Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI ARALIK 2015 HAZIRLAYAN: Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Simge ERCAN İÇERİK:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI ARALIK 2015 HAZIRLAYAN: Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Simge ERCAN İÇERİK:"— Sunum transkripti:

1 EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI ARALIK 2015 HAZIRLAYAN: Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Simge ERCAN İÇERİK: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmeti Nedir? Okul-Aile-Öğrenci İşbirliğinin Önemi Planlanan Yıllık Çalışmaların Aktarılması Anketlerin Dağıtılması

2 Ç AĞDAŞ ÖRGÜN EĞITIM Öğretim (Öğrenciye bilgi ve becerileri kazandırarak zihinsel güçleri geliştirme) Öğrenci Kişilik Hizmetleri (Sağlık hizmetleri, Sosyal Yardım Hizmetleri, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri, Özel Eğitim ve Yetiştirme, Sosyal ve Kültürel Hizmetler) Yönetim (Öğretim ve Öğrenci kişilik hizmetlerini yürütebilmesini sağlamak amacıyla gerekli araç gereç, personel, ve programları yürütmekle görevlidir.) gibi 3 alt başlıktan oluşur.

3 T ÜM BU FAALIYETLERI TEMELDE DESTEKLEYIP GELIŞTEREBILECEK OLAN TEK BIR KURUM VARDıR. O DA AILEDIR. Çağdaş örgün eğitimin amacı bireyin kapasitesini kendisi ve toplum için en üst düzeyde ortaya koyabilmesini sağlamaktır.

4 P SIKOLOJIK DANıŞMANLıK VE REHBERLIK HIZMETI Bireylerin karşılaştıkları baş edilmesi güç olayların etkisiyle uzun süredir günlük yaşamlarının olumsuz etkilenmesi neticesinde yardım talep etmeleri ile başlatılan, süreç gerektiren, gizliliği, güveni ve profesyonelliği temel alan bir hizmettir.

5 Ö ZELLIKLERI : Daha çok okul çağındaki çocuklara ve ailelerine yöneliktir. Tüm bireyleri kapsar ancak çalışma alanı yaygın olarak eğitim sektörüdür. Akıl sağlığı yerinde olan bireylerle çalışma yetkisi vardır. Toplum arasındaki psikolojik yardım hizmetlerine yönelik bakış açısı gerçekçilikten uzaktır. Zaman, çaba ve kararlılık gerektirir. Hayatımızda yer alan sorunlar kısa sürede oluşmadığı gibi kısa sürede çözülmesi de beklenemez.

6 Öğrenciyi sadece okul ortamında tanıma fırsatı bulmamızdan dolayı ebeveynlerin desteğini ve katılımını gerektirmektedir. Hepimizin evdeki, işteki veya arkadaş ortamındaki kimliklerinde farklılıklar vardır. Gizlilik, güven ve şeffaflık ön koşuldur. Gizlilikle ilgili hayati tehlike veya risk durumları istisnadır. Gerçekçi ve açık olabilmek süreci ileriye götürür.

7 O KUL - AILE - ÖĞRENCI IŞBIRLIĞI Toplumun en küçük yapı taşı olarak tanımlanan aile, çocuğun hayata ve insanlara bakışını şekillendiren ilk ve en önemli kurumdur. Okulla birlikte hem ailenin hem de çocugun sosyal çevresi de genişleyecektir. Örneğin; ailenin, önceleri anne baba, kardeşler, aile büyükleri, akrabalar ve aile dostları ile olan iliksileri, artık okul yönetimi, öğretmenler, okuldaki yardımcı personel, çocuğun okul, sınıf arkadaşları ve onların aileleri ile daha da genişleyecektir. Okul aile isbirligi okul personeli ile aile bireylerinin birlikte çaba göstermesidir.

8 Bazı çalısmalar sınırlı ebeveyn katılımının hem personel ile ögrenci arasındaki etkileşimde sıkıntı yaşanmasına hem de olumsuz etkileşime yol açarak rahatsız bir okul ortamını yarattığını ortaya koymuştur. Ebeveyn katılımının başarılı olabilmesi için ebeveynlerin çocukların genel gelişimini destekleyen olumlu ilişkileri yaratmaya yönelik olarak hazırlanmış “içerik odaklı” okul gelişim sürecine katılmaları gerekmektedir. (Seminer, Toplantı, Kermes, Kutlama vs.)

9 V ELININ OKULDAKI ETKINLIKLERE KATıLıMı, ÇOCUĞUN OKUL YAŞAMıNı IZLEMESI VE EVDE OKUL KAZANIMLARINI PEKİŞTİRMESİ NELERI SAĞLAR ? Anne babanın ve çocuğun beklentilerinin, gereksinimlerinin daha iyi anlaşılmasını sağlar. Çocugun en önemli iki ortamı, ev ve okul arasındaki iliskiyi ve tutarlılıgı kolaylaştırır. Uygun davranışların hem ev hem de okul ortamlarında pekiştirilmesi için daha fazla olanak sağlar. Öğrencinin okul başarısındaki artışı sağlar. Davranış değişiminin olumlu yönde şekillendirmesini sağlar. Ailelerin ve öğretmenlerin çocuklarının özellikleri hakkında gerçekçi fikir edinebilme lerini sağlar. Okulun ve ailenin kendisini revize etmesini sağlar.

10 SONUÇ Ebeveynlerin ciddi katılımı,etkili okul eğitimi için gereklidir. Aileler ve okullar çocukların psiko- eğitimsel gelişimleri üzerinde önemli etkiye sahiptir ve en iyi sonuçlar bu iki kurum birlikte çalıştığında alınabilir.

11 P LANLANAN ÇALıŞMALAR Gelişim Dönemi Ebeveyn Tutumları Disiplin ve Sınırlar Sınav Sistemi ve Gelecek Sınav Kaygısıyla Baş Etmede Ailenin Rolü Aile İçi İletişim Teknoloji ve Madde Bağımlılığı İhmal ve İstismar Öfke Kontrolü

12 Bütün aile eğitim programlarının amacı ana babaların çocukları ile ilgili olarak eğitim sürecinin bir parçası haline gelmelerini sağlamaktır.

13

14 K AYNAKLAR : Eğitimde Veli ve Diğer Paydaşların İlişkisi. Web Sitesi: paydaslarin-iliskisi.html. Erişim Tarihi: paydaslarin-iliskisi.html Okul-Veli İşbirliği. Web Sitesi: okul -veli-is- birligi- sunusu -d33885.html. Erişim Tarihi: www.egitimhane.com/ okul -veli-is- birligi- sunusu -d33885.html Öğrenci Kişilik Hizmetleri. Web Sitesi: hizmetleri/. Erişim Tarihi: hizmetleri/


"EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI ARALIK 2015 HAZIRLAYAN: Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Simge ERCAN İÇERİK:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları