Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yayıncılık: – Publishing - public – Make publicly known – Enformasyonu birden fazla alıcıya ulaştırma teknikleri – Basılı yayıncılık – Masaüstü yayıncılık.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yayıncılık: – Publishing - public – Make publicly known – Enformasyonu birden fazla alıcıya ulaştırma teknikleri – Basılı yayıncılık – Masaüstü yayıncılık."— Sunum transkripti:

1 Yayıncılık: – Publishing - public – Make publicly known – Enformasyonu birden fazla alıcıya ulaştırma teknikleri – Basılı yayıncılık – Masaüstü yayıncılık – Elektronik yayıncılık Internet yayıncılığı

2 Elektronik yayıncılığın sorunları ve avantajları: – Çoklu ortam ve bağlantı kullanımı – Kopyalama ve silmenin kolaylığı – Depolama maliyetinin düşüklüğü – Editoryal sürecin kısalması – Kolay güncellenebilmesi – Arşiv yapabilme yeteneği – Üretim kolaylığı – Dağıtım kolaylığı – Hataya anında müdahale – Bir ürüne aynı anda birden fazla erişim imkanı – Yaygınlık – Anlık iletişim – Düşük maliyetle erişim – Interaktif yayın imkanı – Anonim kimlikler – Ortamın esnekliği – Bilgisayar okuryazarlığı gerektirmesi – Güvenlik sorunu – Benimsenme sorunu – Maddi erişim sorunu – Zihinsel erişim sorunu – Motivasyonel sorunlar (akademik terfi) – Bilgileri ve donanımı korumak

3 Elektronik gazete – Tanım: Gazetecilik pratiklerinin kullanılarak, insanları Internet aracılığıyla bilgilendirme – Hipermetinsellik: Doğrusal olmayan hiyerarşik bir yapı ile sayısal bilginin bağlanması – Etkileşimlilik: Bilgi arama, paylaşma sürecinde aktif insan ve makine katılımlı süreç – Doğrusal Olmama: Esnek bir bilgi düzenleme sistemidir. – Multimedya: Bir tek üretimde birden fazla medya kullanmadır. – Yakınsama: Farklılaşan tekniklerin birleşmesidir. – Kişiselleştirme: Bireysel ihtiyaç ve tutkuları sunmaktır.

4 Avantajları: – Istenen zamanda içeriğe ulaşma – Arşive erişebilme – Daha hızlı – Daha ayrıntılı – Sınırsız – Bağlantılı – Okuyucu profili tespit – Etkileşim – Eşitlik

5 Dezavantajları: – Kişilik haklarına tecavüz – Derleme haberler – Bilgi bombardımanı – Gazetecilik mesleğinin maddi/manevi değerinin azalması – Tarafsızlık konusunun tartışılması – Reklamların haberden uzaklaştırıcı etkisi – Editoryal süreci beklemeden haber yapma – Ilgi için absürd haberler – Habere yorumlarda nefret dili

6 Okuru yönlendirmek: – ‘Tık’ Kazanma Amaçlı Modüller Foto galeriler, parçalanmış haberler – Başlıklar ve Anahtar Kelimeler Okuyucuyu bir başka sayfaya yönlendirme – İlgiyi Doğru Yönetmek Okuyucuyu gazetede kalmasını sağlamak – Haberi Sitede Doğru Konumlandırmak Son dakika bilgisi ile haber vermek – Çeşitliliği Dengelemek Uzun ana sayfalarda okuyucu kaybolur

7 Haber sitelerinde tasarım stratejileri – Amaçlar Okuyucuyu içine alan bir tasarım Doğru, objektif, detaylı ve hızlı haber akışı – Görevler Kısa ziyaretler dikkate alınmalı Tasarımda sadelik Kullanıcının işini kolaylaştırmak

8 Biçim: – Zihin önce bütünü sonra parçaları algılar (Gestalt) – Tasarımın bütünlük hissi uyandırması lazım Renk: – Cisimlerden gelen ışığın beynimizde yarattığı algıdır – Renk biçim yaratmada bir araçtır – Dikkat çekici yerlerde gözü yormayan zıtlıklara yer vermek – En çabuk algılanan turuncu/kırmızı, en yavaş algılanan gri – Son dakikaların kırmızı ile verilmesi Kompozisyon: – Renk, büyüklük, ton uyumu Tekrar: – Birbirine benzer öğelerin yanyana gelmesine özen – Fazla tekrar tekdüzelik yaratır

9 Zıtlık: – Oranları ayarlandığında zıtlık dikkat çeker Ritim: – Aynı biçim ve renkte öğeler ahenk katar Yazı Efektleri, Resim ve Animasyonların Kullanımı : – Dikkat bozucu öğeler Göz hareketleri: – Okuma yönü ve optik merkez

10 Organizing Web Information 1.Giving people a small amount of content 2.Write a clear, informative heading Making Web Information Easy for Adults to Find 1.Use the same symbols and icons 2.Use the navigation buttons 3.Avoid using features that may distract attention, such as pop-ups 4.Avoid using animated content 5.Do not use menus that require users to slide 6.If you use pull-down or fly-out menus, make them open and close on a click 7.Use large buttons 8.Easy-to-read links 9.Do not use automatically scrolling text 10.Minimize vertical scrolling 11.Include a way to search your site 12.Make sure that the search box is in the upper left or upper right side 13.Offer alternatives for misspellings in the search box 14.Provide a way to contact 15.Do not use nonfunctional buttons 16.Use a homepage button

11 Including Other Media 1.Make sure that pictures relate to the text 2.Use short segments to reduce download time 3.Make sure to open content in the same page Designing Readable Online Text for Older Adults 1.Allow sufficient white space on the web page 2.Put a space between paragraphs 3.Allow enough space around clickable targets 4.Use a sans serif typeface 5.Use a typeface that is not condensed 6.Use 12- or 14-point type size 7.Make it easy for people to change the text size 8.For headings, increase the size and weight or use a color 9.Never use all capitals 10.Avoid using italics 11.Left-justified type is best for older adults 12.Avoid patterned backgrounds 13.Use high-contrast color combinations

12 1.Facebook bağlantısı var mı? 2.Twitter bağlantısı var mı? 3.RSS bağlantısı var mı? 4.Anket Barındırıyor mu? 5.Foto haber barındırıyor mu? 6.Video haber barındırıyor mu? 7.Kaç Haber kategorisi barındırıyor? 8.Bilgilendirme bantları (hava durumu, döviz vb.) barındırıyor mu? 9.Haberle ilgili linklere yer verilmiş mi? 10.Haber yazımında Madde işareti kullanılmış mı? 11.Haberlerde Yazar adına yer verilmiş mi? 12.Haber yazımında Alt başlıklara yer verilmiş mi? 13.Haber ile ilgili fotoğrafa yer verilmiş mi? 14.Kaç Reklam barındırıyor? 15.Sayfanın üstünde reklam barındırıyor mu? 16.Sayfanın kenarlarında reklam barındırıyor mu? 17.Sayfanın altında reklam barındırıyor mu? 18.Sayfanın ortasında reklam barındırıyor mu? 19.Anasayfa açılırken reklam barındırıyor mu? 20.Haber açılırken reklam barındırıyor mu? 21.Reklamları geçmek için imkan sunuyor mu?

13 22.Üyelik ile giriş imkanı sunuyor mu? 23.Kaç adet haber barındırıyor? 24.Fotoğrafsız kaç haber barındırıyor? 25.Fotoğraflı kaç haber barındırıyor? 26.Okuyucuya tavsiye niteliğinde haber barındırıyor mu? 27.Arşiv hizmeti sunuyor mu? 28.Googleplay uygulaması var mı? 29.Appstore uygulaması var mı? 30.Okur temsilcisine yer veriyor mu? 31.Seri ilan sayfaları mevcut mu? 32.İnternet ortamında Ilan vermeye imkan sağlıyor mu? 33.Basılı gazetenin görüntüsüne (E-gazete) yer veriyor mu? 34.Künyeye yer veriyor mu? 35.Şirketin diğer medya kuruluşlarına bağlantı barındırıyor mu? 36.Köşe Yazar sayısı? 37.Kaç köşe yazarının elektronik postası var? 38.Kaç köşe yazarının Facebook bağlantısı var? 39.Kaç köşe yazarının Twitter bağlantısı var?

14 42.İnternet gazetesinde İlk habere yapılan yorum sayısı 43.İlk haber aynı sırada facebook’da yer almış mı? 44.Bu habere facebookta yapılan beğeni sayısı 45.Bu habere facebookta yapılan yorum sayısı 46.Gazeteyi facebook’ta beğenen sayısı 47.Gazetenin baş yazarının facebook’da paylaşılan yazısına yapılan beğeni sayısı 48.Gazetenin baş yazarının facebook’da paylaşılan yazısına yapılan yorum sayısı 49.Facebook’ta reklam sayısı 50.İlk haber aynı sırada twitter’da yer almış mı? 51.Bu habere Twitter’da yapılan like sayısı 52.Bu habere Twitter’da yapılan retweet sayısı 53.Gazetenin baş yazarının twitter’da paylaşılan yazısına yapılan like sayısı 54.Gazetenin baş yazarının twitter’da paylaşılan yazısına yapılan retweet sayısı 55.Twitter’da reklam sayısı 56.Gazetenin atmış olduğu tweet sayısı 57.Gazetenin takipçi sayısı 58.Gazetenin takip ettikleri sayısı 59.Gazetenin takip ettikleri arasında farklı bir medya kuruluşu var mı? 60.Gazetenin takip ettikleri arasında bir haber ajansı var mı? 61.Kişisel yayıncılık imkanı sunuyor mu? (milliyet-sizden size)

15 62.Okuyucuların haber bildirmesi için imkan sunuyor mu? (t24-Haber bildir) 63.Okuyucuların maddi yardımları için imkan sunuyor mu? (t24-Okur fonu) 64.Kullanım koşulları, gizlilik hakları ve yükümlülüklerine yer veriyor mu? (t24) 65.Yabancı dil versiyonu var mı? (diken) 66.Yerel haber ayrıca veriliyor mu (radikal) 67.SSS yer veriliyor mu? (radikal) 68.Gazetenin mobil uygulaması var mı? 69.Mobil uygulamada açılış reklamı var mı? 70.Mobil uygulamada Reklam sayısı 71.Mobil uygulamada Haber sayısı 72.Mobil uygulamada Haber kategorilerine yer verilmiş mi? 73.Mobil uygulamada haber kategorisi sayısı? 74.İlk haber aynı sırada mı verilmiş? 75.Bu habere yorum sayısı 76.Bu habere paylaşım sayısı 77.Bu haberi öne çıkarma sayısı 78.Mesaj gönderme alanı var mı? 79.Diğer gazetelerin içeriklerine yer veriliyor mu? (cumhuriyet) 80.Kaydedip sonra okuma seçeneği sunuyor mu? (cumhuriyet)

16 Ahmet Sinan Orkan – AÇIK MERT KORKUSUZ – AKŞAM – AYDINLIK – BİRGÜN – BUGÜN Cenk Fatih Demirci – CUMHURİYET – DİRİLİŞ POSTASI – EVRENSEL – FANATİK – GÜNEŞ Doğukan Yandım – HABERTÜRK – HÜRRİYET – HÜRSES – KORKUSUZ – MEYDAN Jemal Mussa Eshetu – USA Today – Wallstreetjournal – Newyork Times – Washingtonpost – Thesun – Theguardian – Derspiegel – Diewelt Melisa Bal – MİLAT – MİLLET – MİLLİ GAZETE – MİLLİYET – ORTADOĞU Mevlüt Can – PAS FOTOMAÇ – POSTA – SABAH – SÖZCÜ – STAR Mustafa Doğan – ŞOK – TAKVİM – TARAF – TÜRKİYE – VAHDET Mustafa Hikmet Aydıngüler – VATAN – YENİ ASIR – YENİ ASYA – YENİ ÇAĞ – YENİ MESAJ Sait Yeşilfidan – YENİ ŞAFAK – YENİ SÖZ – YENİ YÜZYIL – YURT – ZAMAN

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36


"Yayıncılık: – Publishing - public – Make publicly known – Enformasyonu birden fazla alıcıya ulaştırma teknikleri – Basılı yayıncılık – Masaüstü yayıncılık." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları