Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

A2 SINIFLARI VELİ TOPLANTISI A2 KIRMIZI SINIF ZEYNEP ÜNLÜ MUTLU ZEYNEP ALTAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "A2 SINIFLARI VELİ TOPLANTISI A2 KIRMIZI SINIF ZEYNEP ÜNLÜ MUTLU ZEYNEP ALTAN."— Sunum transkripti:

1 A2 SINIFLARI VELİ TOPLANTISI A2 KIRMIZI SINIF ZEYNEP ÜNLÜ MUTLU ZEYNEP ALTAN

2 İLKOKULA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI Okul - Sınıf Boyutu Ev – Aile Boyutu

3 İlkokula Hazırlanırken Gelişim alanlarından ve kriterlerinden yola çıkarak uygulanan hazırlık çalışmaları MotorDilSosyal – DuygusalBilişselÖzbakım Çizme Katlama Kesme Yapıştırma Boyama Bağlama Dizme Takma Tırmanma Koşma Yakalama Atlama Kaldırma Çekme Türkçeyi doğru, etkili güzel kullanma Göz teması kurma Sorulara yanıt verme Sorular sorma Duygu ve düşüncelerini ifade etme İletişim ve empati becerileri Değerler eğitimi becerileri (hoşgörü, saygı, nezaket, sorumluluk) Duygularını kontrol etme becerileri Estetik Paylaşma ve işbirliği Dikkatini toplayabilme Eşleştirebilme Gruplayabilme Sıralayabilme Ölçebilme Sayabilme Geometrik şekiller Sembolleri tanıma Mekanda konum Örüntü Parça – bütün Toplama ve çıkarma Neden – sonuç Problem çözebilme Grafik oluşturabilme Anlama Giyinme – soyunma becerileri Doğru beslenme Tehlikelere karşı dikkatli olma Dinlenme – uyku Temizlik ve tuvalet alışkanlığı Bu çalışmalar K12 bütünlüğünde 1. sınıf öğretmenleri ile, ilkokul çalışmalarına destek olacak kazanımlardan yola çıkılarak; eğitim yılı süresince çeşitli yöntemler kullanılarak işlenmektedir.

4 Okumaya Hazırlık Çalışmaları  Oturma: Öğrencilerin masada belli bir süre, doğru oturma alışkanlıkları desteklenir. Öğrencilerin sırada yanlış oturmaları düşünce akışını ve anlamayı etkiler.  Kitabı tutma ve açma: Göz ile kitap arasındaki en uygun uzaklığa dikkat edilerek öğrencilere kitabı nasıl tutmaları ve sayfaları nasıl açmaları gerektiği gösterilir.  Görsel okuma: Okuma çalışmalarından önce öğrencilerin görselleri tanıma, yorumlama ve anlatma becerileri geliştirilir.  Okumaya özendirme: Hikaye, masal, fıkra, şiir, şarkı, tekerleme vb. dil etkinlikleri, resimli hikayeler, kitaplara ve posterlere bakarak çocukların anlatmalarını sağlama, kitap günleri ve kütüphane etkinlikleri çocukları okumaya özendirir.

5 Okumaya Hazırlık Çalışmaları  Sesi hissetme, duyma, algılama ve tanıma: Tanıtılacak sesin öğrenciler tarafından fark edilmesi sağlanır. Bunun için: ◦Tanıtılan sesin hangi kelimelerin içinde geçtiğini bulmaya çalışma. ( arkadaşının ismi, eşya, bitki, hayvan adı gibi) ◦Görsellerden yararlanarak sesi ayırt etme çalışmaları yapma (sesin bulunduğu ve bulunmadığı kelimelerin resimleri gösterilerek bu kelimelerde ilgili sesin geçip geçmediği öğrencilerin fark etmesi sağlanır.) ◦Poster çalışmaları ile ses çalışmaları desteklenir.

6 Yazmaya Hazırlık Çalışmaları  El hareketleri: Yazmaya başlamadan önce öğrencilerin çeşitli oyunlarla el parmak kasları geliştirilir.  Boyama ve yoğurma maddeleri ile çalışma: Çeşitli boya kalemleriyle resim yaptırılır. Bol bol oyun hamuru yoğurmalarına ve çeşitli etkinliklerde kullanmalarına fırsat verilir.  Kalem tutma: Öğrencilerin doğru kalem tutuşu gözlemlenerek desteklenir.  Serbest çizgi çalışmaları: Anaokuluna başladığı günden itibaren karalama (kuş yuvası, çember, bulut yapma) Sürekli ve eğik çizgiler çizme (dalga, yılan, halat vb.) çalışmaları yapılır.  Düzenli çizgi çalışmaları: Bu aşamada yapılacak çizgi çalışmaları eğik yazıyı yazmaya hazırlık niteliğindedir.

7 Teneffüs Uygulaması İlkokula hazırlık çalışmalarımızda teneffüs uygulaması da yapıyoruz. Mayıs/Haziran aylarında ilkokul zili çalınarak teneffüs uygulamaları yapıyoruz. Amacımız bu zamanı kullanmayı öğretmek Etkinlik aralarındaki 10 dk.lık sürelerde tuvalet ve su ihtiyacını gidermek a. Önce sadece kendi katında serbest zaman geçirmek veya başka sınıftaki arkadaşlarını ziyaret etmek b. Daha sonra Kolej Sokağı’nda da serbest zaman geçirmek

8 Özbakım becerileri  Tuvalet sonrası temizlik konusunda görevi onlara bırakıyor ve kendisinin yapabileceği konusunda motive ediyoruz.(Okulda öğretmen, evde aile takibinde)  Okulda da artık çocuklarımıza bu görevi kademeli olarak vermeye başlıyoruz.  Kendi kıyafetlerini giyip çıkarabilmesi, kendi kıyafetlerinin farkında olup, onların sorumluluğunu alması konusunda destek veriyoruz.  Yemek yerken: ◦Mümkün olduğunca yemekleri tüm aile bir arada sofrada yemek ◦Yiyebileceği miktarda yemek tabağına koyup, kendi yemesini beklemek ◦Yemek için belirli bir süre belirleyip o sürenin sonunda sofradan kalkmak ◦Yemek araç gereçlerini doğru kullanmak gibi konularda destek oluyoruz.

9 İlköğretime hazırlık çalışmaları kapsamında ailelere düşen görevler  Çocuğun heyecanını ve kaygısını arttırmamaya özen göstererek destekleyici ve anlayışlı bir tutum içinde olmak  Anne baba olarak kendi heyecanımızla ve kaygılarımızla başa çıkmak için okulla işbirliği yapmak  Unutmayalım ki çocuklarımız anne babaların duygularına karşı, bu duygular gizlenmeye çalışılsa bile çok duyarlılar.

10 Sorumluluklar  Okuldan gelince çantasını her gün aynı yere koyması, hazırladıktan sonra tekrar aynı yerine yerleştirmesi, okula getirmeyi hatırlaması  Sabahları çalar saat ile kendisi uyanması  Okuldan gelen notlar konusunda aileye hatırlatıcı olması  Odasının düzenini sağlaması

11 ZAMANI VERİMLİ KULLANMA – PLANLAMA İÇİN NELER YAPABİLİRİZ? «OKULDAN GELİNCE ZAMANINI NASIL GEÇİRİYORSUN?» ◦Okuldan gelince neler yapmaktan hoşlanıyorsun? ve neleri yapman gerekiyor? sorusu ile başlayarak ◦Yapmaktan hoşlandığın gereken şeyleri birlikte programlayalım mı? ◦Oyun ◦Konulu sohbetler ◦Ev ödevleri ◦Çanta hazırlama ◦Yemek ◦Uyku saatini belirleyelim. ◦Uyku öncesi rutinler üzerinde konuşalım. «SABAH OKULA NASIL HAZIRLANIYORSUN?» o Sabahları saat kurarak kendin uyanabilirsin? o Sabah en çok ne yapmaktan hoşlanıyorsun, bunun için kaç dakika ayırabiliriz? o Sabah kahvaltılarını artık kendin yapmalısın. o Çantanı hazırlamalısın. Çocukla karşılıklı konuşarak uzlaşmacı tutum içinde günün evde geçen zamanlarını planlama.

12 İlkokula Hazırlık için Evde Yapılabilecek Çalışmalar – Oyunlar  Masa başı etkinliklerine ağırlık verilmesi ◦Küçük kas gelişimine yönelik çalışmalar (Oyun hamuru oynama, ipe boncuk dizme, çivi oyuncakları), yap boz çalışmaları vb. ◦Belirli bir süre (hedef 30 dk. yı bulmak) masada ayakları yerde, sırtı dik bir şekilde oturarak yapmasını bekleme ◦Başladığı işi bitirme  Dikkat geliştirmeye yönelik küçük çalışmalar ◦Araba ile yolda giderken belli araçları, ağaçları veya kedileri saymak gibi oyunlar ◦Markette alışveriş yaparken görevler vermek ◦Mutfakta yemek yaparken hatırlatma – yardım istemek ◦Sofra kurmaya yardım istemek, sofrada eksik olan malzemeyi bulmasını istemek

13 Yaz Tatili  Tatilin sonlarına doğru okul sistemine uyumu kolaylaştırmak amacıyla ev içinde yeniden düzen kurmak. ◦ Gece yatma saatlerini yavaş yavaş erkene çekerek geçişi kolaylaştırmak ◦ Yemek saatlerini yeniden düzenlemek ◦ Okul için gerekli alışverişleri birlikte yaparak çocuğu heyecanlandırmadan motive etmek ◦ Masa başı etkinlikleri planlamak.

14 Okul ile İletişim  Bültenler yoluyla okul programının takibi  İletişim defterleri ve web sayfasından duyuru-etkinliklerin takibi  Okul ve öğretmenlerle iletişim halinde olma  Çocuk ile ilgili özel durumlarda, gelişmelerde, destek gereken konularda okulu haberdar etme ve okulla işbirliği kurma


"A2 SINIFLARI VELİ TOPLANTISI A2 KIRMIZI SINIF ZEYNEP ÜNLÜ MUTLU ZEYNEP ALTAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları