Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MOBİL PAZARLAMA 2 MOBİL İLETİŞİM ve MOBİLİTE Tutundurma-pazarlama iletişimi Bir işletmenin mal veya hizmetinin satışını kolaylaştırmak amacıyla üretici-pazarlamacı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MOBİL PAZARLAMA 2 MOBİL İLETİŞİM ve MOBİLİTE Tutundurma-pazarlama iletişimi Bir işletmenin mal veya hizmetinin satışını kolaylaştırmak amacıyla üretici-pazarlamacı."— Sunum transkripti:

1

2 MOBİL PAZARLAMA 2 MOBİL İLETİŞİM ve MOBİLİTE

3 Tutundurma-pazarlama iletişimi Bir işletmenin mal veya hizmetinin satışını kolaylaştırmak amacıyla üretici-pazarlamacı işletmenin denetimi altında yürütülen, müşteriyi ikna etme amacına yönelik, bilinçli, programlanmış ve eşgüdümlü faaliyetlerden oluşan bir iletişim sürecidir.

4 Kaynak Kodlama İletişimOrtamı Mesaj Kod ÇözmeAlıcı TEPKİ Geri Besleme GÜRÜLTÜ İletişim Süreci

5 Pazarlama İletişimi KaynakHedef Fikir Kodlama Mesaj Kod çözme Geribildirim Rakipler, Gürültü Düşünce

6 Pazarlama İletişimi neden önemlidir? Pazarlama İletişimi neden önemlidir? Üreticiler ile tüketiciler arasındaki fiziksel mesafe artmaktadır Gelir artışı sonucu pazar büyümektedir Nüfus artışı sonucu tüketici sayısı artmaktadır İkame mallarının çoğalmasıyla rekabet artmaktadır Aracı kurumların sayısının artmakta ve dağıtım kanalları genişlemektedir Tüketici istek ve ihtiyaçları değişmektedir

7 İletişimin öneminin arttığı durumlar Ürünler homojendir, üreticiler psikolojik farklılık yaratmaya çalışır Ürün hayat seyrinin sunuş dönemindedir ve işletme ürünün talebini artırmaya çalışır Ürün hayat seyrinin büyüme dönemindedir ve işletme marka bağlılığı oluşturmaya çalışır Yeni bir ürünün pazara tanıtılması gerekir Mevcut ürünlerde yapılan değişikliklerin tanıtılması gerekebilir Satış elemanlarına destek gerekebilir Perakende satış noktalarında daha fazla aranmak ve yer edinmek amaçlanabilir

8 Pazarlama İletişimi Bileşenleri Reklam Kişisel Satış Geliştirme Halkla İlişkiler İletişimKarması

9 Tutundurma karması neye göre seçilir? * İşletmenin finansal kaynakları ya da tutundurma bütçesi * Pazarın yapısı * Ürün özellikleri * Ürün mamul hayat eğrisinde bulunduğu konum * Alıcıların satınalma karar sürecinde bulundukları aşama * Dağıtım kanalı stratejileri

10 Geleneksel ve Modern Pazarlama İletişimi araçları TV, dergi reklamları Açıkhava reklamları Promosyonlar İnternet-mobil internet Sosyal medya-facebook,twitter…wom Web sitesi banner Akıllı telefon uygulamaları SMS-MMS

11 3 temel ekran Bireyin gün boyu 3 temel ekranı vardır. TV Bilgisayar Mobil iletişim

12 MOBİL PAZARLAMA NEDİR? Mobil pazarlama, işletmelerin mobil pazarlama araçlarını kullanarak hedef kitlesine kişiselleştirilmiş mesajlar sunmasıdır. Araçları nelerdir? Uygulamalar-Yarı akıllı telefonlardan akıllılara… MMS-SMS İndirimler Banner reklamlar İnternet –sosyal medya Lokasyon bazlı uygulamalar

13 Neden mobil pazarlama Sabit telefon sayısını geçen akıllı telefon 4 milyar kişinin cep telefonu sahibi olması Dünya üzerindeki telefon sayısı bilgisayar sayısının 5 katıdır Atılan SMS’lerin %90’ı maksimum 3 dakika içerisinde okunmaktadır. Cep telefonlarının temel bir ihtiyaca dönüşmesi-eğlence, alışveriş,dünya ile iletişim, satın alma

14 Pazarlama için önemi Tüketicileri bölümlendirmede fırsatlar tanıması Pazarlama faaliyetlerinin kolayca izlenebilmesi Kişiye özel-uyarlanmış iletişim mesajı sunabilmesi (hedef Pazar) Teknolojik gelişmeler Her yerde alışveriş neden cazip olmasın?

15 Mobilite nedir? Sözlük anlamı itibariyle kablosuzluk, hareketlilik, hareket kabiliyeti ve taşınabilirlik anlamlarına gelmektedir. Dolayısıyla günümüzde taşınabilir her teknolojik aygıt mobilite kapsamında değerlendirilebilir.

16 Mobilite Bireylerin hareket halindeyken bilgiye ulaşması ve bu bilgilerle ilgili işlem yapabilmesini sağlayan mobil çözümler oluşturma amacı doğrultusunda gerçekleştirilmiş teknolojiye mobilite denmektedir.

17 Mobilitenin faydaları Güvenli, gerçek zamanlı bilgi erişimi Bilgiye hızlı ulaşma Daha etkin ve gelişmiş iletişim Düşük maliyetler Mekandan bağımsızlık-işlerin heryerde takip edilebilmesi Kolaylık-tek bir cihaz üzerinden nerdeyse tüm işlemlerin yapılabilmesi-kolayca taşınabilmesi Pazarlama için tüketicilerin her an ulaşılabilir olması

18 Mobil iletişimin özellikleri Uygunluk-Bilgiyi elindeki aygıtla elde edebilme Ulaşılabilirlik-Her zaman her yerde ulaşılabilir olma Güvenlik-Güvenli bilgi transferi ve işlem yapabilme Bağlanırlık-Her zaman bağlı olabilme Lokalizasyon-İçerik odaklı bilgiyi elde etme Kişiselleştirme-Kişiye özel bilgi sunma

19 Mobil İletişim Araçları Cep telefonu Akıllı telefon Kişisel Dijital Asistan (PDA): Avuç içi bilgisayarlar Dizüstü Bilgisayar (Notebook) Tablet PC

20 Mobil İletişim Aracıları GPS GSM SMS MMS WAP GPRS Bluetooth UMTS RFID Mobil İnternet

21 TEMEL KAVRAMLAR Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS): Dünyanın herhangi bir noktasında cep telefonunun yerinin tespit edilmesini sağlayan uydular ve alıcıları kapsar. Görüntülenme: Mobil abonelerin belli bir reklamı, kısa mesajı, iniş sayfasını ya da web sitesini görüntüleme sayısıdır.

22 Lokasyon Bazlı Sistemler (LBS): Bulunulan yere bağlı olarak sunulan hizmetlerdir. Bunlar arasında pazarlama mesajları, yol tarifleri, yerel restoranlar, sağlık kuruluşları, ATM’ler, sinemalar gibi bir çok bilgi yer alabilir. MMS: Bir çoklu ortam mesaj hizmeti tarafından gönderilen ve çoklu ortam öğeleri içeren mesajlardır.

23 Mobil Ücretli Arama: Mobil cihazlarda çalışan Google, Bing ya da Yahoo ve ya diğer arama motorlarını kullanan arama kampanyasıdır. Yakın Saha İletişimi (NFC): 10 cm’den daha kısa bir mesafe içinde bulunan cihazların iletişimini sağlayan Ericsson’un geliştirdiği Bluetooth’a benzeyen bir kablosuz teknolojidir.

24 Katılım/Katılmama Tercihi (Opt in/out): Aboneler, firmadan bir şekilde haber, bilgi vs. almayı kabul ederse/reddederse, katılım/katılmama tercihinde bulunmuş olur. Çekme Mesajlaşma (Kablosuz çekme reklam):Talep üzerine gönderilen herhangi bir içeriktir. Örneğin bir web sitesi ya da uygulamadan yerel hava durumunun gönderilmesini talep ederseniz, gönderilen yanıtın (reklamlar dahil olmak üzere) içeriği çekme mesajıdır.

25 İtme mesajlaşma (Kablosuz itme reklam):Reklamcılar ya da pazarlamacılar tarafından mobil cihazlara talip edilenin haricinde bir zamanda gönderilen içeriktir. İtme mesaj (push message) ses, SMS, e- posta, MMS, hücre yayını, resim mesajları, anketler veya diğer itme reklamları ve içerikleri kapsar.

26 Kaynaklar:Altunışık, Remzi, Pazarlama Ders Notları Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam, Nihan Özgüven, Dora Yayıncılık / Akademik Kitaplar DizisiNihan ÖzgüvenDora Yayıncılık Akademik Kitaplar Dizisi Hopkins ve Turner, Mobil Pazarlama Hakkında Herşey,Optimist Yanınları, 2012 SOLOMO Mobil Pazarlama, Dr. İ. Kahraman Arslan ve Pelin Arslan, Papatya Yay., 2012 Çeşitli online kaynaklar


"MOBİL PAZARLAMA 2 MOBİL İLETİŞİM ve MOBİLİTE Tutundurma-pazarlama iletişimi Bir işletmenin mal veya hizmetinin satışını kolaylaştırmak amacıyla üretici-pazarlamacı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları