Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKUL BAŞARISINDA ANNE-BABANIN SORUMLULUKLARI 2 Eğitim Ailede Başlar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKUL BAŞARISINDA ANNE-BABANIN SORUMLULUKLARI 2 Eğitim Ailede Başlar."— Sunum transkripti:

1

2 OKUL BAŞARISINDA ANNE-BABANIN SORUMLULUKLARI

3 2 Eğitim Ailede Başlar

4 Çocuklarımızı değiştirmek istiyorsak önce kendimizi değiştirmeliyiz.

5 Çocuklar yetişkinleri örnek alarak büyürler.

6 ÇOCUĞUNUZU SEVİN

7 Sevgi “öğrenebilen” bir kavramdır. Eğer çocuğunuzu severseniz o da arkadaşını sever, sokaktaki kediyi sever. Sevmeyi öğrenmiştir ve uygulamaktadır. Eğer çocuk ailesinde sevgiyi değil de nefreti öğrenmişse hissedeceği duygu da nefret olacaktır. Bu da yine davranışlarına yansıyacaktır.

8 Çocuğunuza olan sevginiz “koşulsuz” olsun. “Oyuncaklarını toplarsan seni severim, yemeğini yemezsen seni sevmem” gibi cümleler kurmayın.

9 Sevginiz ve bunu çocuğunuza hissettirmeniz önemlidir ama tabi ki tek başına yeterli değildir. İyi bir anne-baba çocuğu için emek ve zaman harcamalıdır. Çocuğunuzun yeteneklerini gözlemleyin.

10 Onun olumlu davranışlarını ön plana çıkarın. Gerekirse ödüllendirin. Çocuğunuzun olumsuz davranışlarını görmezden gelmek de yanlıştır. Ancak sabırla olumsuzlukları gidermeye çalışın. Bu davranışları sık sık dile getirmeyin. Daha gizliden ona hissettirmeden ama onunla birlikte çözmeye çalışın.

11 “Oyuncaklarını toplamıyorsun, çok dağınıksın” demek yerine “Oyuncaklarınla çok güzel oynadın hadi şimdi de onları birlikte toplayalım” demek daha kalıcı sonuçlar sağlar. Başka bir örnek “camdan sarkma” demek yerine “camdan sarkarsan düşersin” demek çocuğa bilgi sunduğu için daha doğru bir iletişim biçimidir.

12 BAŞARI KONUSUNDA YANLIŞ ANNE-BABA TUTUMLARI

13 Yanlış Anne-Baba Tutumları Sürekli Olumsuz Eleştirilerde Bulunma; -Çocuk ne kadar çabalasa ve başarısını artırsa da bazı anne-babalar sonuçtan hiçbir zaman memnun olmamaktadır. -Bu tip aile ortamında yetişen çocuklar zamanla özgüvenini yitirmektedir.

14 Başkalarıyla kıyaslamayın, Kendi başarısıyla kıyaslayın Öneriler: Çocuğun başarısını değerlendirirken arkadaş ya da sınıfına göre değil, bir önceki durumuyla karşılaştırarak değerlendirin. - Ablan çok çalıştı Tıp Fakültesine girdi...sen bu gidişle sınav kazanamazsın… - Bak komşunun oğlu Ahmet günde 600 soru çözüyormuş! Gibi söylemler doğru değil.

15 “Okula gitmek, ödev yapmak” gibi kavramları çocuğunuz için korku imgeleri haline getirmeyin. “Ödevini yapmazsan öğretmenin sana kızar, öğretmenine söyleyeceğim yaramazlıklarını, öğretmen seni döver bak” vb cümleler çocuğun okuldan korkmasına ve dolayısıyla soğumasına neden olur. Böyle bir çocuğa öğretmek çok zordur.

16 ÖNERİLER

17 Çalışma Ortamı Ayarlayın Çalışma ortamı iyi bir şekilde oluşturulmuş, düzenli bir yaşantıya sahip ailelerin çocukları diğerlerine göre daha başarılı olmaktadır.

18 Çalışma ortamı ayarlayın Mümkünse ayrı bir çalışma odası olsun, Masa ve diğer araç-gereci tam olsun.

19 Uygun çalışma ortamı Çocuğunuz ders çalışırken dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçının. Çocuklarınızın çalışma odasında TV, bilgisayar ve internet olmamasına özen gösterin.

20 Çalışma saatlerine saygı gösterin Çocuk ders çalışırken ondan bir şey istemeyin.

21 Çocuğunuzu çok iyi tanıyın! Öneriler: Çocuğunuzun kapasitesini bilin. Onun güçlü yönlerini, zayıf yönlerini iyi tanıyın. Başarılı olamayacağı alanlarda yüksek beklenti içine girmeyin.

22 Başarısızlık nedenlerini tespit edin ! Bazen çocuğunuz düzenli çalışır ancak başarılı olamaz. Nedenlerini araştırın. Okul yaşamını inceleyin. Aile yaşamınızı değerlendirin. Arkadaşlık ilişkilerini değerlendirin. Bir sorun mu var?

23 Ders çalışma konusunda aşırı baskı ters teper! Çocuğunuzun ne zaman çalışıp dinleneceğine ait bir programı olsun, Programı uygulama konusunda gözlemci olun Aşırı müdahaleci olmayın! Sosyal faaliyetlere ihtiyacı olduğunu da unutmayın.

24 Kontrollü takip yapın! Sadece derslerini bitirdin mi? şeklinde sorular değil, o gün neler yaptığını sorun. Anlamasanız bile yaptıklarını, derslerini inceleyin

25 Hep derslerle ve okulla ilgili konuşmayın! Ara sıra sosyal ve günlük konular hakkında konuşun. Sorunlarıyla ilgili konuşun.

26 Dinlenmesine izin verin! Eve gelir gelmez çalışmaya başlatmayın. Dinlenmesine, sevdiği şeylerle meşgul olmasını sağlayarak zihnini toplamasını sağlayın.

27 Zaman öldüren etkinlikleri azaltın! TV, cep telefonu ve bilgisayarı kontrol altına alın. Teknolojik araçların (TV, cep telefonu, internet-bilgisayar vb.) sizi ve çocuğunuzu yönetmesine izin vermeyin.

28 Ona değer verin Çocuğunuzu başarı ya da başarısızlığa göre değer vermeyin.

29 Koşulsuz sevin Ona olan sevginizi sınav veya karne sonucuna bağlamayın ! Ne olursa olsun hiçbir şey çocuğunuzun ruh ve beden sağlığından önemli değildir !

30 Huzurlu bir aile ortamı oluşturun Sakin, huzurlu, gerginlikten uzak bir aile ortamı oluşturmaya çalışın. Aile içi yaşanan sıkıntılar ve gerginlikler çocuğunuzun duygusal olarak yıpranmasına sebep olabilir.

31 Düzenli beslenme ve egzersiz Sınav kaygısı ile baş etmede sağlıklı beslenme ve egzersiz çok önemlidir. Bol sebze ve meyve tüketmesini sağlayın Mutlaka kahvaltı etmesini sağlayın.

32 1. Sınıf Önemlidir.

33 Çünkü çocuk okulla yani yeni arkadaşlarıyla öğretmeniyle bu evrede tanışır ve uzun okul hayatında okula karşı hissedeceği duygular bu evrede şekillenir.

34 Okuma ve yazmayı yalnızca okul başarısını etkileyen bir unsur olarak görmemek gerekir; çünkü okuma yazma hayat boyu devam eden bir süreçtir.

35 Bu süreçte öğrencinin okulu benimsemesi için başta anne ve babasının okula ve öğretmene saygı duyması önemlidir. Veli öğretmen ile sürekli iletişim halinde olmalı, Bu iletişim öğrenciye güven duygusu vermelidir.

36 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"OKUL BAŞARISINDA ANNE-BABANIN SORUMLULUKLARI 2 Eğitim Ailede Başlar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları