Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ürün Mallar ve Hizmetler Altunışık-Özdemir-Torlak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ürün Mallar ve Hizmetler Altunışık-Özdemir-Torlak."— Sunum transkripti:

1 Ürün Mallar ve Hizmetler Altunışık-Özdemir-Torlak

2 Pazarlama Karması (Pazarlama Bileşenleri) Pazarlama İlkeleri 2 Product-Price-Place-Promotion 4p Müşteri Ürün Tutundurma Dağıtım Fiyat Mallar ve Hizmetler

3 Pazarlama İlkeleri 3 Pazarlama Yöneticisi Gözüyle Pazarlama Bileşenleri 4 P Tüketici Gözüyle Pazarlama Bileşenleri 4 C Product - ÜrünCustomer value - Tüketici için değeri Price - FiyatCost to the customer - Tüketiciye maliyeti Place - DağıtımConvenience - Sağladığı kolaylıklar Promotion - TutundurmaCommunication - Tüketiciyi bilgilendirmesi Mallar ve Hizmetler

4 Bir Ürününün Somut ve Soyut Özellikleri Pazarlama İlkeleri 4 Fiyat Marka Ambalaj Garanti Renk Firmanın imajı Tasarım Fiziksel nitelikler Kalite Satış sonrası hizmet Mallar ve Hizmetler

5 Pazarlama İlkeleri 5 Ürünlerin çoğu Hizmetlerin çoğu Oto tamiri Eğitim hizmeti Sağlıkhizmeti TV tamiri UlaşımTatilRestoranOtomobil MobilyaEv Gömlek DeterjanTuz Soyut baskın Somut baskın Araştırma özellikleri Deneyimsel özellikleri Güven özellikleri Mallar ve Hizmetler

6 Hizmetlerin Temel Özellikleri  Soyutluluk  Heterojenlik  Eş zamanlılık  Stoklanamama  Bir aracıyla birlikte sunulabilme Pazarlama İlkeleri 6 Mallar ve Hizmetler

7 Etkileşimli Pazarlama Pazarlama İlkeleri7 Etkile ş imli Pazarlama Dı ş sal Pazarlama İç sel Pazarlama İş letme M üş teriler Hizmet sunanlar Danışmanlık hizmetleri  Yeme içme hizmetleri  Temizlik hizmetleri  Bankacılık hizmetleri  Ulaşım hizmetleri  Eğitim hizmetleri  Sağlık hizmetleri Mallar ve Hizmetler

8 Genişletilmiş ürün Pazarlama İlkeleri8Mallar ve Hizmetler

9 DEĞER başlıca çeşitler  Kültürel  Sosyal değer, ulusal değer, aile değeri  Finansal  Kazanım değeri, değişim değeri, fiyat değeri, işlevsel  Algılanan  Duygusal değer, durumsal, epistemik (bilişsel), kalite değeri (fiyat-fayda), marka değeri, hedonik değer Pazarlama İlkeleri9Mallar ve Hizmetler

10 Mal ve Hizmetler (Ürün) tüketicinin gidermeyi duyduğu ihtiyacı karşılayan ya da çözmeye çalıştığı sorunu giderebilecek fiziksel ve psikolojik unsurların bütününden oluşur. Mal somut, duyu organlarıyla algılanabilen pazarlama bileşenidir Hizmetler duyu organlarınca genellikle algılanamayan, soyut ancak tüketicilerce hissedilebilen unsurlardan oluşan pazarlama bileşenidir. Pazarlama İlkeleri10Mallar ve Hizmetler

11 Pazarlama İlkeleri11 Ü r ü nler End ü striyel Ü r ü nler End ü striyel Ü r ü nler T ü ketim Ü r ü nleri T ü ketim Ü r ü nleri Kolayda ü r ü nler Be ğ enmeli ü r ü nler Ö zelli ğ i olan (l ü ks) ü r ü nler Aranmayan ü r ü nler Kolayda ü r ü nler Be ğ enmeli ü r ü nler Ö zelli ğ i olan (l ü ks) ü r ü nler Aranmayan ü r ü nler Makine ve tesisler Hammaddeler Yedek par ç alar Bakım ve onarım destekleri Hizmetler Makine ve tesisler Hammaddeler Yedek par ç alar Bakım ve onarım destekleri Hizmetler Mallar ve Hizmetler

12  Ürün (Product)  Fiyat (Price)  Dağıtım (Place, distribution)  Tutundurma (Promotion)  Fiziksel durum (Physical evidence)  İnsan (People)  Süreç (Process) Pazarlama İlkeleri12 Hizmetler için pazarlama karması 7p Mallar ve Hizmetler

13 Pazarlama İlkeleri13 Kolayda Ürünler Beğenmeli Ürünler Özelliği Olan Ürünler Aranmayan Ürünler Profesyonel Hizmetler Yedek Parçalar Hammaddeler Makine ve Tesisler Bakım ve Onarım Destekleri Tüketim ÜrünleriEndüstriyel Ürünler Ürünler Mallar ve Hizmetler

14 Dokunulurluk Özelliklerine Göre Ürünler Tüketici Ürünleri Dokunulurluk Özelliklerine Göre Ürünler Dayanıksız MallarDayanıklı MallarHizmetler Kolayda Ürünler Ekmek Gazete Sigara El sabunu Konserve açacağı Çay bardağı Bankacılık hizmetleri İnternet cafe Trafik sigortası Beğenmeli Ürünler Çorap Gömlek Markalı içecek Buzdolabı Halı Yemek takımı Yangın ve hırsızlık sigortaları Lokanta Özelliği Olan (Lüks) Ürünler Markalı giyecekler Markalı kozmetikler Markalı bilgisayarlar ve ev eşyaları Tercih edilen kuaför sağlık ve eğitim hizmetleri Aranmayan Ürünler Düşük kalite tanınmamış marka bisküviler Yeni bir losyon Ansiklopedi Mezar taşı Karbon kağıdı Deprem sigortası Pazarlama İlkeleri14Mallar ve Hizmetler

15 Ürün Hayat Eğrisi Pazarlama İlkeleri15 Toplam endüstri kârı Satışlar / kar Toplam endüstri satışları GirişBüyümeOlgunlukDüşüş 0 Zaman Mallar ve Hizmetler

16 16 Ürün Hayat Eğrisinde Üç Özel Kategori Stil Moda Geçici heves Zaman Satışlar Zaman Satışlar Zaman Satışlar Pazarlama İlkeleriMallar ve Hizmetler


"Ürün Mallar ve Hizmetler Altunışık-Özdemir-Torlak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları