Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

26 Nisan - 3 Mayıs 2015. İletişim ve Pazarlama Stratejisi Organizasyon Süresince ÖncesiSonrası Medya Tanıtım Mecraları TUR mecraları Medya Tanıtım Mecraları.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "26 Nisan - 3 Mayıs 2015. İletişim ve Pazarlama Stratejisi Organizasyon Süresince ÖncesiSonrası Medya Tanıtım Mecraları TUR mecraları Medya Tanıtım Mecraları."— Sunum transkripti:

1 26 Nisan - 3 Mayıs 2015

2 İletişim ve Pazarlama Stratejisi Organizasyon Süresince ÖncesiSonrası Medya Tanıtım Mecraları TUR mecraları Medya Tanıtım Mecraları TUR mecraları 6 aya yayılan iletişim platformu

3 Tanıtım Mecraları İnternet Banner Sosyal Medya Fotoğraf sergisi Lansman TV söyleşi Dış mekan Mecra Kullanımı

4 Tanıtım Mecraları Lansman

5 Tanıtım Mecraları Basın Turu

6 TUR Mecraları Start Tırı Start Takıİmza Panosu

7 TUR Mecraları Araç Konvoyu Giydirmeler

8 TUR Mecraları Finish alanı

9 TUR Mecraları Finish alanı

10 TUR Mecraları Modifiye Araç Giydirmeler Sonuç sistemleri - TV yorumcu Ünitesi VIP tırı Doping Tırı Basın Tırı Ödül Podyumu Ofis –mobil stüdyo LED ekran

11 TUR Mecraları Modifiye Araç Giydirmeler Basın Tırı

12 TUR Mecraları Finish alanı – parkur seyirci ilgisi

13 TUR Mecraları Finish alanı seyirci etkileşim

14 TUR Mecraları Bariyer ReklamlarıFinish kapısı görselleri Yelken Bayraklar

15 TUR Mecraları VIP alanı (Start ve Finish)

16 TUR Mecraları Lunchbox Catering görselleri ürün sunumu

17 TUR Mecraları Tur gazetesi Yarış Kitabı, broşür, poster

18 TUR Mecraları Podyum mankenleri giysilerGörevli etap t-shirtleri

19 TUR Mecraları Firma Tanıtım Standları

20 TUR Mecraları Firma Tanıtım Standları

21 TUR Mecraları Firma Tanıtım Standları

22 TUR Mecraları

23 Podyum - röportaj alanı

24 TUR Mecraları Ödül Podyumu – hediye sunumu

25 Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu Sponsorluk İşbirliği Modelleri

26 Faydalar İtibar Yönetimi Marka Bilinirliği Erişim & Görünürlük –32 saatlik canlı yayın, 1300 km. parkur…1900’e yakın haber yansıması Ulusal & Uluslararası Tanıtım Fantastik Medya Değerleri İletişim Plaftormu Fırsatları İlişki Yönetimi

27 Görünürlük Televizyonda –Ön tanıtımlarda –8 gün 8 etap yollarda, start ve finish alanlarında –Product placement –Röportajlarda Etaplarda –8 gün 8 etap yollarda, start ve finish alanlarında markalama –Ödül töreninde –Yarış sonrası basın toplantısında –VIP alanda Tanıtımda –Basın Toplantıları’nda –Medya Turu’nda –Outdoor mecralarda –Etkinliklerde

28 Sponsorlar için öneriler TUR sponsorluk yatırımının bir iletişim platformu olarak kurgulanması Daha uzun vadeli bir sponsorluk iletişim planı ile farkındalık yaratılması Etaplara VIP konuk, medya daveti Etaplarda promosyon malzemesi dağıtımı Start ve finish alanlarında etkinlik Tanıtım standı Özel etkinlik düzenleme Start öncesinde marka aracı ile promosyon dağıtımı Şube camekanlarında ekranlardan yayın

29 Markalama Alanları Lider Formaları Start Alanı –İmza Tırı –Vıp Alanı Şehir İçi Geçişler Etaplar –Kilometre Tabelaları –Balonlar –Yön Levhaları Fınısh Alanı –Fınısh Takı Bariyerler Araçlar Rüzgar Bayraklar –Vıp Alan –Vıp Tırı –Medya Tırı –Mobil Studyo –Eurosport Studıo –Sponsor Tanıtım Araçları, Standı Ödül Podyumu Tırı Ekran Ödül Podyumu Arka Fon Ödül Podyumu Etekleri Lider Formaları Özel Ödül (Thy Çek, Uçak) Podyum Bekleme Alanı Fonu Tır, Araç Giydirmeler Kapılar Kilometre Tabelaları Çekimler Ve Canlı Yayın Sırasında –Slowmotıon –Canlı Yayın Konukluğu –Çekimler –Etaplardaki Koreografiler Basın Toplantıları Röportaj Panoları Tanıtım Araçları Web Sitesi, Sosyal Medya Hesapları Görsel Malzemeler

30 Sponsorluk İşbirliği Modelleri Turkuaz FormaAna SponsorGenel Klasman Birincisi TL Kırmızı Forma Co-SponsorTırmanış Puanları Birincisi TL Beyaz Forma Co-SponsorTürkiye Güzellikleri Sprintleri Birincisi TL Yeşil FormaCo-SponsorSprint Puanları Birincisi TL Formasız Co-Sponsor TL Ürün-Hizmet Sponsorları TL + Ürün/Hizmet Finish Alanında Stand Hakkı İstanbul TL Finish Alanında Stand Hakkı İstanbul Dışı Etaplar TL Görevli Giysileri Sponsorluğu Tur Gazetesi Sponsorluğu Açılış-Kapanış Gala Yemeği Sponsorluğu Kurumsal Sponsorlar Sosyal Sorumluluk Sponsorları

31 A-ANA SPONSORLUK-Turkuaz Forma & Prim Kapısı Sponsorluk Bedeli Sponsorluk Bedeli TL TL’dir Ana Sponsora Tanınan Haklar; Turkuaz renkli genel klasman lider mayosunda isim ve logo hakkı Reklam Hakları tablosunda detayları sunulan Ana sponsor reklam alanlarını kullanır (Bkz. sayfa 8) Turkuaz Prim kapısında logo hakkı Eurosport görüntü geçişlerinde logo hakkı* TRT yayın açılış-kapanışlarında «sundu-sunar» reklam hakkı* Finish Alanlarında (8 etapta) VIP Lounge’a 15 kişilik davetiye ve özel loca düzenlemesi/servisinden yararlanır Yarışma içinde konvoya katılım için VIP aracında her gün 3 kişilik misafir hakkı elde eder (otel-yarış alanı transferleri dahildir) Yarışma Alanında tanıtım standı hakkı (max 60 m2) Basın toplantısı sponsorluk hakları Reklam Hakları tablosunda detayları sunulan Ana sponsor reklam alanlarını kullanır *Reklam süresi, adedi ve tarih ve saat aralığını danışınız. Sponsorluk Ek Koşulları: Birden fazla Ana sponsor yer alamaz Ana sponsor ürün/hizmetlerine karşılık alımlarda başka firma ürünleri kullanılamaz 31

32 B-CO-SPONSORLUK-Kırmızı, Yeşil, Beyaz Lider Forması & Prim Kapısı Sponsorluk Bedeli: Sponsorluk bedeli TL’dir Co-sponsora Tanınan Haklar; Kırmızı, yeşil, beyaz renkli prim kapısı (ve karşılık gelen lider forması) haklarından 1 tanesini (1 renk) seçebilir. Kırmızı: tırmanış puanları birincisi yeşil: sprint puanları birincisi beyaz: Türkiye güzellikleri primleri birincisi «Prim Kapısı ve Lider Forması Reklam Hakları»nı gösteren tabloda detayları sunulan reklam alanlarını kullanır. Reklam Haklarına ait tabloda detayları sunulan Co-sponsor reklam alanlarını kullanır. Finish Alanlarında (8 etap) VIP Lounge’da 10 kişilik davetiye hakkı elde eder. Yarışma konvoyuna katılım için VIP aracında her gün 3 kişilik misafir hakkı elde eder (otel-yarış alanı transferleri dahildir) Yarışma Alanında tanıtım standı hakkı elde eder (max 30 m2) Sponsorluk Ek Koşulları: Her etapta her prim kapısından eşit sayıda yer alır. Ana sponsor ürün/hizmetlerine karşılık gelen firmalar Co-sponsor olamaz 32

33 C-CO-SPONSORLUK-Formasız Sponsorluk Bedeli: Sponsorluk bedeli TL’dir Co-sponsora Tanınan Haklar; Reklam Haklarına ait tabloda detayları sunulan Co-sponsor reklam alanlarını kullanır. Finish Alanlarında (8 etap) VIP Lounge’da 10 kişilik davetiye hakkı elde eder. Yarışma konvoyuna katılım için VIP aracında her gün 3 kişilik misafir hakkı elde eder (otel-yarış alanı transferleri dahildir) Yarışma Alanında tanıtım standı hakkı elde eder (max 30 m2) Sponsorluk Ek Koşulları: Ana sponsor ürün/hizmetlerine karşılık gelen firmalar Co-sponsor olamaz 33

34 C-Ürün/Hizmet Sponsorluğu Sponsorluk Bedeli: Sponsorluk Bedeli TL + Ürün/Hizmet Sponsorluğu Verilen ürün/hizmet/nakdi bedel toplam TL’nin altında olamaz Ürün/Hizmet Sponsorlarına Tanınan Haklar; «Sponsorluk Reklam Hakları» tablosunda detayları sunulan «ürün/hizmet sponsoru» reklam alanlarını kullanır Finish alanlarında (8 etapta) VIP Lounge’da 5 kişilik davetiye hakkı elde eder Yarışma konvoyuna katılım için VIP aracında 4 etapta 2 kişilik misafir hakkı elde eder (otel-yarış alanı transferleri dahildir) Yarışma Alanında tanıtım standı hakkı elde eder (max 16 m2) Sponsorluk Ek Koşulları; Firmaların sponsorların tanıtımını yaptıkları ürün/hizmet içeriği aynı olamaz. Ürün/hizmet sponsorları logo sıralamasında «ürün/hizmet/nakdi bedel» toplamı belirleyicidir. * Ürün/hizmet bedeli: vergiler hariç perakende satış bedelinin %50’si üzerinden hesaplanır. (Organizasyon komitesince belirlenen ürün/hizmet alımları içinde yer almalı ve belirlenen miktarla sınırlı olmalıdır) 34

35 Tablo 1. Ana Sponsor, Co-sponsor, Ürün Hizmet Sponsorları «Reklam Alanları Tablosu» TürReklam AlanıAçıklamalarKurumsal SponsorlarAna SponsorCo-SponsorHizmet/Ürün Sponsoru Eşit Kullanımı 1 F Sert Bariyer BrandaFinish takı >150 m öncesi 50 m sonrası (5m x 1 m) bloklar Sağ ve Solda toplam 80 blok Cumhurbaşkalığı (2) Gençlik ve Spor (8) Sportoto - İddaa (8) Turizm bakanlığı (2) TRT (2) Federasyon (2) TUR (2) TSYD (2) 28 Blok10 Blok4 Blok- 2 F Vinil / Mesh Bariyer BrandaFinish tagı öncesi metre sonrası (5 m x1 m) toplam 30 blok (her iki tarafta) -16 Blok8 Blok4 Blok- 3 P Vinil / Mesh Bariyer BrandaFinish çizgisine 300 m mesafe kadar (50 mx 1 m)'lik blok sınırsız (her iki tarafta) -sınırsız10 Blok5 Blok- 4 PFPF U Dönüşler Bariyer Branda(3o m x1 m)'lik blok - Finish dönüşü (son 3 km içinde) Parkurda sınırsız Parkurda sınırsız50 Blok- 5 P Şehir içi geçişleri(3o m x1 m)'lik blok (yerleşim önceliğine göre) -Parkurda sınırsız -- 6 F Yer StickerFinish son 15 m içinde toplam 4 adet (6m x 1m) F Kilometre Levhaları m finihe kalan mesafeyi gösteren mesafe tabelaları (60x20 cm) logo alanı sağda yada solda (arkalı önlü) m tabelaları m tabelaları -- 8 P Yön LevhalarıParkur üzerinde her 500 m de bir gidilecek yöne gösteren (50cm x60cm) yönlendirme tabelalarında (20x60 cm) logo alanı - Finishten starta her 20 km boyunca ardışık Finishten starta sonraki her 10 km boyunca ardışık -- 35

36 Tablo 1. (Devamı) TürReklam AlanıAçıklamalarKurumsal SponsorlarAna SponsorCo-SponsorHizmet/Ürün SponsoruEşit Kullanımı 9FYelken BayraklarFinish öncesi 20->200 m arasında en fazla 2,5 m sıklık ile 3m-5m yükseklikte yelken bayrak (her iki tarafta) Takım bayrakları (25'er adet) m arasında m arası 8'er adet m arası 8'er adet m arasında (en çok 4'er adet) - 10FFinish BalonlarıFinish öncesi 50->500 m arasında 3 metreden yüksek olayan Bariyer hizasından yola taşmayan Farklı tasarımda Şişme reklam balonu (çift tarafta) - 4'er adet ( m) 4'er adet ( m) -- 11FFinish TakıÇift taraflı finish kapısı (8x6m) Kapı ayakları (sağ sol - çift taraflı) (1mx4m) Ayaklarda 60cmx50cm Logo (alt) Ayaklarda 60cmx50cm Logo (üst) Ayaklarda 60cmx50cm Logo (orta) -- 12FGenel Klasman Lider Forması Turkuaz renkli forma üzerinde Göğüste ve omuz üstlerinde logo (Her etap sonunda Ödül töreninde genel klasman liderine giydirilmek üzere) Gençlik ve Spor Tur Logo-forma üreticisi- 13FÖdül Podyumu Arka FonÖdül podyumu arka pano logo kullanımı (50x30 cnm) 4 Büyük 2 Büyük4 Orta (2/3) Orta ölçekte logolar 14FPodyum EtekleriÖdül ve Start Podyumu Sahne Eteği TUR LogoLogo--- 15BRöportaj Panosu Podyum Bekleme Alanı TV röportaj arka fon (4m x 3m) alanda (20x10 cnm)logo yerleşimi Gri alan içinde logo Renkli zeminde Baskın Logo Gri alanı içinde logo Karışık yerleşim 16BRöportaj Panosu Basın Ofisi Basın soru-cevap arka fon (3x2 m masa arkası) (20x10 cm) logo yerleşimi Beyaz alan içinde logo Renkli zeminde Baskın Logo Beyaz alan içinde Logo Karışık yerleşim 17ATır GiydirmeVIP Tırı (2 katlı), Basın Ofisi, Yarış Ofisi, Timing aracı (2 katlı), Podyum aracı, Start Tırı, ön arka cephe giydirmeleri VIP Tırı 2. kat ön bariyerleri Baskın Logo (her yüzeyde 1/4 alanda) Baskın Logo (her yüzeyde 1/8 alanda) - Karışık yerleşim (küçük) 18ATakım Binek Araçları Logo Alanı 25 takımın yarış iççinde kullanılan 2'şer aracının bisiklet taşıyıcıları önündeki reklam alanı (siperlik) (100x20 cm) - Logo (A2 Tip sponspor) ---

37 TürReklam AlanıAçıklamalarKurumsal Sponsorlar Ana SponsorCo-SponsorHizmet/Ürün Sponsoru Eşit Kullanımı 19AAraç Cam StikerlarıAraç görevini belirten ön- arka cam stickerlarında (90x12 cm) (15x12 cm) TURLogo--- 20AOrganizasyon Binek Araçları Logo Alanı Yan ve ön kaporta araç giydirmelerinde Logo hakkı -Logo--- 21BTur GazetesiÖn- Arka sayfa logo alanları TUR(5X10 cm)--Arka Sayfa 22BYarış kitabında Reklam Sayfası 2000 adet olarak basılan, takım ve görevlilere dağıtılan yarış kitabında Reklam Sayfası - 2 adet (ilk - son sayfalar) 1 adet (ilk sayfalar) 1 adet (son sayfalar)- 23BBasılı Görsellerde LogoBroşür, yarış kitabı Antetli Kağıt, Dosya Yarış sonuçları Davetiye Not Defteri ----Logo Satırında 24YSporcu sırt numaralarında Logo 15x15 cm sırt numarası alt bölümünde 15x4 cm logo alanı --Logo-- 25YBisiklet kadro numaralarında Logo -Logo--- 26BAkreditasyon kartında Logo 4x8 cnm kart arka zemininde 4x4 cm logo alanı TURLogo--- 27BBoyun Bağında Logo TURLogo -- 28YFYF Firma Promosyon AracıYarışma konvoyundan 1 saat önce parkur üzerindeki ilçelerde, promosyon aracı ile seyir halince tanıtım yapma En fazla 2 binek yada 1 uzun/geniş araç en fazla 2 binek araç- 29WWeb sayfasında Logowww.tourofturkey.orgPartnet SayfasındaHead banner'da Partners sayfasında Ana sayfasa dönüşümlü logo satırında (1/1) Partners sayfasında Ana sayfasa dönüşümlü logo satırında (1/2) Partners sayfasında Tablo 1. (Devamı)

38 Tablo 2. (Ana Sponsor Ve Co-Sponsorlar) Lider forması ve Prim Kapısı Sponsorluğu TürReklam AlanıÖzelliklerAçıklamalarEk Logolar 30P3,5 m yükseklikte "T Balon" logo alanı 4 farklı kategori (4 farklı renk): *Turkuaz (genel klasman birincisi) *Kırmızı (tırmanış puanları prim kapısı) *Yeşil (sprinter puanları prim kapısı) *Beyaz (Türkiye güzellikleri puanları prim kapısı) Sporcuların puan almak için atak yaptığı, TV yayınlarında canlı ve tekrar olarak ekrana taşınan prim kapıları TUR 31PPrim Kapısı Bariyer BrandasıSponsor olunan prim kapısına yerleştirilen bariyerlerde logo Çift tarafta 50m Prim Kapılarına ortalı şekilde çift taraflı 32PLider Formaları (Prim Kapıları Puanları) Sponsor olunan prim kapısına karşılık gelen forma Turkuaz (genel klasman birincisi) Kırmızı (en iyi tırmanışçı) Yeşil (en iyi sprinter) Beyaz (Türkiye güzellikleri lideri) Göğüste ve her iki omuz üstlerinde logo Her etap sonunda Ödül töreninde prim kapılarında aldıkları puanlara göre birinci olan sporculara giydirilmek üzere Kırmızı TUR *forma üreticisi Yeşil *Sportoto/İddaa *TUR *forma üreticisi Beyaz TUR Turizm Bakanlığı 33PPrim Kapısının Sponsor ismi ile anılması *Anonslarda sponsor adı ile anılması *Yarış kitabında ilgili primlerin sponsor logosu ile gösterilmesi Yarış alanı sunumları ve TV anonslarında Prim kapısı sponsorun ismiyle anılır. Yarış Kitabında ilgili prim sponsor logosu ile belirtilir - 38

39 Bariyer baskı maliyeti firma tarafından karşılanacak yada firma tarafından montaja hazır şekilde organizasyona teslim edilecektir. Parkurda sınırsız bariyer kullanımı durumunda sayı 5 blok üzerinde ise montaj-demontaj işlemi firmanın kendi ekipleri tarafından yapılacaktır. Günlük yevmiye, konaklama, araç, mazot giderleri firmaya ait olacaktır. Ürün/Hizmet sponsorları parkurda bariyer kullanımı durumunda montaj-demontaj işlemi firmanın kendi ekipleri tarafından yapılacaktır. Günlük yevmiye, konaklama, araç, mazot giderleri firmaya ait olacaktır Notlar

40 Finish Alanında Stant Hakkı TUR süresince finish alanlarında oluşturulacak 4x4 stant alanında ürün/hizmet tanıtımı ve satış hakkı. Stant Bedeli: İstanbul Etabı: TL İstanbul Dışı Etaplar : TL Sponsorluk Açıklaması: Stant alanı Finish çizgisine en fazla 400 m mesafe içinde konumlandırılır. Stant sayısı 30’dur. 4x4 m alana sahip stantlar tek tiptir ve kurulumu organizasyon tarafından yapılır. Firmalar standın iç cephelerini (3 kenar: 4m x2.5m) ve üst alın kısmındaki logo alanını (4m x 0.5m) firma görselleri ile giydirilebilir. Ürünler stand dışına taşınmaz, stand dışında seyyar üniteler kullanılamaz. En fazla 2 adet yelken bayrak (boyu en fazla 3m) standın her iki yanında konumlandırılabilir. Stand açılış saati 12:00, Kapanış saati 19:00’dur Bu alanda firmaya ait ürün tanıtımı ve satışı, promosyon dağıtımı yapılabilir. 40

41 Görevli Giysileri Sponsorluğu TUR süresince görevli ekipler için belirlenen özellik, beden ve sayıda görevli giysilerinin temini. Görevli giysileri podyum mankenleri, sunucular, hakemler, parkur ekipleri, organizasyon komitesi, basın ofisi ekipleri, yarış ofisi ekipleri giysilerini içerir. Sponsorluk Bedeli: Aşağıdaki masraf kalemleri firmaya fatura edilir. (Toplam sponsorluk bedeli TL ile sınırlıdır) Görevli Giysileri Açılımı: Podyum mankenleri giysileri (farklı renklerde, özel tasarım elbise, ayakkabı, aksesuar) her etap için birer takım: 10 kişi Sunucular için etaplara özel olarak belirlenen (etek, pantolon, kısa/uzun kol gömlek, kombinasyonlarından her etap için bir takım, yelek, mont): 5 kişi Parkur ekipleri (yol ekipleri, bariyer ekipleri, takım-VIP araç şoförleri için belirlenen t- shirt/gömlek/pantolon/şapka kombinasyonu her etap için bir takım): 80 kişi Organizasyon komitesi (kısa/uzun kol gölek, kombinasyonlarından her etap için bir takım, tek ceket, yelek, mont): 10 kişi Sponsorluk Hakları: T-shirt, gömlek, yelek (göğüs üzerine 10x5 cm, sırtta 30x10 cm logo alanı) Pantolon (sağ cep üzerinde 10 cmx5cm logo alanı) Etkinlik alanında ürün/hizmet tanıtım ve TUR logolu ürün satış standı (görevli giysilerinden farklı özellikte) (20 m2) (maliyet ve hazırlığı firma tarafından yapılmak üzere) Finish alanlarında (8 etapta) VIP Lounge’da 6 kişilik davetiye hakkı elde eder. Diğer Koşullar: Sponsorluk bedeli TL üzerinde ise (yada aradaki farkı ödeyerek) «hizmet/ürün sponsoru» haklarından yararlanır.* Görevli giysileri her ekip için belirlenen özellik, beden ve sayıda olmak üzere organizasyon komitesi ile yapılacak toplantılar sonunda örnekler üzerinden yazılı olarak karara bağlanır. Organizasyon tarihinden 1 hafta önce firma tarafından tüm ürünler giyime hazır şekllde teslim edilir. Ürün/hizmet bedeli; vergiler hariç perakende satış bedelinin %50’si üzerinden hesaplanır. (Organizasyon komitesince belirlenen ürün/hizmet alımları içinde yer almalı ve belirlenen miktarla sınırlı olmalıdır) 41

42 Tur Gazetesi Sponsorluğu TUR’dan bir gün önce, ve her etap sonunda 9 sayı olarak hazırlanarak 1000 adet basımı yapılan gazetedir. İçeriğinde Tur hazırlıkları, Tur parkurları, katılan takımlar, röportajlar, fotoğraflar, ve reklam sayfaları yer alır. İngilizce ve Türkçe olarak hazırlanır ve her etap öncesinde start ve finish alanında dağıtımı yapılır. Sponsorluk Bedeli: Gazete hazırlık (Haber hazırlanması, fotoğraf çekimi, dizgi, montaj, ingilizce-türkçe çeviri hizmetleri) ve basım maliyetleri (Toplam sponsorluk bedeli TL ile sınırlıdır) Açıklamalar: Gazete boyutu 30,5x46 cm, sayfa sayısı 4’tür. Kağıt kalitesi: gr beyaz lazer baskıya uygun Start alanında starttan 2 saat önce en az 500 adet, Finish alanında finish’ten 2 saat önce en az 500 adet olarak dağıtımı yapılır. Belirlenen sayıların gazetenin halka kapalı alanlarda dağıtmasına yöneliktir (görevli, sporcu, hakem ve misafirler). Haber hazırlanması, fotoğraf çekimi, röportajlar, dizgi, montaj ve ingilizce-türkçe birebir çeviri hizmetleri için görevlendirilecek personel giderleri ve yarış alanına ulaştırılması ve dağıtılması ile burada görevli ekiplerin maliyet sponsor firma sorumluluğundadır. Reklam amaçlı olarak gazetenin halka dağıtılması yada yerel/ulusal/bölgesel gazete eki olarak dağıtımın yapılması firma karar verir, basım/dağıtıma ilişkin organizasyon ve maliyeti üstlenir. Sponsorluk Hakları: Gazete ön sayfasında sponsor firma logosu yer alır. Tur Gazetesi sponsor firma ismi ile anılır («sponsor adı» TUR Gazetesi) ve gazete başlığı kapak sayfasında üsr 1/6’lık alanda konumlandırılır. Tur Gazetesi dağıtımı için firmaya yarış alanında 4x4 m stand kurma hakkı tanınır. Tur Gazetesi dağıtımı için firmaya VIO alanında 1mx2mx1m alan içinde stand kurma hakkı tanınır. Sponsor firma gazete dağıtımında görselliği arttırmak üzere 5 ile sınırlı olmak üzere «ginger» yada «roller blade» ile dağıtım yapan hostesler kullanılabilir. Sponsor firma modifiye edilmiş en fazla 2 binek araç ile yarış konvoyundan en fazla 30 dk önce parkur üzerindeki ilçelerden geçen tanıtım araçları konvoyuna katılabilir. Diğer Koşullar: Gazete içeriği (konu, röportajlar) ve resim seçimi organizasyon komitesi tarafından belirlenir ve baskı için onay verilir. Gazete sayfalarında sponsorluk anlaşması gereği yer verilecek TUR sponsor firmalarına ait logoların yerleşimi organizasyon komitesi tarafından belirlenir. 42

43 Açılış-kapanış Gala Yemeği Sponsorluğu TUR’un başlamasından 1 gün önce Açılış Resepsiyonu/Gala Yemeği ve TUR’un son günü Kapanış Resepsiyonu/Gala Yemeği organizasyonlarını içerir. 150 kişiden oluşan davetli listesinde TUR’u takip eden yerli yabancı basın mensupları, VIP misafirler, yerel yönetim temsilcileri, bürokratlar, TUR’a katılan takımların takım menajerleri, yarış hakemleri, organizasyon komitesi ve sponsor firmaların üst düzey temsilcileri katılır. Sponsorluk Bedeli: Aşağıdaki masraf kalemleri firmaya fatura edilir. (Toplam sponsorluk bedeli TL ile sınırlıdır) Harcama Kalemleri: Etkinlik yeri rezervasyonu Salon giydirmeleri, tanıtım görselleri, davetiye baskı/montaj maliyetleri 150 kişi yemek resepsiyonu maliyeti Stant hostesleri hizmet alımı maliyeti Ek gösteri mevcut ise personel- aksesuar-dekor maliyeti Sponsorluk Hakları: Salon giydirmelerinde logo hakkı Yarış sırasında 1 firma için ürün/hizmet sponsoruna tanınan reklam alanları kullanımı Etkinliğin sponsor ismi ile anılması Açılış gösterisinde ürün/hizmet tanıtımı (maliyet ve hazırlığı firma tarafından yapılmak üzere) Diğer Koşullar: «Basın toplantısı sponsorluğu» için Ana-sponsor, Co-sponsor 1, Co-sponsor2 sıralaması ile ilgili firmalara öncelik tanınır. Yazılı olarak belirlenen süre içinde organizasyonu üstlenmeyeceklerini bildirmeleri durumunda diğer firmalara teklif götürülür. 43

44 Ürün Sponsorlukları Araç Adet SW Otomobil55 Standart otomobil30 VIP (en az 7 adet rooflu)15 Vito23 Sprinter55 Panelvan32 Kamyon 6 44

45 KıyafetAdet T-Shirt Bisiklet yaka2000 T-Shirt Polo yaka:500 Şapka500 Ceket70 Gömlek350 Pantolon650 Sırt Çantası650 Podyum kıyafeti 20 Ürün Sponsorlukları

46 Konaklama –8 Etapta toplam her şey dahil 1300 kişi konaklaması Uçak biletleri Jeneratör –3 adet 50 kv üzeri, 3 adet 8 kv ve 2 adet 3 kv jeneratör Su –2500 koli kadar su (2000 küçük, 500 büyük) Araçlar için yakıt –Yaklaşık TL karşılığı Basın Toplantısı –Yaklaşık TL karşılığı Basın Turu Açılış Galası/Kapanış Partisi Promosyon Malzemeleri Matbaa –Yaklaşık TL karşılığı Ürün Sponsorlukları

47 Baskı malzemeleri –(Numara, yol işaretleri, Araç giydirme vs TL gibi) Kırtasiye, ofis –Fotokopi makinası, kağıt, kalem vs. Tur gazetesi –25 TL civarında Telecom Hastane (Ambulans) Kargo, çiçek Catering ürünleri Promosyon ürünleri Matara (Bisikletçiler için) Konser, etkinlik Radyo Ürün Sponsorlukları

48 Teşekkür ederiz…


"26 Nisan - 3 Mayıs 2015. İletişim ve Pazarlama Stratejisi Organizasyon Süresince ÖncesiSonrası Medya Tanıtım Mecraları TUR mecraları Medya Tanıtım Mecraları." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları