Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI Grup Adı: BOHEM Grup Üyeleri: RABİA BÜYÜKŞAHİN DİLARA UÇURAN Problem Cümlesi: Çalışan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI Grup Adı: BOHEM Grup Üyeleri: RABİA BÜYÜKŞAHİN DİLARA UÇURAN Problem Cümlesi: Çalışan."— Sunum transkripti:

1 ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI Grup Adı: BOHEM Grup Üyeleri: RABİA BÜYÜKŞAHİN DİLARA UÇURAN Problem Cümlesi: Çalışan anne ve çalışmayan annelerin çocukları arasındaki iletişim farkları Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı çalışan anne ve çalışmayan annelerin çocukları arasındaki iletişim farklarının incelenmesidir.

2 YÖNTEM Örneklem Fatma Mustafa Hasçalık anaokulu bölümündeki Esra Özbek adlı öğretmenin sınıfından 3 erkek 3 kız toplam 6 öğrenciye sınıflarında doğal gözlem yoluyla yarım gün içerisinde çocuklar doğal ortamlarında iletişim kurma şekillerine bakılmıştır.  Araştırma Modeli Doğal Gözlem

3 Hipotezler  Annesi çalışan çocukların iletişim becerileri nasıldır?  Annesi çalışmayan çocukların iletişim becerileri nasıldır?  Annesi çalışan ve çalışmayan çocuklar arasındaki iletişim farkları nelerdir?

4 Veri Toplama Süreci  2 tane gözlem formu geliştirildi. e.k1 gözlem formu ve e.k2 gözlem formu.  e.k1 gözlem yapacak kişiler için 27 sorudan oluşan yüksek normal düşük gibi derecelendirme maddeleri bulunan gözlem formu geliştirildi.  e.k2 de ise öğretmeninde öğrenciyi değerlendirebilmesi için öğretmen gözlem formu geliştirildi ve aynı şekilde 27 sorudan oluşuyor.  Daha sonra sınıf öğretmeninden izin alınarak, 1 hafta süreyle, yarım gün içerisinde çocuklar sınıflarında oynarken,etkinlik yaparken çocuklara rahatsızlık verilmeyecek şekilde gözlendi ve gözlem formlarındaki çocuklara uyan maddeler işaretlendi.

5 Veri Toplama Aracı  e.k 1 gözlem formu gözlemcinin değerlendirmesi için geliştirilmiş bir gözlem formudur.  İçeriğinde ise; adı soyadı,yaşı cinsiyeti, annesi çalışıyor –çalışmıyor,öğretmenin adı, okul adı,gözlem süresi maddeleri vardır.  27 sorudan oluşmaktadır.yüksek –normal-düşük gibi derecelendirme maddeleri bulunmaktadır.  E.k 2 gözlem formuda sınıf öğretmeninin öğrencileri değerlendirmesi için oluşturulmuştur. İçeriği e.k 1 gibidir.

6 Geliştirme Evresi  Gözlem formunu bazı kaynaklardan yararlanarak kendimiz oluşturduk.  Gözlem formu ve geliştirmek için aşağıdaki linkten yararlanılmıştır  /education.ankara.edu.tr/aksoy/eay/eay/.../yulusoy.doc  İletişim farklarını göze alarak çocukların davranışlarını anlatabilecek şekilde formumuzu sıraladık.

7

8  Gözlem için hazırladığımız formda hiçbir çıkarma veya ekleme yapmadan 27 madde halinde, anaokuluna giderek gözlem işlemimizi gerçekleştirdik.

9 Sonuçlar  27 maddelik gözlem formunda bazı maddeler, bazı maddeleri kapsadığı için 9 tane madde üzerinden değerlendirme ve yorumlandırma yapacağız.  Öğretmen gözlem formu ve gözlemcinin gözlem formuna bakarak;

10 1.Karşı tarafı dinleme;  Öğretmen hikaye okurken çalışan annenin çocuğunda dinleme konusunda olumsuz davranışlar gözlemlenmiştir.  Çalışmayan annenin çocukları karşı tarafı dinlerken normal düzeydedir.

11 2. Kendi duygularını başkalarıyla paylaşır;  Çalışan ve çalışmayan annenin çocukları kendi duygularını paylaşma derecesi her iki taraf içinde normal olarak gözlemlenmiştir.

12 3.Saldırgandır;  Çalışan annenin çocuğu etrafa karşı saldırgan olurken, çalışmayan annenin çocuğu saldırgan olmayabilir.  Gözlemlerimiz sonucu çalışan annenin çocuğu tepki verirken daha saldırgan davranışlar sergilemiştir.

13 4.Empati yeteneği;  Örnek verecek olursak; Çocuklar oyun oynarken oyuncak paylaşma konusunda hem çalışan- hem çalışmayan anne çocukları aynı düzeydedir. Yani normaldir.

14 5. Dışa dönüktür;  Çalışan annenin çocukları, diğer çocuklara göre daha atılgan ve yeni tanıştıkları biri ile daha rahat iletişim kurabilirler.

15 6. Dil gelişimi;  Çalışan ve çalışmayan annelerin çocuklarının dil gelişimi normal düzeydedir.

16 7.İşbirliği içinde oynamak;  Çalışmayan annelerin çocukları diğer çocuklara göre işbirliği içinde oyun oynamıyor, daha çok bireyselliği tercih ediyorlar.

17 8.Duygularını paylaşma;  Çalışmayan annelerin çocukları duygularını ifade etme konusunda daha çok içedönüktür.

18 9.Kendine güveni vardır;  Çalışan annenin çocukları kendini ifade etme konusunda ve kendine güvenin olduğu davranışlar sergilemesi diğerlerine göre daha yüksek düzeydedir.

19 Sınıf Ortamına İlişkin;  Sınıf düzeni çocukların birbirleri arasındaki iletişime açık bir ortamdır.

20  Çocuklar sorumluluk ve yardımlaşma konusunda öğretmenlerinden görev alıyorlar.

21  Yapılan faaliyet sonunda çocuklar bulundukları gruptaki masayı işbirliği içinde toplarlar.  Öğrenciler arasındaki iletişim birbirine yardım odaklıdır.

22 Gözlemin Avantaj ve Dezavantajları  Geçerlilik ve güvenirlik bulunmaz.  Gözlemci yanlılığı istenmese de olabilir.  Gözlenen şey gözlemciden gözlemciye farklı şekilde yorumlanabilir.  Doğal çevrenin yakalanabilmesi. 

23 Sonuç ve Bulgular  Annesi çalışan çocuklar; Daha dışa dönük, daha iletişimi iyi kuran, kendine daha fazla güvenen, daha çok paylaşımda bulunabilen, birlikte işbirliği içinde faaliyetleri sağlıklı bir şekilde yapabilir.

24  Annesi çalışmayan çocuklar; Daha çok içe dönüktür, insanlarla iletişim kurar ama çok fazla içli-dışlı bir faaliyet gerçekleştirmekten kaçınırlar. Bir işi kendi başlarına, yalnız yapmaktan zevk alıyorlar. Arkadaşlarının faaliyetlerine katılmasını istemiyorlar. Biraz daha sessizler. iletişim konusunda biraz daha bireysellikten yana.

25 Öneriler  Gözlem süresi daha uzun olabilirdi.  Çok daha iyi bir gözlem formu geliştirilebilirdi.  Daha fazla çocukla gözlem yapılabilirdi.  Daha az gözlem yanlılığı yapılabilirdi.  Bir çok okulda gözlem yapılabilirdi. Onlar arasındaki farklara bakılabilirdi.

26  TEŞEKKÜRLER...


"ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI Grup Adı: BOHEM Grup Üyeleri: RABİA BÜYÜKŞAHİN DİLARA UÇURAN Problem Cümlesi: Çalışan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları