Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Sağlıklı yaşam, büyüme, gelişme, vücudun düzenli çalışması için besinlerle alınması gereken ve metabolizmada görevli olan organik bileşiklerdir.  Yağda.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Sağlıklı yaşam, büyüme, gelişme, vücudun düzenli çalışması için besinlerle alınması gereken ve metabolizmada görevli olan organik bileşiklerdir.  Yağda."— Sunum transkripti:

1

2  Sağlıklı yaşam, büyüme, gelişme, vücudun düzenli çalışması için besinlerle alınması gereken ve metabolizmada görevli olan organik bileşiklerdir.  Yağda eriyenler: A – D – E – K  Suda eriyenler: C – B

3 A Vitamini Isıya dayanıklı, Yağ ve safra asitlerinde erir. Emriyonun büyüme ve gelişmesi için gerekli Bağışıklık sistemi Kemik dokusu ve üreme sistemi gelişimi Gözler Hücrenin gelişimi, korunması Antioksidan olarak kanserle mücadele Yaşlanmaya bağlı hastalıklara karşı

4 Kaynaklar Karaciğer Balık yağı SütTereyağıYumurta Avitamini ön maddesi Karotenoidler: Havuç Kış kabağı Koyu yeşil sebzeler Turuncu meyveler

5 A vitamini yetersizligi  Büyüme gelişme durur.  Epitel doku yapımı bozulur  Bağışıklık sis. bozulur  Sindirim organları bozukluğu, mide yaraları

6 D Vitamini  Kalsiyum metabolizması  Fosfor metabolizmasını düzenleme

7 D Vitamini Yetersizliği  Yaygın görülür (doğal yiyeceklerde yeterince bulunmamasından dolayı)  Raşitizm

8  Osteomalasia: Erişkinlerde kemikler yumuşar Kalsiyum fosfor düşer Sık doğum yapma, güneşsiz kalma  Doğumdan gün sonra 400 IU Dvit. verilmeli (1çay k. balıkyağı)

9 D Vitamini Kaynakları  Balık yağı  Balık  Karaciğer  Yumurta sarısı  Tereyağı

10 *Hücre zarını koruma *Damar tıkanıklığını önleme *Prematürelerde anemiyi engelleme Bitkisel yağlar, tahıl taneleri, yağlı tohumlar, yeşil sebzeler, baklagiller E Vitamini

11 Vitamin K  Karaciğerde kanın pıhtılaşmasını sağlayan maddenin sentezi için gerekli, Kaynaklar: Ispanak, yeşil sebzeler karaciğer, kurubaklagiller, balık

12 B 1 Vitamini (Tiamin)  Enerji metabolizması  Yetersizliğinde:  Yorgunluk, isteksizlik, kusma, kalp yetmezliği, huzursuzluk  Beriberi (Sinir sis. bozukluğu, eklem şişliği, ağrı, denge bozukluğu) Vücutta depo edilmez, günlüktür. Karaciğer, et, süt, kurubaklagiller, tahıl, ceviz, fındık, yumurta

13 B 2 Riboflavin  Karbonhidrat, protein – yağ metabolizmasında düzenleyici  Yetersizliği: Deride yaralar, dudak, göz çevresi yaraları, sinir sistemi bozukluk, anemi, ishal, gözde yanma, kızarıklık Karaciğer, et, süt, yumurta, peynir, balık, yeşil yapraklı sebzeler, tahıllar

14 B 3 Niasin  Karbonhidrat, protein, yağ metabolizmasında görevli  Yetersizliği:  Pellegra hastalığı (deride yaralar)  Et, balık, kümes hayvanları, maya, tahıllar, yeşil yaprak sebze, kurubaklagiller

15 Folik Asit  Amino asit ve kan hücrelerinin yapımı için gerekli  Görev yapabilmesi için C vitaminine ihtiyaç vardır.  Yetersizliğinde kan yapımı aksar, gebelerde, yetersiz meyve tüketiminde yetersizlik artar.  Karaciğer, sakatat, Yeşil yaprak sebze, maya, kurubaklagil, tahıllar

16 B 6 Vitamini (Piridoksin)  Bağışıklık sistemi  Protein, yağ, karbonhidrat metabolizması  Yetersizliği: Sinir sistemi ve kan hücrelerinde tahribat. Dudak kenarı ve dilde yaralar, deride yaralar, bayılma, anemi (çocuklarda hipokromik anemi) büyüme geriliği, sindirim sis. bozukluğu, böbrek taşı Kaynaklar:  Et  Karaciğer,  Böbrek,  Tahıllar  Kurubaklagiller

17 B 12 Vitamini  Bağışıklık sis.  Protein metabolizması  Kan hücrelerinin yapımı  Sinir sis.  Yetersizliği :  Anemi  Anemi  Sinir sis. Bozukluğu  Kol ve bacaklarda uyuşma  Duyu azalması  Duyu azalması  Psk. Sorunlar  Psk. Sorunlar

18 Pantotenik Asit  Karbonhidrat, protein, yağ metabolizması  Sinir sistemi – hormonların çalışması, yağların sentezi Yetersizliği:  Kusma  Karın ağrısı  Kasılma nöbetleri  Yorgunluk  Tüm hayvansal ve bitkisel kaynaklar

19 C Vitamini (Askorbik Asit)

20 Yetersizliği  Diş etlerinde kanama  Yorgunluk, isteksizlik  Yorgunluk, isteksizlik  Diş eti kanaması ve eklemlerde şişlik ve ağrı (skorbüt hastalığı)  Dirençsizlik

21


" Sağlıklı yaşam, büyüme, gelişme, vücudun düzenli çalışması için besinlerle alınması gereken ve metabolizmada görevli olan organik bileşiklerdir.  Yağda." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları