herkesi dahil edin ve her yerden gelen harika fikirlere kapınızı açık tutun. 4- Bürokrasiye hoş görü göstermeyin! 5- Gereksiz işleri bırakın.

11 JACK WELCH 6- Meslektaşlarınızla karar alma durumunu bir düzene oturtmak için çalışma yapın. 7- Çalışma anınızı daha gayri resmi hale getirin. 8- Değişimi bir tehdit olarak değil, fırsat olarak görün.

12 Tutku-Samimiyet-BAŞARI !
Welch'e göre başarıya ulaşmak tutkulu olmaktan geçiyor. Tutkunun içten geldiğini, bütünlük ve kendine güvenle birleştiği zaman mutlaka başarıya ulaşılacağını söylüyor. "Kekeliyorum, kısayım, kelim ama kendimi çok iyi hissediyorum" diyen Welch, başarıya giden en önemli yolun insanın kendisi gibi olmasından geçtiğini söylüyor.

13 JACK WELCH 360 derece değerlendirme sisteminin başarı için önemini vurgulayan Welch, evde kendileri için çalışan kişilere bile bunu uyguluyor. Onların neleri iyi yaptıkları, neleri geliştirebilecekleri üzerine yazdığı performans değerlendirmeleri var. Aynı zamanda onlardan da geribildirim aldığını vurguluyor. İşte ve hayatta bu değerlendirmeyi yapmak için açıklık ve samimiyet gerektiğine de dikkat çekiyor.

14 Welch’in yerine… 2001'de görevinden ayrılmadan önce yerine geçecek Jeffrey Immelt'i bulmak için çok sayıda değerlendirme yapan Welch, bu değerlendirmeye verdiği önemi emekliliğinden tam 8 yıl önce, "Yerime geçecek kişiyi seçmek, şu andan itibaren alacağım en önemli karar " diyerek gösteriyor.

15 Welch ve KAZANMAK Welch en değerli deneyimlerini, en büyük zaferlerini ve hatta en yıkıcı başarısızlıklarını anlattığı "Kazanmak"da yaşamda başarıya ulaştıran en gizli sırları açıklıyor. 2001'de yayımlanan otobiyografisi "Straight From The Gut (İçimden gelenler)" New York Times'ın en çok satanlar listesinde bir numaraya yerleştikten sonra Welch, üç yıl boyunca dünyanın çeşitli yerlerinde dolaşarak büyük küçük birçok şirkette çalışanlarla konuştu ve son kitabının altyapısını oluşturdu.

16 JACK WELCH Jack Welch’i yöneticilik kariyerini ve hayat görüşünü anlamanın kestirme yolu yine kendisini kendisinden dinlemek. Jack Welch Kazanmak adlı kitabında aslında bu başarının kriterlerini bu başarının sırrını merak edenler için tek tek açıklamıştır.

17 1.Misyon ve Değerler Önemli
İyi bir misyon tanımlamanın ve onu destekleyen değerler geliştirmenin, vakit alan ve sıkı sıkıya bağlılık gerektiren bir iş olduğunu biliyorum. Eve gitmek yerine, uzun ve çekişmeli toplantılar yapmanız gerekebilir. Asıl işinize dönmek yerine, uzun tartışmaları da yapabilirsiniz. Gerçekten hoşlandığınız kimi insanlara, misyonunuza uymadığı ya da değerlerinizi taşıyamadığı için güle güle demek gibi bir acıyı da yaşayabilirsiniz. Böyle günlerde, keşke misyon ve değerler belirsiz ve jenerik olsaydı diyebilirsiniz.  Ancak, öyle olmamalılar. Gerekli zamanı verin. Gerekli enerjiyi harcayın. Onların gerçek olmasını sağlayın. 

18 2. Açık Sözlü Olun  Herkesin, her zaman, içinden geçenleri doğrudan söylediği bir dünya tahayyül etmek, tabii ki imkansız gibidir. Çok fazla enformasyon girişine yol açacağı için, böyle bir şeyi istemezsiniz de muhtemelen. Ancak, yolun yarısını bile alsak, iş dünyasında açık sözlü olunmamasından kaynaklanan birçok sırrın üstesinden gelebiliriz. Bu da, daha iyiye giden yolda büyük bir değişiklik olacaktır. 

19 3.Farklılaşma  Eğer ekibinizde en iyileri bir araya getirmek istiyorsanız, farklılıklarla yüzleşmeye hazır olmalısınız. İnsan yönetimine dair herhangi bir sistem bilmiyorum ki, daha iyisini, daha şeffafını, adil ve hızlı olanı sağlayabilsin.

20 4.Çalışanların Sesi ve Saygınlığı
Bazı insanların fikirleri diğerlerinden daha iyidir, kimi insanlar daha zeki, daha yaratıcı ya da daha deneyimli olabilir. Ancak yine de herkesin söylediği dinlenmeli ve saygı gösterilmelidir. Onlar bunu isterler, sizin de buna ihtiyacınız var. 

21 5.Liderlik Ne Zaman Başlar
Bana sıklıkla, liderliğin doğuştan mı geldiği, yoksa sonradan kazanılan bir özellik mi olduğu sorulur. Yanıt, tabii ki, “ikisi birden”dir. IQ ve enerji gibi kimi karakteristikler doğuştan geliyor gibidir. Diğer taraftan kendine güven gibi kimi liderlik özellikleri sonradan, ya annenizin kucağında, ya okulda, ya üniversitede ya da spor yaparken, öğrenilir. Ve bazı şeyleri de tekrar eden deneyimler sonucu işte öğrenirsiniz, bir konuda çabalamak, yanlış yapmak ama o yanlıştan sonuçlar çıkarıp kendine güvenini kazanarak yeniden deneyip doğrusunu yapmak. 

22 6.İşe Kimi Almalı?  Hoşunuza giden insanları işe almak epey kolaydır. Sonuçta uyanık kaldığınız saatlerin büyük bölümünü onlarla geçireceksiniz. Uygun deneyim sahibi insanları işe almak da kolaydır. İşlerini yapacaklardır.  Ancak, arkadaşlık ve deneyim asla yeterli değildir. İşe aldığınız her insanın olgunluğu, zekâsı ve dürüstlüğü de önemlidir. Bunları kazandıktan sonra, heyecan, coşku ve tutkuyla sıkı bir çalışma içine girmeyi koymalısınız sıraya. 

23 7.En Önemlisi İnsanları Yönetmek
Motivasyonu ve akıllı bir ücret politikasını, yetişmeyle, eğitimle, para ve tanınmayla birleştirin. Hiç çekinmeden ödemeli ilişkilere girin. En büyük dikkatinizi, en büyük bileşeninize, ortadaki yüzde 70’lik kesime verin. Ve son olarak organizasyon yapınızı düzeltmeye ve düzleştirmeye bakın. 

24 8.Yolları Ayırmak Doğaldır
Eğer şirketiniz çöküş içerisindeyse, işten çıkarmalara çocukça bir masumiyetle yaklaşamazsınız. Eğer birileri bu bozulmadan sorumluysa, onları hızla kapı dışarı etmek zorundasınız.  Ancak, diğerleri için, ayrılma nedenleri gri bölgede yer alır. Her zaman yolların ayrılması söz konusu olabilir, sürece hakim olacak kişi ise siz olmalısınız. Birinin gitmesi gerekiyorsa, bundan kaçınmayın. Yalnız ona sürpriz yaşatmayın. Ve asla onu küçümsemeyin. 

25 9.Değişim Nasıl Olmalı?  Her değişikliğin açık bir mantıksal temeli olmalı ve bu doğrulukla kavranmalı. Doğru insanların sizin yanınızda olması sağlanmalı. Değişime ayak direyenlerden kurtulmalı. Ve başkasının talihsizliğiyle sonuçlansa bile, her bir fırsat yakalanmalı. İşte hepsi bu kadar!

26 10.Krizler Olacak, İyi Yönetin
Her zaman krizler olacaktır. Ve tırmanışa geçtiklerinde, gerçekten de korkunçtur! Sanki eviniz yanıyormuş da kendinizi dışarı atamıyormuşsunuz gibi hissedersiniz.  Zor gibi görünse de, o yakıcı sıcağın ortasında kaldığınızda bile, alevlerin sonunda sönüp gideceklerini düşünmeye çalışın. Sönüp gidecekler, çünkü siz bunun için bir şeyler yapacaksınız. Sorunun büyüklüğünü göğüsleyecek ve çözümü geliştireceksiniz, aynı zamanda yarınınızı düşünüp işinizi devam ettireceksiniz. 

27 11.Önce Strateji Belirleyin
Doğru işi bulmalı ve yönünüzü belirlemelisiniz, doğru insanları yerlerine koymalı ve herkesin yaptığından daha iyiye ulaşabilmek için deli gibi çalışmalısınız. En iyi pratiklere ulaşmalı ve onları her gün daha da ileri taşımalısınız. Köşe başındaki dükkan sizin olmayabilir ancak stratejinizi belirlerken ona göre hareket etmeniz gerekir. 

28 12. Bütçe Yapmak Hayatidir
Hangi sektörde ya da hangi ülkede çalışıyor olursa olsun, iş dünyasından dinleyicilere bütçelemenin doğru yolları hakkında konuştuğumda, hep aynı soruyu yöneltirim: “Şirketimde bir işe bütçe ayırma süreci, öngördüğüm değişikliği yapabilmem için fazlasıyla sıkı. Bu durumda ne yapabilirim?” Benim yanıtım, vazgeçmemektir. Bu çok önemlidir. İlk başta yetersizmiş gibi görünebilir ama konuşmaya başladığınızda ve konuşmalar birbirini takip ettiğinde değişiklik de başlar. Herkes “sahte gülücüklere ve anlaşmalı düzene” dayalı dinamiklerin farkındadır, bunu yaşamaktadır, ancak bütçeleme için gereken enerji ve gerçeklik yine de buradan çıkacaktır. Gerçekte, bütçeyi büyütecek bir yaklaşım her zaman vardır ve onun yerine daha iyisi konabilir.

29 13.Yeniyi başlatma keyfini yaşayın
Henry Ford, Dave Packard ve Bill Gates gibi efsanevi girişimciler, kimse inkar edemez ki, heyecan ve zaferin birer örneğidir, diğerlerinin bulunduğu çizginin dışına çıkıp yeni bir şeyler başlatmış ve onların şaşırtıcı derecede büyümesini izlemişlerdir.  Ancak, şu da bilinmelidir ki bütün şirketlerde, her çeşitlilik ve büyüklükte fırsatlar bekleyip durmaktadır. Onları kavrayın. Tutkuyla toplayın, motive insanlarla birlikte onlara önderlik edin, sahip olduğunuz her şeyle onlara kaynak yaratın ve nefes alabilmeleri için onlara oksijen sağlayın. 

30 14.Birleşmeler büyümenin yolu
Birleşme değişiklik demektir. Değişiklik kötü değildir. Ve birleşmeler genelde, iyidir. Sadece iş dünyasının zorunlu bir bileşeni oldukları için değil, aynı zamanda kârlı bir büyüme potansiyeli de barındırdıkları ve sizi organik büyümenin ulaşamayacağı bir hızda, şaşırtıcı derecede stratejik ve yeni bir pozisyona soktukları için.  Evet, birleşme ve evliliklerde de kimi zorluklar vardır ve araştırmalar şunu göstermektedir ki, bu birleşmelerin yarısından çoğunda yeni bir değer oluşturulamamaktır. Ancak yine de bu istatistiğin kurbanı pozisyonuna düşmemek gerekir.

31 15.Altı sigma’dan kaçmayın
Zamanla insanlar, “Altı Sigma”nın ne olduğunu ve onu bir organizasyon içinde nerede kullanıp kullanmayacaklarını anladılar. Yine büyük çoğunluk, birkaç aylık bir uygulamanın ardından, onun rekabetçi gücünü takdir etti. Genelde de, kendiliğinden bir şekilde, onun misyoneri haline geldiler. Artık “Altı Sigma”yı duyduğunuzda, ondan kaçınmanıza gerek yok. Onun “sapma, kötüdür” diye özetlenebilecek o basit önermesini anladığınızda, siz kendiniz de yüzde 60 oranında bir “Altı Sigma” uzmanı haline geleceksiniz. İşin kalan yüzde 40’ı ise, bu kötülüğü def etme çabanız olacak. 

32 16.Doğru işi seçin İnsanlar aceleyle ve açlıkla hareket ediyor, kendileri için doğru işi bulmaya çalışıyor. Bu noktada da çeşitli düşünceler doğuyor: Birincisi, doğru işi bulmak, zaman, sabır ve deneme gerektiriyor. Gerçekten o işi yapıp yapamayacağınızı bile düşünmeden önce, belli bir şey üzerine çalışmalı, İkincisi, doğru işi bulmanız, işinizi daha iyi yaptıkça giderek daha kolay hale gelecektir. Biraz acımasız görünüyor ama gerçeklik böyledir. Günün sonunda, yetenekli insanlar fırsatları toparlayabilenlerdir. Doğru iş onları bulur. Böylece, eğer iyi bir iş bulmak istiyorsanız, yapmayı sevdiğiniz işi seçin, beraber olmaktan hoşlandığınız insanlarla çalıştığınızdan emin olun ve her şeyinizi onlara da verin. Bunları yaparsanız, harika bir işe kavuşabilirsiniz ve artık o hayatınızdaki “iş günü” sıkıntısı ortadan kalkar. 

33 17.Terfi etmek önemli  Yukarıya doğru gitmek için, gerçekten yukarı gitmeyi istemeniz gerekir. Kimi terfiler, şans eseri yaşanır ama bu pek sık rastlanan bir durum değildir. Kariyer söz konusu olduğunda doğru olan, şansınızı kendinizin yarattığıdır. Tüm bir iş yaşamınız boyunca birkaç kez çalıştığınız şirketi, hatta mesleğinizi değiştirebilirsiniz. Ancak, hareketinizin hep yukarıya doğru olmasına dikkat edin. Beklentilerinizi aşın, işinizin ufkunu genişletin ve asla patronunuza sizin için sermaye harcamasını gerektiren bir neden yaratmayın. Sizin altınızda yer alan insanları yönetirken dikkatli olun, kendinize danışmanlar bulun ve hep pozitif davranışlar geliştirin. İşler ters gitmeye başladığında, bu dönem kaçınılmazdır, onlarla başınız dik bir şekilde mücadele edin. 

34 18.İş-yaşam dengesi kurun
Başlıkta geçen dengeyi bir kez sağladığınızda, her şeyi bilip hakim olma konusundaki ihtiyacınız da epey bir azalmış olacak. İş dışında, yaşamdan ne istediğinizi belirginleştirmeniz lazım. İşte ise, patronunuzun ne istediğini belirginleştirmeniz, onu anlamanız lazım. İleri gidebilmeniz için, onun istedikleri birinci önceliğe sahiptir. Nihai olarak her ikinizin birden istediğine ulaşırsınız, ancak anlaşma, söz konusu öncelik bağlamında sağlanacaktır. Performansın önemli olduğu destekleyici bir kültürel ortamda çalıştığınızdan da emin olmanız gerekir. İyi sonuçlar elde ettiğinizde kimi masraflarınızın karşılanacağından da. İş-yaşam dengesini sağlayabilmek bir süreçtir. Doğru noktada durmak, tekrarla mümkündür. Deneyim ve gözlem arttıkça bu konuda daha iyi bir noktaya gelirsiniz ve sonunda belli bir sürenin ardından zorlanmadığınızı fark edersiniz. 

35 19.Kötü bir patrona sahipseniz!
Mükemmel bir dünyada, bütün patronlar da mükemmel olabilirdi. Kötü bir patrona sahipseniz, öncelikle problemin kendinizde bulunup bulunmadığını bir düşünün. Bu elbette kolay değildir, ancak çoğu durumda kötü patron, sadece hayal kırıklığına uğramış biridir. Eğer problemin kendinizde olmadığına ikna olduysanız, kendinize, şirketinizin kötü patronla iyi sonuçları birlikte barındırıp barındırmayacağını sorun. Eğer yanıtınız evet ise, yapılacak tek şey, zaten yapma arzusunda olduğunuz değişikliği gerçekleştirmektir. İşiniz kötü bir patrona tahammül etmeye değer mi? Eğer öyleyse, eskilerin dediğine uyup, yerinize oturmanız ve çenenizi kapatmanız icap eder. Eğer değmeyeceğini düşünüyorsanız, kibar bir biçimde işten ayrılın. Ve bir dahaki işinize başladığınızda, kötü patronu kötü yapan şeyin ne olduğunu, bunun sizi nasıl hissettirdiğini bütün ayrıntılarıyla hatırlayın, böylelikle patron olma sırası size geldiğinde, aynısını yapmayın.


"JACK WELCH." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları