Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Marka ve Ambalaj Kararları

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Marka ve Ambalaj Kararları"— Sunum transkripti:

1 Marka ve Ambalaj Kararları

2 Ürünün niteliği kararları
ürünün kalitesi ürünün özellikleri (kullanıcıya sağlayacağı faydalar) ürünün dizaynı (Tasarım) ürün standartları Ulusal, uluslar arası standartlar, CE vb. Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

3 Marka Kararları alamet-i farîka
Marka; bir işletme ile ürünlerini rakiplerinden ayırt etmeye yarayan bir isim, sembol, renk, şekil ya da bunların bileşimidir. Marka ismi, markanın sözle söylenebilen kısmı Marka simgesi, markanın gözle görülebilen ancak sözle ifade edilemeyen yada çok zor ifade edilen kısmıdır. Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

4 İyi Bir Marka İsminin Özellikleri
Kısa ve sade Kolay okunabilen Fark edilebilen Kolay hatırlanabilen Ürünü çağrıştırabilen Ambalaj ve etiketlere uyarlanabilen Saldırgan, müstehcen ve olumsuzluk ifade etmeyen Farklı dillerde olumsuz anlam içermeyen Her türlü reklam ortamına uyarlanabilen Marka haklarını korumaya uygun Güncelliğini kaybetmeyen Taklit unsuru taşımayan Estetiği dışlamayan Kısa ve sade Kolay hecelenebilir ve okunabilir Kolay fark edilebilir ve hatırlanabilir Kolay telaffuz edilebilir ve kulağa hoş gelen Birden fazla telaffuzu olmayan Her dilde telaffuz edilebilir Ürünün faydalarını anımsatabilen Ambalaj ve etiketlerde kullanılabilir Güncelliğini kaybetmeyen Saldırgan, müstehcen ve olumsuzluk ifade etmeyen Her türlü reklam ortamına uyarlanabilir Yasal olarak marka haklarına uygun olan Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

5 Eti ve Ülker markalarının logolarını tarif edebilir misiniz?
Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

6 Marka ve Ambalaj Kararları
Pazarlama İlkeleri

7 Eti Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

8 Marka ve Ambalaj Kararları
Pazarlama İlkeleri

9 Marka ve Ambalaj Kararları
Pazarlama İlkeleri

10 Marka ve Ambalaj Kararları
Pazarlama İlkeleri

11 Marka ve Ambalaj Kararları
Pazarlama İlkeleri

12 Üretici açısından Markanın Faydaları
Marka mala talep yaratmada rol oynar Aracıları çeker Marka bağlılığı sayesinde satışları düzenli hale getirir İyi tanınan marka malları olan üretici yeni mallarını piyasaya sürerken zorlanmaz Fiyat dışı avantaj sağlar Üretici hatalarının affedilmesini kolaylaştırır Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

13 Aracılar açısından Markanın faydaları
Perakendecilerin kendi markalarını kullanmaları, üreticilere olan bağlılıklarını azaltır. Aracılar ve özellikle perakendeciler kendi markaları ile farklı bir imaj oluşturabilir. Fason alım ya da imalatlarla perakendeci kuruluşlar kendi markalı ürünlerini daha düşük fiyatla pazara sunabilir. Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

14 Tüketiciler açısından Markanın Faydaları
Malın tanıma ve seçme kolaylığı sağlar, kalite ve garanti güvencesi sunar Satış sonrası hizmetlere kolay ulaşmayı sağlar Tüketicilerin daha kolay ve hızlı bilgilenmesini sağlar, Tüketiciye korunma imkanı verir (iade gibi) İmaj sağlar Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

15 Marka Stratejileri

16 Markalama Süreci Markalama kararı Markalı Markasız Marka Destek Kararı
Üretici markası Perakendeci markası Lisanslı marka Marka İsmi Kararı Bireysel Tam Aile Grup bazlı aile Şirket ismi ile ayrı marka Marka Stratejisi Kararı Ürün markası Ürün hattı markası Şemsiye markalama Kaynak marka Onaylayıcı marka Markanın yeniden konumlandırılması Konumlandırma Konumlandırmama Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

17 İşletme Markası Stratejisi
Marka Stratejileri İşletme Markası Stratejisi Unilever Procter&Gamble Eczacıbaşı Koç Ürün Hattı Marka Stratejisi Vitra ECA Duru Kiğılı Şemsiye Markalama Stratejisi Sabancı Ülker Eti Arçelik Kaynak Marka Stratejisi Nestle Kalebodur Hilton Onaylayıcı Marka Stratejisi Koç Sabancı General Motors Mitsubishi Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

18 Jenerik Marka (Ürünle Özdeşleşmiş)
Ürün ismin yerini almış Gilette, Aspirin, Cola, Kalebodur, Seranit Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

19 Özel Marka (Perakendeci marka-Mağaza markası) Stratejisi
Çıkış nedeni Faydaları Üreticiye Perakendeciye Tüketiciye Private Label, Private Brand Migros, Özdilek-Denk BİM-Dost Şok PRIVATE LABEL'A DİKKAT  Gramaj oyunu yapılan ürünlerin başında yoğurt, taze kaşar peyniri, küp şeker, çikolatalı gofret, salça ve konserve geliyor. 1 kilogramlık (kg) toz şeker 750 grama düşürülürken, yarım kg'lık taze kaşar peyniri 400'e, 2.5 kg'lık yoğurt 2 kilo 250'ye, çikolatalı gofret ise 38'den 32 grama indirildi. Bir perakende danışmanına göre bu uygulama özellikle indirim marketleriyle başladı. Tüketicinin durumu fark etmemesi üzerine de birçok zincire yayıldı. Perakende danışmanı Nurullah Öztürk, bazı marketlerin özellikle private label markalı ürünlerde ucuzluk imajı sağlamak için gramaj değişikliği yaptığını söyledi. Eskiden kilosu 1 lira olan ürünün şu an 900 gramının 1 lira olduğunu belirten Öztürk, "Tüketicinin bu konuda dikkatli olması gerekiyor" diye konuştu. İsmini açıklamak istemeyen bir tedarikçi, firmaların ürünlerine zam yapmamak için gramajı düşürdüğünü söyledi.  Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

20 Marka ve Ambalaj Kararları
Pazarlama İlkeleri

21 Kanuni Sultan Süleyman 1550 Çemberlitaş Hamamı AŞ Mimar Sinan 1584
Şirket Adı Kurucusu Kuruluş tarihi Haseki Hastanesi Kanuni Sultan Süleyman 1550 Çemberlitaş Hamamı AŞ Mimar Sinan 1584 Avedis Zildjian 1623 Hacı Bekir Lokumları Hacı Bekir 1777 Vakıf Gureba Bezmialem Valide Sultan 1847 İskender Mehmetoğlu İskender Efendi 1860 Ziraat Bankası Mithat Paşa 1863 Hafız Mustafa İsmail Hakkızade 1864 Altan Şekerleme Karagözoğlu Emin 1865 Vefa Bozacısı Hacı Sadık 1870 Karaköy Güllüoğlu Hacı Mehmet Güllü 1871 Kuru Kahveci Mehmet Efendi Mehmet Efendi Sabuncakis İstirati Sabuncakis 1874 Erden Gıda Sanayi Mahir ve Kamil Kardeşler 1878 Komili Komili Hasan Zeynep Kamil Hastanesi Sadrazam Yusuf Kamil Paşa 1882 Çögenler Helvacılık Rasif Efendi 1883 Cemilzade Şekerci Udi Cemil Bey Hacı Abdullah Abdullah Efendi 1888 Hacı Şakir Hacı Ali 1889 Teksima Tekstil Mehmet Botsalı 1893 Tuzcuoğlu Nakliyat Tuzcuzade Ahmet Bey Yenigün Reçelleri Mahmut Yağcılar 1914 Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

22 Marka değeri, marka sadakati marka yayılımı Marka kişiliği
Marka kimliği Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

23 Marka Değerinin (Brand Equity) Unsurları ve Sonuçları
Müşteriye katkıları Bilginin yorumu Satınalma kararlarında kolaylık Tatmin Güven Bilinirlik Kalite Bağlılık Tercih Marka kimliği Marka sempatisi Farklılaştırma gücü Başkalarına tavsiye Fazla fiyat ödemeyi kabul Satın alma niyeti Hukuki koruma Sektör potansiyeli Marka Değeri Üretici ve aracı firmaya katkıları Pazarlama programının etkinliği Marka sadakati Fiyat ve kârın korunması Marka yayılımı Ticari başarı Rekabet avantajı Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

24 Marka ve Ambalaj Kararları
Pazarlama İlkeleri

25 Marka değeri (Milyon $)
Sıralama Marka Adı Ülke Marka değeri (Milyon $) 2013 2012 2011 2010 2009 2008 1 2 8 17 20 24 Apple ABD 98.316 4 7 10 Google 93.291 3 Coca-Cola 79.213 IBM 78.808 5 Microsoft 59.546 6 GE 46.947 McDonald's 41.992 9 19 21 Samsung Güney Kore 39.610 Intel 37.257 11 Toyota Japonya 35.346 57 14 Nokia Finlandiya 7.444 Interbrand şirketinin raporlarına göre. Kaynak: Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

26 Ambalaj kararları

27 Ambalaj Ürünün içine konulduğu kap onun ambalajı dır. (Kağıt, teneke, cam, şişe, elyaf, plastik, tahta, alüminyum) FAYDALARI Malı koruması Taşımada kolaylık sağlaması Malı farklılaştırması Tutundurmaya yardımcı olması Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

28 Ambalajın Özellikleri
İçindeki mal hakkında tüketiciye bilgi verebilmeli Malın nasıl kullanılacağını Malın nasıl korunacağını Miktarını belirtmelidir Muhafaza etmeye elverişli olmalı ve Kolay açılabilmelidir Maliyeti makul olmalı Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

29 Ambalaj, üreticiler ve aracılara faydaları
ürünün korunması, raflarda sergilenmesi ve görünmesi, taşıma ve stoklama maliyetini azaltması ve kolayca elden çıkarılabilmesi iyi etiketlendirilmiş bir ambalaj kişisel satış elemanlarının yükünü azaltır. satış noktalarında perakendecilere yer kazandırabilir satış artışı sağlayabilir Farklılaştırma aracı olarak kullanılabilir Firma imajı oluşturur. işletmeye ürünle ilgili inovasyon fırsatı verir markanın uzun süre tüketicinin çevresinde yer almasını sağlayabilmektedir. Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

30 Tüketicilere faydaları
ürünle ilgili bilgilendirilmesine, marka tanımlamasına ve Ürünün tüketilmesi sürecinde tüketicinin işini kolaylaştırabilir. Ürünün fark edilmesini sağlayabilir. Farklı kullnımlrla tüketicinin işine yarayabilir Tüketicinin korunmasına hizmet etmesi Malı koruması, Tüketicinin refah düzeyinin göstergesi olarak algılanması Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

31 Etiketler ürün etiketleri, yıkama talimatı etiketleri, fiyat etiketleri, marka etiketi, uyarı etiketi, barkod etiketi ve karekod etiketlerime Etiket, üretilen maddeleri tanıtıcı her türlü yazılı veya basılı bilgi, marka, damga ve işaretleri içeren ve ürünlerle birlikte sunulan veya ambalajında basılı bulunan tanıtım bildirimidir ürünler ile ilgili önemli uyarı ve bilgileri içerir ürünlerin takibini, hesaplamaları ve diğer işlemleri hızlandırmakta ve daha az hata ile iş yapmayı sağlamaktadır pazarlama iletişimi aracı olarak da kullanılabilir. Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

32 Garanti Garanti tüketicinin satın aldığı ürünle ilgili olarak algıladığı fiziksel, finansal, işlevsel riskleri azaltan bir uygulamadır. Ürünün satışından itibaren yedek parça, ücretsiz onarım, gerekçe gösterilmeksizin iade gibi hakları içerir. Tüketici garanti süresi içinde kullanıcı hatasından kaynaklanmayan arızaları ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir. Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

33 Ürün Kalemi, Ürün Hattı Ürün kalemi (tek ürün)
. Ürün kalemi (tek ürün) işletmelerce pazara sunulan ve tek başına satın alınabilen her türlü ürün Ürün hattı (Mamul hattı), aralarında herhangi özellik nedeniyle ilişki bulunan ürün grubudur. (kategorilenmiş ürün) aynı ihtiyacı karşılayan birlikte kullanılan aynı tür tüketici gruplarına satılan aynı dağıtım kanallarıyla pazarlanan aynı fiyat aralığında olan Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

34 Ürün karması Ürün Yelpazesi ya da Ürün Gamı
Bir satıcının tüketicilere satış için sunduğu her çeşit ürün zincirleri ve ürün kalemleri grubuna denir. Ürün karmasının genişliği (mamul hattı sayısı) derinliği (mamul hattındaki ürün çeşit sayısı) tutarlılığı (firma ürünlerinin dağıtım kanalı açısından veya ilişkili işlevler açısından tutarlılığını gösterir) olmalıdır Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

35 Bisküvi Grubu Ürünleri Çikolata Grubu Ürünleri
Üretici için.. Ürün hattı Ürün hattı Ürün karması genişliği Bisküvi Grubu Ürünleri Çikolata Grubu Ürünleri Yağ Grubu Ürünleri Süt Grubu Ürünleri Pötibör Fındıklı Bizim Margarin İçim Süt Piknik Antepfıstıklı Bizim Ayçiçek Yağı İçim Yoğurt Kremalı Karmen Bizim Mısırözü Yağı İçim Peynir Çokoprens Halley Ürün karması derinliği Ürün hattı Ürün hattı Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

36 Ürün karması genişliği
Giyim mağazası.. Ürün hattı Ürün hattı Ürün karması genişliği Kadın giyim Erkek giyim Çocuk giyim Bebe giyim Ürün karması derinliği Ürün hattı Ürün hattı Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

37 Ürün karması genişliği
Temizlik malzemeleri.. Ürün hattı Ürün hattı Ürün karması genişliği Çamaşır deterjanları Bulaşık deterjanları Sabunlar Şampuanlar Ürün karması derinliği Ürün hattı Ürün hattı Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

38 Elektrikli ev aletleri
Bi milyoncuda.. Ürün hattı Ürün hattı Ürün karması genişliği Elektrikli ev aletleri Oyuncaklar Hırdavat Kişisel bakım Kırtasiye Hediyelik eşya Ürün karması derinliği Ürün hattı Ürün hattı Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

39 Ürün Hattının Genişliği Kararları
Ürün hattının doluluğu (yeterliliği) Ürün hattının yenilenmesi Ürün hattının önemli kalemleri Ürün hattını budama Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

40 Ürün / Pazar Matrisi ve Temel Ürün Politikaları
Pazar Bölümleri Ürün Çeşidi Tek Pazar Bölümü Birden Fazla Pazar Bölümü Tek Ürün Pazarın Geliştirilmesi Ürün Farklılaştırılması Birden Fazla Ürün Ürün Bileşiminin Çeşitlendirilmesi Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

41 Uluslararası pazarlara girişte ürün politikaları
Adaptasyon pazardaki tüketicilerin beklentilerine uygun olarak uyarlanması durumu Standardizasyon pazardaki tüketicilerin beklentilerinin mevcutlardan farklı olmadığını kabul ederek aynı ürünü onlara da sunmak Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri

42 Ürün Hayat Eğrisi ve Ürün Politikaları
Giriş Büyüme Olgunluk Düşüş Ürün hattı Eksik Tamamlanıyor Tam Budama Derinlik Yok Artıyor Fonksiyonlar Yeterli düzeyde Ek fonksiyonlar Genişletilmiş ürün Marka Tanınmıyor Markalaşma süreci Markalar var Farklılaştırma Farklılığa vurgu Benzerlik var Farklılık yok Ürün tasarım Tasarım tamam Değişiklik yok İlave hizmetler Yok ya da az Çoğalıyor Hepsi var Azalıyor Ambalaj Asgari şartlar Fonksiyonel Maliyet önemli Marka ve Ambalaj Kararları Pazarlama İlkeleri


"Marka ve Ambalaj Kararları" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları