Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Marka ve Ambalaj Kararları.  ürünün kalitesi  ürünün özellikleri (kullanıcıya sağlayacağı faydalar)  ürünün dizaynı (Tasarım)  ürün standartları 

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Marka ve Ambalaj Kararları.  ürünün kalitesi  ürünün özellikleri (kullanıcıya sağlayacağı faydalar)  ürünün dizaynı (Tasarım)  ürün standartları "— Sunum transkripti:

1 Marka ve Ambalaj Kararları

2  ürünün kalitesi  ürünün özellikleri (kullanıcıya sağlayacağı faydalar)  ürünün dizaynı (Tasarım)  ürün standartları  Ulusal, uluslar arası standartlar, CE vb. Ürünün niteliği kararları Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları2

3 Pazarlama İlkeleri3 Marka Kararları alamet-i farîka  Marka; bir işletme ile ürünlerini rakiplerinden ayırt etmeye yarayan bir isim, sembol, renk, şekil ya da bunların bileşimidir.  Marka ismi, markanın sözle söylenebilen kısmı  Marka simgesi, markanın gözle görülebilen ancak sözle ifade edilemeyen yada çok zor ifade edilen kısmıdır. Marka ve Ambalaj Kararları

4 İyi Bir Marka İsminin Özellikleri  Kısa ve sade  Kolay okunabilen  Fark edilebilen  Kolay hatırlanabilen  Ürünü çağrıştırabilen  Ambalaj ve etiketlere uyarlanabilen  Saldırgan, müstehcen ve olumsuzluk ifade etmeyen  Farklı dillerde olumsuz anlam içermeyen  Her türlü reklam ortamına uyarlanabilen  Marka haklarını korumaya uygun  Güncelliğini kaybetmeyen  Taklit unsuru taşımayan  Estetiği dışlamayan Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları4

5  Eti ve Ülker markalarının logolarını tarif edebilir misiniz? Pazarlama İlkeleri5Marka ve Ambalaj Kararları

6 Pazarlama İlkeleri6Marka ve Ambalaj Kararları

7 Eti Pazarlama İlkeleri7Marka ve Ambalaj Kararları

8 Pazarlama İlkeleri8Marka ve Ambalaj Kararları

9 Pazarlama İlkeleri9Marka ve Ambalaj Kararları

10 Pazarlama İlkeleri10Marka ve Ambalaj Kararları

11 Pazarlama İlkeleri11Marka ve Ambalaj Kararları

12 Üretici açısından Markanın Faydaları  Marka mala talep yaratmada rol oynar  Aracıları çeker  Marka bağlılığı sayesinde satışları düzenli hale getirir  İyi tanınan marka malları olan üretici yeni mallarını piyasaya sürerken zorlanmaz  Fiyat dışı avantaj sağlar  Üretici hatalarının affedilmesini kolaylaştırır Pazarlama İlkeleri12Marka ve Ambalaj Kararları

13 Aracılar açısından Markanın faydaları  Perakendecilerin kendi markalarını kullanmaları, üreticilere olan bağlılıklarını azaltır.  Aracılar ve özellikle perakendeciler kendi markaları ile farklı bir imaj oluşturabilir.  Fason alım ya da imalatlarla perakendeci kuruluşlar kendi markalı ürünlerini daha düşük fiyatla pazara sunabilir. Pazarlama İlkeleri13Marka ve Ambalaj Kararları

14 Tüketiciler açısından Markanın Faydaları  Malın tanıma ve seçme kolaylığı sağlar,  kalite ve garanti güvencesi sunar  Satış sonrası hizmetlere kolay ulaşmayı sağlar  Tüketicilerin daha kolay ve hızlı bilgilenmesini sağlar,  Tüketiciye korunma imkanı verir (iade gibi)  İmaj sağlar Pazarlama İlkeleri14Marka ve Ambalaj Kararları

15 Marka Stratejileri

16 Markalama Süreci Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları16 Markalama kararı  Markalı  Markasız Marka Destek Kararı  Üretici markası  Perakendeci markası  Lisanslı marka Marka İsmi Kararı  Bireysel  Tam Aile  Grup bazlı aile  Şirket ismi ile ayrı marka Marka Stratejisi Kararı  Ürün markası  Ürün hattı markası  Şemsiye markalama  Kaynak marka  Onaylayıcı marka Markanın yeniden konumlandırılması  Konumlandırma  Konumlandırmama

17 Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları17 Kaynak Marka Stratejisi Nestle Kalebodur Hilton Kaynak Marka Stratejisi Nestle Kalebodur Hilton Şemsiye Markalama Stratejisi Sabancı Ülker Eti Arçelik Şemsiye Markalama Stratejisi Sabancı Ülker Eti Arçelik Ürün Hattı Marka Stratejisi Vitra ECA Duru Kiğılı Ürün Hattı Marka Stratejisi Vitra ECA Duru Kiğılı İşletme Markası Stratejisi Unilever Procter&Gamb le Eczacıbaşı Koç İşletme Markası Stratejisi Unilever Procter&Gamb le Eczacıbaşı Koç Marka Stratejileri Onaylayıcı Marka Stratejisi Koç Sabancı General Motors Mitsubishi Onaylayıcı Marka Stratejisi Koç Sabancı General Motors Mitsubishi

18 Jenerik Marka (Ürünle Özdeşleşmiş)  Ürün ismin yerini almış  Gilette, Aspirin, Cola, Kalebodur, Seranit Pazarlama İlkeleri18Marka ve Ambalaj Kararları

19 Özel Marka (Perakendeci marka-Mağaza markası) Stratejisi  Private Label, Private Brand  Migros,  Özdilek-Denk  BİM-Dost  Şok  Çıkış nedeni  Faydaları  Üreticiye  Perakendeciye  Tüketiciye Pazarlama İlkeleri19Marka ve Ambalaj Kararları

20 Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları20

21 Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları21 Şirket AdıKurucusu Kuruluş tarihi Haseki HastanesiKanuni Sultan Süleyman1550 Çemberlitaş Hamamı AŞMimar Sinan1584 Avedis Zildjian 1623 Hacı Bekir LokumlarıHacı Bekir1777 Vakıf GurebaBezmialem Valide Sultan1847 İskender Mehmetoğluİskender Efendi1860 Ziraat BankasıMithat Paşa1863 Hafız Mustafaİsmail Hakkızade1864 Altan ŞekerlemeKaragözoğlu Emin1865 Vefa BozacısıHacı Sadık1870 Karaköy GüllüoğluHacı Mehmet Güllü1871 Kuru Kahveci Mehmet EfendiMehmet Efendi1871 Sabuncakisİstirati Sabuncakis1874 Erden Gıda SanayiMahir ve Kamil Kardeşler1878 KomiliKomili Hasan1878 Zeynep Kamil HastanesiSadrazam Yusuf Kamil Paşa1882 Çögenler HelvacılıkRasif Efendi1883 Cemilzade ŞekerciUdi Cemil Bey1883 Hacı AbdullahAbdullah Efendi1888 Hacı ŞakirHacı Ali1889 TeksimaTekstil Mehmet Botsalı1893 Tuzcuoğlu NakliyatTuzcuzade Ahmet Bey1893 Yenigün ReçelleriMahmut Yağcılar1914

22  Marka değeri,  marka sadakati  marka yayılımı  Marka kişiliği  Marka kimliği Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları22

23 Pazarlama İlkeleri23 Marka Değerinin (Brand Equity) Unsurları ve Sonuçları Marka Değeri Müşteriye katkıları Bilginin yorumu Satınalma kararlarında kolaylık Tatmin Üretici ve aracı firmaya katkıları Pazarlama programının etkinliği Marka sadakati Fiyat ve kârın korunması Marka yayılımı Ticari başarı Rekabet avantajı Güven Bilinirlik Kalite Bağlılık Tercih Marka kimliği Marka sempatisi Farklılaştırma gücü Başkalarına tavsiye Fazla fiyat ödemeyi kabul Satın alma niyeti Hukuki koruma Sektör potansiyeli Marka ve Ambalaj Kararları

24 Pazarlama İlkeleri24Marka ve Ambalaj Kararları

25 Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları25 Sıralama Marka AdıÜlke Marka de ğ eri (Milyon $) AppleABD GoogleABD Coca-ColaABD IBMABD MicrosoftABD GEABD McDonald'sABD SamsungGüney Kore IntelABD ToyotaJaponya NokiaFinlandiya7.444 Interbrand ş irketinin raporlarına göre. Kaynak:

26 Ambalaj kararları

27 Pazarlama İlkeleri27 Ambalaj  Ürünün içine konulduğu kap onun ambalajı dır. (Kağıt, teneke, cam, şişe, elyaf, plastik, tahta, alüminyum) FAYDALARI  Malı koruması  Taşımada kolaylık sağlaması  Malı farklılaştırması  Tutundurmaya yardımcı olması Marka ve Ambalaj Kararları

28 Pazarlama İlkeleri28 Ambalajın Özellikleri  İçindeki mal hakkında tüketiciye bilgi verebilmeli  Malın nasıl kullanılacağını  Malın nasıl korunacağını  Miktarını belirtmelidir  Muhafaza etmeye elverişli olmalı ve  Kolay açılabilmelidir  Maliyeti makul olmalı Marka ve Ambalaj Kararları

29  ürünün korunması,  raflarda sergilenmesi ve görünmesi,  taşıma ve stoklama maliyetini azaltması ve  kolayca elden çıkarılabilmesi  iyi etiketlendirilmiş bir ambalaj kişisel satış elemanlarının yükünü azaltır.  satış noktalarında perakendecilere yer kazandırabilir  satış artışı sağlayabilir  Farklılaştırma aracı olarak kullanılabilir  Firma imajı oluşturur.  işletmeye ürünle ilgili inovasyon fırsatı verir  markanın uzun süre tüketicinin çevresinde yer almasını sağlayabilmektedir. Ambalaj, üreticiler ve aracılara faydaları Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları29

30  ürünle ilgili bilgilendirilmesine,  marka tanımlamasına ve  Ürünün tüketilmesi sürecinde tüketicinin işini kolaylaştırabilir.  Ürünün fark edilmesini sağlayabilir.  Farklı kullnımlrla tüketicinin işine yarayabilir  Tüketicinin korunmasına hizmet etmesi  Malı koruması, Tüketicinin refah düzeyinin göstergesi olarak algılanması Tüketicilere faydaları Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları30

31 Etiketler ürün etiketleri, yıkama talimatı etiketleri, fiyat etiketleri, marka etiketi, uyarı etiketi, barkod etiketi ve karekod etiketlerime  Etiket, üretilen maddeleri tanıtıcı her türlü yazılı veya basılı bilgi, marka, damga ve işaretleri içeren ve ürünlerle birlikte sunulan veya ambalajında basılı bulunan tanıtım bildirimidir  ürünler ile ilgili önemli uyarı ve bilgileri içerir  ürünlerin takibini, hesaplamaları ve diğer işlemleri hızlandırmakta ve daha az hata ile iş yapmayı sağlamaktadır  pazarlama iletişimi aracı olarak da kullanılabilir. Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları31

32  Garanti tüketicinin satın aldığı ürünle ilgili olarak algıladığı fiziksel, finansal, işlevsel riskleri azaltan bir uygulamadır.  Ürünün satışından itibaren yedek parça, ücretsiz onarım, gerekçe gösterilmeksizin iade gibi hakları içerir.  Tüketici garanti süresi içinde kullanıcı hatasından kaynaklanmayan arızaları ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir. Garanti Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları32

33 Ürün Kalemi, Ürün Hattı. Ürün kalemi (tek ürün)  işletmelerce pazara sunulan ve tek başına satın alınabilen her türlü ürün Ürün hattı (Mamul hattı), aralarında herhangi özellik nedeniyle ilişki bulunan ürün grubudur. (kategorilenmiş ürün)  aynı ihtiyacı karşılayan  birlikte kullanılan  aynı tür tüketici gruplarına satılan  aynı dağıtım kanallarıyla pazarlanan  aynı fiyat aralığında olan  … Pazarlama İlkeleri33 Marka ve Ambalaj Kararları

34 Ürün karması Ürün Yelpazesi ya da Ürün Gamı Bir satıcının tüketicilere satış için sunduğu her çeşit ürün zincirleri ve ürün kalemleri grubuna denir. Ürün karmasının  genişliği (mamul hattı sayısı)  derinliği (mamul hattındaki ürün çeşit sayısı)  tutarlılığı (firma ürünlerinin dağıtım kanalı açısından veya ilişkili işlevler açısından tutarlılığını gösterir) olmalıdır Pazarlama İlkeleri34 Marka ve Ambalaj Kararları

35 Pazarlama İlkeleri35 Bisküvi Grubu Ürünleri Çikolata Grubu Ürünleri Yağ Grubu Ürünleri Süt Grubu Ürünleri PötibörFındıklıBizim Margarinİçim Süt PiknikAntepfıstıklı Bizim Ayçiçek Yağı İçim Yoğurt KremalıKarmen Bizim Mısırözü Yağı İçim Peynir Çokoprens Halley Ürün karması genişliği Ürün karması derinliği Ürün hattı Üretici için.. Marka ve Ambalaj Kararları

36 Pazarlama İlkeleri36 Kadın giyimErkek giyimÇocuk giyimBebe giyim Ürün karması genişliği Ürün karması derinliği Ürün hattı Giyim mağazası.. Marka ve Ambalaj Kararları

37 Pazarlama İlkeleri37 Çamaşır deterjanları Bulaşık deterjanları SabunlarŞampuanlar Ürün karması genişliği Ürün karması derinliği Ürün hattı Temizlik malzemeleri.. Marka ve Ambalaj Kararları

38 Pazarlama İlkeleri38 Elektrikli ev aletleri OyuncaklarHırdavat Kişisel bakım Kırtasiye Hediyelik eşya Ürün karması genişliği Ürün karması derinliği Ürün hattı Bi milyoncuda.. Marka ve Ambalaj Kararları

39 Pazarlama İlkeleri39 Ürün Hattının Genişliği Kararları  Ürün hattının doluluğu (yeterliliği)  Ürün hattının yenilenmesi  Ürün hattının önemli kalemleri  Ürün hattını budama Marka ve Ambalaj Kararları

40 Pazar Bölümleri Ürün Çe ş idi Tek Pazar Bölümü Birden Fazla Pazar Bölümü Tek Ürün Pazarın Geli ş tirilmesi Ürün Farklıla ş tırılması Birden Fazla Ürün Ürün Bile ş iminin Çe ş itlendirilmesi Ürün Bile ş iminin Farklıla ş tırılması Ürün / Pazar Matrisi ve Temel Ürün Politikaları Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları40

41  Adaptasyon  pazardaki tüketicilerin beklentilerine uygun olarak uyarlanması durumu  Standardizasyon  pazardaki tüketicilerin beklentilerinin mevcutlardan farklı olmadığını kabul ederek aynı ürünü onlara da sunmak Uluslararası pazarlara girişte ürün politikaları Pazarlama İlkeleriMarka ve Ambalaj Kararları41

42 Ürün Hayat Eğrisi ve Ürün Politikaları Pazarlama İlkeleri Ürün hattıEksikTamamlanıyorTamBudama DerinlikYokArtıyorTamBudama FonksiyonlarYeterli düzeydeEk fonksiyonlarGenişletilmiş ürünBudama MarkaTanınmıyorMarkalaşma süreciMarkalar var FarklılaştırmaYokFarklılığa vurguBenzerlik varFarklılık yok Ürün tasarımEksikTamamlanıyorTasarım tamamDeğişiklik yok İlave hizmetlerYok ya da azÇoğalıyorHepsi varAzalıyor AmbalajAsgari şartlarFonksiyonelMaliyet önemliDeğişiklik yok Düşüş OlgunlukBüyümeGiriş 42Marka ve Ambalaj Kararları


"Marka ve Ambalaj Kararları.  ürünün kalitesi  ürünün özellikleri (kullanıcıya sağlayacağı faydalar)  ürünün dizaynı (Tasarım)  ürün standartları " indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları