Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI Okulların açıldığı ilk hafta, İlköğretim Haftası olarak kutlanır. Yurdumuzda ilköğretim; zorunludur. Devlet okullarında.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI Okulların açıldığı ilk hafta, İlköğretim Haftası olarak kutlanır. Yurdumuzda ilköğretim; zorunludur. Devlet okullarında."— Sunum transkripti:

1

2 OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI Okulların açıldığı ilk hafta, İlköğretim Haftası olarak kutlanır. Yurdumuzda ilköğretim; zorunludur. Devlet okullarında parasızdır yaşları arasında sürer.

3 OKULUM Hepimiz aile içinde sevgiyle büyürüz. Yaşımız eğitim öğretim çağına gelince, sıcacık ikinci bir yuvamız daha olur.Bu yuva okuldur. Hepimiz aile içinde sevgiyle büyürüz. Yaşımız eğitim öğretim çağına gelince, sıcacık ikinci bir yuvamız daha olur.Bu yuva okuldur. Okul;bizleri hayata hazırlayan, hayatta başarılı olmamızı sağlayan bir eğitim kurumudur. Okul;bizleri hayata hazırlayan, hayatta başarılı olmamızı sağlayan bir eğitim kurumudur. Ülkemizde 4 yıllık eğitim zorunludur. Ülkemizde 4 yıllık eğitim zorunludur.

4 OKULUM

5 ATATÜRK VE EĞİTİM AAAAtatürk;çocukları ülkenin geleceği olarak görmüştür. ÇÇÇÇocukların yetişmesinde anne,baba ve büyüklerin de önemini bilerek,kadın erkek ayrımı gözetmeksizin okuma-yazma seferberliğini başlatmıştır.Eğitime büyük önem vermiştir.

6 ÖZLÜ SÖZLER BBBBilgisiz insan,meyvesiz ağaca benzer. BBBBir okul açmak,bin cezaevi kapatmaktır.

7 OKULA HAZIRIM İyi bir öğrenci; Okulla ilgili günlük işlerini öncelik sırasına koyar. Her işi belirlenen zaman içinde yapar. Ders araç-gereçlerini ders programına göre hazırlar. Derslerine çalışır. Ödevlerini zamanında yapar.

8 Okula hazırlıklı gelmeyen bir öğrenci hangi sorunlarla karşılaşır? Dersi iyi takip edemez. Arkadaşlarının ders araç-gereçlerini kullanarak onları rahatsız eder. Ödevlerini yapmadığı için öğretmenini üzer,mahcup olur. Verimli olamaz. Etkinlik yapamaz. Başarılı olamaz.

9 YAŞAMIN ZENGİNLİKLERİ Her öğrenci bireydir.Farklı bireysel özelliklere sahiptir. Her öğrenci bireydir.Farklı bireysel özelliklere sahiptir. Her öğrencinin; Her öğrencinin; Fiziksel özellikleri, Fiziksel özellikleri, Kişilik özellikleri, Kişilik özellikleri, Öğrenme biçimi, Öğrenme biçimi, İlgileri, İlgileri,

10 Sosyoekonomik düzeyi, Duygu ve düşünceleri, Zeka ve yetenekleri farklıdır. Arkadaşlarımız; Arkadaşlarımız; Açık ya da koyu tenli, Açık ya da koyu tenli, Zayıf ya da şişman olabilir. Zayıf ya da şişman olabilir. Gözlük takabilir, Gözlük takabilir, Tekerlekli sandalyede olabilir. Tekerlekli sandalyede olabilir.

11 Bu nedenle; Benzerliklerimizi ve farklılıklarımızı doğal kabul etmeliyiz. Benzerliklerimizi ve farklılıklarımızı doğal kabul etmeliyiz. Farklılıklara karşı; Farklılıklara karşı; Saygılı ve hoşgörülü olmalıyız. Saygılı ve hoşgörülü olmalıyız. Farklılıklarımız bizi eşsiz ve özel yapar. Farklılıklarımız bizi eşsiz ve özel yapar.

12 BENİM İÇİN ARKADAŞLIK Arkadaşlarımız,üzüntümüzü ve mutluluğumuzu paylaştığımız insanlardır. Onlarla bir arada olmaktan ve yaşadıklarımızı paylaşmaktan hoşlanırız. Arkadaşlarımızı seçerken olumlu değerleri gözetmeliyiz.

13 Benim arkadaşlarım; Birbirini sever. Birbirini sayar. Haksızlık etmez. Taraf tutmaz. Dürüsttür. Eşit davranır. Paylaşımcıdır. Yardımseverdir. Başkalarının eşyalarını izinsiz almaz. Yalan söylemez. Verdiği sözü tutar. Verdiğim sırları saklar. Bana cesaret verir.

14 CAN KULAĞI İnsanlar arasında duygu,düşünce ve bilgi alışverişine iletişim denir. Okullarda;öğrenme,öğretme,davranış kazanma,ilişkiler ve etkileşim iletişim sayesinde sağlanır. İletişimde sadece kelimeleri kullanmayız. Bedenimizin duruşu,

15 Yüz ifademiz, Mimiklerimiz, Ses tonu gibi sözlü olmayan mesajlar kullanırız. İletişimi engelleyen olumsuz davranışlar: Emir vermek, * Tehdit etmek, Suçlamak, * Olumsuz isim takmak, Alay etmek, * Çok fazla konuşmak, Dinlerken başka şeylerle uğraşmak, Saldırgan tavırlar içinde olmak.

16 SENİ DİNLİYORUM, SENİ ÖNEMSİYORUM İletişimde ilk adım etkili dinlemektir. İyi bir dinleyici nasıl davranır? Yüzünü konuşmacıya döner. Konuşmacının gözlerine bakar. Dikkatini vererek dinler. Konuşmacının sözlerini zihninde canlandırır. Anlayamadığı bir şey olursa, konuşmacının sözü bittikten sonra sorar.

17 İyi bir konuşmacı nelere dikkat eder? Konuşmaya başlamadan önce ne söyleyeceğini düşünür. Ses tonunu ayarlar. Yüksek veya alçak sesle konuşmaz. Konuştuğu kişinin yüzüne bakar. Konuşmasının kısa,özlü olmasına dikkat eder. Sözcük ve tümcelerin seçimine özen gösterir. Karşısındakinin kendini dinleyip dinlemediğini izler.

18 Etkili iletişim ne kazandırır? Sosyal ilişkiler kurma,yeni beceriler edinme kolaylaşır. Sorun çözme becerileri gelişir. Arkadaşlık ilişkilerimiz sağlıklı hale gelir. Kişinin güven duygusu gelişir.

19 BENİ ANLAYIN LÜTFEN DUYGULARIMIZ   Yaşamımızı anlamlı kılan,   Davranışımıza yön veren,   Hayata ve çevremizdeki insanlara bakışımızı etkileyen,   İçimizdeki seslerdir. Her insanın fiziksel özellikleri gibi duyguları da farklıdır ve değerlidir. Her duygu bir düşünceyi, her düşünce bir davranışı başlatır.

20 Duygularımız davranışlarımız üzerinde güçlü bir etkiye sahiptir.  Duygularımız yüz ifademize yansır. duygu düşünce davranış

21 ÖFKENE HAKİM OL Her insanın öncelik verdiği değerler farklı olabilir.Her insanın öncelik verdiği değerler farklı olabilir. Bizim için önemsiz sayılan bir değer, bir başkası için vazgeçilmez olabilir.Bizim için önemsiz sayılan bir değer, bir başkası için vazgeçilmez olabilir. Arkadaşlarımızla olan ilişkilerimiz ve çevremizde meydana gelen gelişmeler;Arkadaşlarımızla olan ilişkilerimiz ve çevremizde meydana gelen gelişmeler; İsteklerimizin,beğenilerimizin,duygularımız ın ve beklentilerimizin doğrultusunda olmayabilir.İsteklerimizin,beğenilerimizin,duygularımız ın ve beklentilerimizin doğrultusunda olmayabilir.

22 Bu gibi durumlarda; Kızgın ve öfkeli olabiliriz.Kızgın ve öfkeli olabiliriz. Sağlıklı düşünemeyiz.Sağlıklı düşünemeyiz. Doğru karar veremeyiz.Doğru karar veremeyiz. Karşımızdaki insanları kırabiliriz.Karşımızdaki insanları kırabiliriz. Kendimize ve başkaların zarar verebiliriz.Kendimize ve başkaların zarar verebiliriz.

23 O halde ne yapmalıyız? Sakin olmalıyız.Sakin olmalıyız. Başkalarının da hata yapabileceğini bilerek hoşgörülü ve anlayışlı davranmalıyız.Başkalarının da hata yapabileceğini bilerek hoşgörülü ve anlayışlı davranmalıyız. Olumsuz etkilenme nedenimizi karşımızdaki kişiye nazik bir dille anlatmalıyız.Olumsuz etkilenme nedenimizi karşımızdaki kişiye nazik bir dille anlatmalıyız. Karşımızdakini suçlamadan kaçınmalıyız.Karşımızdakini suçlamadan kaçınmalıyız. Kendimizi başkalarının yerine koyarak hareket etmeliyiz,Kendimizi başkalarının yerine koyarak hareket etmeliyiz,

24 Öfkenin zarar verici sonuçları Pişmanlık ve vicdan azabı duymaktır.Pişmanlık ve vicdan azabı duymaktır. Buna karşılık; kendimizi ve arkadaşımızı affetmek yapıcı ve sağlıklı davranışlardır. (tepkilerdir.) Buna karşılık; kendimizi ve arkadaşımızı affetmek yapıcı ve sağlıklı davranışlardır. (tepkilerdir.) UNUTMA! UNUTMA! Öfkeyle kalkan zararla oturur. Öfkeyle kalkan zararla oturur.


"OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI Okulların açıldığı ilk hafta, İlköğretim Haftası olarak kutlanır. Yurdumuzda ilköğretim; zorunludur. Devlet okullarında." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları