Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ DIŞ İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ/ERASMUS BİRİMİ 2015-2016 Bahar Dönemi Öğrenime Giden Öğrenci Oryantasyonu 11 Aralık 2015.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ DIŞ İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ/ERASMUS BİRİMİ 2015-2016 Bahar Dönemi Öğrenime Giden Öğrenci Oryantasyonu 11 Aralık 2015."— Sunum transkripti:

1 FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ DIŞ İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ/ERASMUS BİRİMİ Bahar Dönemi Öğrenime Giden Öğrenci Oryantasyonu 11 Aralık 2015 Haliç Kampüsü

2 İÇINDEKILER

3 ERASMUS ÖĞRENCİSİ KİMDİR? Üniversitemizin öğrencimize sağlamış olduğu kontenjan ile değişim programı ile üniversiteye gitmeyi hak etmiş öğrenci Erasmus Aday Asil öğrencidir. Aday Asil öğrenci olmak kazanılmış hak değildir. Sizden istenecek bir çok evrak olacaktır. Evrakların sizden istenen tarihler içinde tamamlanıp teslim edilmesini takiben karşı üniversitelerden gelecek olan kabul belgeleri sizin hak sahibi olduğunuzun bir göstergesidir. Bu bağlamda aşağıda sizden istenen evrakların hazırlanış şeklini iyi takip etmeniz ve evrakların eksiksiz tamamlanmasını sağlamanız gerekmektedir. Bu bir öğrenci yükümlülüğü olup özellikle gideceğiniz üniversitelerdeki derslerin seçimi konusunda mutlaka bölüm koordinatörünüzden onay almanız gerekmektedir

4 ERASMUS SÜRECİ Erasmus Seçimi Karşı Kuruma Başvuru Evrakları (Öğrenim) Kabul Mektubu Kabul Sonrası Teslim Edilecek Belgeler Seyahat Sağlık Sigortası Vize Pasaport İşlemleri Hibelerin Yatırılması Dönüş Belgelerinin Tamamlanması

5 SÜRECİN BAŞLAMASI Erasmus Birimi tarafından, Erasmus aday öğrencisi olduğunuz, iletişim bilgileriniz ile birlikte misafir olacağınız üniversiteye e-posta ile bildirilir. Karşı üniversite, direkt sizlere veya birimimiz aracılığı ile prosedürlerini belirten bir gönderir. Başvuru sürecinde, ilgili üniversitenin web sayfasında bulunmayan her türlü bilgi için (ders listeleri, ECTS kredileri, konaklama, akademik takvim vs.)eğitim alacağınız üniversite ile iletişime geçebilirsiniz

6 KOORDİNATÖRLÜĞÜMÜZE VERİLECEK EVRAKLAR VE HAZIRLANIŞLARI …. Aşağıda sizlerden istenecek evrakların belirtilen süreler dahilinde eksiksiz hazırlanıp, karşı üniversitelere gönderilmek üzere Koordinatörlüğümüze teslim edilmesi gerekir adet Başvuru Formu (Application Form) 2. 1 adet Konaklama Formu (Accomodation Form) 3. 3 adet Öğrenim Anlaşması Formu (Learning Agreement Form) 4. 2 adet Tanınırlık Belgesi (Recognition Sheet) 5. 6 adet Vesikalık Fotoğraf 6. Lisans öğrencilerinin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından, Lisansüstü öğrencilerin ilgili Enstitülerden temin etmesi gereken 2 adet İngilizce not döküm belgesi (Transcript). 7. Pasaport Fotokopisi 8. Özgeçmiş (CV) (İsteniyorsa) 9. Niyet Mektubu (Motivation Letter, Letter of Intention..) (İsteniyorsa) 10. Dil Belgesi (isteniyorsa)

7 BAŞVURU FORMU Application Form  Her öğrenci eğitim alacağı üniversitenin son başvuru tarihlerini takip etmekle yükümlüdür.  Eğitim alacağınız üniversitenin web sayfasını inceleyip başvuru süreci hakkında bilgi sahibi olduktan sonra ilgili formları indirip, doldurmanız gerekiyor.  Belgeler üniversitelerin son başvuru tarihlerinden en geç 10 gün öncesine kadar hazırlanıp, birimimize teslim edilmelidir.  Belgelerin son başvuru tarihine kadar birimimize teslim edilmemesi halinde doğabilecek olumsuz sonuçlardan öğrenci sorumludur

8 KONAKLAMA FORMU Accommodation Form  Bazı üniversiteler tarafından kalacak yer temin edilmektedir. Bazı üniversiteler ise öğrencileri ilgili kuruluşlara yönlendirmektedir.  Konaklama konusunda yardımcı olamayan üniversitelere gidecek olan öğrenciler ise daha önce bu üniversiteye gitmiş öğrencilerden yardım alabilirler.  Kalacak yer temin eden üniversiteler, web sayfalarında “Application Form”unun yanında “Accommodation Form” da yayınlamaktadır. Bu form doldurulup, başvuru belgelerine eklenmelidir.  Başvuruları online kabul eden üniversiteler ise “Accommodation Form”u da online olarak almaktadır

9 ÖĞRENİM ANLAŞMASI Learning Agreement Sürecin en önemli aşamalarından olan Learning Agreement (Öğrenim Anlaşması) karşı üniversiteden alınacak dersleri ve yurtdışında alınan kredilerin denkliklerinin yapılmasını garanti eder (orijinal üç nüsha, imzalı olacak) Bir dönem içinde 30 AKTS‘lik ders seçilmesi gerekmektedir. Derslerin tespiti ve seçiminde mutlaka ERASMUS BÖLÜM KOORDİNATÖRÜNÜZE başvurunuz…. Doldurulacak olan Öğrenim Anlaşmasından 3 adet orijinal gereklidir, bunun 1 adeti Koordinatörlüğümüze verilecek evraklar arasında yer almalıdır, 1 adeti ise Bölüm Kurulu + Fakülte Kurulu Kararları için ERASMUS BÖLÜM KOORDİNATÖRÜNE tarafınızca verilmelidir. Kalan 1 tane sizde kalacaktır. Bölüm Koordinatörünüz ile birlikte seçeceğiniz dersler, mutlaka onaylanmalı. Daha sonra bu dersler Fakülte Kurulu kararı ile Öğrenci İşlerine Erasmus ofisi tarafından iletilir

10 10

11

12 Tanınırlık Belgesi Recognition Sheet Tanınırlık belgesi, FSMVU ’de ilgili dönemde alacağınız derslerin karşılığında ilgili Avrupa üniversitesinden alacağınız dersleri göstererek ders eşleştirmesinin yapıldığı belgedir. Bu belge öğrenci, Erasmus Bölüm Koordinatörü ve Bölüm Başkanı tarafından imzalanmak zorundadır

13

14 - 1 - Evrakların Koordinatörlüğümüze iletilmesi ve sonrasında yapılması gerekenler Koordinatörlüğümüzce istenen evrakların öğrencilerimiz tarafından tamamlanmasından sonra, Evraklar eksiksiz ve doğru olarak Koordinatörlüğümüze elden iletilmelidir. Koordinatörlüğümüzce evraklar, ilgili Erasmus yetkilisi tarafından kontrol edilecektir. Gerekli hallerde öğrencinin düzeltme yapması istenecek ve evrakların tekrar tanzimi talep edilecektir. Burada en önemli hususlardan biri ise formlarda yer alan İMZALARIN eksiksiz olmasıdır. Bu işlemler tamamlandığı zaman tüm evrakların ilgili karşı üniversitelere öğrenci tarafından e-posta yolu ile gönderilmelidir. Tüm bu hazırlıklar, karşı üniversitelerin ilan etmiş oldukları SON BAŞVURU tarihlerinden (deadline) önce yapılmak zorundadır

15 Evrakların karşı Üniversiteye ulaştırılmasından sonra takip edilecek hususlar Koordinatörlüğümüz gerektiği zaman orijinal evrakların karşı üniversitelere posta ile tam ve eksiksiz ulaştırılmasından sorumludur. Evraklar ile ilgili hiçbir problemin kalmadığı andan itibaren, karşı Üniversitelerin; öğrencilerimize ait ACCEPTANCE LETTER (Kabul Belgelerinin) gelmesi için bekleme süresi başlayacaktır. Bu belgenin doğru ve eksiksiz ulaşması ÖNEMLİ bir husustur. Kabul belgelerinin üniversitemize ulaştırılması üniversitelerin idari işleyiş yöntemine göre değişmektedir, ancak edinilen tecrübelere göre görülmüştür ki, bu belgenin tarafımıza ulaştırılması süresi 30 ile 60 gün gibi bir zamanı kapsamaktadır. Bu maksatla, karşı üniversitelere gönderilecek olan tüm gerekli evrakların bir an önce doğru, eksiksiz ve en kısa zamanda gönderilmesi işlemi ÖNEMLİ bir konudur

16 KABUL BELGESİ Letter of Acceptance  Karşı üniversite, kurum Erasmus öğrencisinin başvurusunun uygun bulunması halinde öğrenci adına düzenlenmiş kabul mektubunu (Letter of Acceptance) gönderir. Kabul mektubu öğrencinin başvuru formunda belirttiği adrese gönderilebileceği gibi, birimimiz adresine de gönderilmektedir. Kabul mektubunun orijinali öğrencide, fotokopisi birimimizde bulunmalıdır

17 KABUL/DAVET BELGESİ GELDİKTEN SONRA Pasaport Başvurusu  Erasmus öğrencileri 1 yıllık pasaport için harç ücreti ödemezler.  Bunun için birimimiz tarafından «Harçsız Pasaport» yazısı hazırlanmaktadır ve Öğrenci İşleri biriminden temin edilmektedir.  Bu yazıyı Vergi Dairesi Başkanlığı’nda onaylattırdıktan sonra, Pasaport Şube Müdürlüğüne pasaport başvurusu yapabilirsiniz. Pasaport cüzdan bedelini öderken, pasaport harç bedelini ödemeyeceklerdir.  Yeşil pasaport ve benzeri pasaport işlemlerine dair sorularınız cevaplarını lütfen Emniyet Müdürlüğü Pasaport şubesinden öğreniniz

18 SAĞLIK SİGORTASI  Erasmus+öğrencisinin tam kapsamlı sağlık sigortası yaptırması zorunludur. Sigorta, eğitim alınacak ülkede kullanılabilecek şekilde uluslararası geçerliliği olan bir sigorta şirketi aracılığı ile yaptırılmalıdır.  Sağlık poliçesinin fotokopisi Erasmus Birimine teslim edilecektir. Sigorta şirketinden sigorta poliçesinin İNGİLİZCE kopyasını da isteyiniz

19 Vize Başvurusu  Giden Öğrencilere Erasmus Ofisinden verilecek Vize yazısı, öğrencilerin gidecekleri ülkelerin Büyükelçiliklerine İngilizce olarak yazılmış bir yazıdır ve öğrencilerin gidecekleri ülkelere göre alacakları para miktarını belirtmektedir.  Pasaport süresi istenen vize miktarından en az 6 ay daha uzun olmalı. 1 yıllık vize için pasaport 2 yıllık olmalıdır.  Gideceğiniz ülkenin büyükelçiliğinin gerek web sayfasını inceleyerek gerekse telefonla iletişim kurarak vize başvurusu için ne gibi belgeler ve evraklar istendiği not edilmeli ve vize işlemlerine başlanmalıdır.  a) Vize başvurusu için bazı ülkeler randevu sistemi ile çalışmaktadır. Bu nedenle başvuru prosedürü de iyi öğrenilmeli ve kaç gün öncesinden başvuru yapılacağı da öğrenilmelidir.  b) Erasmus Ofisinden ve bölümünüzden aldığınız tüm belgeler ile elçiliğe randevu aldığınız tarihte gitmeniz gerekmektedir.  c) Bazı büyükelçilikler aynı zamanda ailenizin maddi olanaklarını gösteren (maaş belgesi / tapu, maaş bordrosu, vs) belgeleri de ayrıca isteyebilmektedirler

20 Çevrimiçi Dil Desteği(OLS)  Yükseköğretimde öğrenci hareketliliği faaliyetlerinden yararlanacak öğrenciler için Avrupa Komisyonu tarafından Çevrimiçi Dil Desteği sistemi sunulmaktadır.  Öğrencilere bu destek 6 dilde sunulmaktadır: Almanca, Fransızca, Hollandaca, İtalyanca, İngilizce ve İspanyolca.  OLS bünyesinde yer alan dil kursu bölümü zorunlu olmayıp, kursu takip etmek isteyen ve dil desteğine ihtiyacı olan öğrencilere kullandırılması beklenmektedir. Hareketlilik öncesi ve sonrasında yapılacak dil sınavları ile dil kursları öğrencilerin öğrenim görecekleri/staj yapacakları dilde olmalıdır. Dil kursu ancak ilk sınavını tamamlayan öğrencilere verilebilmektedir ve azami erişim süresi 6 aydır.  Gitmeden önce sınava girmeyen hiçbir öğrenci Erasmus hareketliliğinden faydalanamayacaktır. Döndükten sonra sınava girmeyen öğrencilerin belgeleri tamamlanmamış sayılacaktır. Tüm öğrencilerimizin ofisimiz tarafından belirlenecek ve duyurulacak olan tarihe kadar sınavlarını almaları gerekmektedir

21

22

23 HİBE ÖDEMESİ  Her bir öğrenci herhangi bir Vakıflar Bankası şubesinden Euro hesabı açtırmalıdır.  Erasmus Programı ile öğrenim görmeye veya staja gidecek bir öğrencinin ödemesinin yapılabilmesi için gitmeden önce tamamlanması gereken belgelerin tamamının Erasmus Ofis’ine eksiksiz olarak teslim edilmesi gerekmektedir.  Hem staj hem öğrenim hareketliliği için hibe ödemesi 2 taksitte yapılır. a) Davet mektubunda yazan süreye göre, toplam hibenin %70’i ödenir. b) Dönüşte getirilecek katılım sertifikası ve pasaport giriş-çıkış tarihlerine göre geriye kalan %30 tutar ödenir. Davet mektubunda yer alan tarihten daha kısa sürede dönmeniz halinde %30 hibenizden kesinti olacaktır. Daha da erken dönmeniz halinde borçlu çıkabilirsiniz

24 Hibeler Öğrenim ve Staj Hareketliliği

25 HANGİ DURUMLARDA HİBENİZ KESİLİR? ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ:  Davet mektubundaki süreden daha kısa sürede döndüyseniz.  Sorumluluklarınızı yerine getirmemekten dolayı derslerinizin 3’te 2’sinden başarısız olduysanız hibenin %30’zu ödenmez (derslere ve sınavlara katılmama ve transkripte bunun bilgisinin bulunması).  3 ayın altında hareketlilik gerçekleştirdiyseniz hibenin tamamı geri alınır. STAJ HAREKETLİLİĞİ  2 ayın altında hareketlilik gerçekleştirdiyseniz hibenin tamamı geri alınır

26 Gitmeden Önce…  Gitmeden önce FSMVU kayıt ücretiniz varsa yatırınız, gideceğiniz üniversitede kesinlikle harç ücreti yatırmayacaksınız. Belli ekstralar için ücret talep edilebilmektedir.  Ders kaydı için herhangi bir işlem yapılmasına gerek yoktur. Birimlerden ögrencilerin görevlendirmeleri istenildiği için sistemde Erasmus+ öğrencisi olarak belirtilmektedir

27 Giderken Yanınıza Alacaklarınız  Pasaport ve fotokopisi  Onay Belgesi (Confirmation Letter), öğrencinin Erasmus öğrencisi seçildiğini, aylık alacağı hibe miktarını, gideceği kurumu ve tarihlerini gösteren İngilizce hazırlanan imzalı ve mühürlü belge.  Kabul Belgesi (Acceptance Letter) ve fotokopisi: Misafir olunacak kurum tarafından gönderilen ve öğrencinin Erasmus öğrencisi olarak o kuruma kabul edildiğini gösteren belgedir.  Learning Agreement ve fotokopisi.  Erasmus Öğrenci Beyannamesi (Erasmus Student Charter): Öğrencinin Erasmus öğrencisi olarak sahip olduğu hak ve sorumlulukların yazdığı karttır. Erasmus Ofisinden alınmalıdır.  Vesikalık fotoğraf  Gidilen kurumda kaldığınız süreyi gösteren belge. Duration Sheet. Bu belgeyi, karşı kuruma gittiğiniz gün ve ayrıldığınız gün imzalatmalı ve mühürletmelisiniz

28 GİTTİKTEN SONRA TAMAMLANACAK BELGELER VE YAPILACAKLAR  1. Confirmation of Arrival (VarışTeyit Belgesi)  2. Öğrenim AnlaşmasıDeğişiklik Formu (LearningAgreement- Changes) (en geç 1 ay içinde)  3-OLS (Online Linguistic Course) Dil Destek Kursu

29 DÖNÜŞTE TESLİM EDİLECEK BELGELER  1. Teyit Belgesi’nin Orijinali (Confirmation, Duration Sheet, Certificate… vs)  2. Learning Agreement for Studies/Traineeships belgesi (kurum tarafından imzalanmış ve mühürlenmiş)  3. Pasaport Giriş-Çıkış Tarihleri  4.Transkript  5.OLS Dil Sınavı  6.Nihai Rapor Formu

30

31

32 Hatırlatmalar  Web sayfamızı etkin kullanınız. Çoğu sorunuzun cevabını bulabilirsiniz.   https://twitter.com/fsmvuiro https://twitter.com/fsmvuiro  https://www.facebook.com/fsmvuiro https://www.facebook.com/fsmvuiro  adreslerinizi mutlaka sık sık kontrol ediniz. Erasmus Öğrenci Danışma Saatleri Pazartesi, Salı, Cuma ve

33 İyi Bir Erasmus+ Süreci Geçirmeniz Dileğiyle FSMVU ERASMUS KOORDİNATÖRLÜĞÜ Kurum Erasmus Koordinatörü Bedia TEKİN Erasmus Uzmanı Vusala AGHAYEVA Erasmus Uzman Yardımcısı Mutlu YAKIN Adres: FSMVU Haliç Yerleşkesi Sütlüce Mah. Karaağaç Cad. No: 12 Beyoğlu/İSTANBUL Tel: (+90) – Ext:


"FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ DIŞ İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ/ERASMUS BİRİMİ 2015-2016 Bahar Dönemi Öğrenime Giden Öğrenci Oryantasyonu 11 Aralık 2015." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları