Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

3.KÖPRÜ. İLKLERİN KÖPRÜSÜ Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında yer alan İstanbul Boğazı üzerinde yapılacak 3. köprünün inşaatı, taşımacılığın ve ticaretin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "3.KÖPRÜ. İLKLERİN KÖPRÜSÜ Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında yer alan İstanbul Boğazı üzerinde yapılacak 3. köprünün inşaatı, taşımacılığın ve ticaretin."— Sunum transkripti:

1 3.KÖPRÜ

2 İLKLERİN KÖPRÜSÜ Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında yer alan İstanbul Boğazı üzerinde yapılacak 3. köprünün inşaatı, taşımacılığın ve ticaretin geleceği olarak görülüyor yılında faaliyete geçen Boğaziçi Köprüsü ve 1988 yılında tamamlanan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden sonra İstanbul Boğazı’na yapılacak 3. Köprü, ilklerin köprüsü olarak adlandırılıyor.

3 NEDEN İLKLERİN KÖPRÜSÜ??  Çoğunluğu Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek, yüksek mühendislik ve teknoloji ürünü olacak 3. Boğaz Köprüsü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek.  Gerek estetik gerekse teknik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alacak.

4  İlklerin köprüsü olacak 3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.  Köprünün bir başka ilki ise 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olması.

5 Üçüncü Köprü Gerekçeleri Her ay 20 bin yeni aracın trafiğe katıldığı İstanbul'da kayıtlı olan yaklaşık 2.5 milyon araç bulunmaktadır. Hâlihazırda İstanbul Boğazı üzerinde bulunan 2 köprü ise özellikle günün belirli saatlerinde yaşanan aşırı yoğunluk nedeniyle tam anlamıyla işlevini yerine getirememektedir. Bu nedenlerden dolayı Boğaz'a üçüncü bir köprünün yapılması 2000'li yıllardan itibaren sıkça dile getirilmeye başlandı. Ancak ilk somut adımın atılması, 2009 yılında 60. hükûmet döneminde gerçekleşti. Dönemin başbakanı Recep Tayyip Erdoğan üçüncü köprünün gerekli olduğunu ve derhâl yapılması gerektiğini savunarak, helikopterle köprünün güzergâhını belirlemek için keşif gezileri yaptı.

6 Projenin Karar Aşaması Köprünün yeri uzun süre belirsiz kaldı ve güzergâh konusunda çeşitli iddialar ortaya atıldı. Ancak tüm iddialar içinde özellikle şehrin ormanlarla kaplı kuzey kesimleri öne çıkartıldı. Dönemin, Cumhuriyet Halk Partisi'nin İstanbul il başkanı Gürsel Tekin ise Erdoğan'ın bilgisiyle hazırladığını öne sürdüğü belgelerle bir basın açıklaması yaparak üçüncü köprünün Beykoz ile Tarabya arasında yapılacağını iddia etti.

7 Köprü için inşa edilecek otoyolun Silivri'nin ormanlık bölgelerinden başladığını ve otoyolun İstanbul'un ormanlarına ve su havzalarına zarar vereceğini belirtti. Otoyolun geçeceği güzergâh üzerinde on binlerce dönüm arazinin el değiştirdiğini; iddialarının yalanlanması hâlinde paylaşmak üzere başka belgelere de sahip olduğunu söyledi. Tekin'in iddiaları hükûmet tarafından yalanlanmadı ancak kesin güzergâhın hâlâ belli olmadığının altı çizildi. Dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım yaptığı basın açıklamasında üçüncü köprünün diğer iki köprünün kuzeyinde yapılacağının kesin olduğunu; uçlarının ise Tarabya-Beykoz ya da Sarıyer-Beykoz arasında olacağını, kesin karara varılmadığını söyledi.

8 Köprünün kuzeydeki orman arazilerine ve içme suyu havzalarına zarar vermemesi için tünel ve viyadük ağırlıklı olacağı ayrıca köprünün öncüllerinin aksine devlet eliyle değil, yap-işlet-devret modeliyle özel sektöre yaptırılacağı bildirildi. 29 Nisan 2010 tarihinde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından yapılan basın açıklamasında üçüncü köprünün kesin güzergâhının Garipçe-Poyraz köyleri arası olduğu belirtildi. Köprünün maliyetinin kamulaştırma bedelleri ve yapım harcamalarla birlikte 6 milyar dolar olacağı bildirildi.

9

10 Projenin Temeli İhalede Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Odayeri- Paşaköy'ün yap-işlet-devret modeli ile ve Kuzey Marmara Otoyolu (kalan kısımlar)'nun da özkaynakla inşaa edilmesi şeklinde planlanmıştır. Yatırımın KDV'den istisna tutulması sebebiyle ihalesi 15 gün ertelenmiştir. 20 Nisan'da yeniden ihalesi yapılmıştır. 11 firmanın şartname aldığı ihalede 5 firma şartname vermiştir.  Salini - Gülermak Ortak Girişimi  İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu,  China Communications Construction-Doğuş İnşaat Ticaret AŞ- Yapı Merkezi-Arkon İnşaat Ortak Girişimi,  Mapa İnşaat ve Ticaret AŞ  Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limak İnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat

11 İhaleyi 29 Mayıs 2012 tarihinde İçtaş-Astaldi(İtalyan) ortaklığı kazanmıştır. Köprü planlarının temelleri dönemin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılımı ile 29 Mayıs 2013'te atılmıştır. Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, “Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştirilecek. 4.5 milyar TL yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı’na devir edilecek.

12 Araç Geçişleri  İhaleyi kazanan yatırımcıya, günlük 135 bin araç geçiş güvencesi verilecek. Devlet, öngörülen sayıda aracın geçmemesi halinde, aradaki farkı yatırımcıya ödeyecek. Ücretler Köprü Geçişi  Otomobiller için geçişte yaklaşık olarak 3 dolar eşdeğeri Türk Lirası alınacak. Büyük araçların geçiş ücretleri belirlenirken, dingil sayıları dikkate alınacak. Dingil sayısı belli bir katsayı ile çarpılacak ve geçiş ücretleri belirlenecek. Otoyol Kullanımı  Otoyolu kullanacak otomobiller ve eşdeğeri araçların geçiş ücreti olarak kilometre başına 0.08 dolar tahsil edilecek.  10 kilometre örnek kullanım için bir araba 0,8 dolar ödeyecek (yaklaşık 2,12 lira).

13 İnşaat Aşaması Yavuz Sultan Selim Köprüsü inşaatı, köprünün her iki ayağının oturduğu (Sarıyer) Garipçe ve (Beykoz) Poyrazköy mevkilerinde eş zamanlı olarak yapılmaktadır. 29 Mayıs 2013 tarihinde temeli atılan köprü bacaklarının inşaatı 24 Ekim 2014 tarihinde tamamlanmıştır. Köprü ayakları deniz seviyesinden 330 metre, zemin başlangıcından 320 metre uzunluğundadır. Projede 700'ü mühendis toplam 6500 kişi çalışmaktadır. Projede 22 metrelik çap ile Avrupa'nın en geniş tüneli de inşa edilmektedir. Projede kullanılacak tabliyelerin ağırlığı 870'er tondur.

14

15

16 2013 yılında yapımına başlanan ve 2015 yılında tamamlanması hedeflenen 3. Boğaz Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri – Paşaköy kesiminde yer alacak. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne’den İzmit’e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.

17 3. Boğaz Köprüsü, öncesinde Uskumruköy Kavşağı, sonrasında ise sırasıyla Riva, Hüseyinli, Reşadiye, Alemdağ ve Paşaköy Kavşakları arasında inşa ediliyor. Proje kapsamında Mahmutbey-Odayeri arası 22 kilometre; Odayeri-Paşaköy arası 60 kilometre ve Çamlık-Reşadiye arası 13 kilometre uzunluktadır.

18

19 Bu Büyük Proje Sayesinde;  Şehir içindeki ve mevcut boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğu azaltılarak yakıt tasarrufu sağlanacak.  Araçlar kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir şekilde transit geçiş yapacak.

20  Trafik yoğunluğu ve beraberinde trafikte kaybedilen zaman; yorgunluk stres ve iş verimliliği kaybının en önemli nedenlerinden biridir. Zaman tasarrufuyla beraber insanlar üzerinde oluşacak pozitif etkilerin artması sağlanacak.  Marmara Bölgesi'nde oluşacak yeni ticari alanlar ve komşu illerle birlikte tüm bölge ekonomik açıdan daha da canlanacak.

21  Hem karayolu hem de demiryolu geçişi sağlayan köprüyle, Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan Türkiye'nin, taşımacılık alternatifleri ve ticaret kapasitesi artacak.  Transit trafiğin 3. Boğaz Köprüsüne yönlendirilmesiyle birlikte, ulaşımdan kaynaklı hava kirleticilerin şehir içinde oluşturduğu etki azalacak.

22  Yük taşıyan araçların ulaşım kısıtlamasının kalkmasıyla ithalat ve ihracatımızdaki zaman maliyeti azalacak.  3. Havalimanı ve Kanal İstanbul gibi mega projelerin şehir merkezi ile bağlantısı sağlanacak.

23  3. Boğaz Köprüsü'nü de kapsayan Kuzey Marmara Otoyolu'nun, İstanbul(Kınalı) - Çanakkale - Savaştepe otoyolu ve İstanbul - İzmir otoyolu ile birleşmesiyle komşu şehirlere ulaşım süresi azalacak.  İnşaat ve işletme aşamasında binlerce kişiye sağlayacağı istihdam ve çeşitli sektörlere katacağı canlılıkla Türkiye ekonomisine önemli bir katkı sağlayacak.

24  İstanbul'a kentin dinamiğine uygun, estetik ve çağdaş bir asma köprü kazandıracak.  Dünyanın en önemli finans merkezi olmaya hazırlanan İstanbul'un, bölgeye yapılacak yeni yatırımlarla hedefine daha da yaklaşmasına katkı sağlayacak.

25

26 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…


"3.KÖPRÜ. İLKLERİN KÖPRÜSÜ Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında yer alan İstanbul Boğazı üzerinde yapılacak 3. köprünün inşaatı, taşımacılığın ve ticaretin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları