Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BUYURDU OKUYORUZ > > > DOST KİTAP ÖĞRENCİ 7 Kişi Kitap Takım TAKIMLARI KURUYORUZ OKUDUKÇA OKUYORUZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BUYURDU OKUYORUZ > > > DOST KİTAP ÖĞRENCİ 7 Kişi Kitap Takım TAKIMLARI KURUYORUZ OKUDUKÇA OKUYORUZ."— Sunum transkripti:

1

2

3 BUYURDU OKUYORUZ > > >

4 DOST KİTAP ÖĞRENCİ 7 Kişi Kitap Takım TAKIMLARI KURUYORUZ OKUDUKÇA OKUYORUZ

5 DOST KİTAP ÖĞRENCİ KİTAP SEVERLER TOPLULUĞU PROJESİNİN AMACI NEDİR ?

6 İMAM HATİP ÖĞRENCİLERİMİZİN OKUYAN,DÜŞÜNEN,YORUMLAYAN, ELEŞTİREN, ETKEN,, BİLİMSEL,SOSYAL, KÜLTÜREL,SANATSAL, EDEBİ VE MESLEKİ YÖNLERİ KUVVETLİ, KİŞİLİKLİ BREYLER OLMASINI SAĞLAMAK

7 DOST KİTAP ÖĞRENCİ KİTAP SEVERLER TOPLULUĞU PROJESİ NASIL UYGULANACAKTIR

8 1.Proje gönüllülük esasına dayanmaktadır. 2.Projeye dahil olmak isteyen öğrenciler Bilgi Formunu Dolduracaklardır. 3.Haftalık kitap okuma sayfa sayısına göre öğrenciler sınıf seviyelerine göre 7 şerli takımlara ayrılacaklardır.

9 4.Her takımın bir takım lideri ve koordinatör öğretmeni olacaktır. 5.O takıma 7 farklı kitap verilecektir. 6. En az 1 ay sonra takımdaki her kişi kitabını okuyup Kitap özet formunu dolduracaktır.

10 7. Doldurulan özet formları rehber öğretmeni Zeliha Nur Çetin’de proje klasöründe biriktirilecektir kitap okunup özetleri çıktıktan sonra takım koordinatörü öğretmen başkanlığında her kitabın önceden çıkarılmış olan özet formlarından son bir özet çıkartılacaktır.

11 9.7 kitap içerisinde sunulmaya değer bir kitap belirlenerek o kitabın sunumu yapılacaktır. 10. Böylece her takım bir kitabın sunumu yapmış olacaktır.

12 PEKİ NEDEN BU KADAR ÖNEMLİDİR KİTAP OKUMA

13 ÇÜNKÜ OKUMAK, ÖĞRENMEKTİR. ÖĞRENMEK, BİLMEKTİR. BİLGİ İSE GÜÇTÜR, AYRICALIKTIR… OKUMAK, ÖĞRENMEKTİR. ÖĞRENMEK, BİLMEKTİR. BİLGİ İSE GÜÇTÜR, AYRICALIKTIR…

14 “BİLGİLİ OLAN, GÜÇLÜ OLUR. BİLGİ, GÜÇTÜR.” BACON

15 BİLGİ TOPLUMU, ÖNCELİKLE OKUYAN VE DÜŞÜNEN TOPLUMDUR. Bilgi, bugün en pahalı meta haline gelmiştir. Bilgi, para ile alınan, para karşılığı kullanılan bir hale gelmektedir. En büyük paralar, bilgi ve iletişim teknolojisinden elde edilmektedir. Büyük devletler, büyük paralar harcayarak, büyük bilgi merkezleri oluşturmaktadırlar.

16 Japonya buna güzel bir örnektir. Kendisinin hiç hammaddesi olmaması ve tamamını dışarıdan satın almasına rağmen o hammaddeyi bilgi ve teknolojisiyle işleyip mamül hale getirip yüksek fiyata sattığı için dünyanın sayılı ekonomisine sahiptir.

17 EN ÇOK KİTAP OKUYAN TOPLUMLARIN EN BAŞARILI TOPLUMLAR OLMASI TESADÜF DEĞİLDİR. OSMANLI DÜNYAYI YÖNETİRKEN, EN ÇOK OKUYAN EN ÇOK YAZAN EN BİLGİLİ EN ÜSTÜN MİLLET İDİ. NE ZAMAN Kİ BU ÖZELLİĞİMİZİ KAYBETTİK HÜKÜMRANLIĞIMIZDA ORTADAN KALKTI.

18 DEMOKRASİNİN EN BAŞARILI İŞLEDİĞİ TOPLUMLAR EN ÇOK KİTAP OKUYAN TOPLUMLARDIR.

19

20 BİLGİSİZLİK VE CEHALET İNSANI YÜKSELTMEZ ANCAK KÜÇÜK DÜŞÜRÜR.

21 OKUMAK... NEDEN BU KADAR ÇOK ÖNEMLİDİR Okuma bize ne kazandırır?..

22 Kitap okumanın vücudumuzda etki ettiği en önemli organımız: Çünkü beyin kullanıldıkça gelişen ve güçlenen bir organdır. İyi veya kötü bir insan olmamıza, eğitimli veya cahil bir kişi olmamıza karar veren; BEYNİMİZDİR. Okudukça, yeni bilgiler ekledikçe beynimiz gelişecektir. Ancak sürekli oyunlarla, eğlenceyle vakit geçirir, beynimizi çalıştıracak etkinliklerden uzak durursak beynimiz körelecektir.

23 Dünyadaki tüm kötülüklerin başında CEHALET vardır. Okumak cehaleti ortadan kaldırır. Kitap okuyan, bilgi edinen eğitimli kişiler, yaşamlarında da dünyaya yararlı kişiler olmuşlardır. Kitap okumak sadece bilgileri insana kazandırmakla kalmaz, kitabı okuyan kişiye hayata dair önemli ve tecrübe edilmiş mesajlar verir.

24 Kitaplar bizi eğittiği ve bilgilendirdiği gibi dinlendirir. Akşama kadar aynı konularla yorulan beyin, kitap okuyarak farklı yerlere gider ve bu, beynimizi ve dolayısı ile vücudumuzu dinlendirir.

25 Kitap okumak, okuma hızımızı da artırır. A Anlayarak hızlı okuyabilirsek, sınavlarda ve hayatın her alanında başarılı oluruz. Çok kitap okuyan kişiler, okudukları kitaplardan daha kolay ve doğru anlama özelliği kazanır.

26 Kitap okumak fikir ve düşüncelerimizi geliştirir, zenginleştirir. Kitap okumada düşünme, bilgi ile birlikte gelişir.

27 Düşünen, fikir üreten, düşündüğünü ifade edebilen ve yanlış ile doğruyu ayırabilen fertlerin sayısının artması için, çocukluk çağında kitap okuma alışkanlığının kazandırılması gerekmektedir. Kitap okumayan nesillerin giderek düşünme fonksiyonu körelmekte, fikir üretme kabiliyetleri gerilemekte, yetersiz olan kelime hazinesi ile başarılı iletişim kurma özelliği kazanamamaktadır.

28 Okumak, kelime hazinemizi artırmakta ve iletişim kabiliyetimize katkılarda bulunmaktadır. Kendimizi doğru kelimelerle ifade ettiğimizde doğru anlaşılmayı da sağlamış, böylece insanlarla daha kolay ve daha doğru bir iletişim kurmuş oluruz,

29 OKUMAYAN İNSAN… Okumayan insan, okuyan insana göre bilgi, görgü ve kültür açısından daha geridir. Okumayan insan, düşünemeyen, eleştirel bakamayan, kolaylıkla ikna edilebilen yani kandırılabilen, yönlendirilebilen insandır.

30 OYSA OKUMAK BİR GELİŞMİŞLİKVE MEDENİYET ÖLÇÜTÜDÜR: Günümüzde gelişmişliğin, kalkınmışlığın ölçütlerinden biri, okumaktır. Günümüzde gelişmişliğin, kalkınmışlığın ölçütlerinden biri, okumaktır. Bir ülkede bir yıl içinde ne kadar kitap basıldığı ve satıldığı önemli bir gelişmişlik ölçütüdür. Bir ülkede bir yıl içinde ne kadar kitap basıldığı ve satıldığı önemli bir gelişmişlik ölçütüdür. Gelişmiş ülkelerde okumak bir yaşam biçimine dönüşmüştür. Gelişmiş ülkelerde okumak bir yaşam biçimine dönüşmüştür. Okumak, gelişmiş ülke insanları için adeta yemek, içmek gibi yaşamın vazgeçilmezlerinden biri olmuştur. Okumak, gelişmiş ülke insanları için adeta yemek, içmek gibi yaşamın vazgeçilmezlerinden biri olmuştur.

31 YAPILAN ARAŞTIRMALARDA KİTABA KİM NE KADAR PARA HARCAMIŞ BİLMEK İSTER MİSİNİZ ?

32 KİŞİ BAŞINA NORVEÇLİ: 137 DOLAR ALMAN: 122 DOLAR BELÇİKALI: 100 DOLAR İSPANYALI:34 DOLAR G. KORELİ: 30 DOLAR TÜRKİYELİ: 0,45 DOLAR.

33 BİR YILDA KİM NE KADAR KİTAP OKUYOR ? BİR JAPON: ORTALAMA………… 25 KİTAP BİR İSVİÇRELİ: ………………………….10 KİTAP BİR FRANSIZ:………………………………. 7 KİTAP TÜRKİYE’DE:………………….. 6 KİŞİ 1 KİTAP ÜLKEMİZDE TV İZLEME ORANI:….…..% 94 DÜZENLİ KİTAP OKUMA ORANI:….. % 4,5

34 ORTALAMA BİR TÜRK İNSANI… GÜNDE...3 SAAT,YILDA İSE 1095 SAAT TV İZLİYOR.( BU,GECELİ GÜNDÜZLÜ 45 TAM GÜN DEMEKTİR.) ÜLKEMİZDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE BİR ÖĞRENCİ, YILDA 1048 SAAT DERS GÖRMEKTEDİR!... OYSA BU SÜREDE BU SÜREDE YAVAŞ BİR OKUMA İLE SAYFALIK BİR KİTAP BİTİRİLEBİLİR!...

35 AİLECE KİTAP OKUMA SAATİ HER AİLENİN KENDİNE GÖRE DİZİ SAATLERİ VARKEN, OKUMA SAATLERİ OLMAMASI BİR AYIPTIR, ÖNEMLİ BİR EKSİKLİKTİR.

36

37 EVİNİZDE MUTLAKA BİR KİTAPLIĞINIZ OLSUN! “Her kitaplık, bir cezaevi kapatır.” Seneca Seneca

38 İSLAM, OKUMAYI EMREDER. İSLAM, OKUMAYI EMREDER. ALLAH’IN İLK EMRİ ALLAH’IN İLK EMRİ “OKU”DUR. OKUMAK, İBADETTİR. “OKUMAK, BEYİN VİTAMİNİDİR”; BEYNİ GELİŞTİRİR.

39 “İLKEL MİLLETLER HARİÇ, HER ÜLKE HER ÜLKE KİTAPLARLA YÖNETİLİR.” Voltaire Voltaire

40 “Kitapsız yaşamak kör, sağır, dilsiz yaşamaktır.” Seneca

41 “Modern dünyada kralların kudreti bilgidir.” A. Robbins

42 “Okumak gıdadır; okuyan insanlık, bilen insanlıktır.” Victor Hugo

43 “UYGARLIĞIN TEMELİ, KİTAPLARDIR.”

44 “GENÇLERİNİ KİTAPLA BESLEMEYEN MİLLETLERİN SONU, FELAKETTİR.” FLETCHER

45 “KİTAPLARI DEĞİL, KİTAPLARIN İÇİNDEKİLERİ KAFANDA TOPLA.” Hz. Ali Hz. Ali

46 “Bir ülkede okumaya karşı istek artmadıkça, gaflet ve gafletten doğacak felaket azalmaz.” (B. Franklin) OKUMAYAN TOPLUMUN BİLİM, KÜLTÜR VE SANAT GELECEĞİ KARARIR.

47

48 “BEDEN İÇİN SPOR YAPMAK NE İSE, RUH İÇİN KİTAP OKUMAK ODUR.” “BEDEN İÇİN SPOR YAPMAK NE İSE, RUH İÇİN KİTAP OKUMAK ODUR.” Andre Mourice Andre Mourice

49 “Kitaba verilen para, harcama değil, yatırımdır.”

50 “KİTAPLAR, SESSİZ ÖĞRETMENLERDİR”

51 “Kitaplığınız, “Kitaplığınız, kişiliğinizin aynasıdır.” kişiliğinizin aynasıdır.”

52 “BİLGİ İLE GÖĞE YOL BULUNUR.” Yusuf Has Hacib

53 “Anlayış nerede olursa, orası ululuk kazanır; Bilgi kimde olursa onda büyüklük bulunur.” Yusuf Has Hacib Yusuf Has Hacib

54 “İYİ SEÇİLMİŞ KİTAPLARI OKUMAK, “İYİ SEÇİLMİŞ KİTAPLARI OKUMAK, GEÇMİŞ YÜZYILLARIN SEÇKİN ZEKALARI İLE KONUŞMAK GİBİDİR.” GEÇMİŞ YÜZYILLARIN SEÇKİN ZEKALARI İLE KONUŞMAK GİBİDİR.” Descartes Descartes

55 BALIKÇI

56  Bir zamanlar ”Dicle Balıkçısı” diye bir adam varmış. Talihiyle ünlü bir adammış bu. Öyle ki Dicle, balık yönünden zengin bir ırmak değilmiş. balığa çıkanlar hep eli boş dönerlermiş

57  Böyleyken talihiyle ünlü kişi, ne zaman balığa çıksa sepetler dolusu balıkla gelirmiş. Balıkları satar, bol para kazanırmış. Herkes ona imrenerek bakarmış. “Ne şanslı adam.” derlermiş. “Kimse tek balık tutamazken o sepetler dolusu tutuyor. Belli ki bu adam Allah’ın sevgili kulu.

58 . Böylece adamın şansı dillere destan olmuş. Birisine iyi dilekte bulunmak için: “Allah sana Dicle Balıkçısı’nın şansını versin.” demek adet omuş.

59  Günün birinde bu balıkçı hastalanmış ve ölmüş. Cenazeyi kaldırmak için gelenler şaşırıp kalmışlar. Dicle balıkçısının evi kitaplarla doluymuş..

60  Kitapların çoğu sularla balıklarla ilgiliymiş. Ağ nasıl atılır? Hangi saatlerde baıklar suyun neresinde olur? Bu türden soruları yanıtlayan kitaplarmış bunlar

61  İşte o zaman adamın neden balık avından boş dönmediği anlaşılmış. Şansı okuduğu kitaplardan geliyormuş.

62 OKUYAN, OKUYABİLEN KİŞİLER OLMAK DİLEĞİYLE!


"BUYURDU OKUYORUZ > > > DOST KİTAP ÖĞRENCİ 7 Kişi Kitap Takım TAKIMLARI KURUYORUZ OKUDUKÇA OKUYORUZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları