Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖSYS TANITIM SEMİNERİ (YGS-LYS). ÖSS DE 2 AŞAMALI VE 6 OTURUMLU SINAV YAPILACAK 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖSYS TANITIM SEMİNERİ (YGS-LYS). ÖSS DE 2 AŞAMALI VE 6 OTURUMLU SINAV YAPILACAK 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme."— Sunum transkripti:

1 ÖSYS TANITIM SEMİNERİ (YGS-LYS)

2 ÖSS DE 2 AŞAMALI VE 6 OTURUMLU SINAV YAPILACAK 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları(LYS)

3  “ YGS”, yükseköğretime geçiş için yeterliği ölçer.  Ortak ve tek bir sınavdır  Ortaöğretimde okutulan ortak derslerin yükseköğretim açısından temel ve belirleyici olanlarından soru sorulur.  “YGS” deki testler “LYS” puanlarının hesaplanmasında belli oranda etkilidir(% 4O oranında).

4 YGS Puanları Değer Aralıkları: Her puan türündeki puanlar en küçüğü 100, en büyüğü 500 olan puanlar olarak hesaplanacaktır. Birinci Aşama (YGS) Taban Puanları ve sağlayacağı Haklar: 1) Taban Puan-1*:Önlisans programları ile açıköğretim programlarını tercih etme hakkı (140 ve üzeri) 2) Taban Puan-2*: İkinci aşama sınavlara katılma hakkı (en az 180 puan) 3) Taban Puan-3*: Birinci aşama puanlarıyla da öğrenci alan lisans programlarını tercih etme hakkı (2009 ÖSYS’DE SAY1, SÖZ1 yada EA1 puanıyla girilen programlar.

5 ÖSYS İKİNCİ AŞAMA:LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS) Haziran sonundaki LYS’de uygulanacak 5 Sınav şöyle: 1-Mat-Geometri LYS-1 2-Fen Bilimleri LYS-2 3-T.D.E-Coğrafya-1 LYS-3 4-Sosyal Bil.(Tar-Coğ-2-Fel) LYS-4 5-Yabancı Dil Sınavı LYS-5

6  “LYS” 5 sınavdan oluşmaktadır  “LYS” adayların ders düzeyindeki bilgi ve düzeylerini ölçer  Adayların “LYS” ye girebilmeleri için “YGS” de asgari bir başarı puanı elde etmeleri gerekir (en az 180 puan).

7 LYS PUAN TÜRLERİ - Sınav sonucunda öğrenciler girdikleri testlere göre şu puanlara sahip olacaktır. (SAY-2) (EA-2) (SÖZ-2) ( DİL) * MF-1 * TM-1 * TS-1 * DİL-1 * MF-2 * TM-2 * TS-2 * DİL-2 * MF-3 * TM-3 * DİL-3 * MF-4 - Bu puanlar hesaplanırken testlerin ağırlıkları farklı olacaktır. Örneğin MF–1 de Fizik dersinin katsayısı farklı iken MF–2 de Fizik dersinin katkısı farklı olacaktır.

8 MATEMATİK-FEN (MF) GRUBU PUAN İÇİN FEN BİLİMLERİ (LYS-2) MATEMATİK-GEOMETRİ (LYS-1)

9 TÜRKÇE - MATEMATİK (TM) GRUBU PUAN İÇİN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI COĞRAFYA 1 (LYS-3) MATEMATİK-GEOMETRİ (LYS-1)

10 TÜRKÇE - SOSYAL (TS) GRUBU PUAN İÇİN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI COĞRAFYA 1 (LYS-3) SOSYAL BİLİMLER (LYS-4)

11 YABANCI DİL (YD) PUANI İÇİN YABANCI DİL (LYS-5)

12 MF (SAY-2) PUAN TÜRLERİ PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (% OLARAK) TÜRKTEMEL MATSOSYAL BİL.FEN BİL.MAT.GEO.FİZİKKİMYABİYO. MF MF MF MF MF–1 Puan türü: Aktüerya, Endüstriyel Tasarım, İç Mimarlık, İstatistik, Matematik, Matematik Öğretmenliği, Matematik Mühendisliği, Uygulamalı Matematik, Şehir Bölge ve Planlama gibi bölümler için kullanılacak. MF–2 Puan türü: Biyoloji, Fizik, Kimya, Biyoloji, Fizik ve Kimya Öğretmenlikleri, Kimya Mühendisliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Deri ve Orman Mühendislikleri, Peyzaj Mimarlığı gibi bölümler için kullanılacak. MF–3 Puan türü: Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık, Genetik ve Biyomühendislik, Gıda Mühendisliği, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Beslenme ve Diyetetik, Biyomühendislik, Veteriner gibi bölümler için kullanılacak. MF–4 Puan türü: Bilgisayar, Bilgisayar sistemleri, İnşaat, Makine, Çevre, Deniz Ulaştırma, Elektrik, Elektronik, Elektrik-Elektronik, Endüstri, Gemi İnşaatı Mühendislikleri gibi bölümler için kullanılacak.

13 TM (EA-2) PUAN TÜRLERİ PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (% OLARAK) TÜRKTEMEL MATSOSYAL BİL.FEN BİL.MAT.GEO.T.DİLİCOĞ-1 TM TM TM TM–1 Puan türü: İktisat, İşletme, Maliye, ÇEKO, Ekonomi, Bankacılık ve Sigortacılık (Fakülte) Turizm ve Otelcilik (Fakülte) gibi bölümler için kullanılacak. TM–2 Puan türü: Hukuk, Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Sınıf Öğretmenliği, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı gibi bölümler için kullanılacak. TM–3 Puan türü: Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Antropoloji, Arkeoloji gibi bölümler için kullanılacak.

14 TS (SÖZEL-2) PUAN TÜRLERİ PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (% OLARAK) TÜRK TEMEL MAT SOSYAL BİL. FEN BİL. T.DİLİCOĞ-2TARİHCOĞ-2FEL.GRB TS TS TS–1 Puan türü: Coğrafya, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Radyo ve Televizyon, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi bölümler için kullanılacak. TS–2 Puan türü: Türkçe öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Sanat Tarihi, Sümeroloji, Hititoloji gibi bölümler için kullanılacak.

15 DİL PUAN TÜRLERİ PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (% OLARAK) TÜRKTEMEL MATSOSYAL BİL.FEN BİL.Y.DİL DİL DİL-2 DİL DİL–1 puan türü: Bu puan türü İngilizce, Almanca ve Fransızca Yabancı Dil Programları için kullanılacak. DİL–2 puan türü: Bu puan türü İngilizce, Fransızca ve Almanca dışındaki batı dilleri ile eğitim yapan programlar için kullanılacaktır. DİL–3 puan türü: Doğu dilleri-hindoloji, fars dili ve edebiyatı, japon dili ve edebiyatı, gürcü dili ve edebiyatı rus dili ve edebiyatı v.b

16 KARA,DENİZ VE HAVA HARP OKULLARI Kara Harp Okuluna girmek isteyen adaylar veya adreslerinden belirlenen tarihler arasında ön kayıt başvurusu yapacaklardır.www.tsk.tr Başvuruda bulunan adaylar YGS-1,YGS-2,YGS-5 ve YGS-6 puan türlerinde aldıkları puanlardan en yüksek olanı esas alınarak sıralanacak, ihtiyaç duyulan aday sayısına bağlı olarak “Seçim Aşamaları Çağrı Puanı” belirlenecektir. Belirlenen taban puanı ve daha yüksek puan alan adaylar veya internet adresleri vasıtasıyla kendilerine ilan edilecek tarihte 2. seçim aşaması sınavlarına (Ön Sağlık Muayenesi, Fizik Kabiliyet ve Yeterlilik Testi, Mülakat) çağırılacaktır.www.tsk.trwww.kho.edu.tr Bu sınavlarda başarılı olan adayların, Fizik Kabiliyet ve Yeterlilik Testinden alacakları puanın % 15 i ile Mülakat sınavından alacakları puanın % 15’i LYS’nin MF-1,MF-2,MF-3,MF-4,TM-1,TM-2 ve TM- 3 puan türlerinden en yükseğinin % 70 ine ilave edilerek asil ve yedek adaylar belirlenecektir. KARA HARP OKULLARI:

17 Deniz Harp Okuluna girmek isteyen adaylar veya adreslerinden belirlenen tarihler arasında ön kayıt başvurusu yapacaklardır.www.tsk.tr Deniz Harp Okullarına LYS MF-1 ve MF-4 puan türlerinden öğrenci alınacaktır. Belirlenen taban puanı ve daha yüksek puan alan adaylar veya internet adresleri ve gönderilecek çağrı kağıdı vasıtasıyla yine ilan edilecek tarihler arasında 2. seçim aşaması sınavlarına (Ön Sağlık Muayenesi, Fizik Kabiliyet ve Yeterlilik Testi, Mülakat) çağırılacaktır. 2. aşama seçim sonuçları veya adreslerinden ilan edilecektir. DENİZ HARP OKULLARI:

18 Hava Harp Okuluna girmek isteyen adaylar veya adreslerinden belirlenen tarihler arasında ön kayıt başvurusu yapacaklardır.www.tsk.tr Hava Harp Okullarına LYS MF-1,MF-2,MF-3 ve MF-4 puan türlerinden öğrenci alınacaktır. LYS sonuçlarının açıklanmasından sonra; başvuruda bulunmuş olan kız ve erkek adaylar için MF-1, MF-2, MF-3 ve MF-4 puan türlerini kapsayan “HHO Baraj Puanı” belirlenecektir. Belirlenecek baraj puanı aşan adayların isimleri, ÖSYM Başkanlığının sınav sonuçlarını açıklamasından hemen sonra internet adresinden duyurulacaktır. Ayrıca adayların seçim aşamaları için Hava Harp Okuluna gelecekleri tarih ve beraberlerinde getirecekleri belgeler internet adresinden yayınlanacaktır. Adaylar seçim aşamaları için hazırlayacakları belgeleri internet adresinden indireceklerdir. Posta yolu ile bu belgeler gönderilmeyecektir. HAVA HARP OKULLARI:

19 YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS)  Açık öğretim programları ile örgün önlisans programlarına yerleştirmede esas alınacak başarı puanını belirler. LİSANS YERLEŞTİRME SINAVLARI (LYS)  Açık öğretim dışındaki örgün lisans programlarına yerleştirmede esas alınacak başarı puanını belirleyen sınavlardır.

20 SONUÇLAR-1 Yeni sistem hem kapsam açısından hem de şekil açısından daha yararlı ve ölçücü bir sistem olmuştur. Yeni sınav sistemi öğrencileri daha çok sınav ve soru ile sorgulamaktadır. Bu olumlu bir gelişmedir. Çünkü tek oturumlu ve konuları tam kapsayamayan eski ÖSS, seçici misyonunu yitirmişti.

21 SONUÇLAR-2 –Derslerin ağırlıkları ve bölümlere göre ayrılması öğrencilerin daha hedefli ve amaçlı hazırlanmasını sağlamaktadır. Örneğin; Mühendisliğe hazırlanan öğrencinin daha iyi derecede Matematik-Geometri ve Fizik öğrenmesi gerekecektir. Bu da öğrencinin bu derslere ilgisini arttırmaktadır. –AOBP’nin etkisinin azaltılması olumlu ve eşitlikçi bir yaklaşımdır. Öğrencilerin daha eşit şartlarda sınava katılması ve yarışması sağlanmaktadır. –Yeni sınav sistemi öğrencilerin eğitimden kopmalarını önleyecek, öğrencileri lise son sınıfa kadar eğitimin içinde olmalarını sağlamaktadır.

22 SONUÇLAR-3 –Çoklu puan hesaplanması olumlu bir yaklaşımdır. Önceki sistemde SAY-2 dediğimiz puan hem Tıp Fakültesine hem de Mühendisliklere öğrenci alırken derslerin etkisi aynı orandaydı. Oysa yeni sistemde Tıp Fakültesi için MF-3 puan türü kullanılmakta ve Biyoloji daha etkili olmakta, Mühendisliklerin çoğu içinde MF-4 puan türü kullanmakta Matematik ve Fizik daha etkili olmaktadır. –LYS’nin 5 farklı oturumda yapılması öğrencinin dikkat dağınıklığını, sınav kaygı ve stresini azaltmakadır.

23 ALINACAK TEDBİRLER  Değişik kaynaklardan çok soru çözülerek test tekniği geliştirilmeli  Meslek yönelimi önceden tespit edilmeli ve o puan türüne göre derslere ağırlık verilmeli  Okuma hızı artırılmalı, bu amaçla çok kitap okunmalı  Panik yapmadan sistemi en avantajlı şekilde kullanabilme yolları düşünülüp bir an önce uygulamaya geçilmeli

24 BAŞARILAR DİLERİZ…


"ÖSYS TANITIM SEMİNERİ (YGS-LYS). ÖSS DE 2 AŞAMALI VE 6 OTURUMLU SINAV YAPILACAK 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları